Elekma  Autoracing

VOLVO 245 b200k-> maxxecu jne... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.

  • 169 Vastauksia
  • 64072 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Heti alkuun semmoset terveiset, että koulun kirjotustehtävistä/esitelmähommista luistettiin,
mopolla oli kivempi ajella kylillä niiden tuntien aikana ;D

Mutta joo siis kaipa sitä vois pikkuhiljaa uskaltaa tämmöstä topiccia perustaa,
auto on kuitenkin minun omistuksessa ollut 2010 syksystä asti.

Auto on 89vm 200k koneella m47 lootalla, oli jtn 400tkm nurkilla mittarissa, ostin tonnilla.
Mukaan tuli tosiaan vanteina coronat?(mitkä lie),
sitten kopio virgot ja irrallinen b200f moottori, josta on kanspahvi palanu,
männät naarmuilla kuten myös laakeripinnat paikoitellen, ollu kuulemma peltoautossa.

Juu ja sitten kuvia, joita on nyt aika reilusti
(katsoin toisella foorumilla testiosiossa että tulisivat ihan siedettävän kokoisina esille...).
Kunhan tän alkuhäsäkän saa jotenkin taputeltua kasaan,
niin alkaa helpottamaan, eikä oo ihan sivun täydeltä kuvia(ehkä :D).
Toivottavasti puhelimella selailua harrastavat eivät hirveesti pahota mieltäsä.

Edit 22.10.2013: Nää kuvat näkyy vähän miten sattuu...
Nyt ne on tommosta tasoa mitä ensimmäisillä kamerakännyköillä saap.
Kuvaa klikkaamalla pääsee kattomaan parempana(minä ainakin).
Sen jälkeen tässä foorumilla ko kuva muuttuu pieneksi ja tarkaksi ???
Anyway, tämän postauksen lopussa linkki myös photobuckettiin... :)


Tämmönen se on joskus ollut :facepalm:
















Kuvia tuossakin jo kerrakseen  :P
Nämä edellisen omistajan aikana ja maalaus muistaakseen tapahtunut 2007

Sitten seuraavaksi jo omia otoksia jne



Aika äkkiä tuli laiteltua ex 460 volvosta napatut subbari, vahvistin, soitin
ja subbaripiuhat tähän kiinni.
Vakiotakapönttö sai lähteä mäkeen ja tilalle suoraa putkea kera tuommosen putkenpään.
Tuolloin myös vakioilmanputsari sai lähteä kaikkine putkineen mäkeen vaparin tieltä
(no okei on se vakiohässäkkä vielä vintillä tallessa :D)



Ensimmäinen 10/11 talvi tuli ajeltua kopiovirgot alla joillain vanhoilla bridgestonen nastoilla,
oli ihmeen hyvät pidoltaan ja oli helppo viedä ja hallita isossaki ja vauhikkaassa luisussa :)
Noh 2011 kesäksi niistä nypittiin nastat poijes ja ajettiin niillä sekä näillä rumilla coronoilla?
Etulippa maalattu met.hohto mustal, kilpi amismaisessa paikassa kera vihreide päivävalojen.


Tässä välissä vois koittaa miten tää viesti näkyy, lisää tulee...

Edit 19.9.2013 :D
Photobucketista...
Jos aijaa.com alkaa kettuilemaan niin tuossa photubucketissa abaut samat kuvat,
jopa parit extra kuvatukset ;)
Itsellä ei näy ainakaan enään nyt kuvat ei ie:llä eikä firefoxilla, mut ku avaa nuo kuvat uues välilehessä.
Eli oikee hiiren nappi kuvan kohalla ja valikosta se "näytä uudessa välilehessä"
niin näkyy ainakin mulla noi aijaa.com kuvatkin.






« Viimeksi muokattu: 26.05.2021, 22:24:03 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: VOLVO 245 b200k ei mihinkää!!...
« Vastaus #1 : 30.08.2013, 15:56:26 »
Ihan tyylikäs tuo väri  :) En vaa ymmärrä tuota etukilven paikkaa  :idiot2:
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k ei mihinkää!!...
« Vastaus #2 : 30.08.2013, 21:34:27 »
Juuh ei oo enään tänäpäivänä lipassa kiinni, tuppas raappaa turhan helposti kiinni, varsinkin kun alusta tuli laitettua.

Ja lissää kuvaa...


Tuli gts"tuningstudio" alusta (iskarit ja jouset) laiteltua tossa 2011 heinäkuussa...
Ipd säädettävä panhardi polypuslilla.
Perään vääntövarsiin polyuretaaniset puslat.
Takapönttö oli pakko kaivaa hyllystä, kun äänimaailma oli suoralla putkella ihan hanurista.
Oli se aluks ihan jees pörinää...
Tuli kanssa carrellin mustat nahkaset puolkuppipenkit vaihdettua vakioiden runkovikaisten tilalle,
ei tarvi pitää ratista kiinni läheskään niin paljoa luisutellessa penkissä pysyäkseen.


Tässä sitten operaatio kannentiiviste ja samalla sitä peltoautossa ollutta b200f koneen purkua varastoon säilytettävän kokosiks paloiksi.
"f" koneesta otettiin nokka-akseli "k" koneeseen, jtn pieniä rappuja imu/pakokanavista hiottu poijes.
Vetoja nyt en sanois lisää tulleen kuin aavistuksen alas, muuten vetoalue muuttu vain tasasemmaksi.
Nokasta ei hajua että mikä on, kun ei merkkejä missään ole, pelkkiä numeroita vain.
Etuvakaajaan kelpas heittää maali päälle, kun siihenkin tuli polyuretaaniset puslat.
Tässä oli jonki aikaa tommoset valkoset 15" pellit köyhänmiehen kitkoilla,
joilla hetki luisuteltiin ja myytiin kaverin 240 sedanin alle, jossa ovat vieläkin.

Tuommone vannesatsi vaihtokuntosilla renkailla tuli ostettua, 25mm spacerit.
Vanteet 16" 7,5  etuveto et:llä. Näihi tuli sitte goodriden 225/50 renkaat.

Lisää jäähyilmaa, jossaan vaiheessa nostetttiin myös konepeltiä takareunasta,
aavistuksen vähenty lämpöjen nousu eräässä käytössä...
Ainiin ja sähköflekti biltemasta, semmone tullu kans laiteltua ja visko viskastu varastoon.
Päivävalon tapaset siirty etupenkkien alle tuottamaan sitä laitonta vihreää valoa takapenkkiläisten jalkotilaan,
joku reilu 30€ sakko tuli kun vahingossa sattu olemaan ajossa ne päällä.


Mädätyslistatkin sai kyytiä, noh siinä samalla lähti maali lohkeilemaan irti niiden mukana,
joten alahelmast naputtelin maalipintaa sen mitä irti läks ja loput hioin tasaseksi,
sitten vaa täyttöspray purkkeja hakemaan+lakkasprayt.
Kuten tarkkasilmäset huomata saattaa, niin maaliraja näkyy :'(
Noh positiivinen ajattelu päälle ja asenne on sitten se "jos ruoste näkyy,
ni hiotaa ja maali edes jotenkin päälle, ettei pääs mätänee alle, auto kuitenkin enemmin harraste/käyttöauto,
kuin mikään lasivitriini kapistus  :pomo:
Saatan joskus tulevaisuudessa innostua purkamaan koko auton atomeiksi ja sitte maalataan samalla värillä vähän enempi peltipintaa, eikä mitään ylimaalausta niinkuin tälle on 07 vuonna suunnilleen tehty.
Valkosilla pelleillä kera köyhänmiehen kitkat liukasteltiin talven alkupuolella.
Kelpas siinä samalla käyttää 15" virgo kopiot puhalluksessa ja maalata niitä auton ollessa samalla ajossa.
Ostin dragot, joilta hyväkskäytin pelkät uudenveroset nastakumit näille virgokopioille.
Dragot myytiin pois.
Samalla renkaanvaihtoreissulla meni muuten kesä goodridet huulivanteille,
joista tuota hapettumaa/lakkalohkeilua olin tylsinä iltoina metalpolishilla hinkkailut poijes.



