Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

1,6D puutuu

  • 5 Vastauksia
  • 3856 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvov50racing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
1,6D puutuu
« : 05.06.2011, 13:22:54 »
Eli auto on -11 vuoden 1,6 Drive s/s.
Muuten auto on pelannut hienosti mutta käynnistettäessä tuntee/kuulee että auton käynti ei ole tasaista vaan käy vähän kuin hakisi neljättä pyttyä mukaan. Noin minuutin käynnin jälkeen on jo normaali ja tämä toistuu melkein joka käynnistys kerralla ja varsinkin jos ilmastointi on päällä. Voiko ilmastointi vaatia noin paljon koneelta.
On kyllä edellisissäkin autoissa(bensa) kierrokset heitelly tyhjäkäynnillä kun ilmastointi ollut päällä.

Ja toinen juttu on että jos on vaikka 90 vauhtia ja päästää kaasusta ja painaa takaisin vähänkin voimakkaammin niin auto selvästi puutuu muutamaksi sekunniksi ennen kuin alkaa vetämään ja tämä tapahtuu siis melkein kaikista nopeuksista jos vaihteina on 3-6. Muuten auto kyllä kulkee hienosti joten hiukan on ollu vaikeaa paikantaa vikaa. Ollut jo kolme kertaa siniselläkin näiden vikojen/ominaisuuksien takia.

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: 1,6D puutuu
« Vastaus #1 : 05.06.2011, 13:38:28 »
Ei kyllä mitään vastaavia ongelmia omassa. Heti startin jälkeen hyrrään tasaisesti oli ilmastointi päällä tai ei. Itselläni se kyllä on aina automaticilla eli nappaa heti sen startissa päälle. Kiinnitin huomiota heti alussa että onpas matala tyhjäkäynti vaikka ilmastointi päällä. Tasaisesti pitää n.800rpm. Aiempi auto 2.0D nosti noin 100rpm kierroksia, kun laittoi ilmastoinnin päälle. Minua siinä hiukan häiritsikin se. Mukavamman kuuloinen kun ei huuda kierrokset valoissa. Syy miksi ilmastointi voi sinulla vaikuttaa on se tekemä kuorma, mutta syy tuskin on siinä itsessään.

Mitään erityistä nuutumista en myöskään ole huomannut ajossa. Mitä nyt jos paikoiltaan lähtee ja vahingossa luistattaa kierroksilla ja löysää kaasua nopeasti. Silloin tempasee moottori jarrutuksen ja voimalla. Nykäsee oikein kunnolla. Saman tekee naapurin uusi C-Maxi jossa sama tekniikka. Ilmeisesti eko vehkeessä on syötön katkaisu ihan totaalinen ja heti. Valoista lähdöt on melko nahkaisia kyllä verraten vanhaan. Tällä pitää luistattaa kytkintä kuin pienellä bensa koneella, että saa siistin lähdön. Tuntuu kuin olisi juuri kortin saanut. reilu kymmenen vuotta sitten se oli yhtä vaivalloista tuijottaa jenga mittaria ja hiiiitaaasti nostaa kytkintä ja toivoa ettei horkkaa.

Kuulostaa siltä kuin koneessa olisi ahdot hukassa. Onkohan kaikki ilmaputket kiinni? Joku anturi ehkä antaa väärää tietoa, kaasuläppä, sammutusläppä... vika. Jotain tämän tyylistä voisi olla kyseessä koska uusi auto. Mekaaniset viat ei oikein tule kysymykseen koska toimii kuitenkin ilman kolinoita.
« Viimeksi muokattu: 05.06.2011, 13:54:55 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa volvov50racing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 1,6D puutuu
« Vastaus #2 : 08.06.2011, 21:52:52 »
Sen takia ajattelin ominaisuuksiksi kun mulla oli viime kertaisen huollon aikana ajossa s40 1,6drive classicci ja se teki ihan samanlaista jollei jopa selvemmin käynyt epätasaisesti käynnistyksen jälkeen.

Poissa Tunamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • V50 DRIVe classic -11
Vs: 1,6D puutuu
« Vastaus #3 : 13.06.2011, 19:27:10 »
Sen takia ajattelin ominaisuuksiksi kun mulla oli viime kertaisen huollon aikana ajossa s40 1,6drive classicci ja se teki ihan samanlaista jollei jopa selvemmin käynyt epätasaisesti käynnistyksen jälkeen.

Minulla muutaman viikon ikäinen V50 DRIVe Classic. Käynnistyy pehmeästi - tai no, niin pehmeästi kuin nokivasara suinkin pystyy. Mutta kyllä nuo kierrokset pysyvät suht' vakiona olipa a/c päällä tai ei.
"The future's so bright I gotta wear shades."

Poissa Tunamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • V50 DRIVe classic -11
Vs: 1,6D puutuu
« Vastaus #4 : 19.06.2011, 19:39:32 »
Korjaus edelliseen: kyllä tuo omanikin välillä vähän "hakee" käynnistyksen ensimmäisinä kymmeninä sekunteina. Hanaa vaan päälle, siitä se tykkää!!!

Itse olen vähän sitä mieltä, ettei kannata ihan kuoliaaksi asti kuulostella ja pelätä kaikkia pikku juttuja. Kaikki nykyautot ovat ihan paskoja kuitenkin.  ;D
"The future's so bright I gotta wear shades."

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: 1,6D puutuu
« Vastaus #5 : 19.06.2011, 21:00:16 »
Täytyy munkin nyt korjata. No jos oikein makustellaan... niin ihan pikkuhitusen ekat sekunnit hakee mutta aivan olematonta kuitenkin. Ei kiinnitä huomiota jollei tiedä seurata. Tuli vain vaikutelma että jotain poikkeuksellisen vaivalloista käyntiä.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

 

Ateho  Elekma