Proturbo  Autodiagnoosi

V70 classic vm. 00 nykii kiihdytyksessä.

  • 32 Vastauksia
  • 6101 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Eelisvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 classic vm. 00 nykii kiihdytyksessä.
« Vastaus #15 : 18.03.2019, 20:59:35 »
Vanhasta topicista lukeneena, antaa tuon koodin vaikka vika ei ole polkimessa, vaan nimenomaan kaasuläppäkotelossa (tai sen sisältämässä anturissa). On vissiin paljon kestävämpää tekoa polkimen anturi kuin läppäkotelo...

Pitääkö koko läppäkotelo vaihtaa?
-Volvo STW 940 TURBO
-V70 rdesing

Poissa Spude1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 classic vm. 00 nykii kiihdytyksessä.
« Vastaus #16 : 19.03.2019, 08:01:28 »
Pitääkö koko läppäkotelo vaihtaa?
Jotkut on vaihtanut anturin sinne sisälle, mutta voi olla myös joku boxi(?) sieltä sisältä rikki. Itse vaihtasin koko läppäkotelon...

Poissa tomeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 classic vm. 00 nykii kiihdytyksessä.
« Vastaus #17 : 19.03.2019, 14:12:02 »
Sen verran ihanan kallis tuo läppäkotelo, että kannattanee hommata varmuus siitä, että se on tosiaankin syypää. Olikohan Vidassa joku testiohjelma tjms., jolla saisi tutkittua esim. polkimen toiminnan...

Poissa Eelisvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 classic vm. 00 nykii kiihdytyksessä.
« Vastaus #18 : 19.03.2019, 19:46:06 »
Sen verran ihanan kallis tuo läppäkotelo, että kannattanee hommata varmuus siitä, että se on tosiaankin syypää. Olikohan Vidassa joku testiohjelma tjms., jolla saisi tutkittua esim. polkimen toiminnan...
Ostin purkaamolta Polkimen ja vaihdoin nykiminen ei loppunu että tuskin ainakaa siinä vika.
-Volvo STW 940 TURBO
-V70 rdesing

Poissa Eelisvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 classic vm. 00 nykii kiihdytyksessä.
« Vastaus #19 : 19.03.2019, 20:23:23 »
Onko muuten kukaan laittanu käytettyä kaasuläppäkoteloa ja onko saanu pelaamaan?
-Volvo STW 940 TURBO
-V70 rdesing

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: V70 classic vm. 00 nykii kiihdytyksessä.
« Vastaus #20 : 19.03.2019, 20:31:16 »
Jenkeistä tilasin kaasuläppäkotelon, joutui sopeuttamaan tiskillä
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa JPSalmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • OPEL - Saa muovin ruostumaan
Vs: V70 classic vm. 00 nykii kiihdytyksessä.
« Vastaus #21 : 24.03.2019, 23:01:27 »
Jotkut on vaihtanut anturin sinne sisälle, mutta voi olla myös joku boxi(?) sieltä sisältä rikki. Itse vaihtasin koko läppäkotelon...
Täällä yksi joka on vaihtanut Hall-anturin vanhan tilalle  ;) Suht helppo homma jos dremeli ja mattopuukko pysyy käsissä. Kärsivällisyyttä tosin vaatii sen magneetin saaminen oikeaan asentoon. Jos ei halua säätää magneettia kohdilleen niin onnistuu myös merkkiliikkessä jossa ajavat uuden softan koteloon.

Itse en ostaisi käytettyä, enkä edes uutta. Koska se "uusi" kotelo on tehdaskunnostettu ja sinne on ängetty se sama p*ska anturi. Eli tuo sama vika tulee takaisin ennemmin tai myöhemmin.

Eli kannattaa modata/modauttaa ( :idiot2:) vanha kotelo, jos vain itse kotelo toimii.
Kun se lähtee niin se lähtee, siinä ei mikään kaasu tai jarru enää auta.

Opel Astra F 1.6 8v vm. 1993
Volvo V70 Classic 2.4 vm. 2000

Poissa eepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 classic vm. 00 nykii kiihdytyksessä.
« Vastaus #22 : 26.03.2019, 22:46:46 »
Täällä yksi joka on vaihtanut Hall-anturin vanhan tilalle  ;) Suht helppo homma jos dremeli ja mattopuukko pysyy käsissä. Kärsivällisyyttä tosin vaatii sen magneetin saaminen oikeaan asentoon. Jos ei halua säätää magneettia kohdilleen niin onnistuu myös merkkiliikkessä jossa ajavat uuden softan koteloon.

Itse en ostaisi käytettyä, enkä edes uutta. Koska se "uusi" kotelo on tehdaskunnostettu ja sinne on ängetty se sama p*ska anturi. Eli tuo sama vika tulee takaisin ennemmin tai myöhemmin.

Eli kannattaa modata/modauttaa ( :idiot2:) vanha kotelo, jos vain itse kotelo toimii.

