RallyBaron  Samppasport

S40 T5 2004

  • 148 Vastauksia
  • 42624 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
S40 T5 2004
« : 09.05.2016, 16:45:18 »
Laitetaanpas omastakin pirssistä tänne vähän juttua

Kyseessä siis 2004 vuoden S40 T5 geartronic lootalla ja itse omistanut auton suurinpiirtein vuoden, kun päätin vaihtaa e60 520i bimmerin vähän ripeämpään kiuluun, eikä ole montaa kertaa pitänyt päätöstä katua  ;)
Alunperin kattelin enemmän facelift s60 2.5t koneella ja vanhempia s60 T5, mutta sitten löysin yhtenä työpäivän ruokataukona tämmösen  :)

- Momentum varustetaso ja ylipäätään siisti ulkoa ja sisältä kuskin penkissä olevaa repeämää lukuunottamatta..
- Ajettu 190tkm, huollot tehty ajallaan ja jakopääremppakin tuli viime talvena tehtyä
- Celtic tuningin softa

Ulkonäköä vähän muokattu oman maun mukaiseksi (ei tarkoituksena tehdä mitään näyttelyautoa vaan pienesti hyvällä maulla laitella)

- H&R -35mm madallusjouset
- Edessä 5mm ja takana 12mm keskittävät spacerit
- Etuvaloumpiot maalattu tummapohjaisiksi
- Parkit ja sumuvalot vaihdettu 6000k ledeiksi
- Lyhyissä valoissa 6000k led sarja
- Peruutusvalot muutettu ledeiksi
- Kaikki sisätilan valot ja rekisterikilven valot muutettu ledeiksi
- Takavalot ja peilien vilkut tummennettu
- Peilit teipattu hiilikuituteipillä
- Vilkkupolttimot vaihdettu kromisiksi
- Etuvaloissa olevat oranssit heijastimet tummennettu
- Tuulilasin yläreuna tummennettu
- Uudet 10cm pakoputkenpäät
- Keskivaimennin korvattu suoralla putkella
- Injen "cold air intake"
- 17" scorpion poison series vanteet ja kenoviiva hävinnyt etumaskista (edelliset omistajat tehneet)
- Ja tietysti hirvitarrat  ::)

- Focus acousticsin 12" subbari ja vahvistin

Ja sitten mitä olisi mielenpäällä vielä autolle vähän kerrallaan tehdä:

- Ääntä lisää, viimesyksynä tilasin jo bsr putkiston ja 4 viikkoa odottelin ja soittelin sitten perään ja sanoivat että tällä hetkellä ei ole saatavilla eikä tietoa milloin tehdän lisää  :-\
Toki opiskelijalla ei hirveästi ole rahaa aina autoon laittaa, niin mietinnässä on ollut ostaa vain pelkkä takapönttö, Magnaflown (12266?) vissiin kävis melko suoraan tuohon paikalleen ja äänimaailma jo paranisi huomattavasti  :) Tällä hetkellä pelkkä keskivaimennin korvattu suoralla putkella, äänet ei käytännössä muuttuneet mihinkään.

- Katon ja peilien teippaus joko mustaksi tai hiilikuidun väriseksi

- Talvivanteille pitäisi tehdä jotain, Itsellä käyny mielessä jos vetäis rubbercompilla keskiosan mustaksi ja jättää ulkokehät hopeaksi, tiedä sitten paranisiko ulkonäkö yhtään..

Järkeviä ja myös vähemmän järkeviä ehdotuksia otetaan vastaan  :D

Nykykuosi:



Kesä 2015:

















« Viimeksi muokattu: 29.06.2017, 11:03:47 kirjoittanut newlandermeister »
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #1 : 11.05.2016, 08:07:11 »
Komia menopeli sulla kuomaseni ;)

Se vapari on kyllä mukava pikku lisä siihen äänimaailmaan ja saahan siitä vähän lisäpotkuakin :)
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #2 : 26.05.2016, 17:28:56 »
Juu kiitosta ja samat sanat sun kiesistä  ;)

Ja tosiaan tässä pyörin vähän kahen vaiheilla että laittaako tässä kesän mittaan putkiston ja vaparin vaiko sitte lastun, vaikee päättää äänen ja tehon välillä  :idiot2: :D
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #3 : 26.05.2016, 22:48:17 »
Juu kiitosta ja samat sanat sun kiesistä  ;)

Ja tosiaan tässä pyörin vähän kahen vaiheilla että laittaako tässä kesän mittaan putkiston ja vaparin vaiko sitte lastun, vaikee päättää äänen ja tehon välillä  :idiot2: :D

Lastu oli kyllä tähän mennessä paras sijoitus meikäläisellä :)
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #4 : 28.06.2016, 12:50:14 »
Eipä ole tässä välissä kerennyt mitään uutta autoon tulla, mutta lastus ois nyt vähän mielenpäällä  ::)

Äsken soittelin Celticille niin sanoivat että pitäis ottaa ecu irti kokonaan ja ihmettelin siinä sitten että miten muilla firmoilla tehään se tuon obd portin kautta sillä laiteella (esim bsr, elevate jnejne) niin tuumasivat että sillälailla ei saa otettua kaikkea irti ja esim nostettua ahtoja tarpeeksi ja tehdä muutenkaan niin kattavaa ohjelmointia, tiedä sitten  :idiot2:

Toki saa ehdotella muitakin ohjelmia, mutta tuo nyt tuntu ainakin hintansa ja teholukemien puolesta olevan mieleinen (tiedä sitten paljonko oikeasti tulisi polleja lisää mutta se on 278hp ja 399nm kunnes toisin todistetaan  ;) ) ja mitä kuullu esim bsr:stä juttua ni tehot taitaa jäädä aika kauas luvatuista lukemista ja hintaa on melkein 200 enemmän  ???
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #5 : 09.07.2016, 18:17:15 »
Noniin tänään saatiin sitten vihdoin ja viimein lastutus hoidettua, useamman kerranhan tuolla joutui käymäänkin kun ei kaverin liittimet käynykkään ecuun siltäänsä..
Hurja on ero entiseen, pirteältähän tuo tuntui jo vakiona, mutta nyt tosissaan huomaa että kyllä siellä pellin alla jotakin tapahtuu ihan oikeasti  ;) Turbo iskee paljon hanakammin, kaasunvaste parantui hirveästi ja hyvin riittää potkua myös yläkierroksilla  8)
Kulutuskin laski menomatkalta mitattaessa 8.8l/100km ja takasin tullessa 7.2l/100km vaikka seassa tuli kaupunkiajoakin melkoisesti  :D

Ahtopainemittarikin tuli hommattua matkan varrelta ja se ois nyt sitten tarkotus lähipäivänä tyrkkästä paikalleen  :)
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa Tansu95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #6 : 10.07.2016, 00:38:56 »
päädyitkö yllä olevaan softaan mitä meinasitkin? Hyvin vaikuttais tippuvan kulutus. Kerrohan enempi sitten ahtopainemittarin asennuksesta, olis mukava itekkin seurailla miten ne ahdot liikkuu.. Ostitko mekaanisen vai sähkösen mittarin? Hyvällä maulla oot laitellu  8)

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #7 : 10.07.2016, 11:49:04 »
päädyitkö yllä olevaan softaan mitä meinasitkin? Hyvin vaikuttais tippuvan kulutus. Kerrohan enempi sitten ahtopainemittarin asennuksesta, olis mukava itekkin seurailla miten ne ahdot liikkuu.. Ostitko mekaanisen vai sähkösen mittarin? Hyvällä maulla oot laitellu  8)

Kiitokset! :)
Joo celtic tuningin lastu tosiaan laitettiin niinkuin oli alunperin tarkoitus (stage 1 ja sitten vielä kaupantekijäisiksi siirsi nopeudenrajoittimen 300kmh  ::) ), ahtopainemittarin hommasin ihan vaan tommosen mekaanisen perusmittarin biltemasta, ei vaan taida mittarin mukana tullut letku riittää ahtopainejohdolle asti joten pitää jostakin pieraista vähän pitempi letkunpätkä  :)

Tuli myös tuossa tilattua kirkkaammat ledit nykyisten tilalle sumareihin kun nykyiset on vähän turhan himmeät päivävaloiksi..
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #8 : 10.08.2016, 15:57:24 »
Noniin päivitelläänhän tännekkin..

Vähänaikaa sitten sain tosiaan ahtopainemittarin asenneltua. Vaikka 2m kävin vielä ylimääräistä letkua ostamassa niin meinasi loppua letku kesken ja pakko oli mittari laittaa siihen keskikonsolin viereen. Ahtoja näyttää tällähetkellä 0.6bar, oletin kyllä että hiukan enempi ois ollu kun muistelin vakio ahtojen olevan siellä 0.5-0.6bar kieppeillä.. Vai onko sitten tcv:ssä vikaa tiedä sitten  :idiot2: Sen huomaa kuitenkin hyvin kuinka nopeesti ahdot nousee, samantien kun polkasee niin ahdot pomppaa ylös ja mittarin mukaan pysyy kyllä ihan tasaisena eikä heittele yhtään  :)

Mitäs muuta.. Tosiaan entisten ledi sumareiden tilalle tilasin uudet kirkkaammat 6000k polttimot, paljon paremmat päivävaloina kun entiset lediversiot  8) siinä sitten ihmettelin että miten "6000k" philipsin parkkipolttimot näyttää noin keltaiselle sumareihin verrattuna ja mielessä kävi että onko ne laittanu sumarit vahingossa 8000k lämpösenä, mutta samallla kertaa sumareitten kanssa tuli tilattua tommonen halppis h7 6000k xenon sarja ebaystä ja täytyy kyllä sanoa että olen erittäin positiivisesti yllättynyt.

