Futurez  Kulkukoira

S/V40 (vm.96-04) hankinta

  • 220 Vastauksia
  • 102687 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nicce

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #165 : 19.02.2017, 11:16:30 »
XC60 T6 Recharge R-design 2022

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #166 : 11.05.2017, 21:23:03 »
Jahans, oma käyttöauto (opeli) sanoi itsensä irti, ja nyt olen ajatellut jättää kokonaan nuo opelit taakse, ja volvoa myös käyttöautoksi! Harrasteautonahan löytyy jo tuo 242...

Mietinnässä ollut melkein kaikki takavetoiset volvot, mutta jotenkin haluaisin nyt vain hieman "normaalimpaa", tai miten sen nyt kuvailisi...  :D Olisiko nykyaikaisempi sana parempi...? Ja tullut tulokseen että V40 T4 moottorilla olisi se vaihtoehto. Mitäs risuja ja ruusuja näissä nyt sitten on? Ja aivan vakiokuntoisena tekniikaltaan tulee olemaan ihan vain luotettavuuden ja toiminnan kannalta, joten ei ole väliä pyttyjen paksuudella, ym virittämiseen liittyvällä. Itsellä ollut aikaisemmin n. 5kpl autoja, (joista 3 Oooppelia :D) joista yksi on jatkanut matkaansa, muut saaneet purkutuomion suurien tekniikka murheiden takia, joten tällä kertaa haluan auton millä ajella enemmän kuin 6kk-1v.  :D

Tottakai nyt historiasta riippuu auton kunto, mutta miten tuo T4 tekniikka nyt loppupeleissä kestää kilometrejä? Tosiaan kun aika vähän tuppaa löytymään enää alle 300tkm ajettuja, niin kannattaako enää moista? Onko alustassa moitittavaa, tai jokavuotista remppaa, niinkuin vaggilaisissa nuo etupään nivelet? Alusta tulee kyllä iskareiden osalta muuttumaan niin, että BC racingin alusta tulee. Sen verran huonoa kokemusta noista halppis coilovereista, että saa jäädä kaupan hyllylle.

Onko koreissa pahemmin ruoste ongelmia ollut? Vakituisia mätäpaikkoja, tai muuta sellaisia?

Tässä nyt mitään kiirettä ei ole hommata autoa, joten ennemmin odotan sitä oikeaa, kun ostan sikaa säkissä.
Volvo 242DL -79

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #167 : 11.05.2017, 21:51:52 »
Ostin itse myyjän mukaan kovapeltisen v40 -99 (v40:n) 1,5 vuotta sitten. Jouluna piti katsastukseen hitsasta helmat ja hitsailla paikkaa penkkien kiinnityksiin. Kesällä menee ne helmat kokonaan uusiksi eli muista koputella tarkasti ja jos mahdollista kurkistaa niiden mädätyshelmojen alle.
Tämä auto tuli vähäsuolatusta, mutta muuten kierosta kainuusta.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #168 : 11.05.2017, 22:09:24 »
Tuota itsel -00 tosin s40 puimuri ja ajanut 2001 / 2003 vastaavia s/v40 ja ajettavuus sekä alusta niissä uudemmissa 2001-2004 malleissa on minusta parempi.
Oma ollu perhees kohta 20tkm (220-240tkm) ja mitä siihen uusittu laittanut kommentteina joihinkin kohtiin.

Perusruostekohdat eli kaaret, helmat, alustaa, bensaluukun sisäpuol ja takaluukun kattoo kunnolla.

Muuta mitä myyjältä utelisin onko tehty
- Öljynvaihdot ja jos alle 15tkm välein tehty niin puhtaampi on kone.
- onko millo huollettu ilmastointi. Koska viimeksi vaihettu tulpat, ilmansuodatin, pa- suodatin, raitisilmasuodatin
- jakohihnan v/km ja onko vesipumppua  samalla vaihettu sekä siitä onko metalli vai muovisiipinen.
- kytkimen kunto, se kestänee jotain 220-300tkm niin jos ei uusittu saattaa olla kohta edessä
- iskarit ja jouset, omassa etuiskarit korkkas litkut pihalle 230tkm kohdilla. Ylätuet ja kääntölaakerit esim sitte laatuosana hommaa (jos huonosta hapessa)  jos alustasarjaa laitat
- jarrujen kunto, olen uusinu omaan kaikki levyt 220tkm ja satuloita menee vaihtoon ainakin molemmat takanta kesälomalla. Kässäri testaa ettei jumeta.
- bensapumppu onko vaihettu (kestänee 250-300tkm) mulla 240tkm ja ulisee jo melkoisesti.
- kaikki valot ja sähkölaitteet ilnastointia ja cruisea myöten toimii, kysyä voi onko jotain niistä rempattu kun tuntuu valo- ja sähkövikoja näistä löytyvän.

Ohjauskulmista tarkka jos suoraan meinaa kevyesti ohjaamalla päästä.

Omas huomannu että kunnon laatuosiin kannattaa panostaa, esim koiranluut ja muut vakaajahelat kiinahalpisosilla korvattuna ne uusittava hajoamisen takia muuten kerran vuoteen kuten edellisen omistajan jäljiltä omaan on joutunut.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2017, 22:20:10 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #169 : 11.05.2017, 22:56:25 »
No tässähän tuli jo vinkkiä, jos toistakin!  :)

Öljynvaihdoissa olen ollut itse aina tarkkana omieni autojen kanssa, joten ehdottomasti yksi tärkeimpiä huomion kohteita, sekä jakopäärempat. Ilmastoinnista en ole omissa autoissa päässyt koskaan nauttimaan, niin ehdottomasti semmoisenkin toiminta pitää tarkastaa! Jarrut ja tietty muut alustan osathan ovat kulutus tavaraa, joten jarrurempat ei miestä pelästytä, eikä mitkään koiranluiden vaihdot, kunhan moisia ei jokavuosi tarvitse vaihdella, vaikka alustasarja tuleekin, ja hieman maavara pienenee, mutta ei mitään överiä. Kalareissuille on ehdottomasti päästävä paikkaan jos toiseenkin!  :D

Mites tuo kytkimen vaihto? Jos vain onnistuu ilman apurungon irroitusta, niin eipä sekään mahdottomuus ole, mutta tietenkin auton hintaan liittyy paljonkin tuo kytkimen kunto. Vanhassa ooppelissani oli sitten niin haista kettu koko homma... Tuli se vaihdettua, mutta toista kertaa en lähtisi...

Sähköviatkin ovat niin kettumaisia hommia, että mimmoisia sähkövikoja näissä on ilmennyt? Mutta ehdottomasti tulevaan käyttikseen tullaan panostamaan myös laadukkailla varaosilla! Edellinen Opel kun oli itselleni 16h työstä palkka, niin halvinta osaa tuli siihen myös laitettuakin. Toiset kesti paremmin kuin toiset.

Itse nyt vain kaipaan huolettomia kilometrejä, ja "oman auton tunnetta". Jotenkin ei ole ollut sellaista fiilistä vielä kertaakaan noissa käyttiksissä ollut. Muut pistelee vannetta, ja alustasarjaa ym, mutta itse en ole viitsinyt satasen autoon moista tuhlata, niin ajellut vain niinkuin olisi lainassa koko auto. Mutta jos seuraavaksi sen oikean käyttöauton löytäisi, ja saisi panostaa hieman ulkonäköön esimerkiksi alustalla ja vanteilla, ja sisustaan panostaa vaikkapa äänenlaatuun ja siisteyteen.

Tuohon projektiinhan on saanut sitten kaiken tehdä oman maun mukaan, mutta eipä silläkään ole tullut ajettua, kuin trailerille, ja pois trailerilta, ja 10km matka hallille. Mutta eiköhän tänä kesänä pitkän rakennuksen jälkeen!
Volvo 242DL -79

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #170 : 11.05.2017, 23:01:43 »
Mulle vaihtoivat Bensa - V40 kytkinlevyn ammattikoululla alle 100€
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #171 : 12.05.2017, 04:19:45 »
Omaa miettien kysyin vaihtoa autoasentajakaveriltani niin laatikko lattialle vaihtuu. Ei kuulemma ilkeimpiä vaihdettavia kuitenkaan ja laatikon öljyt 2,1l joutuu hommaamaan joten nekin vaihtuu samalla.
Kytkin työsylkkä ja painelaakeri ei kuulu yleensä myytäviin peruskytkinpakettiin joten joutuu erikseen hankkia jos meinaa samalla uusia..

Vanhemmissa 96-01 esim cem yksikön aiheuttamia valovikoja jotka voi korjata itsekin mikäli kolvi pysyy kädessä. Flektivikoja ja puolien hajoamisia näyttää myös näissä ilmenneen jonkun verran.

Itel oli -98 2.0l sport vekku ja on tämä s40 (mulle) parempi ajaa, hiljasempi ja muutenkin  laadukkaamman tuntune laite kuin Opeli oli. Ainut mikä musta vekkuun nähden huonompi on talvella lämmitysteho jalkatilaan, volvo on jotenkin kylmenmmän tuntune sisällä talvella. Penkinlämmittimet taas teholtaan parhaat mitä missään mulla ollu.

Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #172 : 12.05.2017, 09:04:44 »

Vanhemmissa 96-01 esim cem yksikön aiheuttamia valovikoja jotka voi korjata itsekin mikäli kolvi pysyy kädessä.
01-04

Kyllä_nyt_lähtee!

  • Vieras
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #173 : 02.07.2017, 16:16:35 »
Päivää volvouskovaiset!

Ois varmaankin auton vaihto tiedossa, kun oma audini alkaa vähän uupumisen merkkejä osoittamaan, tai lähinnä sen vaihteisto. Iskin silmäni tuommoiseen: https://www.nettiauto.com/volvo/v40/8861237

Kuvissa näyttäisi ainakin siistiltä, leimaa löytyy ja jonkunlainen huoltohistoriakin. Varusteet tuossa on minulle ihan riittävät. Mutta miten tuo kone? Ainakin wikipedian mukaan mitsubishin käsialaa, onko tuommoiseen luottamista?

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1945
  • S60 T6 AWD -11
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #174 : 02.07.2017, 19:53:14 »
Päivää volvouskovaiset!

Ois varmaankin auton vaihto tiedossa, kun oma audini alkaa vähän uupumisen merkkejä osoittamaan, tai lähinnä sen vaihteisto. Iskin silmäni tuommoiseen: https://www.nettiauto.com/volvo/v40/8861237

Kuvissa näyttäisi ainakin siistiltä, leimaa löytyy ja jonkunlainen huoltohistoriakin. Varusteet tuossa on minulle ihan riittävät. Mutta miten tuo kone? Ainakin wikipedian mukaan mitsubishin käsialaa, onko tuommoiseen luottamista?

Etsi turbomalli, paljon kivempi. Mitsumoottorilla ei ole ollut suomessa myynnissä.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Kyllä_nyt_lähtee!

  • Vieras
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #175 : 02.07.2017, 20:53:53 »
Onkos tuo 122 hv 1.8 sitten Volvon oma kone?

Joo, turbomalli olisi kovin kiva, mutta toisaalta haluan mieluummin vähän uudemman (=ruosteettoman) ja tehottomamman kuin tehokkaan hitsailtavan kaaran :)

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #176 : 02.07.2017, 21:01:44 »
Onkos tuo 122 hv 1.8 sitten Volvon oma kone?

Joo, turbomalli olisi kovin kiva, mutta toisaalta haluan mieluummin vähän uudemman (=ruosteettoman) ja tehottomamman kuin tehokkaan hitsailtavan kaaran :)
Taitaa olla rellukoneita
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #177 : 06.07.2017, 12:10:43 »
Taitaa olla rellukoneita
Ei oo ykskään bensakone rellun

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #178 : 06.07.2017, 12:13:01 »
Päivää volvouskovaiset!

Ois varmaankin auton vaihto tiedossa, kun oma audini alkaa vähän uupumisen merkkejä osoittamaan, tai lähinnä sen vaihteisto. Iskin silmäni tuommoiseen: https://www.nettiauto.com/volvo/v40/8861237

Kuvissa näyttäisi ainakin siistiltä, leimaa löytyy ja jonkunlainen huoltohistoriakin. Varusteet tuossa on minulle ihan riittävät. Mutta miten tuo kone? Ainakin wikipedian mukaan mitsubishin käsialaa, onko tuommoiseen luottamista?
Volvon moottori on tuossa

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #179 : 06.07.2017, 22:27:24 »
Ei oo ykskään bensakone rellun
Joo, muisti teki kepposen, 400-sarjalaisten sekä sen oman 66kw:n dieselin kurkkimisen myötä. Olikos tuo 4-sylinterinen tinakone kuitenkin jonkun muun moottorivalmistajan yhteisprojekti?
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

 

RallyBaron  Samppasport