Sain talviyönä sitte mäen nokalla väistää penkkaan suht tien keskellä tullutta hiacea,
ratkasevan paljon haukkas penkasta, että ei noussut tielle takasin,
vaan haukkas enemmän ja enemmän, lopuksi haukkas niin paljon että pyöräytti auton.
Muovinen pohjapanssari paskaksi ja raidetangot ja päät väljiksi,
kuin myös hammastankoonkin tuli pieni klappi.(Edit, onkin vain rattiakselin nivelissä pien väljä)
Raidetangot ja päät vaihtoon ja "pari päivää" ajelua ilman panssaria.





Penkkaan vetämisen johdosta sitten pistettii kaverin tallin nosturilla ranttaliks ja 5mm alumiinista pohjapanssari V:>
Hiilikuitukuorinen takapönttö liian siisti, joten tommonen vähä hillitympi tuli tilalle.
Akselinalitusputki myös kera uuden tarvike keskipöntön,
kypsyin sen ylitysputken kolisteluun tankkia ja taka-akselia vasten.
Vanhassa keskipöntössä oli reikäputki lahonnut takapäädystä ja oli täten ns "tukossa",
ehkä osasyyllinen hölmöihin ääniin loppupään ollessa aikanaan sitä suoraa putkea.

Yhessä kesässä suli goodridet alle, ko vanteet ovat nyt tänäpäivänä ilman kumeja varastossa.
En tiiä käyttäiskö puhalluksessa ja maalais nämäkin valkosiksi tai jtn jännää
jättäiskö huulen kirkkaaksi, vai sitten puolille tummaa väriä tms ???





Gt-raudat tullu aikoinaan myös väsättyä, möin nuo vanhat mustat monstertarraiset kaverille
ja tein itelle ja yhelle toisellekki kaverille uudet veneen laitakaiteesta,
liekö happoa/ruostumatonta.
Sain sitten kaverilta pellit joissa oli taas nastat alla, ne on kanssa jo kulutettu tiehen.
Tylsän mustan sijasta vähän vanteen huulelle maalia.
Uus sarja tuli ni siitä satsista takaset kanssa kankaille asti.
Kaverilta michelin pari taakse ja niitä en sitten ehtinykkää paljoo kulutella, ovat vieläkin alla(ja kulutuskestävät ovatkin)...
Uuet etu-umpiot laseineen tuli jossain välissä myös laitettua, reunukset maalattu mustiksi
(kuten myös vanhat kulahtaneet umpiotkin tuli samoiten tehtyä) jotta tulee tummaoptiikkalookkia.
Vilkun heijastinpinnat "pilalle" maalaattu mattamustalla kokonaan, siis vilkku/parkkiumpiot.
Parkkiteholedit ja oransslasipoltin vilkut kuitenkin näkyvät silti melkeempä yhtälailla hyvin.
Ledipolttimoita olin jo laitellu aika alkuvaiheessa auton hommaamista,
vilkut ja takasumarit on ainoat hehkupolttimot ulkopuolella,
jokuset sisätilan jutut saattaa olla vielä hehkuilla.
Cobran bixenon 5000k satsikin meni keulille uusien umpioiden kanssa.



