Kulkukoira  Proturbo

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2540 Vastauksia
  • 672441 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JukkaI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Mitä sulla on mennyt kovilla pakkasilla särki?

Keskinäyttö (Uusi takuuseen)
Muutaman kerran syttynyt moottorin vikavalo ja antureita uusiksi...
Oikea vilkku "tikitti" (Vaivasi 2 vuotta ennenkuin korjaantui ohjelmistopäivityksellä)
Hukkasi avaimen, kun vänkäri poistui autosta (Ohjelmistovika)
Tuossa nyt mitä muisti, saattaa niitä olla lisääkin...

Muuten olisi kyllä mieluinen auto:
Mukava ajaa, hyvät penkit, kohtuullinen melutaso (Kitkoilla), kulutuksen/tehon suhde hyvä, lämmin ja tilatkin riittävät nykyiselle pääsääntöisesti 2 hengen käytölle.

Jukka I.

Poissa _tino_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Kokemuksia 2011 V60 T5:sesta? Fordin kone taitaa olla  ???
850 T5
EX:S40 T5, V60 T5 ,S60 T5, 940 TIC, 240 DL, 740 GLE

Poissa alspe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Nyt näyttää siltä, että edellinen auto lähtee alta ja uutta pitäisi saada suht vilkkaasti alle.

Kommentteja/keskustelu/apuja oston hetkellä (ylipäätään noista, ei vain tästä yksilöstä).
Kävin katsomassa toista autoa, vieläkään en ehtinyt koeajolle.

Miinukset:
- ei toisia vanteita
- kummallisen korkean näköinen alusta
- Yksityishenkilö tuonut Ruotsista 2017, mennyt heti autolliikeeseen ja siitä SAKA:lle. Erikoinen kuvio.
- Ei tiettyjä varusteita jotka voisi olla (nahat, high audio, driver support)

Plussat:
- D5
- Täysi Bilia-huoltohistoria Ruotsin puolelta
- Suomen puolella jakoketju+VP juuri vaihdettu
- Siisti sisusta vaikka ei nahkaa olekaan, vaalea kangas arvokkaamman oloinen kuin musta.

Kysymyksiä: Onko Bilia-huoltokirja varmuus siitä, että mm. geartronic-öljyt on vaihdeltu?
Onko näitä erilaisilla alustan korkeuksilla kun osa 60-sarjoista näyttää kovin korkeilta.
Ostaisitteko vajaa 20k€ autoa ollenkaan yksityiseltä? (itsellä ensi kerta kun olen ostamassa autoa kaupasta ja edellisen ylipäätään ostin 9 vuotta sitten)
Maksaisitteko 1v/20000km lisäturvaa autolle vai luottaisiko normaaliin autokaupan virhevastuisiin?
« Viimeksi muokattu: 31.01.2018, 11:39:45 kirjoittanut alspe »

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Kysymyksiä: Onko Bilia-huoltokirja varmuus siitä, että mm. geartronic-öljyt on vaihdeltu?
Ei ole. Vaihteistoöljyjen vaihto ei kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan, vaan on erikseen tilattava lisätyö. Jos huoltokirjassa ei ole erikseen mainintaa vaihteistoöljyistä, on olemassa suuri riski, että niitä öljyjä ei ole koskaan vaihdettu.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Maksaisitteko 1v/20000km lisäturvaa autolle vai luottaisiko normaaliin autokaupan virhevastuisiin?

Lisäturvat on totaalista k*******a. Itsekin sellaiseen hairahdin kun hintavan käytetyn ostin ja kun tuli ongelmia niin ensimmäinen asia mikä selvisi oli että lisäturva ei ainakaan korvaa korjausta. Maksaja löytyi sitten muualta eikä käynyt ilmi että oliko se itse Volvo vaiko myyjäliike. Joka tapauksessa autossa oli eräs ohjausyksikkö rikki ja aivan selvä vika mutta lisäturva ei korvannut. Käsittämätöntä että tällaista roskavakuutusta myydään. Nuo lisäturvan tarjoajat sais satavarmasti nalkkiin kun joku jaksais alkaa käräjöimään
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
Onko näitä erilaisilla alustan korkeuksilla kun osa 60-sarjoista näyttää kovin korkeilta.
On. R-Design ja ilmeisesti muihinkin varustetasoihin valittavissa ollut sport-alusta on 15mm matalampi ja jäykemmillä iskareilla. R-Designissa ainakin myös jäykemmät vakaajat.
Toki esim. H&R:n -30mm madallusjouset maksavat Saksasta tilattuna n. 170eur posteineen joten ei paha sijoitus.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa alspe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Ei ole. Vaihteistoöljyjen vaihto ei kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan, vaan on erikseen tilattava lisätyö. Jos huoltokirjassa ei ole erikseen mainintaa vaihteistoöljyistä, on olemassa suuri riski, että niitä öljyjä ei ole koskaan vaihdettu.

