Elekma  Autoracing

D5 lastutus

  • 978 Vastauksia
  • 403750 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #855 : 26.02.2017, 12:39:40 »
600Nm on jopa puhuttu tuon 185hp mallin kohdilla. Itsellä tuossa vm 2007 V70:ssä oli reilut 500Nm vääntöä, niin ei mitään ongelmaa ollut kytkimen kanssa reilun 50tkm taipaleen aikan :)
Muistan kanssa kuulleeni, että tämän "harmaakoppaisen" kytkin ja vauhtipyörä kestäisi 600Nm.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Jantunen

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 317
    • Sercap Huoltopalvelut Oy
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #856 : 26.02.2017, 23:21:40 »
Penkissä mitattu ilman jarrua 609Nm ja vanhemman mallin vauhtipyörä. Hyvin on kestänyt jo useamman kymppitonnin (massapyörällä oli ajettu ennen väännön nousua noin 60tkm ja penkityksen jälkeen noin 40tkm). Tiedä sitten todelliset väännöt jos olisi käytetty jarrua dynossa. Ja ne väännöthän on käytössä päivittäisessä ajossa ja kaksoismassa rokkaa...
nyk. V70 vm.2003 D5 man xxxhv / 6xxnm
ex.   V70 vm.2004 D5 man
ex.   V70 vm.1998 D5252T

Poissa nottingham

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #857 : 27.02.2017, 17:38:00 »
535Nm penkissä oli vääntöä, eikä mitään ongelmaa vauhtipyörän kanssa, ei jyrise missään tilanteessa.

Selvä, tätä juuri hainkin (ja toivoinkin). Yhtä vanhempaa lastullista olen koittanut jossa kiihdytettäessä auto tärisi aika railakkaasti. Ei ole sen jälkeen paljon lastua omaan huvittanut laittaa, vakio vauhtipyörä kun on. Tuntui se auto tärinöineen suht "viritykseltä" ;) Kun vauhtipyörä tulee tiensä päähän niin varmaan se on katse suunnattava uudemman malliseen v-pyörään.

Poissa Veerti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #858 : 28.03.2017, 19:17:02 »
Terve!

Onkohan kellään kokemusta voimaa.comim lastuista? Sattuis olemaan lähellä kyseisen firman miekkosia ketkä lastuttais. Tai vaihtoehtosesti ehotelkaa Etelä-Savon alueelta.

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #859 : 28.03.2017, 21:13:59 »
Savon Autotune.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa metelaah

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #860 : 21.04.2017, 13:33:08 »
Ilkka laittoi mulle Rica stage 2:n. Auto on XC90 D5 A Belgian tuonti joka oli downgraded 185hv -> 163hv  Tässä suuntaa antavia kellotuksia ennen ja jälkeen:

                  vakio 163hv/340Nm           Rica 210hv/460Nm

1/4 mile         19s/126km/h                    17,5s/137,5km/h
60-120km/h        9s                                     6,9s

Kiihdytyksessä ero tulee käytännössä 60km/h jälkeen kun vaihteisto luistaa vakionakin ihan liikaa pienemmillä vaihteilla(ja nastarenkaat sutii vaikka nelikko).
Käytännön ajossa kasvaneen väännön tuntee ko. autossa 3. vaihteesta alkaen kun ei heitä pienempää pykälää enää heti vaan voi käyttää moottorin vääntöä hyväksi.
Itse vedän autolla 2t:n painoista vaunua ja lastutin jotta ei vaihtaisi pienemmissäkin mäissä aina pylälää paria pienemmälle matka-ajossa. Seurataan miten seuraava reissu sujuu, toistaiseksi tyytyväinen auton muuttuneeseen käytökseen.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2017, 13:40:03 kirjoittanut metelaah »
Volvo XC90 D5
Volvo V60 D6 Polestar PH

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #861 : 21.04.2017, 14:52:46 »
Kiihdytyksessä ero tulee käytännössä 60km/h jälkeen kun vaihteisto luistaa vakionakin ihan liikaa pienemmillä vaihteilla(ja nastarenkaat sutii vaikka nelikko).
Siis suttaako vakionakin?  :o Itsellä softattuna S80 tehoa 215hv ja ei puhettakaan että asfaltilla nastoilla suttaisi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13573
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #862 : 21.04.2017, 19:35:33 »
Ilkka laittoi mulle Rica stage 2:n. Auto on XC90 D5 A Belgian tuonti joka oli downgraded 185hv -> 163hv  Tässä suuntaa antavia kellotuksia ennen ja jälkeen:

                  vakio 163hv/340Nm           Rica 210hv/460Nm

1/4 mile         19s/126km/h                    17,5s/137,5km/h
60-120km/h        9s                                     6,9s

Kiihdytyksessä ero tulee käytännössä 60km/h jälkeen kun vaihteisto luistaa vakionakin ihan liikaa pienemmillä vaihteilla(ja nastarenkaat sutii vaikka nelikko).
Käytännön ajossa kasvaneen väännön tuntee ko. autossa 3. vaihteesta alkaen kun ei heitä pienempää pykälää enää heti vaan voi käyttää moottorin vääntöä hyväksi.
Itse vedän autolla 2t:n painoista vaunua ja lastutin jotta ei vaihtaisi pienemmissäkin mäissä aina pylälää paria pienemmälle matka-ajossa. Seurataan miten seuraava reissu sujuu, toistaiseksi tyytyväinen auton muuttuneeseen käytökseen.
Mulla myös stage 2 210/460 olen vetänyt kans kärryä ja ajellut ilmankin. sain laatikon vikatilaan kun login mukaan yli 500nm vääntö oli liikaa 5. kiihdyttää, mutta tuo oli ainut kerta en ole viittinyt pakko vitosella vejättää vaikka koneesta paukkua löytyy. siis ihan ilman kärryä tuolloin ajelin, saatto olla myös että en ollut vielä ahdinta pessyt tuolloin että josko olis juminut vähän siipeä...

Ei se takasilla tyhjää lyö asfaltilla mutta luistoneston valo kyllä jaksaa palaa iloseen kun kunnolla polettaa, nelikko on kyllä kunnossa.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #863 : 21.04.2017, 20:16:54 »
Ei se takasilla tyhjää lyö asfaltilla mutta luistoneston valo kyllä jaksaa palaa iloseen kun kunnolla polettaa, nelikko on kyllä kunnossa.
Ei kai se luistonesto saisi alkaa ottamaan vastaan ennen kuin myös takapäästä loppuu pito. Näin ainakin itsellä on. Jos otat luistoneston pois päältä niin miten menee?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13573
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #864 : 22.04.2017, 11:04:19 »
Ei kai se luistonesto saisi alkaa ottamaan vastaan ennen kuin myös takapäästä loppuu pito. Näin ainakin itsellä on. Jos otat luistoneston pois päältä niin miten menee?
Mulla ei ole koskaan luistonesto päällä auton käynnistys toiminto menee niin että auto käyntiin, tracs pois valot päälle ja kuittaa luistoneston viesti pois ruudusta.
No sitten se lyö takasillakin tyhjää mutta ei sitä kyllä tunne autosta mitenkään että se tyhjäälöis kun luistoneston valo palaa, talvella sen kyllä huomaa mutta taitaa aika pienestä ottaa jo kiinni sitten tuon... siis se valohan ilmottaa että nyt luistaa ei se siihen puutu...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa metelaah

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #865 : 24.04.2017, 07:24:09 »
Siis suttaako vakionakin?  :o Itsellä softattuna S80 tehoa 215hv ja ei puhettakaan että asfaltilla nastoilla suttaisi.
Mä luulen että on renkaista kiinni, mulla on jotkut halvat nastarenkaat ja niillä raapii aika ilkeesti. Kesärenkailla on kuin toinen auto, en uskalla kokeilla lähtöä kaasupohjassa -> levii jostain vielä.
Volvo XC90 D5
Volvo V60 D6 Polestar PH

Paikalla Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #866 : 25.04.2017, 10:25:22 »
Mä luulen että on renkaista kiinni, mulla on jotkut halvat nastarenkaat ja niillä raapii aika ilkeesti. Kesärenkailla on kuin toinen auto, en uskalla kokeilla lähtöä kaasupohjassa -> levii jostain vielä.

"en uskalla kokeilla lähtöä kaasupohjassa -> levii jostain vielä."

Mitä järkeä on sitten edes ohjelmoida tai ostaa yli 150hp autoa  ;D
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6041
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #867 : 25.04.2017, 11:23:16 »
"en uskalla kokeilla lähtöä kaasupohjassa -> levii jostain vielä."

Mitä järkeä on sitten edes ohjelmoida tai ostaa yli 150hp autoa  ;D

ohituskiihtyvyys, paikaltaan lähtö on rikkovampi asia
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #868 : 02.05.2017, 09:28:10 »
Omaan autooni laitettiin Rican stage 1. Kenenkään en ole kuullut pahaa Rican ohjelmista sanovan, enkä sano minäkään. Voimaa tuli mukavasti lisää ja ainakin tässä vaiheessa tuntuu siltä, että stage 1 riittää minulle vallan mainiosti. Kulutuksesta en vielä osaa sanoa mitään, ensimmäinen tankillinen vasta menossa. Kenkäähän tuo on jostain kumman syystä saanut ihan rusaasti mm. kiihdytykaistoilla  8)

Ohitukset onnistuu maantiellä ilman että vaihtaa pienempää vaihdetta. Toki tarpeen vaatiessa poljinta kun runttaa lattiiaa kohti niin vaihtaa pienemmälle ja sitten mennään.

Suosittelen kyseistä ohjelmaa ja valmistajaa. Lisäksi Ilkan asiakaspalvelusta plussaa.

Ja autona siis V70 2.4D (D5244T5) vm. 2009. Vakio 163hp ja 340nm, nyt luvattu 226hp ja 460nm.
Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa krapula

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #869 : 14.06.2017, 21:13:18 »
Oman 2010 V70 (D5244T10 aut.) piristäminen on alkanut houkutella.

Logistisesti helpoin paikka olisi http://www.autodiagnoosi.fi/ joka laittaa suomalaisen Turbotec:in softia. Numeroiden valossa lupaavat vastaavaa tehon ja väännön nousua kuin Rica stage 1.

Olisiko raadilla kokemuksia ko. pajasta tai näistä optimoiduista softista?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron