Futurez  Kulkukoira

S/V40 (vm.96-04) hankinta

  • 220 Vastauksia
  • 102722 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #195 : 26.06.2020, 21:58:21 »
Näköjään kalliimpaa remppaakin mm vvt osat, jarruja ja jakopää tuohon jo tehty. Jos käy ja vetää kunnolla, pohja sekä helmat kovat ja kori ok kunnossa, iskarit kunnossa eikä jousia poikki sekä kaikki sähöset vermeet toimii niin minusta noista kallistuisin mahdollisuus vaihtoehtoon. Tinkivaraa yleensä  hinnassa on jonkun verran.

Automaattiin ja kestoon en ota mitään kantaa kun ei x40 niitten tyypistä mitään tietoa.
Muuta mitä kannattaa turvallisuuden takia katsoa on takajarruputket myös muoviläipäreen alta pa- suodattimen kohdila, ne nimittäin  syöpyivat puhki omasta kk sitten..

Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Rodmani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #196 : 26.06.2020, 22:40:28 »
Näköjään kalliimpaa remppaakin mm vvt osat, jarruja ja jakopää tuohon jo tehty. Jos käy ja vetää kunnolla, pohja sekä helmat kovat ja kori ok kunnossa, iskarit kunnossa eikä jousia poikki sekä kaikki sähöset vermeet toimii niin minusta noista kallistuisin mahdollisuus vaihtoehtoon. Tinkivaraa yleensä  hinnassa on jonkun verran.

Automaattiin ja kestoon en ota mitään kantaa kun ei x40 niitten tyypistä mitään tietoa.
Muuta mitä kannattaa turvallisuuden takia katsoa on takajarruputket myös muoviläipäreen alta pa- suodattimen kohdila, ne nimittäin  syöpyivat puhki omasta kk sitten..

Kiitos. 8)
V70 T5 Ocean Race -06

Poissa Rodmani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #197 : 27.06.2020, 13:14:15 »
Se kerkesi mennä joten etsintä jatkuu..
V70 T5 Ocean Race -06

Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #198 : 11.08.2020, 10:41:48 »
Menen kohta koeajolle. Onko posketon hp, jos niin hienossa kunnossa ja ruosteeton , niin kuin myyjä väitti?
https://www.nettiauto.com/volvo/v40/11532081

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #199 : 11.08.2020, 15:19:03 »
Ei posketon pyynti jos timanttisessa kunnossa, mikäli ei väliin mitään tarjoa tinkii tuosta vielä käteishintaa alaspäin.
Jos käyt katsomassa koputa helmat sivustapäin muovien allepäin ja takapäädyt, jos pääsee näkemään alle niin takapäästä  mm jarruputkien  ja bensasuodattimen (kuskinpuolelta takaistuimen kohdilla taittuvan muoviläpäreen alla) ympäristöstä ruosteet.  Ruoste näitä paaliin yleensä vie. Laatikko miten nätisti vaihtaa ja onko öljyjä koskaan vaihdettu.

Mitä osaa on uusittu noilla km olisi hyvä tietää. Vähintään jarrulevyt, kaikki iskarit, etutukivarret ehkä jousiakin,vvt -kamat ja pa- pumppu pitäisi olla jo uusittu. Jos kaikki alkuperäisiä niin en tuota hintaa maksaisi. Pelkkä vvt pyörä kustantaa jo pari sataa, stefa jis vuotanut jakohihna  menee uusiksi ja solenoidi jos väljä satasen lisää.

Tuohon hintapyyntiin pitää jokaikisen sähkövermeen ja polttimonkin nappuloissa toimia.

Itse pyydän ja koeajan autot aina täysin kylmästä kuumaksi, jos jo käytetty pyynnöstä huolimatta lämpimäksi epäilen jotain pimitystä mm automaattilaatikon toiminnan suhteen.

Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #200 : 11.08.2020, 17:29:24 »
thanks, koeajoin ja ihan toimivalta peliltä vaikutti.
Luvin sun listan vasta nyt, niin ainakin puolet jäi tarkistamatta  :(
No sitten suurin issue. Koeajon lopussa  testasin vielä winter kytkimen ja sepä jäikin pohjaan ja alkoi se keltainen nuoli vilkkumaan. Ei vaikutusta kuitenkaan laatikon toimintaan.

Siinä sitten myyjän kansaa ihmeteltiin ja vähän vaihdekepin suojusta purettiin, jotta päästäisiin tarkemmin tutkimaan onko vain paskaa napin välillä. CRC:tä sisään ja kyllä se nappi siitä tokeni. Sitä ei tiedä toimiiko kytkin, kun se keltainen nuoli jäi kuitenkin vilkkumaan kaikilla vaihteilla. Eli ei vielä kauppoja.
Vähän harmitti ku muuten siisti ja huollettu peli eikä näkyvää ruostetta. Voisiko olla että tässä ei juuri syy vaan esin pnp-kytkin ( missä sitten sijaitseekaan)

No myyjä lupas viedä huoltoon. Odotetaan tuomiota.

Toinen minkä huomasin oli, että vasemman pyyhkijän akselissä vähän löysää, ja ottaa konepeltiin kiinni kun aukasee.
Olisko tää kallis operaatio korjata?

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #201 : 11.08.2020, 18:38:37 »
Winter asennossa pitäisi olla isompi vaihde lähdössä päällä eli jättää ainakin ykkösen ja esim geartronicissa kuten emännän s60 kakkosenkin pois käytöstä. X40 aisinista ei kuvaa mikä pienin vaihde winter asennossa.

Pyyhkijän vivuston kuluminen aika yleinen vaiva ja pääsee varsi/ varret nousemaan, omassakin ottaa kuskinpuolen varsi jo konepeltiä aukaistessa kiinni. Ehjä vivusto jos ei kuluneen käytetyn jostain sattuisi löytämään, en ole perehtynyt voiko tuota jotenkin fixata.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #202 : 11.08.2020, 20:07:55 »
ok, kunhan saa ton vaihteiston kuntoon, niin alan  kauppoja hieromaan ja pitää pohja vielä tarkistaa ruosteiltä. Kaikki muut sähkö systeemit toimi.
Sen vielä huomasin, että kun vauhtia n. 120, niin vähän alkaa ohjaus väpättää. Renkaiden tasapainotus?

Paikalla jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #203 : 11.08.2020, 20:41:28 »
ok, kunhan saa ton vaihteiston kuntoon, niin alan  kauppoja hieromaan ja pitää pohja vielä tarkistaa ruosteiltä. Kaikki muut sähkö systeemit toimi.
Sen vielä huomasin, että kun vauhtia n. 120, niin vähän alkaa ohjaus väpättää. Renkaiden tasapainotus?
Näissä on joskus ollut myös ongelmana, että ohjausakselilla (kokoonpainuva) oleva pistehitsi pettää ja sitten ohjaus soutaa muutaman millin , kun liitos hölskyy. Mutta tosi tarkkaan koputtele ne helmojen mädätysmuovien aluset, mulla oli -01 pihassa joka oli ihan paalauskunnosssa helmojen suhteen. Takajarruputket on , kuten mainittiin melkoisen ruostearkoja , polttoainelinjojen kanssa
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #204 : 11.08.2020, 22:33:52 »
pitäs varmaan nosturille viedä jos alustaa haluu tutkia. Muutama viikko sitten katsastettu. Eikös siinä noi jarru-ja polttoaineputket stekattu?
Olisko ideaa helmojen tarkistukseen kun en noita muoveja kyllä mitenkään saa irti. Jos vähän reunasta kurkka ja näyttää siistiltä, niin voi varmaan olla kunnossa kun muualla autossa ei pahoja ruostevaurioita? (no pari kohtaa ihan siististi korjattu)

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #205 : 11.08.2020, 23:45:50 »
No itse uusin takajarruputket ennen viime katsastusta, ei ne mitä 4v katsastanut katso kuin jarruletkut ja alta vain selvästi näkyviltä osin. Omassa  juuri pa-suodattimen sen suojamuovilämpäreen alta nuo takaputket oli täyslahot ja olisi ehkä pamahtaneet puhki  konttorilla jarrutestissä tai jos ei niin leima ja menneet tiellä voimakkaassa jarrutuksessa.

