Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V50 Madallus

  • 21 Vastauksia
  • 9313 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ouzo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
V50 Madallus
« : 22.02.2011, 19:16:07 »
Mites on porukalla noiden vetareiden kanssa käynyt V50 2.0D kanssa kun on laittanut -30mm madallusjouset alle? Ovatko alkaneet paukkua?

Poissa mikamars

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: V50 Madallus
« Vastaus #1 : 15.03.2011, 22:33:19 »
Vanhalla foorumilla Volvolandiassa tästä on pitkät jutut...

Lyhyesti ja ytimekkäästi koostan, mitä sieltä muistan:

Eli joillain alkaa alkupään pikku-Volvoissa vetarit täryyttämään ennemmin tai myöhemmin, koska ne on liian lyhyet alkupään autoissa (ainakin 04-05). Uudemmissa ongelma on tietääkseni jotenkin korjattu, vetareita on vissiin paranneltu tms. Tosin tuo -30mm on sen verran vähän, että monet on myös raportoinu no problem -tapauksia. Kokeilemalla se selviää viimeistään ;) Vetareiden uusiminen oli muistaakseni noin 700 + työt eli jotain tonnin päälle koko homma about.

Poissa ouzo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Madallus
« Vastaus #2 : 17.03.2011, 18:54:36 »
joo no oma volvoni on juuriki 05 vm. Kokeilemalla se sitten selviää lopullisesti. Mutta kiitos sinulle kun annoit jotain vinkkiä!:D

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Madallus
« Vastaus #3 : 25.03.2011, 08:59:42 »
Ja oliko vielä niin että dieseleissä tätä ongelmaa ei ollut esiintynyt? Jostain jäänyt sellainen mielikuva..
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa ouzo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Madallus
« Vastaus #4 : 25.03.2011, 18:16:34 »
No perhana. Omani olisi juurikin diesel:D sitten voisikin heittää jouset paikalleen. Mutta eiköhän tänne joku viisaampi taas korjaa asian jos olemme väärässä.

Poissa mikamars

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: V50 Madallus
« Vastaus #5 : 08.04.2011, 09:48:36 »
Ja oliko vielä niin että dieseleissä tätä ongelmaa ei ollut esiintynyt? Jostain jäänyt sellainen mielikuva..

Itse en muista tuollaista yhteyttä dieseliin, toki en sitä mene kiistämäänkään. Varautuu ainakin henkisesti kuitenkin siihen, että mahdollisesti voi joutua uusimaan vetarit. Jos on rahaa, ni eiku kokeilemaan  ;D

Poissa kawa15

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Madallus
« Vastaus #6 : 08.04.2011, 12:45:32 »
pelkillä jousilla madallettu n. 20mm,ollut melkein uudesta lähtien ,eikä mitään ongelmia 125 tkm.
s40t5 autom.vm -04

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Madallus
« Vastaus #7 : 08.04.2011, 13:35:34 »
Hyvin hyvin hataralla mutu-pohjalla mennään tässä asiassa. Mutta voisi liittyä siihen että dieseleissä eri vaihdelaatikot ja minusta väännön takia erilaiset nivelet. Mutta en voi tätä nyt tarkistaa mistään.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa s40 1,6d-05

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Madallus
« Vastaus #8 : 09.04.2011, 14:10:44 »
Joudun nyt kertomaan, että minun dieseliin on vetarit vaihdettu kun -20mm jouset oli ollut paikallaan n.30tkm. Nyt ei täristä enään :)

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6863
  • Kaikkee sitä...
Vs: V50 Madallus
« Vastaus #9 : 09.04.2011, 20:30:07 »
Eikös se Landian puolella jo selvinnyt että alkupään autoissa (04 - 06) oli tätä ongelmaa...?
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa s40 1,6d-05

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Madallus
« Vastaus #10 : 09.04.2011, 22:27:36 »
Landian jutut jo historiaa :)

Poissa ouzo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Madallus
« Vastaus #11 : 10.04.2011, 11:25:09 »
No ehkä sitä jättää suosiolla sitten laittelematta madallusta :( vetarit sen verta kalliit uusia että ei olisi mitään mielenkiintoa siihen hommaan:D

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6863
  • Kaikkee sitä...
Vs: V50 Madallus
« Vastaus #12 : 10.04.2011, 12:29:47 »
Landian jutut jo historiaa :)

Ei sentään... Tuossa jotain!

http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=40276.msg1215163#msg1215163

En nyt löytäny just sitä oikeeta topiccia... :-\
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa kimmogee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Madallus
« Vastaus #13 : 11.12.2014, 05:10:28 »
No ehkä sitä jättää suosiolla sitten laittelematta madallusta :(

Suosittelen lämpimästi auton pitämistä vakio korkeudessa mikäli taistelu täristävien vetoakselien kanssa ei kiinnosta ;)

Pakko oli sitten madaltaa, kun käsitin ettei 2007 vuosimallisen vetarit tykkää huonoa madaltamisesta. Olin väärässä, noin 15tkm madaltamisen jälkeen alkoi sitten tärinä kiihdyttäessä.

Lopulta meni hermot tärinään ja aloin kyselemään vetareita, volvolta olisi saanut hieman alle 1200€ molemmat. Löysin googlettamalla tarvike vetarit jotka olivat noin kolme kertaa edullisemmat kuin orkkikset.

Vaihdoin tarvikkevetarit paikalleen, mutta tärinä ei vaan poistunut.

Seuraavaksi pitää varmaan vaihtaa vakio jouset, 1200€ vetarit tai koko auto...

ÄLKÄÄ MADALTAKO S40 ja V50 malleja!!!
Volvo V50 D5 -07
Ex: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI 66kW -04, ex: Seat  Cordoba Vario 1.9 TDI 66KW -99

Poissa mir0k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • -
Vs: V50 Madallus
« Vastaus #14 : 11.12.2014, 10:09:49 »
Löysin tällaista infoa vielä. Jos alkup. vetarit niin pitää vaihtaa jotain muitakin tukia?
https://www.dropbox.com/s/mp6gdkg3w2w48wc/V50%20vetarit.JPG?dl=0

 

Futurez  Kulkukoira