Futurez  Kulkukoira

V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika

  • 91 Vastauksia
  • 37535 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #30 : 07.01.2013, 19:25:48 »
Ok. Siinä ylemmässä letkussa näkyykin tuo vihreä klipsu. Oljy siis tulee lauhduttimelta tuosta ulos eikä putkesta joka lauhduttimesta irroitetaan. Jossain vain oli kuvattuna että öljy johdettiin tuosta letkusta astiaan erillisellä 12mm letkulla.


Ainakin yksi ohje, joka kuvallisena netissä on ollut, koskee vanhakorista autoa, jossa neste kiertää erisuuntaan.
Itsellä on käytettävissä tuohon öljyjäähdyttäjään sopiva pikaliitinputki, muutenhan siihen täytyy laittaa tosi iso letku..
Ehkä hieman sotkuisempi tapa, mutta jos irroittaa alemman letkun sieltä jäähdyttäjästä (samanlainen liitos) niin sitten voi laittaa siihen letkun puolelle letkun, josta johtaa öljyn pois.

sotkuisempi siksi, kun öljynjäähdyttäjästä toki valuu öljyä ulos, kun letkun avaa.

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2245
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #31 : 07.01.2013, 19:53:28 »
Jep, löysin kuvan jossa tuo ylempi letku olikin irroitettuna laatikon päästä jossa kierteellä kiinni ja siihen letkun päähän sitten meneekin jo tuo 12mm " lisäletku " eli öljy kiertää lauhduttimessa alhaalta ylöspäin.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #32 : 07.01.2013, 20:07:27 »
Jep, löysin kuvan jossa tuo ylempi letku olikin irroitettuna laatikon päästä jossa kierteellä kiinni ja siihen letkun päähän sitten meneekin jo tuo 12mm " lisäletku " eli öljy kiertää lauhduttimessa alhaalta ylöspäin.

Niin, toki se niinkin onnistuu, että avaa letkun siitä venttiilikoneiston kannen päältä, eikä jäähdyttäjän päästä..
Se saattaa olla tosi tiukassa siitä kierteestä.

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #33 : 07.01.2013, 23:01:30 »
Itsellä on käytettävissä tuohon öljyjäähdyttäjään sopiva pikaliitinputki, muutenhan siihen täytyy laittaa tosi iso letku..
Tällä tavoin: http://aijaa.com/wRienX8)
Virtasi muuten aika hitaasti öljy tuon kokoisessa letkussa. Pieniä haasteita aiheutti myös letkun saaminen lopulta pois siten ettei konehuoneeseen lorahda desi vaihteistoöljyä kun about kuvassa oleva määrä sinne jäi vaikka miten letkua taivutteli (tuo imuputki oli tiellä ettei saanut letkua taitettua reilusti alas).

Kokonaisuutena veikkaan kuitenkin tuon sijainnin olevan helpoin huuhtelun kannalta, kun on loppuviimeksi tosi hyvin käsillä eikä tarvitse esim. ryömiä auton alla.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #34 : 07.01.2013, 23:36:16 »
Tällä tavoin: http://aijaa.com/wRienX8)

On toikin tuttu juttu, joskus myös vaihdoin tuollaisella letkulla.
Tosin se letku oli hieman liian pieni ja tein ihan tosissani töitä, että sain sen levitettyä :D

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2245
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #35 : 08.01.2013, 22:19:33 »
Tuli sitten vaihdettua laatikon öljyt ja 8 litralla homma ok. Kyllä oli selkeä ero öljyjen värissä, vanhat oli todella tummat ja vaihdettu koska lie vaiko koskaan. Vaihteiden toiminassa oikein selkeä ero, vaihtaa pehmeämmin. Saa nähdä sitten vaikuttiko P→D  siirrettäessä syntyneeseen " nykäisyyn " mitenkään kylmänä joka oli mielestäni aikamoinen.
Tuo öljyn vaihto olikin sitten todella simppeli tehdä. 5litran kanisteriin merkki 2l kohdalle ja letku kanisteriin, aika nopeasti täyttyi tuohon kahteen litraan ja kone sammuksiin. Litran pulloista kun öljyt kaatoi tilalle oli sitten helppo tarkastaa poistuneen öljyn määrä kun kaatoi ne tyhjiin puteleihin. Sama määrä meni sisään kuin
ulos ja ennen vaihtoa vaihteisto kuumaksi ajellen ja tarkastus että ölppää oikea määrä. Homma tuli suoritettua täältä saatujen ohjeiden mukaan joten, KIITOS KAIKILLE !!