No niinhän se olikin joo. Harmillisia nuo huoltokirjat kun sillä on arvoa, mutta molemmissa katsomissani on pääsääntöisesti vain leimat. Homma siis selvä, että muuta kuin öljyt vaihdettu. Uskoisin, että vajaa 200tkm ajettuihin on vähän jarrupalaa sekä jotain niveltä mennyt. Jarrunesteetkin pitäisi olla vaihdettu jopa 2-3 kertaa jos yleisiä suosituksia noudattaa.

Lisäturvat on totaalista k*******a. Itsekin sellaiseen hairahdin kun hintavan käytetyn ostin ja kun tuli ongelmia niin ensimmäinen asia mikä selvisi oli että lisäturva ei ainakaan korvaa korjausta. Maksaja löytyi sitten muualta eikä käynyt ilmi että oliko se itse Volvo vaiko myyjäliike. Joka tapauksessa autossa oli eräs ohjausyksikkö rikki ja aivan selvä vika mutta lisäturva ei korvannut. Käsittämätöntä että tällaista roskavakuutusta myydään. Nuo lisäturvan tarjoajat sais satavarmasti nalkkiin kun joku jaksais alkaa käräjöimään

SAKA:n edustaja selosti, että SAKA-turva kattaisi selvät tekniikkarikot 100€ omavastuulla kun taas autokaupan normaali virhevastuu kattaisi about 6kk ja silloin ostaja maksaa osan koska autohan tulee parempaan kuntoon kuin ostaessa jos korjataan esimerkiksi vaihteisto. 650 euroa tuo maksaisi, mutta tulee mulla täytyy 8kk:ssa joten mietinkin heti ettei mitään järkeä maksaa sellaista.

On. R-Design ja ilmeisesti muihinkin varustetasoihin valittavissa ollut sport-alusta on 15mm matalampi ja jäykemmillä iskareilla. R-Designissa ainakin myös jäykemmät vakaajat.
Toki esim. H&R:n -30mm madallusjouset maksavat Saksasta tilattuna n. 170eur posteineen joten ei paha sijoitus.

R-designissa taitaa olla myös konetilan kallistuksenvakaaja iskareiden yläpäissä?
Just joku -30mm madallus tulee varmaan laitettua jos ostettu auto on hor0kkikorkea, samalla kun vaihtaa muuta alustaan tarpeen mukaan. Pitääkin googlailla kuvia miltä -30mm näyttää noissa. Jotkin 60-sarjalaisista näyttää aika pahalta 2000-luvun Corollalta/Kialta jossa renkaan ja kaaren väliin menee pari nyrkkiä päällekäin. Tai sitten uskoo vaan vaimoa ja vanhoja setiä, että älä pilaa ajettavutta madalluksilla.  :D

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
R-designissa taitaa olla myös konetilan kallistuksenvakaaja iskareiden yläpäissä?
Just joku -30mm madallus tulee varmaan laitettua jos ostettu auto on hor0kkikorkea, samalla kun vaihtaa muuta alustaan tarpeen mukaan. Pitääkin googlailla kuvia miltä -30mm näyttää noissa. Jotkin 60-sarjalaisista näyttää aika pahalta 2000-luvun Corollalta/Kialta jossa renkaan ja kaaren väliin menee pari nyrkkiä päällekäin. Tai sitten uskoo vaan vaimoa ja vanhoja setiä, että älä pilaa ajettavutta madalluksilla.  :D
On siellä poikittaistuki mutta mun mielestä on niin letkun oloinen että lähinnä näön takia... Tuolla minun showroom-päiväkirjassa on kuvia sekä R-Design alustalla, H&R:n jousilla että viimeiset BC Racingilla: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=86247.0
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Nyt näyttää siltä, että edellinen auto lähtee alta ja uutta pitäisi saada suht vilkkaasti alle.

