Carcom Oy  Ateho

Kytkinhaarukan shimmaus

  • 2 Vastauksia
  • 1599 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Kytkinhaarukan shimmaus
« : 19.07.2020, 16:22:45 »
Onko kellään menny 5v zf kytkinhaarukan muovitappi poikki? :idiot2:
Auto 940
Pottapyörä
-763 massalevyllä
320 zf

Eilen töistä tullessa kytkin tuntuma rupesi olemaan omituinen, että välillä kytkin otti ylhäältä ja välillä alhaalta.
Poljin ei joka polkaisulla palauttanu kunnolla, vaan nousi hitaasti ylös kunnes sano työsuhteensi kokonaan irti.
Aamu yöllä laatikko irti ja sieltä oli menny laatikossa oleva haarukan muovitappi poikki ja työ sylinteri työntyny pitkälle, jolloin nesteet pihalle.
Haarukka shimmattu siten, että halkaistusta hylsystä hitsattu jatko haarukkaan ja välys on muistaakseni jotain 0,5-1cm..
Mikä on vakio massalevyn paksuus potta/-763 yhdistelmällä?, koska laitoin bemarin levyn johtuen laatikosta. Laitoin 2mm prikat asetelma alle, koska bemarin levy oli jotain 10mm päälle paksu.

Meniköhän vaan tappi poikki vanhuuttaan vai oliko juhannuksen rataluisuttelut ja kytkinpommit liika, vaikka muuten tolla setillä on ajettu jo 1,5 vuotta ilman ongelmia..
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa jon1.tur

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
Vs: Kytkinhaarukan shimmaus
« Vastaus #1 : 28.07.2020, 20:37:34 »
Ainakin m46/m47 levy 8mm paksu uutena.
Haurastuuhan nuo muoviosat ajan myötä mutta onhan ne haarukkaan hitsatut palaset siten että painelaakeri liikkuu jouhevasti eikä haarukka pääse takertelemaan painelaakeriin?

Asetelman alle laitetut prikat taitavat vaikuttaa lähinnä kytkimen pitoon.

Itsellä zf gs6-37dz laatikko,pottapyörä,sre 763 ja act:n massalevy joka oli noin 8mm paksu niin en asetelman ja vauhtipyörän väliä shimmannut.
Haarukkaan hitsasin latasta koroke palaset ja hioin reunat jouheviksi,kytkin sylinteriltä tulevan tappia jatkamalla ja lyhentämällä säädin kytkimen irrotuksen kohdalleen.
Muovitapilla tuokin haarukka ja hyvin kestänyt jo 40tkm kovaa ajoa.

Jossei noihin metallisia jo valmiiksi saa niin eiköhän joku tuommosen sorvaile

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinhaarukan shimmaus
« Vastaus #2 : 01.08.2020, 13:51:25 »
Joo no auto piti saada nopeasti liikenteeseen ja laitoin samanlaisen uuden muovitapin. Tarkistin että laakeri liikkuu jouhevasti ja laitoin yhden 2mm prikan sen muovitapin alle ja välys on nyt 8mm painelaakerin ja asetelman välillä sylkkä sisään painettuna.. auto toimii, mutta kytkinpoljin on melkein yhtä löysä painaa kuin vakio asetelmalla ja ottaa todella ylhäältä. En ymmärrä miksi, koska on kuiteski 8mm välys. Toki helposti välystä voi suurentaa ku laittaa sylkänväliin prikkoja ja vetää sillä sitä kauemmaksi, mutta onkohan siinä järkea.. ja tein muutes rälläkällä kytkin koppaan mun oman kädenmentävän reiän sinne muovitapin puolelle jotta saa tarkasteltua ja saa simmattua kytkintä sieltä tapinpuolelta. :D
Kytkin on ainaski tähän mennessä vielä pitänyt toistaiseksi, mutta mitään 3 kytkinpommeja en oo uskaltanu vielä antaa. ;)
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

 

Elekma  Autoracing