Ja sit napsahti päässä  :D
Jo jonkin aikaa söi miestä kampuran stefan vuoto, tiputti kivasti öljyjä vakaajan päälle ja maahan.
Myös m47 takimmainen stefa hikoili.
Oli myös taas menossa repsikan puoleinen koneen tukikumi(kone nojas öljysuodin vasten tukikumia),
oishan se ollu vissiin jo kolmas vaihto 35tkm sisään jos oisin alkanu vaihtaan.
Kerran on vaihettu lootan oma, kaks kertaa kuskin puoli.
1-vaihdetta sai pistää jo voimalla sisään, kuten kakkostakin.
Perässä mystistä kloksahtamista aina kun moottorijarrun jälkeen kiihytti, tuntu ihan persuksissa asti.
Aivan kuin ois kuskinpuolen alatukivarren etummainen pusla tai ylävääntövarren puslat väljät
ja jotenkin pääsis metalli metallia vasten hakkaamaan, mutta ei ei puslissa mitään >:(
Päädytty siihe päätökseen, että pinion akselin ja isolautaspyörän välillä liikaa välystä ja
varsinkin kuskinpuoleisessa vetarissa booreissa välystä ja johtuisi tästä.
Täyskaasulähetyksellä/räväkässä vaihteenvaihdossa sinivalkopöllyä perässä.


Homma lähti lopullisesti siitä, kun pakitin reunakivetyksen päälle
ja sieltä alastullessa takapönttö repäs takapuskurin vinksalleen,
jopa sen alupalkin vaihtokuntoon(ennestäänkin kyllä kiinnikereikien ympäristö ollu hapettunu pois).
Kotona päätin riipasta koko putken irti, jotta on helpompi fiksata takasin nippuun.
Noh siinä sitte putkea tutkaillessa totesin että per*ele nyt lähti kyllä samantien koko paska irti ja vähä muutakin.
Putkikin kuitenkin edestä siitä Y-haarotuskohdasta puoliksi länässä maakosketuksien johdosta.
Tässä 200k koneessa on myös tuo laturi ilkeesti vesipumpun alla...
Vakiolaturin oon jo hajottanu aika varmasti vesivuodon johdosta (se lohkisputkiliitos vuosi) jo aikoja sitten.
Hommasin 100A laturin ja siintä on hajonnut jo pari jännitteensäädintä >:(
Vakiomaadotukset ja laturin tulot ja maadotukset on korvattu 35mm2 kaapeleilla.
Ja alkopa kestämään, tai on ainaki kestänyt pisimpään.
Poppiakin kuitenkin rms1500w eestä abaut ja tulee musaa kohtuu kovalla kuunneltua, varsinkin itsekseen ajellessa.

Auto on juu myös nähnyt jos minkälaista poppilaite viritelmää minun aikana.
Auton mukana tuli orkkis etu kajarit ja sitten takaovissa oli mbquartin coaxiaalit
(joista diskantti on pienen työn kanssa irroittettavissa erilliseksi),
on ollut subbarin tilalla tornikaiutinta,subbarin päällä tornia,
subbarin vieressä 8" ikäloput 2-tiet diskanteineen koteloissa,
pelkkää subbaria ja vieressä "baaripöytä" liimattuine tölkkineen,
etuovissa ollut nykyiset 5,25 dls:ät vakio 4" paikoilla törkeästi
ja etuovien alareunassa 6x9 kolmitiet koroke renkaineen,
mbquartit pysyny jonkin aikaa siellä takaovissa.
Subbarina toimi hetken aikaa se Spl pron 12" ns. painesubi, sille oli sitten spl pron 2-kanavainen vahvistin sillattuna työntämässä sen 400rms 4ohmiin mitä myös ko elementtikin vaati.
Välillä on ollut kolmekin vai öö neljä vahvaria samaan aikaan paksissa, mutta silloin kovaa luukuttaessa alkoi jo vetämään laitteita pimeäksi. :idiot2:
Paksiin menee nykyään 150A sulakkeen läpi 35mm2 piuhaa g88a? (autoviihteeltä) piuhaa ja sieltä jakoblogilta nysä pätkä nelikanavaiselle ja samoten monolankulle.
Jossain vaiheessa ehkä 35 tilalle 50mm2 piuhaa.
Ajatuksissa kun oisi että autossa olis aikanaan 6-kanavainen lankku hoitamassa etu sekä takaovet+takapaksin sivuposkissa olevat 8":t ja monolankku subbaria ja thats it, ei enempää.
Erillissarjoja ehkä muutamat nykyisten tilalle.

Nykyään siis mennään Blaukkarin San Francisco cd-soittimella jossa aux-in ja kaks rca lähtöä(taka ja etu).
Etuovissa mb-quart? 2-tie 5,25coaxiaalit, jotka on purettu siten että midi on oven alareunassa ja diskantti vakioritilän takana.
Takaovissa dls:n 2-tie 5,25 coaxiaalit.
Paksissa reilu 70L refleksi kotelossa focus black mk5 12"
Monolankku mohawkin 1000w 1-ohmiin työntämässä.
Nelikanavainen excalibur hoitaa etu ja takaovet.
Takapaksin sivukoteloissa on clarionin 8" kolmitiet ja nämä on soittimen takana,
kelpaa täten pelkkä paksikin auki parkittaa ja jtn musaa kuuluu.
Musiiikkia kuuluu kyll äjo nyt sen verran riittävästi, että kelpaa välillä panostaa muualle autoon :D


Tuommoset etuoviin laitettu, vaneriaihiot hommattu myös takaoviin(pitäisi vielä hieroa ne sopiviksi).
Mutta sitten voi sanoa hyvästit veivi-ikkunoille, vaikka ovatkin "tuning" alumiiniset lyhkäiset.


Kyllä sitä b200k:llaki on jaksettu joskus :) Näitä tilanteita on aika huonosti kuvailtu, kun tupattu vaan itsekseen pelleiltyä tai kera muutaman kaverin ja ketään ei oo oikeen koskaan saanu aikaseks tienvarteen kuvaamaan/yöllä paha oikeen millään kameralla kuvata. Ihmisen silmä näkee mutta kamera ei :-\



Autosta puretulle tankille uutta maalia..
Tähän tarvisi se tankkilaite soveltaa, turvatankin kanssa sais olla soveltamassa sitäkin enemmän kuin tällä.
Paksissa vahvistinta ja subbarikoteloa, niin paha sinnekkään pistää mitään ja vissiin tulee sanomista leimalla, kun bensavehkeet sisätiloissa?? Ja jos auton alle, niin se täyttöputki turvatankille...


b230fb tästä pitäis taikoa ehkä jtn, tässä pikkuhiljaa purkailtu,
pakosarjan pinnapulteista kaks sain poikki, piti porata tyngät h*lvettiin, sitten käyty kierrepakalla kierteet puhtaiksi.
Näihin joista katkes, niin ei oikeen saanu niihin kunnollista kierrettä enään,
josko jonkun tautisen pitävän tökötin kanssa/helicoililla ne uuet pinnapultit jotenkin kierteille/kiinni... ???

Tämä huutaa putsausta ja uutta maalia, lukkoa sisälleesä kera parempie vetarien.
Ei nyt houkuttais tässä vaiheessa kun auto liikenteestä poistossa ja muutenkin purettuna,
niin tehä niitä äkkinäisiä ratkasuja(kemppi), eiköhän niitä "äkkiä ajoon" juttuja oo tähän mennessä tehty tarpeeksi ja vois alkaa tekemään asiat kunnolla tai ei juur ollenkaan.

On tässä harkittu jo merkistä luopumista jonkun v8 jenkin, tai ison baijerilaisen tieltä tai jtn turbo nelikkoa.
Se nyt vaa on niin että tällä autolla liikaa koettu kaikennäköistä, että iskeny ehkä se liiallinen kiintymys,
eikä tästä ensimmäisestä omilla ansioilla ostetusta ja ees vissiin pikkiriikkisen laitetunlaisesta "ruotsinlaivasta" mieli luopua S*





