Carcom Oy  Ateho

Huohottimen banjoliitin

  • 4 Vastauksia
  • 78 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa T5FI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Huohottimen banjoliitin
« : 19.04.2024, 19:39:34 »
Mahtaako kellään olla tietoa tuosta volvon huohottmen banjoliittimistä millasia niitä on laitettu näihin ? Kun otin oman auki kun tarkotuksena vaihtaa tuo PCV boksi. Omassa banjoliittimessä ei ollut kuulaa eikä mitään tappia niikuin useilla ilmeisesti on ollut. Eikä tosin ole mitään jälkeäkään että olis syöny tappi läpi ja kone imassu. Ja jos koneeseen menis eikös olis kertalaakisesti hajalle. Onko tuo normaalia näissä? Vai pitäiskö volvolta hakea banjoliitin jossa on tuo kuula ja tappi?










Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8908
  • Teiden tukko
Vs: Huohottimen banjoliitin
« Vastaus #1 : 19.04.2024, 20:31:25 »
Ahdettu vai vapaasti hengittävä?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa T5FI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Huohottimen banjoliitin
« Vastaus #2 : 19.04.2024, 20:59:45 »
Ahdettu vai vapaasti hengittävä?

Ahdettu 2.3 T5

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5019
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Huohottimen banjoliitin
« Vastaus #3 : 19.04.2024, 21:46:06 »
Olisko vuosimalli 00-03?
Niistä ei löytyne tappia ja kuulaa. Se on lisätty myöhempiin malleihin estämään ahtopaineen pääsyä moottoriin ja siten se suojelee tiivisteitä pullahtamasta pois paikoiltaan.
Huonona puolena tuossa ns parannetussa pultissa on se että aikansa kuulan hakattua tappia ne irtoavat ja menevät koneeseen. Yleensä se oli sitten siinä se riemu.
Näihin uusiin tapillisiin pultteihin on olemassa päivitetty versio jossa kannassa on numerot esim. 2014, 2020. Olisko ihan pultin valmistusvuosi? Huonoja pultteja tais olla vm -04 ja -05 ainakin, olenpa kuullut huonon pultin olleen vielä -08.
Noissa alkupään pulteissa on esim 01 tai 02.

Tuntuupa noi tiivisteet pysyvän ilman tuota uudempaakin pulttia, omassa on noin.
Voihan olla jotain muitakin syitä mutta nuo nyt omana havaintona vain näin hihasta vedellen.
« Viimeksi muokattu: 19.04.2024, 22:15:05 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa T5FI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Huohottimen banjoliitin
« Vastaus #4 : 19.04.2024, 23:42:42 »
Olisko vuosimalli 00-03?
Niistä ei löytyne tappia ja kuulaa. Se on lisätty myöhempiin malleihin estämään ahtopaineen pääsyä moottoriin ja siten se suojelee tiivisteitä pullahtamasta pois paikoiltaan.
Huonona puolena tuossa ns parannetussa pultissa on se että aikansa kuulan hakattua tappia ne irtoavat ja menevät koneeseen. Yleensä se oli sitten siinä se riemu.
Näihin uusiin tapillisiin pultteihin on olemassa päivitetty versio jossa kannassa on numerot esim. 2014, 2020. Olisko ihan pultin valmistusvuosi? Huonoja pultteja tais olla vm -04 ja -05 ainakin, olenpa kuullut huonon pultin olleen vielä -08.
Noissa alkupään pulteissa on esim 01 tai 02.

Tuntuupa noi tiivisteet pysyvän ilman tuota uudempaakin pulttia, omassa on noin.
Voihan olla jotain muitakin syitä mutta nuo nyt omana havaintona vain näin hihasta vedellen.

Kiitos infosta. Tosiaan on 2003 vm (valmistettu 02 lopussa) niin ilmeisesti kuuluu olla noin sitte (onneks  :2funny: ). Mutta mitä mieltä kannattaisko ostaa tilalle se volvon paranneltu malli vai jättää noin?

Kilsoja reilut 420k tässä. Pienemmässä 2.0T5 02vm aikoinaa tuli nokan stefa ulos kovilla kierroksilla kaasupohjas ajaes vitosella n. 350k km kohdalla, voisko juuri tämä banjopoltti olla syypää siihen  :idiot2:

 

Autoracing  KL-varaosat