Elekma  Autoracing

V50 sähkövika-Ajovakaus virheilmo, pyyhkijät toimii itsestään ja vilkut ei toimi

  • 53 Vastauksia
  • 27490 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Voisiko CEM:n pistokkeiden likaisuus tms aiheuttaa sen, että herjaa alhaista akku jännitettä vaikka lataus on 14,8 volttia, sekä uusi laturi ja akku laitettu? Ei ole myöskään latauslaskuria kummassakaan akun navassa. Ei muuta ongelmaa, mutta eberi ei halua käynnistyä. Joskus saattaa käynnistää eberin yhtäkkiä niin viittaisi johonkin kosketusongelmaan.
Eberin aivot ei taida saada riittävästi sähköä. Häikkää joko ohjainkortilla tai syöttösähköissä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Eberin aivot ei taida saada riittävästi sähköä. Häikkää joko ohjainkortilla tai syöttösähköissä.
Vikakoodeiksi antaa eberin ohjainlaitevian ja eberin syöttöjännitteen alhaisuuden, mutta ei puhallinmoottorista mitään. Eikö se monesti tule jos oikeasti eberin ohjainlaite on viallinen?
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vikakoodeiksi antaa eberin ohjainlaitevian ja eberin syöttöjännitteen alhaisuuden, mutta ei puhallinmoottorista mitään. Eikö se monesti tule jos oikeasti eberin ohjainlaite on viallinen?
Ei kait välttämättä anna puhallinmoottorivikaa, jos sähköt kyykkää hehkutusvaiheessa. Joku oli onnistunut rapsuttelemaan ne mössöt pois piirilevyn päältä ja kolvaamaan liittimen pinnit uudelleen. Oletettavasti maa tai +12V kytkee huonosti.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Volvoismi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Halleluuja! Olen pitkään etsiskellyt foorumilta kohtalotovereita, mutta löytyihän täältä topikki identtisillä oireilla.

Oireina nimenomaan startatessa ajonvakautus vaatii huollon ja pyyhkimien toimiminen itsestään. Radion volyymia ei saa säädettyä ja vilkut eivät toimi hetkeen. Tämä ilmenee välittömästä lämpötilan lähestyessä nollaa.

Tuon CEM-boksin puhdistukseen käy varmaankin ihan elektroniikkaspray?

Poissa T4Tuomas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Joo. Elektroniikan puhdistusaine ja jokin pieni harja käy hyvin.
V70 2.0D 2010, V50 T5 2006,V50 2.0D 2004, S40 2.0D 2004, S40 T4 1998

Poissa Rispa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Täällä otettiin C70 2,4D taas tutkimuksiin talven jälkeen.
Pyyhkijät vinttaa kokoajan ,mittaristo mykkä. Moottorin valo palaa joskus virrat päällä, keskikonsolin napit ei toimi,
ovien lukot, vilkut,katonavaus ei toimi.
Cemmiboxi vaihdettiin mutta ei vaikuttanut mihinkään.
Käynnistyy normaalisti ja kulkee,ajovalot toimii. Siinäpä ne toimivuudet .
Mites muitten tämän sukuiset laitteet ?

Vikakoodit:
BCM-0115 Ohjausyksiköiden välinen tiedonsiirto-ongelmat
CEM-4E24 Vikamerkkivalo signaali virheellinen
CEM-8F26 Rele,tuulilasipesimen moottori sisäinen vika
CEM-8F28 Rele Takalasipesimen moottori sisäinen vika (tässä ei ole kys moottoria)
CEM-8F42 Takalasinpyyhkimem rele signaali virheellinen
CEM-9F32 Säätövastus signaali virheellinen
CEM-DD30 Tiedonsiirtoyhteys WMM-ohjausyksikköön signaali puuttuu
CEM-DD31 Tiedonsiirtoyhteys RSM-ohjausyksikköön signaali puuttuu
CEM-DE49 Tiedonsiirtoyhteys SWM-ohjausyksikköön signaali puuttuu
ECM-928C Tasanopeudenpidin-signaali virheellinen
EPS-0080 Ohjauskulman anturi signaali virheellinen
CEM-E001 Yhteys ohjausyksikköön signaali virheellinen

-J
« Viimeksi muokattu: 17.04.2020, 20:02:45 kirjoittanut Rispa »

Poissa ReinoRoina

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Volvo V50 -06 1.8 Flexifuel

Samoja ongelmia.

Ajossa yhtäkkiä ajonvakautus, abs jne ilmoitukset, sitten mittaristo pimeäksi minuutiksi pariksi kunnes taas samat ilmoitukset. Kohta saattaa taas toimia normaalisti. Yön yli seisottuaan ei lukot toimi, mittaristo pimeä, ei avaa rattilukkoa, pyyhkijät vispaa.

Tänään taas ällistelin asiaa.
Yllättäin rattilukko rapsahti kun kiinanOBD oli ollut kiinni 15 sekuntia. Virta-avain paikoillaan, mutta nollassa.
Sitten auto käynnistyi niinkuin ei mitään vikaa ikinä olisi edes ollut.
OtinOBD-palikan irti, en lukenut edes vikakoodeja kun ei niitä siellä koskaan tämän tempun jälkeen ole ollut ennenkään.

CEM putsattu
Maadoitukset putsattu
Akku uusi
Startti vähän laiska mutta uusi tilattu
Korjaamolla luettu vikakoodit viikko sitten, valitti lambdasta ja se on vaihdettu uuteen. Kulutus putosi 4 litraa/100 mittariston mukaan.

Mysteeri.

Poissa Rispa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Onko oireillu enään ? cem vioilta kuulostaa.

Paikalla nall3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 511
  • www.vrcf.fi
Meidän kohdalla vika paikallistu moottorin ilmanputsarin kotelon alla olevaan siniseen releeseen (olisiko start/stop & xenon littyvää jotenkin). Releelle tulevat kaapelikengät hapettuneet poikki molemmat. Nyt akulle sama virta määrä kuin laturilta ja ei pala/välky ajovakaustus yms valot.
Vaihdoin laturin tuohon omaan 1.6 edriveen, eikä viat poistuneet. Onneksi huomasin tämän kirjoituksen ja tutkimaan releelle meneviä johtoja. Toinen oli hapettunut poikki liittimestä ja toinen kaapeli lähes poikki. Nyt on kirkkaat sisävalot eikä kierrosten mukaan värise, eikä erillaiset vikailmoitukset mittaristossa vilku.

 

Kulkukoira  Proturbo