Race.fi  Puotilan autokorjaamo

F1 / kausi 2018

  • 8 Vastauksia
  • 2588 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 311

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
F1 / kausi 2018
« : 09.07.2018, 23:25:20 »
Mites, vieläkö täällä kukaan seuraa meneillään olevaa F1-kautta ?
Tuossa vaan koitin haeskella, mutta taitaa olla vain viimevuotisia ajatuksia tarjolla..

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2695
Vs: F1 / kausi 2018
« Vastaus #1 : 10.07.2018, 08:51:09 »
Tasaista on ja alkaa Mersulla pinna kiristyä, kun Ferrari on ollut pari kisaa niskan päällä. Kunnon kilvanajoa pitkästä aikaa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

s73

  • Vieras
Vs: F1 / kausi 2018
« Vastaus #2 : 10.07.2018, 09:13:01 »
Mites, vieläkö täällä kukaan seuraa meneillään olevaa F1-kautta ?
Tuossa vaan koitin haeskella, mutta taitaa olla vain viimevuotisia ajatuksia tarjolla..

Viime vuonna tuli katsottua kaikki kisat, ainakin toiset ja kolmannet  harjoitukset aika-ajojen lisäksi, tänä vuonna sama tahti jatkunut, riittävästi? ???

s73

  • Vieras
Vs: F1 / kausi 2018
« Vastaus #3 : 10.07.2018, 09:20:45 »
Tasaista on ja alkaa Mersulla pinna kiristyä, kun Ferrari on ollut pari kisaa niskan päällä. Kunnon kilvanajoa pitkästä aikaa.

Odotan mielenkiinnolla loppukauden kisoja, koska hämpyn ja vettein tulee pakko ottaa hirmuisia riskejä, ovatko molemmat hiekalla pyörän ripustukset hajalla, samalla kaksoisvoitto suomeen?
:P  :P :P

Poissa 311

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: F1 / kausi 2018
« Vastaus #4 : 26.08.2018, 01:48:10 »
Niin, hyvältä näyttää kokonaisuus Kimin osalta eikä Valtterin pullatkaan ihan huonosti ole uunissa, vaikkakin näitä vastoinkäymisiä näyttää pojilla riittävän...

Tässä vaan jotenkin nousee taas mieleen, miten ihmeessä nämä ongelmat aina näyttävät vaan esiintyvän näillä meidän suomalaiskuskeilla ??

Miksi Valtsun autoon pitää vaihtaa sitä krääsää niin tajuttoman paljon, mutta ei Hämpyn biiliin...
Miksi Kimin autosta loppuu polttoaineet, mutta ei Vettikseltä...

Vähän samaan malliin, kuin aikoinaan tällä eräällä Hannu-Hanhella, joka sai kerättyä 7 mestaruuttaan, tavalla jos toisellakin..
Lähes aina kun jotain dramaattista tapahtui, se tapahtui sille tallikaverille oli se sitten tankkauksen yhteydessä tulipalo tai joku muu härdelli...

Rohkenenpa väittää, että jos nuo Mersu- ja Ferrari-tallin väet vaihdettaisiin meihin suomalaisiin sitoutuneisiin osaajiin, suuri osa tuosta nähdystä naurettavasta kohelluksesta jäisi tapahtumatta ja kenties molemmat kuskit saisivat paljon parempaa palvelua kuin nyt saavat.
Ihmeteltävä on, että noilla budjeteilla operoivien huipputallien puuhastelu on edelleen kutakuinkin "jokkistasolla" mitenkään sitäkään kilvanajoa väheksyen vaan päinvastoin; - vaatimattomalla budjetilla saadaan siellä kovia näyttöjä, mutta tämä F1-kermaperse-varikkoväki sössii kerta toisensa jälkeen sieltä johtoportaasta lähtien.
Varmaan se tajuton kuvioissa pyörivä rahamäärä herpaannuttaa sen oikean tekemisen/sitoutumisen siihen puuhaan, mitä varten se väki siellä lojuu...