Kommentteja/keskustelu/apuja oston hetkellä (ylipäätään noista, ei vain tästä yksilöstä).
Kävin katsomassa toista autoa, vieläkään en ehtinyt koeajolle.

Miinukset:
- ei toisia vanteita
- kummallisen korkean näköinen ulkoa?
- Yksityishenkilö tuonut Ruotsista 2017, mennyt heti autolliikeeseen ja siitä SAKA:lle. Erikoinen kuvio?
- Ei tiettyjä varusteita jotka voisi olla (nahat, high audio, driver support)

Plussat:
- D5
- Täysi Bilia-huoltohistoria Ruotsin puolelta
- Suomen puolella jakoketju+VP vaihdettu juuri
- Siisti sisusta vaikka ei nahkaa olekaan

Kysymyksiä: Onko Bilia-huoltokirja varmuus siitä, että mm. geartronic-öljyt on vaihdeltu?
Onko näitä erilaisilla alustan korkeuksilla kun osa 60-sarjoista näyttää kovin korkeilta.
Ostaisitteko vajaa 20k€ autoa ollenkaan yksityiseltä? (itsellä ensi kerta kun olen ostamassa autoa kaupasta ja edellisen ylipäätään ostin 9 vuotta sitten)
Maksaisitteko 1v/20000km lisäturvaa autolle vai luottaisiko normaaliin autokaupan virhevastuisiin?

20k€ on paljon rahaa laittaa autoon ja sillä saa kyllä valinnanvaraa. Tee nyt rauhassa päätökset. Tuossa autossa ainoa miinuspuoli on se, että vaihdelaatikon öljyjen vaihdota ei ole mitään taetta. Itse jättäisin sen sen perusteella ostamatta. Löydät kyllä aivan varmasti mieleisen kun hieman laajennat hakuetäisyyttä. Omani hain pari vuotta sitten Tampereelta, näkemättä autoa. Toki soitin edelliselle omistajalle ennen tätä. Noilla lisäturvilla voi pyyhkiä minusta persausta.

-30mm madallus on juuri passeli näihin arkiajoihin, ja samalla poistuu tuo pintakovuus, mikä vaivaa orkkisalustaa. Itsellä on Eibachin -30mm setti. Olen myös lisännyt tuon poikkituen jälkikäteen. Ajettavuus ja ajomukavuus ovat minusta kaksi eri asiaa. Jos korkea ja pehmeä alusta lisäisi ajettavuutta, olisivat kaikki urheilu- ja kilpa-autot maastureita.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa alspe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
20k€ on paljon rahaa laittaa autoon ja sillä saa kyllä valinnanvaraa. Tee nyt rauhassa päätökset. Tuossa autossa ainoa miinuspuoli on se, että vaihdelaatikon öljyjen vaihdota ei ole mitään taetta. Itse jättäisin sen sen perusteella ostamatta. Löydät kyllä aivan varmasti mieleisen kun hieman laajennat hakuetäisyyttä. Omani hain pari vuotta sitten Tampereelta, näkemättä autoa. Toki soitin edelliselle omistajalle ennen tätä. Noilla lisäturvilla voi pyyhkiä minusta persausta.

-30mm madallus on juuri passeli näihin arkiajoihin, ja samalla poistuu tuo pintakovuus, mikä vaivaa orkkisalustaa. Itsellä on Eibachin -30mm setti. Olen myös lisännyt tuon poikkituen jälkikäteen. Ajettavuus ja ajomukavuus ovat minusta kaksi eri asiaa. Jos korkea ja pehmeä alusta lisäisi ajettavuutta, olisivat kaikki urheilu- ja kilpa-autot maastureita.

Juu pitäisi pitää jäitä housuissa, mutta toisaalta ei tätä autonkaan ostoa voi kuukausikaupalla vatvoa kun lähtee edellinen auto alta ja työssä tarvitsen autoa lähes viikottain reissussa. (olisi pitänyt ostaa ensin uusi auto rauhassa..)
Haku 300km säteellä on OK kunhan löytyy sellainen, ettei tarvitse käydä vain kääntymässä ja katsomassa. Lootaöljyn vaihdattaisin toki heti, mutta sehän ei poista sitä, että 180 tkm lukemalla välistä on mahdollisesti ja luultavasti jäänyt yksi vaihto. Mahtaisiko se olla vaarallista jos laatikko koeajolla toimii hyvin? Tähän tarvisinkin vinkkejä millä tavalla laatikko toimii oikein ja millä tavalla väärin? Jysähtävät ja nykäyksittäiset vaihdot olivat huono merkki? Nykyisessä tiptronicissa on melko kuminauhamainen laatikko ja veto, ilmeisesti Volvon automaatti vähän napakampi joka tapauksessa?

Onko orggisalusta sellainen, että siinä ei ole pintakovuutta vastaan progressiota jousessa ja -30mm jousissa on? Sinänsä en ymmärrä miksi sellaisia jousia ylipäätään on, joissa ei ole progressiivisuutta. Jousien hinta?

Toki ajettavuus ja mukavuus ovat eri asioita. Normaalissa elämässä ajettavuus on usein riittävää normialustallakin, talvella matala ja pintakova on aivan paska ja maasturimainen (XC60 tms) on keskikesällä vähintään erilainen kuin tiukemmalla alustalla. Hyvä kompromissi on just sellainen jossa on pieni madallus ja pintakovuuden poistuminen. Varsinkin talvella kun ajetaan hiljaa sohjossa tai nimismiehen kiharoilla, pintakovuus tulee kyllä esiin.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2018, 11:37:20 kirjoittanut alspe »

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Juu pitäisi pitää jäitä housuissa, mutta toisaalta ei tätä autonkaan ostoa voi kuukausikaupalla vatvoa kun lähtee edellinen auto alta ja työssä tarvitsen autoa lähes viikottain reissussa. (olisi pitänyt ostaa ensin uusi auto rauhassa..)
Haku 300km säteellä on OK kunhan löytyy sellainen, ettei tarvitse käydä vain kääntymässä ja katsomassa. Lootaöljyn vaihdattaisin toki heti, mutta sehän ei poista sitä, että 180 tkm lukemalla välistä on mahdollisesti ja luultavasti jäänyt yksi vaihto. Mahtaisiko se olla vaarallista jos laatikko koeajolla toimii hyvin? Tähän tarvisinkin vinkkejä millä tavalla laatikko toimii oikein ja millä tavalla väärin? Jysähtävät ja nykäyksittäiset vaihdot olivat huono merkki? Nykyisessä tiptronicissa on melko kuminauhamainen laatikko ja veto, ilmeisesti Volvon automaatti vähän napakampi joka tapauksessa?

Onko orggisalusta sellainen, että siinä ei ole pintakovuutta vastaa progressiota jousessa ja -30mm jousissa on? Sinänsä en ymmärrä miksi sellaisia jousia ylipäätään on joissa ei ole progressiivisuutta. Jousien hinta?
Toki ajettavuus ja mukavuus ovat eriasioita. Normaalissa elämässä ajettavuus on usein riittävää normialustallakin, talvella matala ja pintakova on aivan paska ja maasturimainen (XC60 tms) on keskikesällä vähintään erilainen kuin tiukemmalla alustalla. Hyvä kompromissi on just sellainen jossa on pieni madallus ja pintakovuuden poistuminen. Varsinkin talvella kun ajetaan hiljaa sohjossa tai nimismiehen kiharoilla, pintakovuus tulee kyllä esiin.

Sikäli mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin tuon 6-lovisen Geartronicin puuttuvista öljyvnvaihdoista johtuvat ongelmat ovat just näitä töksähteleviä vaihtoja ja pitkittyneitä turbiiniluistoja lämpimänä. Kylmänä tuon kuuluukin luistaa. Lisäksi taisi olla selvä nykäys vaihtaessa P:ltä D:lle.