« Viimeksi muokattu: 25.09.2014, 19:30:44 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa VoLLe_91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
Vs: VOLVO 245 b200k ei mihinkää!!...
« Vastaus #3 : 30.08.2013, 22:26:57 »
Pitää kait koht omastakin tehä topicci  ;) harmi ku siit ei oo vaan paljoo kuvia : /
volvo 945 turbo -96
Showroom

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: VOLVO 245 b200k ei mihinkää!!...
« Vastaus #4 : 30.08.2013, 22:32:09 »
Tee ihmeessä.  ;)

Kuitataan tämäkin seurantaan. On senverta legendaarinen vehjes.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: VOLVO 245 b200k ei mihinkää!!...
« Vastaus #5 : 30.08.2013, 22:47:00 »
Seurantaan.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VOLVO 245 b200k ei mihinkää!!...
« Vastaus #6 : 30.08.2013, 23:46:19 »
Seurantaan.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k ei mihinkää!!...
« Vastaus #7 : 31.08.2013, 04:17:16 »
Pitää kait koht omastakin tehä topicci  ;) harmi ku siit ei oo vaan paljoo kuvia : /

 :D Niih miksei.
Mä kyllä pitkää mietin että viitsiikö mitään tämmösiä liirumlaarumeita...
Kun tapana ollut aikalailla tehdä kaikki salassa
ja se yllättäminen on sitä hauskaa puuhaa varsinkin jos kuulee kyliltä niitä
"ei se kuitenkaa saa sitä" "ei se osaa kuitenkaa" jne...
Noh myöhäistä kai se on tässä vaiheessa peruutella ;D
Täs käy kuitenki samat kun facebookin käytön alotuksessa.
Nykyään sitä ollaan siellä avautumassa kaikennäkösestä vähän välillä liikaakin..,
Mul o sellane pelko persiissä et lähtee tää runosuoni sykkii vähä turhanki lujaa myös täällä foorumilla *taavih-> :facepalm:

Edit: on mullaki noi kuvat vähän hakusessa ja vähän jää jtn varmasti kertomattakin,
justiin kun on tullu kelailtua itsekseen että mihi niitä kuvia muka käyttäis "emmä kaipaa mitn julkisuutta" jne :D
Noh nyt niitä vois käyttää kun tuli tämmöne päähäpisto.

Edit2:



Tuommonen katos väsätty, rakennusmuovi alla, ettei maasta höngi niin sitä yökastetta.
Nuo teipit ei sitten oo tiellä kiinni, kuhan tylsyyspäissään pistin vanhoihin umpioihin,
keula oli moottorin irrotuksessa atomeina, niin laitoin sitten vanhat sameat umpiot kiinni väliaikaisesti.
Estämään maholliset yölliset ihmettelijät, jotka avais konepeltiä ja pöllis osia.
Tässä konkurssissa ei ois varaa takaiskuihin.

Kyllä mä tän mieluummin johonkin kaverin kuivaan varastotilaan veisin säilöö,
kuin tuommosessa ei niin hyvin säältä suojaavassa kevytkatoksessa pitelisin :-\
Eipä lämpösestäkä tilasta haittaa olis, jos talven aikana tulis jo autoon jotakin kilkettä pisteltyä kiinni rahatilanteen rajoissa.
Sitä vaan niin heikosti luottaa ihmisiin...


Etuovet pysynee abaut tuollaisina(sähöikkunat ois kyllä jees).
Ostin kyllä hiilikuitulook"kangasta", josta saatan päähänpistosta huitasta uusiksi päällystäen nuo alavanerit.
Samalla vois vähän vaneria hierasta, että ei hierrä mihinkään varmasti.
Kyseinen hiilikuitulook hässäkkä vaan paksumpaa tavaraa verrattuna tuohon mustaan keinonahkaan.
Tuommoset bussista napatut roskikset on molemmissa ovissa,
pitäis vaan vissiin katsoa noita pullotelineitä ja noita säilytyslokeroita jotenkin eri kohtiin,
kun jonkun minua nysemmän kuskin ajaessa ottaa lokero penkin perstukeen kiinni.
Mielessä käynyt kyllä että kaks eri 2-tie erkkasatsia etuoviin, yhen satsin 5,25 ja toinen ois 4",
kelpais se 4" mid elementti laittaa vakiopaikalle syrjäyttämää nykynen diskantti,
joka kuumaliimalla orkkisritilän takana jemmassa.
Diskanteille sitten joku paikka, jota en keksi kun varmaan vasta sitten kun ko palikat on kädessäin
ja toinen käsi raapii hiuksia "että mihis mää nää nyt laittaisinkaa, aha jos toi tonne ja toi vaikka tonne, eiku hä..." :D

Takapuskurin vois melkeempä laittaa kiinni pienien ruostehoitojen jälkeen,
tarvis jostain vaan hommaa se ehjä alumiinipalkki edes(miksei koko laitos samanteinki tietyst ::)
Sille päällymuoville ei oo kyl vältsisti tarvetta, pakko laittaa se vanha kun siinä on läpällä pistetty pari tarraa.
"ETUVETO joku veikkauksen uusi peli vai?"
(kerran vaan yks poliisi tuli sanomaan huoltsikan parkkikselle että
"pitäiskö sun hommata etuvetonen auto, kun kateltiin noita tuoreita jälkiä tuossa,
kyllähän tämä jää ainoaksi kerraksi?..."
"Juujuu") :D
Siintä viisastuneena aattelin pistää moisen tarran kuvaamaan omaa mielipidettä,
kyllähän tosin noita etuvetosiaki on minun toimesta saatu luisuun ja vielä ilman käkkäriäkin jne
Että ei se vetotapa niin, pari kirosanaa ja kikkailua ni kyllä se aika monella rassilla lähtee... ;)
Sit bomberfoorumilta erään käyttäjän allekirjotuksesta ja parista kirjotusestakin
lainattu "EI MIHINKÄÄN!!"
Tällä jälkimmäisellä on ihan tarkotuskin,
kun eihän b200k:lla oikeen mihinkään päässy...
Aijon kyllä ko tarran pitää kiinni huumorimielessä,
vaikka autosta sitä tehoa joskus tulis löytymäänkin ja radalla menis sitä hyvää luisua.
Onhan noita nettifirmoja joista voi omalla tekstillä teettää tarroja jos millä värillä ja fontilla.
« Viimeksi muokattu: 02.09.2013, 01:49:48 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k ei mihinkää!!...
« Vastaus #8 : 04.09.2013, 01:34:40 »

Taas vähä ropailtu...
Pitäs vielä putsailla akselia, jotta kelpas näyttää valkosta hammeriteä.
Juu ja rälläkoidä/paineilmataltalla irrotella isot puslat roskiksee.
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k ei mihinkää!!...
« Vastaus #9 : 04.09.2013, 20:44:55 »
Nyt ois mietinnässä Wavetrac vs Quaife. Muut vaihtoehot aikalailla hylätty...
Molempiin on varaa, ehkä mulla se muutama kympi jää tilille vielä :idiot2:
Sais sit pari viikkoo persaukisena homehtuu himassa venyttämässä veh... :2funny:

Palkalliset(semmoset nykystä duunia paremmat...) työtkin ois vähän niiku hakusessa,
että pääsis porukoiden nurkista pois häiritsemästä
ja vois huoletta yötäpäivää olla auton kimpussa jos siltä tuntuu.

Back to aiheesee:
Ei oikee mitkää kempit nappais ja ois kiva saaha se leimaki lappuun ilman murikoitte/ja vetareide kanssa pelleilyä.
Yhen vakiomurikan voisin tosin EHKÄ uhrata hitsaten umpeen.
En kyllä tiiä jaksaisko sitä vaivaa nähä sen kiinni laittamisessa ainaka omaan autoon,
tai saattaapa sitä valmista murikkaa katsellessa joku "ahaa" elämys tulla ja se kävis perässä kokeilumielessä.
Ehkä hitsaan jonai tylsänä iltana ja myynkin jollee kaverille(saas ny nähä),
joka ei ehkä niin vauhin-ja ajettavuuden nälkäinen ole kuin ite vissiin taijan kuulemma olla :)
(hitsikone tosin tarvis uuen kahvan ja sen letkun.)

Nyt lueskellu semmosta että quaifellä riski saada ei toivottui tilanteit aikaseks,
kun kurvissa käy jompa kumpa takanen ilmassa.
Ei siinä on mulla toi tasauspyörästöllinenki aika hyvin näpissä pysyny,
mutta p*rkele kun tuo eteneminen/kiihyttäminen on vähä hitaanlaista.
Ja eipä sitä abaut 1000€ kovin mielellää hukkaan heittäisi.
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: VOLVO 245 b200k ei mihinkää!!...
« Vastaus #10 : 04.09.2013, 21:04:12 »
Wavetrac näillänäkymin tulee itselle. Saattaapa mennä vaan tovi ennen kuin tulee...

Paperilla se näyttää kyllä hyvältä. Esijännitys jollai härpäkkeellä jotenka aina vetää kaksi fillaria.  ;)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k ei mihinkää!!...
« Vastaus #11 : 04.09.2013, 21:09:50 »
Jos huomenna muilta kiireiltä ehtii,
niin eiköhän tuu otettua luuri likaiseen käteen ja soiteltua Mamasanille/tai pistelen sähköpostia.
Editoijaan vaikka sitten tähän viestiin notta mikä o kohtalo...

Edittiä:
Joo o wavetrac lähti tilaukseen saas nähä miten mokoma sittewn toimiii ja kestää aikanaa.
Semmoset 300 paukkua pitää vähintään saaha penkkiin, ylimääräset on plussaa....
« Viimeksi muokattu: 05.09.2013, 16:54:10 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa Ville-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
Vs: VOLVO 245 b200k ei mihinkää!!...
« Vastaus #12 : 04.09.2013, 22:33:19 »
Siisti Volvo! Oonkohan miä nähnyt tän joskus Kotkassa Merkkarin parkissa?

940TDIC '95 ajossa , V70 D3 '11, 760GLE B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89 (projekti...), Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88, V70 '03 D5, S70 '98 TDI

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VOLVO 245 b200k ei mihinkää!!...
« Vastaus #13 : 04.09.2013, 22:53:28 »
Ei ole Torsen käynyt mielessä?

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k ei mihinkää!!...
« Vastaus #14 : 05.09.2013, 02:17:37 »
Siisti Volvo! Oonkohan miä nähnyt tän joskus Kotkassa Merkkarin parkissa?
Kerran on vaan ollut sielä parkissa(ohi ajeltu "tuhat" kertaa), taisin tieturva 1 kurssia justiin olla suorittamassa.
Autopuolelta asentajaks valmistunu 2010, niin emmä enään koulujakaan käy kuin noita työllistymiseen auttavia kursseja suorittelen.
On kyllä menny ihan rahastukseks koko perkleen touhu noissa ajokorttihommissa ja jos pyrit tietöihin/rekankuljettajaksi...

Ois paras varmaan päässä koittamaan autoja joissa on kussaki erilaisia lukkoja.
Sitten osais sanoa että minkä käytöksellinen niistä iskis parhaiten omaa makua.
Jos joku uskaltais autoaan lainata, niin ekassa vähä vauhikkaammassa mutkassa tai
siinä parin vaihteen vaihtojen ja luisun jälkeen varmaan pitäis omistajan mukaan
kuskin vaihtua vähemmän pelottavaan ja enempi autoa säälivämpään :D

Veikkaan tässä pikkuisen kyllä että joutuu tekemään sika säkissä hankinnan taas jällee kerran ja toivoa sitä parasta.

Edit. Osaa tilattu, on tuolla pari viestiä ylemmässä viestissäki editoitu.


« Viimeksi muokattu: 05.09.2013, 18:33:37 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron