Samppasport  Futurez

B230ft kasaamista ja 740 keulaan

  • 9 Vastauksia
  • 5450 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa turbofaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
B230ft kasaamista ja 740 keulaan
« : 06.08.2015, 17:58:53 »
Ensimmäistä ommaa projektia tännekkin! Typerä idea vaatii typerämmän touteuttajan. Eli tuli joku päähän pisto ettiä turbo kone ommaan 740 missä tällähetkellä b200f. Ehä se veä minnekkään, kyllä se ensimmäisenä takavetona meni yhen talven. No sitä sitten sen pidemmälle aateltua piti alkaa konetta metsästään. Suomessa ei meinannu olla mutta sitte joku sano blocket.se ja sieltähä se löyty, 130 000 km ajettu b230ft. Ei muutako naapurimaahan viestiä ja konetta hakemaan. Kunnossa se oli mutta ei mitenkään hyvässä. Oli seissy 3-5 vuotta tallissa, ei pitäny olla ko kuulema laittaa loput osat paikallen (pakosarja, turbo, jakohihna, vesipumppu) ja kumit katuun!
Käytimä venttiilikopan auki ko siinä ollu ruuveja ja sitte paljastuki että kansiki oli irrotettu. Nyt vois miettiä miksei sitä sielä kattonu, no eihän sitä siinä touhuissaa ko sinne meni nii huomanu, vastako täälä kotona. No moottori oli täynä jotaki mäskiä ja näytti niiku sillä ois ajettu ruottin ympäri ainaki se 30 kertaa ja käyty vielä venjällä mutka. Avasime öljypohjanki ja seki oli täynä jotaki smägmää. Kyllähä siinä vaiheesa vit*tti että mitä se svärje poika nyt mulle on myyny, että eihä tämä voi olla tosi että 130tkm ajettu moottori näyttää niiko sois kerran jo palanu ja uinu järvesä.
Myyjä sano että ollu huonot öljyt koneessa, varmaan sen takia menny tuon näköseksi. Ja isis oli sen kuulemma irrottanu ja vaihtanu siihen orkkis kannen takasi.
No tännää saatiin pestyä kansi, tuli jopa ihan hyvän näkönen! Alakertaa ei alettu pesemää vielä. Tuli yläkerrastaki jo nii paljo jotaki paskamöhnää etten ees ymmärä mistä sitä on tullu. Kaikki maholliset ja mahottomat kolot oli täynä jotaki mustaa paskaa mitä piti kaivela pois. Aivako sois nuuskaa sinne tunkenu. Tiiä siitä.
Saa se kansi nyt kuivua tuosa yön yli, huomiseksi lupasivat että tulis tiivisteet ja kannen pultit nii häätyy alkaa kassaamman tuo romu taas tolpilleen!

Eli siinä son nyt aukastuna


O poka hyväsä tikisä


Jäi sitte tähä ko ois tehny mieli polttaa koko paska


Tuli siitä kuite iha puhas


Semmottii vielä tänne että jos jollaki ois moottorin ohjausboksia myyä nii täälä päi ois ostaja! Tai jos tiiättä mistä sais, voi olla aiva vakio näi alkuusa
« Viimeksi muokattu: 10.08.2015, 13:46:24 kirjoittanut turbofaka »

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: B230ft kasaamista ja 740 keulaan
« Vastaus #1 : 06.08.2015, 18:56:36 »
Tolta näyttää kun ei vaihdeta öljyjä ;)

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: B230ft kasaamista ja 740 keulaan
« Vastaus #2 : 06.08.2015, 20:33:06 »
Mulla saattais jäädä kohta ylimääräiseks lh2.4 turbon -563 bensaboksi Tonin lastulla ja lastutettava sytkäboksi. Laita yv jos kiinnostaa.
Halvemmalla tosin pääset kun ostat tonilta vaan uuden lastun tohon omaan boksiin, jos sulla on siis lh2.4 moottorinohjaus.
« Viimeksi muokattu: 06.08.2015, 20:34:56 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa turbofaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ft kasaamista ja 740 keulaan
« Vastaus #3 : 06.08.2015, 21:41:10 »
Joo mie kans piän että niilä samoila öljyilä on ajettu se 130tkm