Jos ostat niin suosittelen ota suojamuovit pois ja käy kunnolla läpi, kiinnitysklipsejä saa ainakin siniseltä, jos orkkis vanhat  tuppaa osa katkeamaan.
Noita täyspitkiä helmapeltejä saa uusia, ad varaosilta 15€ kpl maksoi omaan kun otin vasen ja oikean ja sama peltiosa S/ V40. Tosin kun omassa etupäät on kovat niin vedetty poikki ja  uusittu molemmat puolet vain takaoven saranoiden kohdilta taakse. Jos ei itse hitsaa niin voi olla se työn osuus hintavaa.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #206 : 12.08.2020, 19:17:56 »
En voinut  V40:stä jäädä odottelemaan, joten ostin sit tommosen 1. omistajalta kun oli nätit kilsat ja siisti. Tästä jäi sit puuttumaan ajovakaus ja aut. ilmastointi mutta eiköhän tällä pärjää pienet työajot. Kuluvaa jarruosaa vaihdettu +.taka jouset ja iskarit sekä jakopää.
Aut. laatikon öljynvaihdosta ei mainintaa, jos ne voisi varmaan vaihtaa vai?

Käy kyllä nätisti  ja vaihtaa hyvin eikä mitään kolinoita.
Venttiilinkopan tiiviste takaa vähän kostea. Olikso aiheellista vaihtaa. Onnistukohan parkkipaikalla vai tarviiko momentti säädöt?
https://www.nettiauto.com/volvo/s40/11534260

edit: nyt sit kaks Volvoo perheessä ( toinen S60 D3)
edit 2: vai oikso tossa kuitenkin ajonvakaus? mutta mitään nappia en löytänyt ( ohjekirja tulee jälkikäteen)
« Viimeksi muokattu: 12.08.2020, 19:21:20 kirjoittanut tormund »

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #207 : 12.08.2020, 23:45:18 »
Ota koneen päältä muovisuoja ( torxeilla) pois ja jos mehii myös tulppien poteroidenkin suuntaan ainakin tiivistäsin ihan heti kunnolla.
Noi pultit on momentilla ja momentti aika pieni mut en ulkoa muista, ylitiukalle vetäen noita koppia saa vuotamaan.
Koppa on muistaakseni kiinni liimalla ja tulppien poteroihin on erilliset kumiset O- tiivisteet. Motonet noihin o- kumit ja elringin liimaa ainakin saa jos muualta et etsi..

Jos vuotaa öljyä poteroon tulpille niin puolat voi huonolla tuurilla hajota, ulospäin vuotaen lähinnä esteettistä ja ehkä hajuhaittaa.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #208 : 13.08.2020, 17:25:04 »
laitetaan työlistalle, mutta eka pitää vaihtaa jarrujen alipainepumppu kun kylmänä ei tahdo tarpeeks painetta antaa. (vaihde päällävaikea pitää jarrulla paikallaan)
Ei varmaan kantsi käytettyä lähtee etsimään vai? Onko miten hankala itse vaihtaa?

edit: enpä tämmöstä osaa nyt mistään edes uutena löytäny, millähän nimellä tää virallisesti mee? Biliasta saisi 400€:lla :(
« Viimeksi muokattu: 13.08.2020, 18:12:36 kirjoittanut tormund »

Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #209 : 15.09.2020, 19:59:15 »
vähän päivitystä rähän.
Jarru ongelman sain kuntoon 20€ alipaineventtiilillä jonka löysin romikselta. Reilu tonni tullut kilsoja ja hyvinhän toi tekniikka pelittää.
Tänään irroittelin ne sivu muovit levikkeet ja ihan puhtaat pellit oli. Samalla tarkistin pohjan ja siellä ei sit kaikki ollutkaan  kunnossa. Takapuskurin raudat niin ruosteessa että ihme että pysyy kiinni. Samoin takakontin pohja aika pahassa hapessa. Muualla pintaruostetta ylejään.

Irroittelin myös  takalokasuojat. Lokasuojan reunat alhaalta ruosteessa, mutta kotelosuojalla varmaan vuoden pari pärjää.

Jarruputket sai näkyviin hyvin ja viittä vailla puhki. Ne nyt pitää aikakin vaihtaa ennen katsastusta.
Kyssäri tästä: Menee aika hankalasti rungon sisään. Ei taida ilman nosturia vaihto onnistua?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy