Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 541361 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rommy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1275 : 31.08.2020, 20:20:04 »
Jos kaasarit on 45 niin ei isommista venttiilistä kuin 44/37 ole juurikaan iloa.
Kansi mitattiin ja virtasi 160hv

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1276 : 31.08.2020, 21:41:05 »
Missäspäin nykyisin olisi hyvä*halpa* virtauspenkki ::) Voisi tuon oman kannen testata mitä siellä on luvassa.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1277 : 01.09.2020, 07:46:37 »

Tässä myös jokun hieno tekele:

"Musta Amazon"

Tuo on Kimmo Kokon Amazon, Suomen nopeimpia autoja vuonna ööö 88-89.

Kulki 11s aikoja. B20 ja 40 Dellortot. Vaihteisto M45 ja itsetehdyt vetarit.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1278 : 01.09.2020, 09:48:47 »
Missäspäin nykyisin olisi hyvä*halpa* virtauspenkki ::) Voisi tuon oman kannen testata mitä siellä on luvassa.

Tuo kansi pajalleni (Kouvolaan) niin mittaillaan  *kahvia->
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

Poissa Rommy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1279 : 02.09.2020, 21:16:43 »
Onko noissa venttiisäädöissä jotakin huomioitavaa "virinokalla" vai tehtaan arvoihin? tarkkaa tietoa ei nokasta ole muuta kuin kormun nenä. Kulma 101  asteita 27x jotain. Nostoa ventt mitattuna 10.36
« Viimeksi muokattu: 02.09.2020, 21:37:24 kirjoittanut Rommy »

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1280 : 02.09.2020, 21:37:54 »
Olisiko 717 ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Rommy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1281 : 02.09.2020, 22:27:33 »
Olisiko 717 ?
No sepä se on :)  nyt pitäis saada vielä arvoja venttiilien säätöön joltakin.

Poissa 20-VALVE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1282 : 03.09.2020, 08:01:20 »
No sepä se on :)  nyt pitäis saada vielä arvoja venttiilien säätöön joltakin.

Volvo tarjoaa K nokalle (277° ja nostoa venttiililtä 10,8mm) venavälykset imu 0,45mm ja pako 0,50mm.
"Eikö vähän liikaa ole just hyvä"?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1283 : 03.09.2020, 08:36:52 »
Volvo tarjoaa K nokalle (277° ja nostoa venttiililtä 10,8mm) venavälykset imu 0,45mm ja pako 0,50mm.

Folkraceshop myi tikkukoneeseen virinokkia, mutta en löytänyt enää niitä heidän verkkokaupasta. Netti ei unohda:

FS717 (Volvo B20) 275 vid körspel 7.17mm (10.4mm med original ventilbrygga) Nockvinkel: 111 Lämpligt ventilspel: 0.40 Volvo B20 V717 ny profil liknar Timo717,

Ja tuo tuntuu tutulta arvolta, olin useita vuosia tyytyväinen 717 nokan käyttäjä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1284 : 03.09.2020, 12:08:12 »
Mitenkäs tuo nokkakulma kun R nokassakin on vaatimaton 102, mutta siinä on ihan järjetön alavääntö tyyliin 1000+ rpm alkaen, S = 101, ja vaikka juurikin tuo kg5 (104), luvataan kova alavääntö. Eikös suurempi nokkakulma (tyyliin 110 hujakoilla) enemminkin pitäisi olla alapäässä toimiva ja nuo lähempänä 100 olevat heräillä vasta paljon ylempänä ??? Eihän toki tuo kulma yksinään määritä mitään, vaan ne kaikki arvot yhdessä.

Itse vaan kun ajelin joskus K-nokalla, ja vaihdoin R-nokkaan niin alhaalla alkoi tapahtua ihan eri tavalla, kuten toki ylhäälläkin.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa EsaParv

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1285 : 09.09.2020, 02:58:37 »
Joo oon nytte miettiny tota mun B18 vatkainta. :P

(Tarkotuis ois tehä käyttöautoon konetta, eli siis pikkasen enemmän ylä,- ja keskitehoa (ilman että alaaväännöt ei katoa täysin :'()

Tälläsen kokoonpannon oon kuitenki saanu päässäni kasattua:
2x zs175,
vakio pakosarja, tai jos saan ostettua halvalla 4-2-1 peltipakosarjan.
Varmaaan D nokka
KANSI: Rutut sinne 10:1 hujakoille, porttien siistimistä, näyttää pikkasen vinkua sille pakokanavan "kummulle" , samalla ohjurikumit + seettien hionta.

En oo lyömässä mitään lukkoon kun aattelin tota konetta alkaa rusnaamaan vasta ens keväänä...

(Viisaammat neuvokaa :-[)
« Viimeksi muokattu: 16.09.2020, 03:41:44 kirjoittanut EsaParv »

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1286 : 16.09.2020, 12:40:19 »
Kyllä tuo toimii, kannesta viilaa pakopuolen, eikä sekään ole pakollista noin perus setin kanssa. Laita vakio pakosarja kahdella lähdöllä jos käyttistä teet, peltisarjalla saat lisää meteliä.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1116
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1287 : 16.09.2020, 12:56:35 »
Pieni kevennys tähän väliin, ettei mee ihan kokonaan säätämiseksi. Kannattaa pistää potikat kaakkoon, on sen verta hyvät äänet tappikoneessa. Knöbelillä on muuten Suomen lipun tarra autossa.

Lähteeköhän 3 min kohdalla ykkösellä mutkasta? On ainakin järetöömän pitkä veto  :o

https://www.youtube.com/watch?v=FdZT6o2i2qE
« Viimeksi muokattu: 16.09.2020, 13:02:16 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1288 : 16.09.2020, 12:59:57 »
Tuossa 1:30 kohdassa on ihan mahtava hetki kun seatti yrittää pinkoa karkuun ja 142 tulee kylki eellä perässä. Seattia ei kuulu tappikoneen ärjynnän alta :D :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa 20-VALVE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1289 : 16.09.2020, 13:22:21 »
Legendaarinen pätkä  :D
Tebarin tarrat takalogiksissa!

3:10-> kohdassa ei paljon tassu nouse kaasulta, kun oikaisee...
"Eikö vähän liikaa ole just hyvä"?

 

Ateho  Elekma