Valokeila on pikkasen leveämpi kun normaalisti mutta silti ei häikäise vastaantulijoita eikä hajavaloa lähtenyt sillälailla kun luulin. Ihan yhtähyvin ei toki näillä näe kun entisillä philipsin bluevision ultra polttimoilla mutta silti ihan kohtuullisesti, pitää nyt katsoa jos syksyn pimeillä vaihtaa entiset takaisin jos ei noilla näe.  Ja tosiaan näitten xenonien lämpötila on 6000k ja silmällä katsottuna tismalleen samansävyiset sumareiden kanssa  :)

Pakkivalot vaihdoin kanssa ledeiksi ja hirvitarrat löysi paikkansa peilien alta  :D















BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #9 : 11.08.2016, 08:16:56 »
Komian näköistä, jatka samaan malliin  8)

Aika vähältä kuulostaa tuo 0,6 bar ahtoja. Itse kattelin tolla torque ohjelmalla niin vakiona mulla oli siinä 0,8 huitteilla ja nyt lastun kanssa joku 1-1,2 bar.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #10 : 11.08.2016, 10:51:15 »
Komian näköistä, jatka samaan malliin  8)

Aika vähältä kuulostaa tuo 0,6 bar ahtoja. Itse kattelin tolla torque ohjelmalla niin vakiona mulla oli siinä 0,8 huitteilla ja nyt lastun kanssa joku 1-1,2 bar.

Jaahas siltä se tosiaan itellekki vaikutti että yllättävän vähän ahtaa..  ???
Olikos tuo elevaten tcv kuinka vaikee ite asentaa paikalleen, jos sillä vaikka korjaantuis?  :idiot2:
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #11 : 11.08.2016, 13:33:18 »
Jaahas siltä se tosiaan itellekki vaikutti että yllättävän vähän ahtaa..  ???
Olikos tuo elevaten tcv kuinka vaikee ite asentaa paikalleen, jos sillä vaikka korjaantuis?  :idiot2:

Vaihto onnistuu kyllä, mutta oma kikkailunsa siinä tosin on. Apukuskin pyöräkotelosta käsin pääsee tekee helpoiten suurimman osan työstä, loput sitten moottoritilassa ylhäältä käsin.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #12 : 11.08.2016, 14:25:33 »
Vaihto onnistuu kyllä, mutta oma kikkailunsa siinä tosin on. Apukuskin pyöräkotelosta käsin pääsee tekee helpoiten suurimman osan työstä, loput sitten moottoritilassa ylhäältä käsin.

Noniin sittenhän siinä ei auta muu kuin laittaa uusi tcv tilaukseen ja ruveta remontin korjuuseen  :D
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #13 : 11.08.2016, 14:31:33 »
Noniin sittenhän siinä ei auta muu kuin laittaa uusi tcv tilaukseen ja ruveta remontin korjuuseen  :D

Onko sulla auto toiminu muuten normaalisti lastun jälkeen?
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #14 : 11.08.2016, 14:55:33 »
Onko sulla auto toiminu muuten normaalisti lastun jälkeen?

Juu muuten on toiminu tosi hienosti, Rukalla tuli tuossa käytyä ja noin 1000km tuli siinä ajettua ja ensimmäiset 200km kun oikeen pihisti koitti ajella niin kulutus tippu 6.8l/100km  8)

Suurin ero ennen lastutusta on tuo miten hanakasti ja tarkasti tuo reagoi kaasuun. Ennen lastua kaasupolkimen tuntuma oli semmonen "kuminauhamainen" ja liikkeellelähtiessä anto herkästi ennen liikaa voimaa kaasuun nähden. Nyt lastun jälkeen tottelee kyllä polinta erittäin hyvin mutta sitten taas kun mennän "flat out" vaikka sekventaalivaihteistolla niin kun ahdot ei paljoa muuttunu niin siinä ei enää vaikutus tunnukkaan niin isolle  ???
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy