Samppasport  Futurez

Kaksnelinelonen goes turbo

  • 10 Vastauksia
  • 6509 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbiini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • Just eikä melkein
    • Räpellys
Kaksnelinelonen goes turbo
« : 29.06.2014, 21:14:20 »
Morjensta tännekkin! Täällä kyllä näitä projekteja riittänee mutta eiköhän tänne vielä ainakin yksi mahdu  ;) Elikkä tuli tossa huhtikuussa hommattua 244 kori ilman tekniikkaa jota tuli sitten pikkuhiljaa purettua ja aloitettua hitsaukset. Tarkoituksena ahtaa B230F ja käyttää moottorin ohjauksena megaruuttaa 8)
Korin lisäksi ostin B230F 245 elinten luovuttajaksi.

Auto tullessa:


Tämän hetkinen tilanne:


Ja iloinen luovuttaja:


Tosiaan nytten pohja, pyöräkotelot, kaaret hitsattu ja epoksit vedetty päälle.


Listaa tähän asti tehdyistä hommista:

-Takatukivarret vahvistettuna
-Jarrut kunnostettuna
-Perä maalattua
-Alustan osat maalattu ja kaikki puslat vaihdettu

Seuraavaksi tarkoitus niputtaa alustan osat takaisin jonka jälkeen koneen kimppuun  :)
« Viimeksi muokattu: 30.06.2014, 07:12:01 kirjoittanut Turbiini »
Köyhällä ei ole varaa halpaan...

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Kaksnelinelonen goes turbo
« Vastaus #1 : 30.06.2014, 08:19:50 »
On ainaki osaamattoman silmään pikkusen siistiä saumaa Tossa alatukivarressa! Mites noiden boksaaminen, kun korjaus hitsausta ei vissiin leimalla suvaita?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: Kaksnelinelonen goes turbo
« Vastaus #2 : 30.06.2014, 09:13:04 »
oliskohan tuo boksaus ns. harmaalla alueella? menee leimalla läpi katsastajasta, sen mielentilasta ja toteutuksen tasosta riippuen *mutu*
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa Turbiini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • Just eikä melkein
    • Räpellys
Vs: Kaksnelinelonen goes turbo
« Vastaus #3 : 30.06.2014, 16:06:33 »
Tarpeeks isolla virralla niin hyvin sulaa! 8) Joo tosiaan saapi nähä mitä mieltä herra katsastaja asiasta on, tuskimpa edes huomaa  ::)
Köyhällä ei ole varaa halpaan...

Poissa Turbiini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • Just eikä melkein
    • Räpellys
Vs: Kaksnelinelonen goes turbo
« Vastaus #4 : 29.04.2015, 15:33:33 »
Syksy saapui talvikin tuli ja meni... Tuli siinä kesälopussa tehtyä vanhasta navetta rakennuksesta tallin tynkää jossa volvo seisoi talven. Nytpä sitä taas starttaillaan rojektia etiäpäin, koneet on purettu ja seuraavaksi pitäs niputtaa yksi toimiva kappale. Mites muuten toimiiko toi M nokka-akseli turbotus käytössä mitenkään? Vai heitetäänkö suoraan vesilintua?

Alakerrassa löytyi kumminkin öljyruiskuttimet  ;)


Köyhällä ei ole varaa halpaan...

Poissa pansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaksnelinelonen goes turbo
« Vastaus #5 : 29.04.2015, 16:12:01 »
Millä maalasit alustan osat?
V70 AWD '01 / 850 AWD '97
240 GL '89 (EX) 740 Turbo Intercooler '89 (EX) 940 Classic '98 (EX)

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Kaksnelinelonen goes turbo
« Vastaus #6 : 29.04.2015, 16:35:50 »
itsellä kanssa ahdettu F, nokka juurikin M, aika hyvinhän se vääntää mutta ei se ylös vedä.
Hankala vaan lähteä vertaamaan kun en ole muita nokkia koittanut.
Mikäs ahdin tähän tulee?
Pidän suuresti tästä että auto rakennetaan järjestyksessä. Kori, alusta, jarrut ja sitten vasta se tekniikka :) tsemppiä! O0

Poissa Turbiini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • Just eikä melkein
    • Räpellys
Vs: Kaksnelinelonen goes turbo
« Vastaus #7 : 29.04.2015, 17:25:21 »
Alustan osat maalattu epoksilla... Turbosta ei vielä ole tietoa, mietinnässä hx40. Liekköhän menee liian isoks  ::)
Köyhällä ei ole varaa halpaan...

Poissa Turbiini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • Just eikä melkein
    • Räpellys
Vs: Kaksnelinelonen goes turbo
« Vastaus #8 : 04.05.2015, 20:44:34 »
Viikonloppuna tuli taas vähän ihmeteltyä volvon parissa. Lohkon sain putsattua ja maalattua myös venttiileitä hiottua/kiilloitettua.



Liekköhän mikä nokka-akseli tuossa toisessa motissa missä oli ainakin lohkossa jo valmiina nuo öljysuihkut männille ja virranjakaja nokan päässä?
Autowiki kertoilee: "Perustana B230FT-moottorille, jossa oli 530-kansi ja T-nokka-akseli sekä öljysuihkulla jäähdytetyt männät."

Jos on tommonen "T-nokka" niin liekkö minkälainen verrattuna M tai A nokkaan?

Öljyn paluuseen turbolta vielä jos turboksi tulee hx35 tai hx40 riittääkö AN-10 kokoinen paluu letku?  (sisämitta 14,23 mm)

Kiitoksia vastauksista!
Köyhällä ei ole varaa halpaan...

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Kaksnelinelonen goes turbo
« Vastaus #9 : 05.05.2015, 15:34:18 »

Öljyn paluuseen turbolta vielä jos turboksi tulee hx35 tai hx40 riittääkö AN-10 kokoinen paluu letku?  (sisämitta 14,23 mm)


Ite en alle 20mm sisähalkaisijaltaan olevaa paluulinjaa laittais muutakuin vakioahtimelle. Mulla rupes holsetti tulvimaan 16mm putkella. Harmi sinänsä kun piti öljynkiertoon ostaa osat biltemasta, mutta ei ollu an10 isompaa letkua tai liittimiä.
« Viimeksi muokattu: 05.05.2015, 15:40:49 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa basiiba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaksnelinelonen goes turbo
« Vastaus #10 : 05.05.2015, 18:18:10 »
Ite laitoin 22mm.
745 2,5 turbo, 745 2,3 turbo    EX: 940 2,3,  740 2,4 TD, 740 2,3

 

Samppasport  Futurez