Tuo orkkisalusta muistaakseni kohtuullisen jäykkä koko joustoalueelta. Eibachin Pro-Kit taitaa olla progressiivinen, ja itse olen ainakin tykännyt. Ei kauhean metsään voi mennä jos ottaa Eibachilta tai H&R:ltä nuo jouset. Molempia asenneltu forumilla, ja Heicon madallusjouset kait Eibachin rakentelemat. Ei nuo omat ole talvellakaan tuntuneet epämukavilta, tätä ollut kompensoimassa isompiprofiilinen rengas ja pienempi vanne.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa alspe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
No nyt on edellinen auto myyty alta ja ruuvi siis kiristyy entisestään.
Muutamia kysymyksiä olisi taas/edelleen.

D2 ja DRIVe-koneiden kestävyys ja käytännön hintakulutus vs. teho? Muuten en noita katsele, mutta siellä täällä on kivoja vaihtoehtoja. Tosi vähän ajettu, hyvät varusteet, väri ja vanteet. Tuo on kyllä nätti ja erittäin vähän ajettu, mutta toisaalta kaukana D5:sta jota kävin katsomassa. Rivien välistä luettavissa, että tuossakaan ei ole edes kaksia vanteita/renkaita koska erikseen mainitaan Volvon sportvanteet talvirenkailla. Näyttää olevan lohkolämmittimellä eli ei webastoa.

Olen käynyt läpi pitkältä kaikki 60-sarjan ilmoitukset, hyvin harvassa erikseen mainitaan, että laatikko-öljyt olisi vaihdettu. Näyttäisi, että riski pitää ottaa ja ostaa vaan joku jossa kunto, toimivuus ja hinta kohtaa sekä teettää laatikko-öljyt heti itse. Vaihtuuko näissä kaikki öljyt normaalilla vai vaatiiko erityisen huuhtelulaitteen? Vai huuhdellaanko askia uusilla öljyillä ja sitten laitetaan vielä toiset uudet öljyt?
SAKA:ssa myyjä sanoi, että laatikko-öljyn vaihto ei ole iso juttu, noin 300€ meinasi kustannukseksi joka on IMO aika halpa.

Poissa Hota

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Laatikko-öljyt.
Tein kaupat tuossa muutama kuukausi sitten Autosalvassa 111tkm. ajetusta V60 -13 D3:sta.
Vasta paikan päällä selvisi että "isohuolto" juuri tehty eli jakopää ym, laatikko-öljyt vaihdettu olikohan 75tkm.
Näitä ei myynti-ilmoituksessa ollut. Uuden akun vielä vaihtoivat koska oli "kuollut" eivät pääseet katsastamaan edellisenä päivänä.
Autosalvan ja monen muunkin myynti-ilmoitukset välillä vähän niin ja näin speksien kanssa.
Ex-Volvot: 142 -70, 145 -74 (2.3 L R-sport) ja Amazon -70.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vaihtuuko näissä kaikki öljyt normaalilla vai vaatiiko erityisen huuhtelulaitteen? Vai huuhdellaanko askia uusilla öljyillä ja sitten laitetaan vielä toiset uudet öljyt?
SAKA:ssa myyjä sanoi, että laatikko-öljyn vaihto ei ole iso juttu, noin 300€ meinasi kustannukseksi joka on IMO aika halpa.
Vaatii huuhtelemalla vaihtamisen, jolloin saadaan venttiilikoneistosta ja muualta vaihteiston sisältä vanha öljy pois.
Huuhtelemalla nähdään milloin likainen öljy on tullut pois, jonka jälkeen vaihteistoon laitetaan riittävä määrä öljyä.
Tason määrä tarkistetaan kun öljy on saavuttanut tietyn lämpötilan.

Poissa COPTABALA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Öljyistä: ostin omani 175 tkm ajettuna ja vaihdatin heti öljyt (eka vaihto). Nyt 230 tkm ja laatikko pelaa ihan normaalisti. Ikinä ei oo töksähtänyt eikä luistanut oudosti. Luulen, että vähän liikaakin lietsotaan paniikkia tän suhteen.

Lisäturvasta: Ainakin Kamuxilla toimi hyvin. 10 kk vanhaan autoon meni mm. egr-laihdutin takuuseen ilman mitään sössötyksiä. Ja pari muutakin hommaa korjattiin vuoden aikana. Nykyään tulee niin paljon kilsoja, että tuo 20 tkm tulee alle puolessa vuodessa niin enpä mitään maksaisi.

edit. Siis 10 kk ostosta vanhaan autoon...

 

Carcom Oy  Ateho