Proturbo  Autodiagnoosi

V50 1.6 1999 suuttimen tiivisteen vaihdon jälkeen ei käynnisty?

  • 26 Vastauksia
  • 3627 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo Sysmäläinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Herjaa koodeja ecm-2319-3220-3230-3240 faulty signal sekä ecm-2400 fuel system faulty syngnal.... ? Paineet käy startatessa 500000 plus sitten jotain 400000kpa.. ja on ilmattu ei tule kuplia juurikaan yhtään pientä poreilua kylläkin havaittavissa? Ajosta halliin ja 1 suuttmen prikka vaihtoon ja sitten mykkänä ei edes lupaa....apuuuuava
« Viimeksi muokattu: 31.03.2021, 20:49:26 kirjoittanut Timo Sysmäläinen »

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Veikkaisin piuhapuolen probleemia ilmavaivan lisäksi. Oliko liittimiä ja antureita kuin paljon irti ja tuliko kaikki kiinni ja oikein? Nokan asentoanturi, maffi ja miksei kampianturikin piuhoineen kannattaa ainakin tarkistaa mikäli niihin koskettu. Railipaineet kuulostaa oikeansuuntaiselta ja anturikin lienee hengissä kerran lukemaa tulee.

Sitten 2.0D:ssä ainakin oli sellanen vekkuli ominaisuus, että mikäli erehtyi starttaamaan suuttimen ohjauspiuha irti niin ecu heitti sitkeän vikakoodin sille pytylle. Ja koodi piti poistaa volvoa juttelevalla obd lukijalla ennenkuin pytty heräsi henkiin. Pelkkä piuhan kytkentä ei riittänyt.

3220 - 3240 koodit näyttäs olevan kunkin pytyn misfireä eli ei halua sytyttää. Joko suuttimirn ohjaus ei ole pelissä tai ainetta mene läpi.
« Viimeksi muokattu: 01.04.2021, 01:04:11 kirjoittanut M141 »

Poissa Timo Sysmäläinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Siis mihinkään muihin johtoihin ei koskettu kun 1 pytyn sähköliitin irti.... ja nyt kun olen ulkoisella pumpulla kierrättänyt diieseliä koneessa.. siis paluupuolelta pumpun imupuolelle ja paineet koneen imupuolelle niin havaittavissa outo ilmiö... diiseliä häviää kierrätys pullosta johonkin...  ei nopeasti mutaa pinta laskee jokatapauksess pullossa....miten on kuuluuko sitä hävitä johonkin vai onko joku rikki sielä suutin esim...
« Viimeksi muokattu: 03.04.2021, 09:38:56 kirjoittanut Timo Sysmäläinen »

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Ime pumpulla polttoainetta paluulinjasta kunnes ei tule yhtään ilmakuplaa. Sitten laita kone käymään.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Timo Sysmäläinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Artikuloinko huonosti aikaisemmin vai etkö lukenut.......sitähän on tehty jo monta tuntia.. pullosta järjestelmään löpöä.. ei tuu enää kuplia mutta löpö häviää nyt purkista kuitenkin jonnekkin.. railipaineet startatessa 700 ja yli... pitkän startauksen aikana noin 450 eli ilmaa ei pitäisi olla koska paineet kohdallaan...

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Artikuloinko huonosti aikaisemmin vai etkö lukenut.......sitähän on tehty jo monta tuntia.. pullosta järjestelmään löpöä.. ei tuu enää kuplia mutta löpö häviää nyt purkista kuitenkin jonnekkin.. railipaineet startatessa 700 ja yli... pitkän startauksen aikana noin 450 eli ilmaa ei pitäisi olla koska paineet kohdallaan...
Ymmärsin kyllä, että ilmattu on, mutta ilmaustapa kuulosti oudolta. 1,6d ei tarvii montaa ilmakuplaa, kun ei vaan lähde käyntiin. Joskus taistellut tovin suodattimen vaihdon jälkeen.

Ilmaus tapahtuu niin, että imetään tankista löpöä suodattimen ja korkeapainepumpun läpi. Imu laitetaan paluulinjaan, jotta saadaan kaikki ilmakuplat pois koko järjestelmästä. 1,6d on tosi tarkka ilmattava, koska tankissa ei ole pumppua.

Rail paineet ovat kyllä tarpeeksi suuret, jotta ecu antaa luvan käynnistyä. Lupaako yhtään?
Edellä mainitut vikakoodit saattavat myös estää käynnistysluvan saannin.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Timo Sysmäläinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Juu ei pitäis paineiden puolesta ilmaa olla.. ja juurikin nuo ilmot saattaa estää ecua antamasta suuttimille lupaa aueta... hitto ku on vaikeeta.. ensteks teinkin vaan että imupuolelta ilmaisin..  mut sit erillinen siirtopumppu väliin ja meno.paluu kierrolla ilmausta... en enää tiiä...

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Noi vikakoodit mua ihmetyttää. Esim ton 2400 vaihtoehdot:
ECM-2400 Front HO2S, bank 1, heating
ECM-2400 Fuel pump (FP) relay

Onko noi katottu millä ja onko pääsyä Vidan tai Delphin piuhaan? Live datasta voisi selvitä tarkempi syy

Poissa Stail

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Asiaa sivuten..

Minkä kokoinen kalvain sopii putkeen?

Pitäisi ehkä vaihtaa itsekkin tiiviste d4164 koneesta ja ilmeisesti pitää pyöräyttää vähän kalvaimella että tiiviste pitää vaihdon jälkeen?
« Viimeksi muokattu: 07.04.2021, 11:26:10 kirjoittanut Stail »
V90 2017 D4 ja S90 2018 D3

Poissa nall3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
Asiaa sivuten..

Minkä kokoinen kalvain sopii putkeen?

Pitäisi ehkä vaihtaa itsekkin tiiviste d2164 koneesta ja ilmeisesti pitää pyöräyttää vähän kalvaimella että tiiviste pitää vaihdon jälkeen?
Olisikohan 4162 moottori mitä tarkoitat? 1.6d?
17mm kalvain

Poissa Stail

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Olisikohan 4162 moottori mitä tarkoitat? 1.6d?
17mm kalvain

Jaha.. typottelin mallin.  :buck2:
D4164T
17mm siis. Kiitos.
V90 2017 D4 ja S90 2018 D3

Poissa Timo Sysmäläinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Joo vidalla katsottu ja oudolta tuntuu minustakin.. eihän pitäis edes olla mitään sähköistä pumppua... missähän tollanen polttoainepumppun rele sijaitsee...

Poissa Timo Sysmäläinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Siis eikö täällä olekkaan tietäjiä.... ja kukaan osaa kommentoida ei käy vieläkään....

Poissa kapperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Katsoo sillä vidalla vielä ettei ole mitään vikakoodia varmasti varsinkin jos suuttimen johto ollut irti ja on käynnistetty.

Ilmauksesta riipouvainen tuo ei ole, kyllä se yrittäisi välillä jos olisikin ilmaa. Itsellä ei suuttimien irtiottamisessa tarvinnut edes ilmata.

Tuommoinen polttoainepumppuun liittyvä vikakoodi varmastikkin estää tuota käynnistymistä.

Poissa Timo Sysmäläinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Niimpä mistä sitä lähtee haeskelemaan ku tuossa ei ole edes sähköistä pumppua  :-[  ja tulee koodit nollauksen jälkeen heti kohta takas... ja mitä toi lamda sielä kummittelee...

 

Kulkukoira  Proturbo