Toisena varsin ihmeellisenä asiana pidän sitä, että tuota teknikkaa on ollut kehittelemässä vuosikymmenet pitkälti samat valmistajat, mutta aina vaan nousee pintaan se osaamattomuus rakentaa esim. kasassa pysyvä masiina, vaikka niitä on tehty ja tuotantoa harrastettu jo vuositolkulla menestyksekkäästi kukin vuorollaan.
Ikäänkuin se koettu osaaminen katoaisi aina välillä johonkin ja aletaan harjoittelemaan samoja asioita taas uudestaan ja uudestaan...
Esim. moottoritekiniikastahan on kovia näyttöjä jo yli 30 vuoden takaa Keke-sedän aikana, kun kisailivat vaparit vs. turbot.
Luulisi jokaisella valmistajalla olevan nykyaikana jo sellaiset datapankit kerätty vuosien varrella, ettei noihin toistuviin ongelmiin tarvitsisi aikaa tärvätä vaan keskittyä kehittämään sitä tuotetta aina vaan paremmaksi.
Vaikkapa nyt sitten Honda, joka on moottoriteknologian uranuurtajia jo tuolta vuosisadan alkupuolilta lähtien on osoittanut kykenemättömyytensä rakentaa laadukasta voimanlähdettä F1-tarpeisiin, vaikka on takavuosina ollut eräs johtavista osaajista alallaan monilla erityyppisillä kilparadoilla kuten toki tietysti muutkin isot valmistajat.

Onkohan syynä sitten vaikkapa sukupolven vaihtuminen eikä se ns. hiljainen tieto jää firmaan vaan kävelee portista ulos sen eläkkeelle siirtyvän, kävelevän tietopankin mukana, kuten valitettvasta ainakin täällä näissä omissa, varsin vähäpätöisissä piireissä tapahtuu lähes päivitäin, valitettavasti...

Kuvittelisi vaan, että noissa huipputiimeissä se toiminta & osaaminenkin olisi huipputasoa, mutta ei näköjään ole, vaan kaukana siitä...

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2695
Vs: F1 / kausi 2018
« Vastaus #5 : 26.08.2018, 10:53:28 »
Huonoa tuuria tai huonoa valmistautumista...
Kyllä nuo pojat osaisi rakentaa moottorin, joka kestää 500 tkm, kuten Volvossa. Kyse onkin siitä, kuka osaa rakentaa keveimmän ja eniten tehoa tuottavan moottorin, joka kestää muutaman kisan. Jos otetaan tehoa pois, niin kestää, mutta ei pärjää. Jos lisätään rautaa, niin kestää tarvittavan tehon, mutta painon takia ei pärjää...
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2695
Vs: F1 / kausi 2018
« Vastaus #6 : 26.08.2018, 10:55:06 »
Luin Kimi Räikkösen kirjan. Suosittelen vilpittömästi.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa 311

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: F1 / kausi 2018
« Vastaus #7 : 01.09.2018, 17:47:41 »
No niin,

Oliskos firman pääjohtajan vaihtumisella jotain vaikutusta Kimin tilanteeseen ?
Josko pitkästä aikaa saanut hänkin tasavertaista palvelua ja samat tehopalikat yms. autoon ?

Jos em. asiat olisivat menneet alkukaudestakin toisin, maailmanmestaruudesta taistelisi eri kuskit, kuin nyt.

Vai mistähän tälle ns. F1-vanhukselle, jota hitaana 2-kuskisikinakin pidetty, taas se vauhti löytyy ?

Poissa 311

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: F1 / kausi 2018
« Vastaus #8 : 20.10.2018, 17:05:08 »
Joopa, näyttää aina vaan selvemmältä, että Ferraritallin mahdollisuudet mestaruuteen valuvat hiekkaan..
Voidaan sanoa, että tähän Sebastian-herraan panostaminen maksoi nyt molempien kuskien mahdollisuudet maailmanmestaruuteen.
Rohkenen väittää, että panostamalla täysillä Kimiin toisin kuin tähän arvaamattomaan kiukuttelijaan ja paineensietokyvyttömään sakemanniin olisi Ferrari erittäin tiukasti kiinni mestaruudessa jos ei sitten jopa johtoasemassa.
Arvelenpa, että Sebastian-herra tämänkin tietää sisimmässään yhtälailla kuin koko Feraaritallin tallin väki sekä suuri osa täysjärkisistä faneistaankin, joten voipi hiukan syödä miestä jatkossa, kun köröttelee tuolla radalla nuoren ja nälkäisen tallikaveri-tulokkaan piiskaamana...
Milloinhan muuten ensimmäinen italiaano-urheilutoimittaja uskaltaa tämän faktan julkaista, sillä tähän asti on aina nostettu Kimin pienetkin möhlit heti voimakkaasti esille kun taas tämän toisen töppäysten ruotiminen on jäänyt vähemmälle ?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron