Kulkukoira  Proturbo

V50 2.0D Ongelmia, kiire !

  • 65 Vastauksia
  • 25073 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa retzki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« : 06.06.2012, 18:21:29 »
Elikkäs ensimmäiseks onko kellään ollut sellaista vikaa, että hehkuile ei tule virtaa ollenkaa? Testerilla katottu ja näytti vikaa hehkujen ohjainboksista, onko tuo ohjainboxi joku rele vai?

Toinen "ongelma", onko kuvan mukainen vuoto vaarallista? Kenties joku tiiviste mennyt ja nyt vuotaa laatikon öljyt pihalle?

Kiitos ja anteeks.

https://www.dropbox.com/s/wqdwa7vaj67mayz/Photo%206.6.2012%2017.43.55.jpg

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6899
  • Kaikkee sitä...
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #1 : 07.06.2012, 08:41:12 »
Toinen "ongelma", onko kuvan mukainen vuoto vaarallista? Kenties joku tiiviste mennyt ja nyt vuotaa laatikon öljyt pihalle?

Eipä öljyvuoto ikinä hyvä ole...

Eli kannattaa tuo korjata vaikka ei näyttäis paljoa vuotavankaan vielä. :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #2 : 07.06.2012, 09:49:26 »
Pitäisikö hehkuille tulla virtaa lämpimällä kesäilmalla? Laatikon stefa varmaankin sökö ei kallis, työläs vaihtaa...
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa retzki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #3 : 07.06.2012, 16:49:27 »
Joo eli huoltamolla käytetty. Hehkujen ohjainboksi nyt toimiikin mutta yksi hehku oli mykkänä. Mutta nyt se korjaamon setä keksi mulle uuden vian, eli vähän yli tonnin kierroksilla, auto vapisee/jumputtaa ja vika on kuulemma suuttimessa. Kylmänä pahempi, lämpösenä vaikea erottaa enää. Onko kellään ollut vastaavaa?

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #4 : 07.06.2012, 20:50:55 »
Ei ainakaa johdu siitä rikkinäisestä hehkusta :).
Mulla omasa tyhjäkäynti kylmällä koneella pätkii, lämpimänä paranee. Ei ainakaa toistaiseksi ole vikaa löydetty.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #5 : 08.06.2012, 12:12:23 »
Joo eli huoltamolla käytetty. Hehkujen ohjainboksi nyt toimiikin mutta yksi hehku oli mykkänä. Mutta nyt se korjaamon setä keksi mulle uuden vian, eli vähän yli tonnin kierroksilla, auto vapisee/jumputtaa ja vika on kuulemma suuttimessa. Kylmänä pahempi, lämpösenä vaikea erottaa enää. Onko kellään ollut vastaavaa?

Itselläni oli yhdessä suuttimessa ohivuoto. Aiheutti kylmällä koneella koneen pätkimistä, koko korin heilumista ja välillä valtavaa savutusta pakoputkesta. Mutta pahin se oli tosiaan tyhjäkäynnillä ja koneen ollessa kylmä.
Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa retzki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #6 : 08.06.2012, 14:23:18 »
Itselläni oli yhdessä suuttimessa ohivuoto. Aiheutti kylmällä koneella koneen pätkimistä, koko korin heilumista ja välillä valtavaa savutusta pakoputkesta. Mutta pahin se oli tosiaan tyhjäkäynnillä ja koneen ollessa kylmä.

Nuo suuttimet ei oo vissiin kallis huoltaa? Onko kukaan testannu kaupasta saatavia puhdistusaineita joita laitetaan diisselin sekaan?

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #7 : 08.06.2012, 17:06:52 »
Aika mielenkiintoista. Sinisellä aikoinaan tutkivat nuo suuttimien ohivuodot, mutta eivät vikaa silloin löytäneet. Oliko Xahhyllä suorituskyvyssä häikkää silloin?
Olen muutaman kerran kokeillut noita polttoainejärjestelmän puhdistusaineita, ei havaittavaa vaikutusta.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa retzki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #8 : 10.06.2012, 14:03:30 »
Vien auton suuttimien puhdistukseen, jos se sitten auttais. Tuli tässä mieleen, että onko kellään mennyt näistä painelaakereita?

Edit: Tuntuu että tähä tulee vikoja jatkuvasti, taitaa olla vikanen malli tämä V50 2.0D tai sitten minulla on vaan huono yksilö.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012, 14:44:41 kirjoittanut retzki »

Poissa retzki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #9 : 27.06.2012, 09:25:08 »
No nyt on käyty vaihattamassa hehkut. Samalla puhdistettiin EGR ja kun hain auton huollosta niin se toimi paljon paremmin kuin ennen, tehoa tuntu olevan huomattavasti enemmän. Mutta nyt parin päivän jälkeen tehot on hävinnyt. Auto tuntuu paljon lussummalta kuin ennen huoltoa, MIKÄ nyt meni vikaan?

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #10 : 27.06.2012, 16:56:09 »
Vahva veikkkaus EGR -venttiilille. Mulla kyseinen laite on rikki. Sain nykimiset ja huonon käynnin pois ku kuristin egr virtaamaa sopivalla laipalla johon porasin n.10mm reiän. Auto kyllä josain vaiheesa aina huomaa sen, ja lyö vikatilan päälle, mutta sehän tässä mielenkiintoisinta on että vikatilassa auto toimii vaan paremmin. PAljoko muuten maksoit huollosta?
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa retzki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #11 : 27.06.2012, 19:11:02 »
Ja sen verran lisäystä, että auto käynnistyy kylmänä tosi vaikeasti, ei välttämättä ensimmäisellä yrityksellä. Sama ongelma oli ennen huoltoa, eli hehkujen vaihto ei ainakaan auttanut mitään.

Oisko se venttiili voinut mennä hajalle puhdistuksen yhteydessä? Vai oisko tietokone pitänyt nollata irroittamisen jälkeen? Saisko vikakoodeilla mitään?

Huoltoon kuului vielä vetarin stefan vaihto ja hinta osineen oli noin 350€.

Rupeaa kyllä pienesti jo vituttaa  >:(

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #12 : 27.06.2012, 20:43:47 »
Paha sanoa kyllä. mutta jos egr venttiili jumittuu auki/muuten vaan on väärässä asennosa nii voi vaikuttaa käynistymiseen kyllä. Saattaa kyllä olla jotain vikokoodeja jos on noita käynistymisongelmia.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #13 : 27.06.2012, 21:51:09 »
Aika mielenkiintoista. Sinisellä aikoinaan tutkivat nuo suuttimien ohivuodot, mutta eivät vikaa silloin löytäneet. Oliko Xahhyllä suorituskyvyssä häikkää silloin?
Olen muutaman kerran kokeillut noita polttoainejärjestelmän puhdistusaineita, ei havaittavaa vaikutusta.

Ei ollut suorituskyvyssä minusta mitään eroa.. Ihmettelin vain kun moottoriöljyn määrä kasvoi kokoajan. Huoltomiesten mukaan ohivuoto aiheutti sen, että polttoainetta pääsi öljyjen sekaan.

Minullakaan ei ohivuotoa meinannut löytyä millään. Olivat tarkastaneet jo kerran aikaisemmin, jolloin ei havaittu vikaa. Oliko peräsi kolmas kerta suuttimien kimpussa kun jollain kameralla katselivat koneen sisään ja huomasivat 2. sylinterin männäpäällisen olevan aivan märkänä kun muut olivat kuivat. Näin jotenkin mulle sitä asiaa silloin selittivät..  :P
Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa retzki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #14 : 29.06.2012, 16:32:56 »
Huomasin että se tehon puute on lähinnä vaan lämpöisellä koneella. Kylmällä koneella tuntuu tehoa riittävän.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy