Futurez  Kulkukoira

Kulmiksen tallissa tapahtunutta 1997-->

  • 183 Vastauksia
  • 55070 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen tallissa tapahtunutta 1997-2017
« Vastaus #75 : 12.09.2017, 19:42:08 »
Hieno auto kyllä tämä CC.

Tässä D3 V60CC:ssähän on jänniä eroja muuhun mallistoon verrattuna eli automaatti näyttäisi olevan 8-pykäläinen, kun se muuten lienee D3 etuvedoissa 6-pykäläinen. Mutta onkos tässä yksi vai kaksi ahdinta?

 -H-

Eikö se automaatti ole aina näiden uusien nelipyttyisten VEA moottoreiden kanssa 8-pykäläinen? Nelivetoisissa CC malleissa on 5-pyttyinen kone ja 6-vaihteinen laatikko. Näin mä ainakin olen käsittänyt :(

Tavallisessa 60:ssä on D3 yhdellä turbolla ja näissä CC malleissa kahdella.

Poissa volvika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Kulmiksen tallissa tapahtunutta 1997-2017
« Vastaus #76 : 12.09.2017, 21:08:32 »
-H-

Eikö se automaatti ole aina näiden uusien nelipyttyisten VEA moottoreiden kanssa 8-pykäläinen? Nelivetoisissa CC malleissa on 5-pyttyinen kone ja 6-vaihteinen laatikko. Näin mä ainakin olen käsittänyt :(

Tavallisessa 60:ssä on D3 yhdellä turbolla ja näissä CC malleissa kahdella.

Ei vaan kaiketi yleensä näin, jos VEA+diesel+etuveto+automaatti:
D2/D3: 6-pykälää ja yksi ahdin
D4: 8-pykälää ja kaksi ahdinta

Mutta tämä CC D3 näyttäisi sitten mekaanisesti ihan samalta kuin D4.


Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen tallissa tapahtunutta 1997-2017
« Vastaus #77 : 13.09.2017, 12:12:15 »
Ei vaan kaiketi yleensä näin, jos VEA+diesel+etuveto+automaatti:
D2/D3: 6-pykälää ja yksi ahdin
D4: 8-pykälää ja kaksi ahdinta

Mutta tämä CC D3 näyttäisi sitten mekaanisesti ihan samalta kuin D4.

Kaikenmoista  :) Kiitos tarkennuksesta.

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 232
  • www.vrcf.fi
Vs: Kulmiksen tallissa tapahtunutta 1997-2017
« Vastaus #78 : 20.09.2017, 16:49:42 »
Vaihtaisin allaolevan artikkelin otsikoksi "Onko tässä Kulmamiehen seuraava projekti - Jaguaarin sähköinen voimalinja takavetoiseen Volvoon?"

http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201709202200404839_oa.shtml

"If I die... I die..." <- joku

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Kulmiksen tallissa tapahtunutta 1997-2017
« Vastaus #79 : 20.09.2017, 19:14:48 »
Vaihtaisin allaolevan artikkelin otsikoksi "Onko tässä Kulmamiehen seuraava projekti - Jaguaarin sähköinen voimalinja takavetoiseen Volvoon?"

http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201709202200404839_oa.shtml
Ei tarvis olla Jaggesta voimalinjan. Sähköauton teko ei ole rakettitiedettä. Suurin homma on ohjauseletroniikka ja löytää hyvä "mittaristo" näyttö. Jos ei peruskäyttöliittymää halua. Jos vielä toteuttaisi että suoraan moottorit taka-akselistolle.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 232
  • www.vrcf.fi
Vs: Kulmiksen tallissa tapahtunutta 1997-2017
« Vastaus #80 : 20.09.2017, 20:50:10 »
Ei tarvis olla Jaggesta voimalinjan. Sähköauton teko ei ole rakettitiedettä. Suurin homma on ohjauseletroniikka ja löytää hyvä "mittaristo" näyttö. Jos ei peruskäyttöliittymää halua. Jos vielä toteuttaisi että suoraan moottorit taka-akselistolle.

Totta... Tuohan olis liian plug and prey -systeemi Kulmamiehelle... Varmaan tulee jotain parempaa. Oikeasti.
"If I die... I die..." <- joku

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen tallissa tapahtunutta 1997-2017
« Vastaus #81 : 21.09.2017, 18:43:24 »
Varmaan tulee jotain parempaa. Oikeasti.

Toivottavasti  :D Joskus varmaan taas tulee joku ahaaelämys, mutta toistaiseksi mennään pesukinnas linjalla :idiot2:

Pesin tänään auton ensimmäistä kertaa pinnoituksen jälkeen ja ei voi kun ihmetellä, että miten helppoa auton pesu voi olla. Tai no itse pesuprosessia ei ollut hyvin vahattuun autoon verrattaessa juuri mitään erikoista, mutta kuivaaminen oli jotain aivan käsittämätöntä. Ihan sama miten märäksi kuivausliina kastui, niin pinnasta tuli aina vaan kuivaa kertapyyhkäisyllä, eikä minkäänlaisia jälkiä jäänyt  ELK

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Kulmiksen tallissa tapahtunutta 1997-2017
« Vastaus #82 : 21.09.2017, 18:51:50 »
mutta kuivaaminen oli jotain aivan käsittämätöntä. Ihan sama miten märäksi kuivausliina kastui, niin pinnasta tuli aina vaan kuivaa kertapyyhkäisyllä, eikä minkäänlaisia jälkiä jäänyt  ELK

Aijaa.  8)

Pääsen itsekin tätä ominaisuutta tunnustelee parin viikon sisään, ei oo ollut itellä pinnoitettua pintaa koskaan. Viikonlopun jälkeen on.  8)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Kulmiksen tallissa tapahtunutta 1997-2017
« Vastaus #83 : 21.09.2017, 19:08:19 »
Pesin tänään auton ensimmäistä kertaa pinnoituksen jälkeen ja ei voi kun ihmetellä, että miten helppoa auton pesu voi olla. Tai no itse pesuprosessia ei ollut hyvin vahattuun autoon verrattaessa juuri mitään erikoista, mutta kuivaaminen oli jotain aivan käsittämätöntä. Ihan sama miten märäksi kuivausliina kastui, niin pinnasta tuli aina vaan kuivaa kertapyyhkäisyllä, eikä minkäänlaisia jälkiä jäänyt  ELK

Veden hylkivyys on kyllä jotain hienoa. S* Kuivaamisessa paras olisi paineilma tai jokin iso puhallin.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen tallissa tapahtunutta 1997-2017
« Vastaus #84 : 21.09.2017, 19:11:21 »
Veden hylkivyys on kyllä jotain hienoa. S* Kuivaamisessa paras olisi paineilma tai jokin iso puhallin.

Tai vesiletku :idiot2: https://www.youtube.com/watch?v=FIMXhWx92a0

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Kulmiksen tallissa tapahtunutta 1997-2017
« Vastaus #85 : 21.09.2017, 20:51:34 »
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Kulmiksen tallissa tapahtunutta 1997-2017
« Vastaus #86 : 21.09.2017, 23:22:57 »
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen tallissa tapahtunutta 1997-2017
« Vastaus #87 : 29.09.2017, 20:11:30 »
Auto tarttis taas pestä...  :2funny:

Hommasin Focalin aktiivisubin ja tein tänään kytkentöjä, jotta saa varmistuksen sen toimivuudesta orkkisjärjestelmän kanssa. Kaikki pelaa hienosti ja äänenlaatu parani kummasti. Tuossa on siis kolmekanavainen vahvistin, eli myös etukaiuttiminen signaali kiertää subin vahvistimen kautta. Viikonlopun aikana olisi ajatus asenta se lopullisesti paikalleen. Motonetista tuli myös bulkkipaketillinen äänieristettä ja sitäkin olisi tarkoitus levitellä nyt alkuun ainakin takakontiin ja myöhemmin sitten oviin.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen tallissa tapahtunutta 1997-2017
« Vastaus #88 : 30.09.2017, 19:51:49 »
Lauantaipäivän ratoksi asentelin subbarin valmiiksi. Lopputuloksesta tuli niin teknisesti, kuin äänellisestikin odotuksia parempi. Vielä, kun äänieristää etuovet ja mahdollisesti vaihtaa kaiuttimet, niin alkaa olla tällaiselle tavalliselle musiikinkuuntelijalle aivan erinomainen systeemi :)

Kuvat ovat jostain syystä toinen toistaan epätarkempia, mutta kai niistä jotain tolkkua saa.

https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Subbarin+asennus/


Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Kulmiksen tallissa tapahtunutta 1997-2017
« Vastaus #89 : 30.09.2017, 21:08:44 »
Lauantaipäivän ratoksi asentelin subbarin valmiiksi. Lopputuloksesta tuli niin teknisesti, kuin äänellisestikin odotuksia parempi. Vielä, kun äänieristää etuovet ja mahdollisesti vaihtaa kaiuttimet, niin alkaa olla tällaiselle tavalliselle musiikinkuuntelijalle aivan erinomainen systeemi :)

Kuvat ovat jostain syystä toinen toistaan epätarkempia, mutta kai niistä jotain tolkkua saa.

https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Subbarin+asennus/

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tarvii päästä kuuntelee. Koska tollane basso ois itelleki sopiva!
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

 

Samppasport  Futurez