Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Eelisvo - 09.02.2019, 01:01:32
-
Elikkä v70 2.4 bensa 20v 170hp vm.00 nykii kiihdyttäessä mutta tasakaasulla ei mitään ongelmaa. Vika kaasuläppäkotelossa???? vai jossain muualla? Nykiminen on terävää ja ei mitään pientä.
-
Voi olla kaasuläppäkotelokin, mutta ensimmäisenä tarkastaisin puolat ja hatut, jos löis läpi.
-
Kuinkas vakkari toimii, itsellä kaasuläppäkotelo vaiva alkoi vakkarin pois putoamisella. Samppasportissa ei löytynyt vikakoodeja.
-
Lisätään tarkastuslistaan sähköinen kaasupoljin, jos tuntuu samassa polkimen asennossa nykivän. Kaasuläppäkotelo sytyttänee kyllä valon aika pian ja tosiaan vakkarista minullakin ensimmäisen kerran huomasi.
-
Mun -96 kasipätkä teki samaa. Vaihdoin sytytystulppien johdot niin vika hävisi.
-
Ei oo -00 tulpanjohtoja.
-
Mun -96 kasipätkä teki samaa. Vaihdoin sytytystulppien johdot niin vika hävisi.
Ei oo -00 tulpanjohtoja.
Siksipä käskinkin tarkastaa puolaT.
-
Käy nyt kumminkin ekana luetuttamassa vikakoodit. Tosin niinkuin totesin tuo kaasuläppävika ei välttämättä näy koodeissa. Sytystyspuolen katkokset kyllä jää muistiin
-
Siksipä käskinkin tarkastaa puolaT.
Hatut unohtu ;D
-
Jos on puolia pimeänä, ei kannata niitä motonetin halpis puolia kokeilla, ei lähtenyt edes käymään. Boschin puolat saa saksasta paljon halvemmalla kuin suomesta.
-
Hatut unohtu ;D
Niin teki. :D
Ja täältäkin ääni Boschilaisille, muun merkkisessä ei tarvikkeet toiminu.
-
Käy nyt kumminkin ekana luetuttamassa vikakoodit. Tosin niinkuin totesin tuo kaasuläppävika ei välttämättä näy koodeissa. Sytystyspuolen katkokset kyllä jää muistiin
ECM-951F oli koodi. Eli Kaasupolkimen anturi voiko se vika olla tuossa anturissa?
-
Käy nyt kumminkin ekana luetuttamassa vikakoodit. Tosin niinkuin totesin tuo kaasuläppävika ei välttämättä näy koodeissa. Sytystyspuolen katkokset kyllä jää muistiin
Antaako kaasuläppäkotelolle eri koodin kuin kaasupolkimen asentotunnistimelle?
-
Ai se olikin 951 eikä 961 :idiot2: Sorry annoin väärää tietoa :idiot2:
-
ECM-951F oli koodi. Eli Kaasupolkimen anturi voiko se vika olla tuossa anturissa?
Vanhasta topicista lukeneena, antaa tuon koodin vaikka vika ei ole polkimessa, vaan nimenomaan kaasuläppäkotelossa (tai sen sisältämässä anturissa). On vissiin paljon kestävämpää tekoa polkimen anturi kuin läppäkotelo...
-
Vanhasta topicista lukeneena, antaa tuon koodin vaikka vika ei ole polkimessa, vaan nimenomaan kaasuläppäkotelossa (tai sen sisältämässä anturissa). On vissiin paljon kestävämpää tekoa polkimen anturi kuin läppäkotelo...
Pitääkö koko läppäkotelo vaihtaa?
-
Pitääkö koko läppäkotelo vaihtaa?
Jotkut on vaihtanut anturin sinne sisälle, mutta voi olla myös joku boxi(?) sieltä sisältä rikki. Itse vaihtasin koko läppäkotelon...
-
Sen verran ihanan kallis tuo läppäkotelo, että kannattanee hommata varmuus siitä, että se on tosiaankin syypää. Olikohan Vidassa joku testiohjelma tjms., jolla saisi tutkittua esim. polkimen toiminnan...
-
Sen verran ihanan kallis tuo läppäkotelo, että kannattanee hommata varmuus siitä, että se on tosiaankin syypää. Olikohan Vidassa joku testiohjelma tjms., jolla saisi tutkittua esim. polkimen toiminnan...
Ostin purkaamolta Polkimen ja vaihdoin nykiminen ei loppunu että tuskin ainakaa siinä vika.
-
Onko muuten kukaan laittanu käytettyä kaasuläppäkoteloa ja onko saanu pelaamaan?
-
Jenkeistä tilasin kaasuläppäkotelon, joutui sopeuttamaan tiskillä
-
Jotkut on vaihtanut anturin sinne sisälle, mutta voi olla myös joku boxi(?) sieltä sisältä rikki. Itse vaihtasin koko läppäkotelon...
Täällä yksi joka on vaihtanut Hall-anturin vanhan tilalle ;) Suht helppo homma jos dremeli ja mattopuukko pysyy käsissä. Kärsivällisyyttä tosin vaatii sen magneetin saaminen oikeaan asentoon. Jos ei halua säätää magneettia kohdilleen niin onnistuu myös merkkiliikkessä jossa ajavat uuden softan koteloon.
Itse en ostaisi käytettyä, enkä edes uutta. Koska se "uusi" kotelo on tehdaskunnostettu ja sinne on ängetty se sama p*ska anturi. Eli tuo sama vika tulee takaisin ennemmin tai myöhemmin.
Eli kannattaa modata/modauttaa ( :idiot2:) vanha kotelo, jos vain itse kotelo toimii.
-
Täällä yksi joka on vaihtanut Hall-anturin vanhan tilalle ;) Suht helppo homma jos dremeli ja mattopuukko pysyy käsissä. Kärsivällisyyttä tosin vaatii sen magneetin saaminen oikeaan asentoon. Jos ei halua säätää magneettia kohdilleen niin onnistuu myös merkkiliikkessä jossa ajavat uuden softan koteloon.
Itse en ostaisi käytettyä, enkä edes uutta. Koska se "uusi" kotelo on tehdaskunnostettu ja sinne on ängetty se sama p*ska anturi. Eli tuo sama vika tulee takaisin ennemmin tai myöhemmin.
Eli kannattaa modata/modauttaa ( :idiot2:) vanha kotelo, jos vain itse kotelo toimii.
Vaihdoin myös anturin. 100 makso ebays. Hankalinta oli kaivaa vanhat valumössöt pois. Lisäksi tina tarttui huonosti joten taitoin kuparilangasta u:n muotoisen pätkän tinattavien "jalkojen" ympäri niin rupes pysymään kiinni
-
Vaihdoin myös anturin. 100 makso ebays. Hankalinta oli kaivaa vanhat valumössöt pois. Lisäksi tina tarttui huonosti joten taitoin kuparilangasta u:n muotoisen pätkän tinattavien "jalkojen" ympäri niin rupes pysymään kiinni
Jouduitkos paljon säätämään vai menikö bolt-on. Mulla on yksi kaasuläppä projekti kesken kun en saanut ohmeja passaamaan sitä käännellessäni ja mitaten. saako ne tiskillä sopeutettua hieman pielessä olevan anturin ?
-
Jouduitkos paljon säätämään vai menikö bolt-on. Mulla on yksi kaasuläppä projekti kesken kun en saanut ohmeja passaamaan sitä käännellessäni ja mitaten. saako ne tiskillä sopeutettua hieman pielessä olevan anturin ?
Ohmeja? ???
Ja saavat tiskillä säädettyä kohdilleen kun ajavat uuden softan koteloon. Ja kaasuläppämodista ollaan sitten ihan hyshys tiskillä ;) joissain paikoissa ei edes suostu ohjelmoimaan korjattuja läppäkoteloita, en tiedä miksi. Hämeen Autolla tosin ohjelmoivat vaikka kaveri möläytti että läppäkotelo on korjattu kotikonstein.
-
Ohmeja? ???
Ja saavat tiskillä säädettyä kohdilleen kun ajavat uuden softan koteloon. Ja kaasuläppämodista ollaan sitten ihan hyshys tiskillä ;) joissain paikoissa ei edes suostu ohjelmoimaan korjattuja läppäkoteloita, en tiedä miksi. Hämeen Autolla tosin ohjelmoivat vaikka kaveri möläytti että läppäkotelo on korjattu kotikonstein.
Israelilaiskaverin ohjeissa on annettu ohmit läpän ollessa kiinni , puolillaan ja täysin auki, itsellä loppui hermot kun piti nykertää kiinni mittailujen ajaksi . en saanut edes käymään.
-
Israelilaiskaverin ohjeissa on annettu ohmit läpän ollessa kiinni , puolillaan ja täysin auki, itsellä loppui hermot kun piti nykertää kiinni mittailujen ajaksi . en saanut edes käymään.
Itse mittasin alkuperäisen anturin jännitteen joka oli n. 1.44 V lepoasennossa, uuden anturin säädin samoihin lukemiin ja hyvin pelittää. En ole kuullutkaan että mitattaisiin ohmeilla. Ja jokainen läppäkotelo on yksilöllinen, eli jännite ei ole kaikissa koteloissa sama, vaihtelee 1.40-1.50 V välillä, eli nuo ohjeen arvot ovat luultavasti väärät. :P
Kannattaa kokeilla säätää magneetti 1.45 V kohdalle ja siitä lähteä säätämään suuntaan tai toiseen. Silloin kun kone käy tasaisesti 850 RPM on anturin lähettämä jännite oikea.
-
Sori, muisti pätkii vanhemmiten , taisikin olla voltteja ne arvot :idiot2:
-
Jouduitkos paljon säätämään vai menikö bolt-on. Mulla on yksi kaasuläppä projekti kesken kun en saanut ohmeja passaamaan sitä käännellessäni ja mitaten. saako ne tiskillä sopeutettua hieman pielessä olevan anturin ?
Meni muuten heittämällä, mutts yksi juotos ei tahtonut pysyä, joten laitoin meinitsemani kuparilangat. Ne on jalat vissiin alunperin *pistehitsattu" tai vastaavaa ja ehkä siksi tina ei tartu. Itellä on kuitenkin 10v kokemus elektroniikka-alalta.
Kannattaa katsoa vielä onko ne juotokset kunnolla kiinni
Mittasin kans lukemia ja ne oli jotenkin eri tavalla kun netin ohjeessa, en muista miten, silti toimi ja ollut nyt nelisen vuotta kiinni
-
Vastus siellä taitaa olla eli ohmejakin voi mitata. Muistaakseni jossakin ohjeessa piti vanhasta mitata ohmit ja sovittaa ulkoisella vastuksella uusi samoihin arvoihin --> ei tarvi opettaa autolle uudelleen. Kaiken järjen mukaan myös opetus Vidalla pitäisi onnistua...
Muoks. Itse menin netin selaamisen jälkeen uudella alkuperäisellä läppäkotelolla, jäi vähän epävarma olo noiden viritysten onnistumisesta ja autoakin päivittäin tarvitaan.
-
Tuli vaihettua käytetty kotelo paikalleen ja sama nykiminen jatkuu. onko vika kummassaki kotelossa vai jossain muualla vai pitääkö tuo kotelo ohjelmoida??? epäilen kyllä että ei auttas vaikka ohjelmoiki koska entisellä kotelolla nykii samallain.
-
Ja ets valo palaa välillä
-
Onko ne koodit nyt luettu Vidalla? ETS valo taisi nollautua 5(?) käynnistyskerran jälkeen, jollei vikaa ilmennyt uudelleen niiden aikana.