Ei kyllä mitään vastaavia ongelmia omassa. Heti startin jälkeen hyrrään tasaisesti oli ilmastointi päällä tai ei. Itselläni se kyllä on aina automaticilla eli nappaa heti sen startissa päälle. Kiinnitin huomiota heti alussa että onpas matala tyhjäkäynti vaikka ilmastointi päällä. Tasaisesti pitää n.800rpm. Aiempi auto 2.0D nosti noin 100rpm kierroksia, kun laittoi ilmastoinnin päälle. Minua siinä hiukan häiritsikin se. Mukavamman kuuloinen kun ei huuda kierrokset valoissa. Syy miksi ilmastointi voi sinulla vaikuttaa on se tekemä kuorma, mutta syy tuskin on siinä itsessään.
Mitään erityistä nuutumista en myöskään ole huomannut ajossa. Mitä nyt jos paikoiltaan lähtee ja vahingossa luistattaa kierroksilla ja löysää kaasua nopeasti. Silloin tempasee moottori jarrutuksen ja voimalla. Nykäsee oikein kunnolla. Saman tekee naapurin uusi C-Maxi jossa sama tekniikka. Ilmeisesti eko vehkeessä on syötön katkaisu ihan totaalinen ja heti. Valoista lähdöt on melko nahkaisia kyllä verraten vanhaan. Tällä pitää luistattaa kytkintä kuin pienellä bensa koneella, että saa siistin lähdön. Tuntuu kuin olisi juuri kortin saanut. reilu kymmenen vuotta sitten se oli yhtä vaivalloista tuijottaa jenga mittaria ja hiiiitaaasti nostaa kytkintä ja toivoa ettei horkkaa.
Kuulostaa siltä kuin koneessa olisi ahdot hukassa. Onkohan kaikki ilmaputket kiinni? Joku anturi ehkä antaa väärää tietoa, kaasuläppä, sammutusläppä... vika. Jotain tämän tyylistä voisi olla kyseessä koska uusi auto. Mekaaniset viat ei oikein tule kysymykseen koska toimii kuitenkin ilman kolinoita.