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2245
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #36 : 09.01.2013, 20:52:48 »
Jatkoa: öljynvaihdon jälkeen laatikko pelaa hienosti ja vaihtaa nätimmin. Mutta tuo kylmänä nykäisy ei juurikaan muuttunut, ehkä vähän pehmeni. Elikkäs kylmällä laatikolla kun vaihteen kytkee P→D vaihteisto miettii hetken 1-2 sekunttia ennen kuin vaihde kytkeytyy päälle ja nytkäyttää autoa aika voimakkaasti mutta mitään kolinoita ei mistään kuulu, lämpimällä laatikolla ominaisuus poistuu. Sieltä täältä olen samaa ongelmaa lukenut / löyttänyt mutta lopputulos jäänyt selvittämättä mistä johtuu. Ainakin tuohon vaikuttaa laatikon tai koneen lämpötila. Ehdotuksia?

Poissa Jouk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #37 : 10.01.2013, 15:09:45 »
Nytkähtääkö kun laittaa R -> D?

Lopussa oleva moottorin kannatinkumi (alempi, muistaakseni) on aiheuttanut esim. moista nytkähtämistä. Itse ajoin kerran yksilöä jossa koko auto selvästi heilahti joka kerta kun vaihteen iski pakilta D:lle - en vain muista tekikö se sitäö myös parkilta...
Ex- (Lunastettu 4/2013)
... sekä 2.8 V6-30V-4WD-VW bensakrematorio torsenilla

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2245
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #38 : 10.01.2013, 15:13:15 »
Ei nytky. Tänään kylmällä laatikolla polkaisin ensin kierroksia koneeseen ja annoin laskea tyhjäkäynnille ennen kuin kytkin vaihteen P→D ja nykäisyä ei syntynyt, eli öljyt lähti kait paremmin kiertoon ja paineet nousi.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2013, 17:59:32 kirjoittanut jak900 »

Poissa Jouk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #39 : 11.01.2013, 11:00:38 »
Ei nytky. Tänään kylmällä laatikolla polkaisin ensin kierroksia koneeseen ja annoin laskea tyhjäkäynnille ennen kuin kytkin vaihteen P→D ja nykäisyä ei syntynyt, eli öljyt lähti kait paremmin kiertoon ja paineet nousi.
Korjatkaa fiksummat jos olen väärässä, mutta olen käsittänyt ettei noissa AW:n laatikoissa hirveästi öljyt kierrä P tai R vaihde päällä? (Tämän takia joillakin on tapana heittää laatikko N:lle pariksi sekunniksi ennen kuin iskevät "päivän ekan" pakin päälle...  ;) )

Ja sillä uhallakin että toistan itseäni niin tämä osa tosiaan kannattaa tarkistaa jos vaihdot eivät ole nättejä ja laatikko tuntuu liikkuvan.
Ex- (Lunastettu 4/2013)
... sekä 2.8 V6-30V-4WD-VW bensakrematorio torsenilla

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2245
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #40 : 11.01.2013, 11:33:19 »
Jep. Laatikko toimii hyvin ja taas tänä aamuna ilman nytkäytystä kun antoi ensin hiukan kierroksia, eipä tuo haittaa. Katotaan jos tuo tuosta vielä muuttuu kun tuon öljyn vaihdon jälkeen ei vielä kilometrejäkään ole kertynyt. Moottorin / laatikon  kumityynyt tarkastettu ja kaikki ok.

Poissa Bliz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #41 : 11.01.2013, 15:15:24 »
Katos etuvetareitten ne pikku pultit mitkä löytyy vanteitten keskireikien peitelevyjen alta. mulla ne oli löysällä niin teki vähän samanlaisia oireita ku kytki PRND:tä kylmänä.

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #42 : 21.02.2013, 10:45:59 »
Tekeekös tuo hydrauliyksikön vika yleensä vaan sen et rykäsee kun vaihtaa asennosta P-D? Eihän toi vehje meinaa lähtee enää eteenpäin ennen ku kytkee kolmosen päälle, pakille kun laittaa tarvii odotella kymmenisen sekuntia ennen ku lähtee liikenteeseen, voiskohan se kuitenkin olla turbiini vika.
Vikakoodit edelleen 3 solenoidi(hydraulivika) ja turbiini liukuu, nämä koodit tulee siis autocomin testerillä
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #43 : 29.08.2013, 15:16:06 »
Hydrauliyksikkö vaihdettu.. Sama vika, vaan vikakoodit muuttu, nyt lukee laatikon puolla koodeissa "virheellinen välitys-suhde"
Moottoripuolen vikakoodit "ei yhteyttä TCM:n kanssa" Olisko vika kuitenkin TCM:ssä
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #44 : 29.08.2013, 16:44:41 »
Vaihdettu liikkeessä vai itse? Onko adaptaatio tehty? Onko TCM liitin kunnolla kiinni?

 

RallyBaron  Samppasport