Vaihdoin myös anturin. 100 makso ebays. Hankalinta oli kaivaa vanhat valumössöt pois. Lisäksi tina tarttui huonosti joten taitoin kuparilangasta u:n muotoisen pätkän tinattavien "jalkojen" ympäri niin rupes pysymään kiinni

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: V70 classic vm. 00 nykii kiihdytyksessä.
« Vastaus #23 : 27.03.2019, 18:21:11 »
Vaihdoin myös anturin. 100 makso ebays. Hankalinta oli kaivaa vanhat valumössöt pois. Lisäksi tina tarttui huonosti joten taitoin kuparilangasta u:n muotoisen pätkän tinattavien "jalkojen" ympäri niin rupes pysymään kiinni
Jouduitkos paljon säätämään vai menikö bolt-on. Mulla on yksi kaasuläppä projekti kesken kun en saanut ohmeja passaamaan sitä käännellessäni ja mitaten. saako ne tiskillä sopeutettua hieman pielessä olevan anturin ?
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa JPSalmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • OPEL - Saa muovin ruostumaan
Vs: V70 classic vm. 00 nykii kiihdytyksessä.
« Vastaus #24 : 27.03.2019, 18:38:27 »
Jouduitkos paljon säätämään vai menikö bolt-on. Mulla on yksi kaasuläppä projekti kesken kun en saanut ohmeja passaamaan sitä käännellessäni ja mitaten. saako ne tiskillä sopeutettua hieman pielessä olevan anturin ?
Ohmeja?  ???

Ja saavat tiskillä säädettyä kohdilleen kun ajavat uuden softan koteloon. Ja kaasuläppämodista ollaan sitten ihan hyshys tiskillä  ;) joissain paikoissa ei edes suostu ohjelmoimaan korjattuja läppäkoteloita, en tiedä miksi. Hämeen Autolla tosin ohjelmoivat vaikka kaveri möläytti että läppäkotelo on korjattu kotikonstein.
Kun se lähtee niin se lähtee, siinä ei mikään kaasu tai jarru enää auta.

Opel Astra F 1.6 8v vm. 1993
Volvo V70 Classic 2.4 vm. 2000

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: V70 classic vm. 00 nykii kiihdytyksessä.
« Vastaus #25 : 27.03.2019, 18:49:17 »
Ohmeja?  ???

Ja saavat tiskillä säädettyä kohdilleen kun ajavat uuden softan koteloon. Ja kaasuläppämodista ollaan sitten ihan hyshys tiskillä  ;) joissain paikoissa ei edes suostu ohjelmoimaan korjattuja läppäkoteloita, en tiedä miksi. Hämeen Autolla tosin ohjelmoivat vaikka kaveri möläytti että läppäkotelo on korjattu kotikonstein.
Israelilaiskaverin ohjeissa on annettu ohmit läpän ollessa kiinni , puolillaan ja täysin auki, itsellä loppui hermot kun piti nykertää kiinni mittailujen ajaksi . en saanut edes käymään. 
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa JPSalmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • OPEL - Saa muovin ruostumaan
Vs: V70 classic vm. 00 nykii kiihdytyksessä.
« Vastaus #26 : 28.03.2019, 14:49:44 »
Israelilaiskaverin ohjeissa on annettu ohmit läpän ollessa kiinni , puolillaan ja täysin auki, itsellä loppui hermot kun piti nykertää kiinni mittailujen ajaksi . en saanut edes käymään.
Itse mittasin alkuperäisen anturin jännitteen joka oli n. 1.44 V lepoasennossa, uuden anturin säädin samoihin lukemiin ja hyvin pelittää. En ole kuullutkaan että mitattaisiin ohmeilla. Ja jokainen läppäkotelo on yksilöllinen, eli jännite ei ole kaikissa koteloissa sama, vaihtelee 1.40-1.50 V välillä, eli nuo ohjeen arvot ovat luultavasti väärät.  :P

Kannattaa kokeilla säätää magneetti 1.45 V kohdalle ja siitä lähteä säätämään suuntaan tai toiseen. Silloin kun kone käy tasaisesti 850 RPM on anturin lähettämä jännite oikea.
Kun se lähtee niin se lähtee, siinä ei mikään kaasu tai jarru enää auta.

Opel Astra F 1.6 8v vm. 1993
Volvo V70 Classic 2.4 vm. 2000

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: V70 classic vm. 00 nykii kiihdytyksessä.
« Vastaus #27 : 28.03.2019, 16:51:23 »
Sori, muisti pätkii vanhemmiten , taisikin olla voltteja ne arvot  :idiot2:
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa eepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 classic vm. 00 nykii kiihdytyksessä.
« Vastaus #28 : 29.03.2019, 05:47:12 »
Jouduitkos paljon säätämään vai menikö bolt-on. Mulla on yksi kaasuläppä projekti kesken kun en saanut ohmeja passaamaan sitä käännellessäni ja mitaten. saako ne tiskillä sopeutettua hieman pielessä olevan anturin ?

Meni muuten heittämällä, mutts yksi juotos ei tahtonut pysyä, joten laitoin meinitsemani kuparilangat. Ne on jalat vissiin alunperin *pistehitsattu" tai vastaavaa ja ehkä siksi tina ei tartu. Itellä on kuitenkin 10v kokemus elektroniikka-alalta.

Kannattaa katsoa vielä onko ne juotokset kunnolla kiinni

Mittasin kans lukemia ja ne oli jotenkin eri tavalla kun netin ohjeessa, en muista miten, silti toimi ja ollut nyt nelisen vuotta kiinni

Poissa tomeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 classic vm. 00 nykii kiihdytyksessä.
« Vastaus #29 : 29.03.2019, 15:03:20 »
Vastus siellä taitaa olla eli ohmejakin voi mitata. Muistaakseni jossakin ohjeessa piti vanhasta mitata ohmit ja sovittaa ulkoisella vastuksella uusi samoihin arvoihin --> ei tarvi opettaa autolle uudelleen. Kaiken järjen mukaan myös opetus Vidalla pitäisi onnistua...

Muoks. Itse menin netin selaamisen jälkeen uudella alkuperäisellä läppäkotelolla, jäi vähän epävarma olo noiden viritysten onnistumisesta ja autoakin päivittäin tarvitaan.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2019, 15:05:25 kirjoittanut tomeri »

 

Ateho  Elekma