KL-varaosat  Race.fi

V70R awd nivot loppu

  • 65 Vastauksia
  • 31197 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Swedish Muscle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R awd nivot loppu
« Vastaus #60 : 02.09.2014, 17:29:42 »
löytyi lesjöforssilta vieterit. 97-00 v70 without adjustable suspension. takapää seisoo 8-9cm korkeemmalla kuin ennen. silloin kun on kontti täynnä kamaa siis ;D  jouset oli millin vahvemmat ja noin 2cm pidemmät ku nivo vieterit
244dl 81 turbo projekti ja 960 16v turbo

Poissa V70T5AWD

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R awd nivot loppu
« Vastaus #61 : 27.12.2014, 23:59:43 »
Jossain kohtaa aiemmin tätä ketjua olen liputtanut Vallilan Takomon tuotteiden puolesta. Jatkan samalla linjalla. Väittäisin, että siellä on tallessa mitat ja tiedot, jotta voivat tehdä jouset ilman, että tarvitsee viedä autoa sinne fyysisesti. Koska itse asun sen verran lähellä, niin vein autoniin paikan päälle ja vaihtoivat jouset alle samaan rahaan. Sen verran annoin speksiä,  että auton pitää kulkea vaakatasossa ja ei saa kuormasta nyykähtää. Se pyyntö toteutettiin ja olen ollut hyvin tyytyväinen yhdistelmään 2wd Konin Sport takavaimentajat ja Vallilan Takomon jouset. Madalluskikkailuihin en ole lähtenyt.


Toistan itse itseäni: älkää tehkö tästä yhtään vaikeampaa kuin sen tarvitsee olla. Yllä mainittu resepti toimii ja on koeponnistettu omalla kohdalla jo lähes 100tkm:n kokemuksella. Jouset alla siis luokkaa tuon verran, iskarit puolet vähemmän. Jos erityistarpeita, niin ne kukin sitten tyylillään, mutta itse en esim . ole Nivoja kaivannut pätkän vertaa, kun jousi kerrankin kantaa kuormaa, kuten farkussa kuuluukin.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5878
Vs: V70R awd nivot loppu
« Vastaus #62 : 02.01.2015, 20:14:39 »
^ Onko milloin teetätetty jouset? Ja nimenomaan awd?

Kun pari vuotta sitten soittelin ja kyselin jousien tekoa, oli vastaus,  että auto pitäisi tuoda, jotta saisivat tehtyä.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa V70T5AWD

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R awd nivot loppu
« Vastaus #63 : 03.01.2015, 09:44:34 »
^ Täytyisi kaivaa kuitit esille, mutta mikäli yhtään oikein muistelen, niin kyllä alkaa varmaan lähemmäs 4-5 vuotta olla teetätyksestä. Ja kyseessä siis tosiaan AWD-mallisen auton jouset. Päivän homma, kun heti aamusta pääsevät aloittamaan. Jos olet jostain kauempaa, niin eikun päivä vapaata ja Helsinkiin.

Poissa Pemppis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R awd nivot loppu
« Vastaus #64 : 12.01.2015, 23:58:46 »
On kyllä pakko jatkaa ketjua, koska mennään niin lähelyä aihetta että huhhu!  :D

Omassa v70 -97 ei ole nivot loppumassa mutta pitäisi saada autoa lähemmäksi asfaltin pintaa. Awd  malli tietty kyseessä ja madallusjouset olleet mielessä, koska hakusessa vähän agressiivinen (face down, ass up) tyylinen madallus. Tänään tuli hieman tutkailtua takana löllyviä nivoja ja aloin miettimään, miten iso homma olisi laittaa etuvetoiselle tarkoitetut bc racingin tai muut vastaavat korkeus/jäykkyys/camber säädettävät tolpat sinne takaamaan maksimaalisen hinta/hupisuhteen  :pomo: Tiedän, että kw tekee bolt on sarjoja awd malliin, mutta 1500 euron hintalappu ei oikein miellytä. Joten saako esim ne bc:n tolpat omaan volleen? Mitä pitää tehdä että saa paketista toimivan?

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5878
Vs: V70R awd nivot loppu
« Vastaus #65 : 15.01.2015, 22:47:13 »
Ei kyllä saa toimimaan.
Muutakun awd:n omat kamppeet.

Taka jouset on eri kokoiset.
awd jousen halkaisija 10cm ja fwd tais olla 12 cm isompi kuitenkin.

Itsellä on yhdet madallus jouset tuolla awd:hen. Taakse.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

 

RallyBaron  Samppasport