Futurez  Kulkukoira

Kaasarit ruiskun tilalle?

  • 84 Vastauksia
  • 27058 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaksnelikantti96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #75 : 07.07.2015, 01:09:25 »
Noniin ekat kännit volvolle juotettu (1/4) re85 tankissa ja komeesti toimii ilman mitään nikottelua  :)
Sytkämodin teen sitten kun on vähän enemmän viinaa tankissa.
Volvo 240 2.3se perhemalli -ääni on voimaa 8)

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #76 : 10.07.2015, 07:19:03 »
Noniin ekat kännit volvolle juotettu (1/4) re85 tankissa ja komeesti toimii ilman mitään nikottelua  :)
Sytkämodin teen sitten kun on vähän enemmän viinaa tankissa.

Jos et tehnyt mitään muutoksia ja tankkasit vain 1/4 viinaa niin kone käy entistä laihemmalla
Siihen vielä lisää sytkä ennakkoa niin alkaakin olla valmista...
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #77 : 10.07.2015, 07:31:55 »
Jos et tehnyt mitään muutoksia ja tankkasit vain 1/4 viinaa niin kone käy entistä laihemmalla
Siihen vielä lisää sytkä ennakkoa niin alkaakin olla valmista...
on sillä 315cc suuttimet. taidetaan käydä vielä paksulla ;)

Poissa Kaksnelikantti96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #78 : 10.07.2015, 14:24:42 »
Joo ei kyllä laihan puolella olla oltu rupesi auto toimimaan paljon paremmin kun vähän lantraili:)
Uskallanko siirtyä ajamaan 100% re85?
Olen vähän arka tälläsissä kun ei oo aijempaa kokemusta ettei hajoa mitään varsinkin kun nyt auto pelaa nätisti ELK
Kestäökö muuten bensapumput yms viinalla ajon?
Volvo 240 2.3se perhemalli -ääni on voimaa 8)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #79 : 17.07.2015, 20:29:52 »
En nopeasti löytänyt vastaavaa ketjua niin aloitin uuden.
Eli ongelmana on että vapari vinokonetta on viritetty ja LH 2.4 ei pysy matkassa.
Koneessa on portattu 530 kansi jota laskettu 1.5mm
Venat ja seetit koneistettu
D nokka (nosto 11.2mm)
Peltisarja 2.5 tuuman putkella
Puolikaasulla vetää komeesti mutta täyskaasulla soppa loppuu.
Pystyykö tota rusikua jotenkin "huijaamaan" antamaan lisää soppaa? (3 tuumanen IMM?) vai tarvisiko lastua tms?
En viittis vapariin mitään säädettävää boxia laittaa niin tuli idea että laittas kaasarit.
Kysymys kuuluukin että toimiiko vakio sytkäboksilla toi mosa vaikka löis kaasarit kiinni vai tarviiko EZK jotain tietoa LH boxilta?
Jotain tolle täytyy kyllä tehdä eli kaikki ideat viisaammilta on tervettulleita! :)

LH ei kestä matkassa?   :2funny: :2funny: :2funny:

Paljonkas yli 400hv se pannu tuottaa?  :o

Kyllä, LH:ta pystyy säätämään oikein oivasti, sillä siitä on ihan oma topiccikin.
Siellä on turhaa paskan jauhantaa valitettavasti mukana mutta kyllä siellä asiaakin on aiheesta.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=54173.0

Ja ei sitä LH:ta huijata, vaan se säädetään oikein, niin sitä papua alkaa saamaan entistä enemmän sieltä moottorista.

juu pitäs toimia. voisit myös kokeilla tätä
 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=5284.0
lisää ennakkoa

EI!   :nohnoh

Vähemmän ennakkoa wiinalla!

Ennakon lisääminen vähentää vääntöä, eikä lisää sitä. Ai miksikö? Wiina palaa pirusti kiukkuisemmin kuin bensa (lue nopeammin).


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #80 : 17.07.2015, 22:07:50 »
Ennakon lisääminen vähentää vääntöä, eikä lisää sitä. Ai miksikö? Wiina palaa pirusti kiukkuisemmin kuin bensa (lue nopeammin).

Kyllä ja Ei
Viina palaa bensaa nopeammin kyllä
-Se ei ole ainut ominausuus
Paine huippuhan pitäsi sijoittua sopivasti kampiakselin kiertoon nähden
....
Useat käyttäjä kokemukset (itseni mukaan lukien) ovat osoittaneen että ennakon lisäys kannattaa
Dyno, katu ja perse ovat antaneet positiivista palautetta ennakon lisäämisestä

Nyt jos tahtoo tehdä EZK sytkä moodin niin tekee sitten +3, 0 ja -3 ennakko vivun ja kokeilee millä asetuksella meno maittaa parhaiten
Kokeilemalla selviää
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa masa88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #81 : 17.07.2015, 22:46:49 »
Kyllä ja Ei
Viina palaa bensaa nopeammin kyllä
-Se ei ole ainut ominausuus
Paine huippuhan pitäsi sijoittua sopivasti kampiakselin kiertoon nähden
....
Useat käyttäjä kokemukset (itseni mukaan lukien) ovat osoittaneen että ennakon lisäys kannattaa
Dyno, katu ja perse ovat antaneet positiivista palautetta ennakon lisäämisestä

Nyt jos tahtoo tehdä EZK sytkä moodin niin tekee sitten +3, 0 ja -3 ennakko vivun ja kokeilee millä asetuksella meno maittaa parhaiten
Kokeilemalla selviää

Turha tästä käännellä ja väänellä mutta olihan joku täälläkin isolla ahtimella tiputtanut ennakkoa huvikseen ja kappas, lisää tehoa.  ;)
-Volvo V70 2.4
-Volvo 945 2.3

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #82 : 18.07.2015, 11:06:49 »
Eipä nyt sotketa ahtimia näin korkealuokkaiseen keskusteluun

Mulla on ennakon 3asteen aikaistus vipu kojelaudassa
Vapari viinakone vetää selkeästi paremmin aikaistetulla sytkällä

Sytkä ennakkoon vaikuttaa niin moni asia että oikeat asteet selviää ainoastaan kokeilemalla
EZK pinnien maadoittelu ei maksa mitään ja vapari viinakonetta ei ihan heti saa naulattua pskaksi
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Kaksnelikantti96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #83 : 20.07.2015, 01:12:29 »
LH ei kestä matkassa?   :2funny: :2funny: :2funny:

Paljonkas yli 400hv se pannu tuottaa?  :o

Kyllä, LH:ta pystyy säätämään oikein oivasti, sillä siitä on ihan oma topiccikin.
Siellä on turhaa paskan jauhantaa valitettavasti mukana mutta kyllä siellä asiaakin on aiheesta.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=54173.0

Ja ei sitä LH:ta huijata, vaan se säädetään oikein, niin sitä papua alkaa saamaan entistä enemmän sieltä moottorista.

EI!   :nohnoh

Vähemmän ennakkoa wiinalla!

Ennakon lisääminen vähentää vääntöä, eikä lisää sitä. Ai miksikö? Wiina palaa pirusti kiukkuisemmin kuin bensa (lue nopeammin).

En mielestäni ole väittänyt ettei LHta pysty säätämään totesin vaan että soppaa ei tullut tarpeeksi joka piti varmasti paikkaansa.
Kysyin vaan lähinnä neuvoa että pystyykö tonkanssa kikkailemaan niin että ei ainakaan laihalla kävisi ::)
Olen tuota keskusteluakin selannut ja tiedän Että LHta pystyy säätämään mutta ajatukseni ei ollut mutu tuntumalla ruveta sörkkimään mitään! Anyway nyt on vehkeet pelannu hyvin ja se riittää minulle laihalla ei ole ainakaan.
Volvo 240 2.3se perhemalli -ääni on voimaa 8)

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: Kaasarit ruiskun tilalle?
« Vastaus #84 : 28.03.2019, 19:13:55 »
Kaasareissa on helpointie onneen vs eri ruiskut . Mutta ne kaasarin imuäänet  S*
mitä tuohon sähköiseen kaasuläppään tulee, toivomus pedaalinahan kaasupolin vain on sellaisissa autoissa. onhan se hyvinkin pehmeämpi ja tehottomamman oloinen. ohjelmoiti vaikuttaa toki paljon, pehmennykset (luistonesto, abs, Economi ym) saatta useasti viedä tehoja pois, sillä tuodaan tilalle ajonautintoa.  Minusta auton pitää olla käskytetävissä heti ja repäisevä, eikä minkään toivomuksien varassa. Turvallisuus pitää löytyä sieltä ratin ja penkinvälistä. Uus avuttomille alkaa olla nämä nykyajan autot.
 


Niinpä. Kun pääsääntöisesti on muutostöitä aina edetään 1 askel kerrallaan, sitten kokeiltava ja mitattava mikä asia muuttui ja miksi. Variaatioita on loputtomiin ja jos haluaa kokeilla,niin tottakai se on aina henkilökohtainen asia.

Mitään ehdottomia totuuksia ei keksinnöissäkään ole. Tosin en suosittelisi  aivan jatkuvaa pään seinään hakkaamista,silloin kun toimiva asia on jo keksitty. :)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

 

Samppasport  Futurez