Samppasport  Futurez

Vikoja mm. P2015, P0101

  • 1 Vastauksia
  • 677 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hcjussi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vikoja mm. P2015, P0101
« : 14.04.2021, 07:47:00 »
Auto: V50 D5 vm. 2007

Moikka! Ihmeellisiä vikoja. Alkujaan map anturi vikakoodi tuli mutta tämä poistui osan vaihtamalla. Osan vaihdon jälkeen tuli koodi P0101 joka poistui itsestään ja nyt tilalla koodi P2015. Tässä välissä mittailin maf signaalia yleisvirtamittarilla ja pysyi 3.5v kierroksista huolimatta. Mafia ei vaihdettu vielä. Pyörreläppätanko kiinni ja testannut myös niin että jumittanut ne auki. Egr putsattu. Ahtovuotoja tutkiskeltu. Muuten puhtaan paikat mut turbolta välijäähdylle lähtevän kumi/muoviputken liitoksen päässä vähän märkää ni siitä pikkusen tihkuu öljyä. Dataa. Maf g/s arvo välillä 10-190. AFR(M) arvo tyhjäkäynnillä 29.2 ja kiihdyttäessä laskee n. 18. Ahtopaineet 1.6 bar ja torque näyttää kiihdytystestissä max. 257 hv. Huomannut myös että ajotietokooneen hetkellinen kulutus näyttää kiihdyttäessä hurjia lukuja 30-99 l/100km ja tyhjäkäynnillä nousee keskikulutuslukema kokoajan. Vikavalo ei ole syttynyt map anturin vaihdon jälkeen eikä tällä hetkelläkään pala valo tai lue että moottori tarvitsee huoltoa tms. Auto kiihtyy ja kulkee hyvin ja jos olisin normi autoilija, en huomaisi noita edellä mainittuja juttuja ja luulisin auton olevan kunnossa, paitsi ehkä tuon ajotietokoneen ilmoittavan jutskan. Päästöt kävin mittauttaa kun piti konttorilla käydä niin k-arvo 0,27 ja ei muutenkaan tule mustaa tms muutakaan putkesta. Vikakoodit yritetty nollata vain torquella.


« Viimeksi muokattu: 14.04.2021, 08:27:22 kirjoittanut hcjussi »
V50, D5 AUTOMATIC 180hv vm.2007

Poissa hcjussi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Vikoja mm. P2015, P0101
« Vastaus #1 : 15.04.2021, 18:03:25 »
Itse itselleni. Oli egr:n yksi panta löysällä, mut tällä ei vaikutusta lukuihin. Sitten moottorin alta menevä ahtimen muoviputki halki turbon puoleisesta päädystä ihan kärjestä n. 4 cm matkalta.. Varmaan tuo sitten vaikuttaa noihin korkeisiin ilmalukemiin. Yrittänyt uutta putkea etsiä ulkomailta, mut pitää varmaan kääntyä merkkiliikkeen puoleen. Se pisti silmään kun tuon putken keulapuolella on kumiputki jossa nuoli moottoritilaanpäin, mut ilmeisesti se on vaan väärinpäin asennettu joskus. laittelen tähän jos ja kun homma ratkeaa!
V50, D5 AUTOMATIC 180hv vm.2007

 

Samppasport  Futurez