Poissa turbofaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ft kasaamista ja 740 keulaan
« Vastaus #4 : 08.08.2015, 13:03:51 »
Noniin eilen sitten oli saapunut tiivistesarjat ja kannen pultit. Ei muutako tuhatta ja sattaa kyläle niitä hakemaa ja äkkiä takasi. Saatiin öljypohja tiivistettyä kera possuliiman, sitä nyt ei sitte hetkeen avata, samaha tuo ois ollu jo lyä wisecon männät ja kaikki muut pikku hilppeet nii sitä ois ikkää ennää tarvinu avata. No se on sitte sen ajan murhe.
Kansiki meni hyvin paikoilleen. Mitä nyt kaikki venttiilinnostimen kupit tipahti mutta eikhä ne menny suunnillee omile paikoilleen.
Sitte alkoima nokka-akselia sovittaa paikoilleen ja se meni siihen asti hyvi ko momentti piti vääntää. Osassa meni momenttii mutta mahtopa olla viimesiä muttereita missä kuulu se kuuluisa "NAPS" "Vi**u mite paskoja pinna pultteja!" Joo poikkihan se meni. Lähti se onneksi pois ko katkesi puolivälistä. Otima kaikki irti ja osa oli aiva helvetin sinkuneita, aiva hyvä noli vaihtaa. Kello oli siinä vaiheesa jo varttia vaille 5 ja vara-osa liikeet menee siinä 5 aikaa kiinni. Fak. Onneksi kaveri lupasi hakea niitä ku oli toisella paikkakunnalla. Ei ollu ku vaa kirkkaita mutta jospa ne kestäis siinä. Nyt pittää käyä ne hakemassa että pääsee jatkaan. Pääsi sitä sentäs vähän taas etteenpäin :D

Kaikki oli vielä hyvin


Vähän välikuvaa


Ja niin siinä sitten kävi :D 

« Viimeksi muokattu: 08.08.2015, 17:01:28 kirjoittanut turbofaka »

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: B230ft kasaamista ja 740 keulaan
« Vastaus #5 : 08.08.2015, 15:25:56 »
Millaseen momenttiin nokkapukit pitää vetää et pinnapultit katkee?
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa turbofaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ft kasaamista ja 740 keulaan
« Vastaus #6 : 08.08.2015, 17:09:18 »
Millaseen momenttiin nokkapukit pitää vetää et pinnapultit katkee?

Momentti avaimesa oli 20nm. Sitä koitettii vääntää pikkuhiljaa muttei se alkanu menemää ja napsahti poikki. Olivat aika sinkuneita ne pultit.


Tässä kuva, en tiä näkkyykö kui hyvi


Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230ft kasaamista ja 740 keulaan
« Vastaus #7 : 08.08.2015, 23:38:35 »
Momentti avaimesa oli 20nm. Sitä koitettii vääntää pikkuhiljaa muttei se alkanu menemää ja napsahti poikki. Olivat aika sinkuneita ne pultit.


Tässä kuva, en tiä näkkyykö kui hyvi


Millanen momenttiavain ollu?  :o
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa turbofaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ft kasaamista ja 740 keulaan
« Vastaus #8 : 09.08.2015, 11:26:59 »
Millanen momenttiavain ollu?  :o

Siitä nyt ei valitettavasti ole kuvaa mutta iha semmone basic jossa pyörittämällä säädetää sitä momenttia. Ja oli 20 nm all the time :)
Ensin aateltii että son avaimessa vika ko ei napsaha, mutta testattii muuale ja toimi.
Jännä että tuollalailla meni poikki, en sitte tiä mistä johtuu, väänettiinkö sitteki jotenki liikaa.
« Viimeksi muokattu: 09.08.2015, 11:29:56 kirjoittanut turbofaka »

Poissa turbofaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ft kasaamista ja 740 keulaan
« Vastaus #9 : 10.08.2015, 21:06:41 »
Tänään saatiin kasattua aika hyvin loppuun! Vielä muutamat osat uupuu ja voi alkaa iskemään autoon kiinni :)
Ruiskujen sähköjä ei ollu merkattu, mutta pitää kokeilla sitten minne kuuluvat.

Autoki pitäs vielä hioa loppuun ja maalata. Perä on kamalan näköne ku paukula maalattu ja alkanu rapustuu maalit pois.



 

Autodiagnoosi  Carcom Oy