Elekma  Autoracing

S40 T5 2004

  • 148 Vastauksia
  • 42617 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #15 : 11.08.2016, 15:54:16 »
Juu muuten on toiminu tosi hienosti, Rukalla tuli tuossa käytyä ja noin 1000km tuli siinä ajettua ja ensimmäiset 200km kun oikeen pihisti koitti ajella niin kulutus tippu 6.8l/100km  8)

Suurin ero ennen lastutusta on tuo miten hanakasti ja tarkasti tuo reagoi kaasuun. Ennen lastua kaasupolkimen tuntuma oli semmonen "kuminauhamainen" ja liikkeellelähtiessä anto herkästi ennen liikaa voimaa kaasuun nähden. Nyt lastun jälkeen tottelee kyllä polinta erittäin hyvin mutta sitten taas kun mennän "flat out" vaikka sekventaalivaihteistolla niin kun ahdot ei paljoa muuttunu niin siinä ei enää vaikutus tunnukkaan niin isolle  ???

Tuo kaasun reagointi oli kyllä suuri ero itsellänikin :)
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #16 : 16.08.2016, 16:51:25 »
Jaa a vaikee sanoa noista ahtopaineista.. Vielä en ole uutta TCV:tä tilannut, mittari kyllä näyttää edelleen ahtoja olevan 0.5-0.6 bar, mutta perstuntumalta liikkuu kyllä niin ripeästi että luulis nyt olevan enemmän, kun vertaa ennen lastutusta..
Pitääpä nyt vielä kattoo kaikki nuo liitokset ettei oo vuotoja missään  :idiot2:
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6860
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #17 : 17.08.2016, 09:08:26 »
Kyllä ahtojen pitäs tosiaan nousta ~1,2 bariin. Onkohan mittarissa tai asennuksessa jotain häikkää kun nuo lukemat vastaa hädintuskin vakioahtoja...? :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #18 : 17.08.2016, 10:44:08 »
Kyllä ahtojen pitäs tosiaan nousta ~1,2 bariin. Onkohan mittarissa tai asennuksessa jotain häikkää kun nuo lukemat vastaa hädintuskin vakioahtoja...? :)

Joo tätä tässä oon itekki miettiny, pitää tänään kattoo vielä läpi nuo letkujen liitännät.. Vacuumia tuo näyttää kuitenki sen -0.7 ja -0.8 maksimissaan ja pienellä tasakaasulla ajettaessa semmosta -0.4 kieppeillä. Sitten kun menee tasatäyskaasulla niin ahdot pomppaa heti sinne 0.6 ja vaihdetta kun vaihtaa ni käy nopeesti jossain 0.7-0.8bar huitteilla.

Porukoilla on 2011 s60 T5 ja ainakin siihen verrattuna tämä liikahtaa kyllä paremmin, että en kyllä ihan usko että ahtoja voi puolet puuttua
« Viimeksi muokattu: 17.08.2016, 10:46:24 kirjoittanut newlandermeister »
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #19 : 17.08.2016, 11:30:14 »
Minkä valmistajan mittari sulla on? Itsellä oli aikoinaan joku Autogauge tms halpismittari. Pirullisen sirinän lisäksi näytti ihan mitä sattuu.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #20 : 17.08.2016, 11:42:36 »
Minkä valmistajan mittari sulla on? Itsellä oli aikoinaan joku Autogauge tms halpismittari. Pirullisen sirinän lisäksi näytti ihan mitä sattuu.

Biltemasta ostin semmosen halpismittarin missä on eri värejä, voipi olla että pitää ostaa joku laadukkaampi "savutettu" mittari niin ei paistais silmäänkään niin pahasti pimeellä ajettaessa ja olis muutenkin laadukkaampi..
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #21 : 17.08.2016, 11:46:42 »
Jos löytyy OBDII- vikakoodinlukija niin suosittelen ostaa muutamalla eurolla ton torque ohjelman. Sillä saa näkymään melkeenpä kaikki mahdolliset arvot autosta.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #22 : 17.08.2016, 12:33:05 »
Jos löytyy OBDII- vikakoodinlukija niin suosittelen ostaa muutamalla eurolla ton torque ohjelman. Sillä saa näkymään melkeenpä kaikki mahdolliset arvot autosta.

Ei oo lukijaa, eipähän tuokaan tietysti huono investointi varmasti olis  :)
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa sloun

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #23 : 17.08.2016, 12:39:22 »
edullisempi vaihtoehto kuin mittari. saa paljon muutakin tietoa sit vielä näkyviin.
S40 T4, XC90 2.5t & MB w203 320cdi

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #24 : 17.08.2016, 12:48:23 »
edullisempi vaihtoehto kuin mittari. saa paljon muutakin tietoa sit vielä näkyviin.

Kannattaakos se sitten hommata tommonen näytöllinen testeri vai bluethootilla oleva minkä saa sit puhelimeen tai tablettiin jnejne? Bluetooth hommeli maksaa sen 30-40€ ja nuo näytölliset on jo sitten satasen luokkaa ainakin motonetissä  :idiot2:
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa sloun

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #25 : 17.08.2016, 13:05:19 »
bluetooth ja sit ainakin android laitteisiin saa play kaupasta torque pro ohjelman 3.5e hintaan. saa seurattua realiaikaisesti antureiden antamaa tietoa.
S40 T4, XC90 2.5t & MB w203 320cdi

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #26 : 17.08.2016, 13:37:21 »
bluetooth ja sit ainakin android laitteisiin saa play kaupasta torque pro ohjelman 3.5e hintaan. saa seurattua realiaikaisesti antureiden antamaa tietoa.

Juurikin näin! Itse maksoin tosta omasta bluetooth lukijasta 20 euroo plus sitten tuo torque  8)
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #27 : 17.08.2016, 19:29:43 »
Nonniin

Käväsin tossa kuopiossa motonetissä niin samalla ostin sitten tuon obd testerin.
Kyllä siellä ahtoja on sen 1.2bar tuon mukaan   *taavih->
Mittarissa siis ilmeisesti jotain häikkää, pitää vaihtaa vähän laadukkaampaan muutenkin ja kattoo sit samalla vielä että on kaikki letkut tiiviisti kiinni  O0
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #28 : 17.08.2016, 20:14:02 »
Hyvä homma että selvisi! Tosiaan halvimmat mittarit kannattaa jättää hyllyyn, jos et ihan teollisuusmittaria halua niin mulla on ainakin VDO ja BSR näyttäneet samoja lukemia mitä testerikin on lukenut. Laadukkaat mittarit ainakin ennen maksoivat jossain siinä saturaisen paikkeilla, nykyhintoja en uskalla huudella kun tuo nykyinen BSR:kin on ollut jo kahdessa autossa ja ties kuinka monta vuotta vanha.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #29 : 17.08.2016, 21:03:48 »
Hyvä homma että selvisi! Tosiaan halvimmat mittarit kannattaa jättää hyllyyn, jos et ihan teollisuusmittaria halua niin mulla on ainakin VDO ja BSR näyttäneet samoja lukemia mitä testerikin on lukenut. Laadukkaat mittarit ainakin ennen maksoivat jossain siinä saturaisen paikkeilla, nykyhintoja en uskalla huudella kun tuo nykyinen BSR:kin on ollut jo kahdessa autossa ja ties kuinka monta vuotta vanha.

Jees, eipähän tuolla mittarilla nyt akuutti hätä oo, mutta pitää tuo bsr:n mittari laittaa korvan taakse, kun veronpalautukset tulee ni voi taas keksiä vähän uutta kivaa  8)
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

 

Ateho  Elekma