Elekma  Autoracing

Volvo V50 2.0d korkeapainepumppu

  • 3 Vastauksia
  • 3591 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerwar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Volvo V50 2.0d korkeapainepumppu
« : 11.03.2014, 19:31:09 »
Joo elikkäs auto oli tänään normi määräaikaishuollossa ja polttoainensuodattimessa oli pieniä metalli hileitä. Huollon kaveri epäili niiden oleva peräisin korkeapainepumpusta. Onkos kenelläkään kokemuksia onko noita pumppuja hajonnut näistä ja voisiko joku muu aiheuttaa noita hileitä sinne suodattimeen. Mitään muita oireita tuon suodatin jutun lisäksi ei ole ainakaan vielä tullut.

Autohan oli siis V50 2.0d -08 ja autolla on rullattu 144 tkm.

Ps. Viesti kirjoitettu puhelimella joten kirjotus virheitä varmasti riittää  :P

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: Volvo V50 2.0d korkeapainepumppu
« Vastaus #1 : 12.03.2014, 14:21:42 »
Itselläni todettiin samanlaisia hiutaleita suodatinkotelon pohjalla parivuotta sitten suutinhuollon yhteydessä. Volvon mekaanikoilla oli asiasta monenlaista mielipidettä: osan mielestä pumppu olisi pitänyt vaihtaa ja osa oli sitä mieltä, että on se suhteellisen normaalia, että pieniä palasia sinne kertyy. Minulle auto oli silloin vasta tullut, eli ei ollut tietoa, kuinka vanha suodatin kotelossa oli (eli oliko sitä lastua päässyt sinne kuinka kauan kerääntymään ilman, että sitä olisi välillä puhdistettu).

No summasummarum: pumpulle ei tehty mitään, suodatinkotelo puhdistettiin, uusi suodatin koteloon ja kovaa ajoa. Reilu vuosi tämän jälkeen suodatin vaihdettiin uudelleen (n 20tkm ehti tässä välissä tulla mittariin), eikä siellä silloin juurikaan lastua näkynyt. Nyt olen itse ehtinyt ajaa autolla yhteensä 50tkm eikä edelleenkeen ongelmia tuon pumpun kanssa.

Eli lineekö olla normaalia? En minä vain tiedä  ;D
« Viimeksi muokattu: 12.03.2014, 14:23:22 kirjoittanut Xahhy »
Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa jerwar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2.0d korkeapainepumppu
« Vastaus #2 : 12.03.2014, 17:40:19 »
Itsekkään en tiedä onko suodatin milloin viimeksi vaihdettu, koska auto ollut itsella n.8kk ja ensimmäinen määräaikaishuolto omalla kohdalla. Ei kyllä viitsisi käydä huvikseen vaihtamaan pumppua (hinta rempalle 2000-3000€ siis osat ja työt), kun muita oireita ei ole ilmennyt. Mitäs onko porukalla kokemuksia mitä oireita ilmenee, jos pumppu on oikeasti sökö?



Poissa mir0k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • -
Vs: Volvo V50 2.0d korkeapainepumppu
« Vastaus #3 : 23.04.2014, 14:51:01 »
Pääsiäisenä vaihdoin polttoainesuodattimen omaan V50.
Samaa metallihilettä siellä oli pohjalla. Mitään vikaa ei ole tuntunut olevan tuolla suunnalla kuitenkaan.

Katsotaan ens keväänä uudestaan onko paljon kertyny lisää.. :)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy