Carcom Oy  Ateho

142 perä

  • 10 Vastauksia
  • 3731 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
142 perä
« : 18.02.2015, 23:14:52 »
Eli täältä varmaan löytyy tietoa et saako 142 volvon perään välityksiä jostaki tai passaako uudemman volvon perästä?
Eli hakusessa likelle viien välitystä (välitys korvaa puuttuvan tehon  ;D )

Ja mistä nuo perät tunnistaa mikä on mikäki?

en ny äkkiseltään löytäny muualtakaan tietoa ja tieny oikein mihin osioon pitäs kirjotella niin isketään tähän :)

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 142 perä
« Vastaus #1 : 19.02.2015, 09:44:07 »
Justiinsa eilisen päivän asiaa tutkineena, perä on Dana 30, käytetty monessa jenkkivehkeessä esim. etuperänä. Ja sopii 240:n perästäkin romut sisään, jos se on 1030 akseli. Itsellä olis menossa toiseen suuntaan, eli harvemmaks täytyis saada, että olis kivempi ajaa maantiellä.
Lukkoja ja välityksiä hyvin tarjolla, kun noilla hakusanoilla googlettelee.
Volvo PV&Duett

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 perä
« Vastaus #2 : 20.02.2015, 10:29:56 »
Alkuperäisistä taitaa 1:4,56 olla harvin. Korjatkoon joku jos tietää paremmin. Niitä oli esim. Sportissa(?), ylivaihteen kanssa ja Dueteissa.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 142 perä
« Vastaus #3 : 20.02.2015, 14:53:01 »
Tarkotit varmaan tihein?
Volvo PV&Duett

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 622
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 perä
« Vastaus #4 : 20.02.2015, 16:16:55 »
1:4,1     1:4,30     1:4,56      1:4,88

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 perä
« Vastaus #5 : 20.02.2015, 16:38:04 »
Joo tiheintä tarkoitin. :) Mutta olen tuosta 4,88 perästä kuullut, mutta olen siinä uskossa että sitä ei ole tehtaalla asennettu mihinkään. Onko eke sulla tietoa onko niitä ollu jossain mallissa?

Poissa sopanja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 perä
« Vastaus #6 : 20.02.2015, 20:13:46 »
Tuosta 4.88 välityksestä; en suosittele jos on 4v aski ja tarkoitus ajaa maantiellä. Mulla on omassa tuo välitys niin ylivaihteen kanssa pärjää mutta satasta kovempaa ei tee mieli ajaa ja sekin on yläkanttiin. Muuten on ihan makea yhdistelmä välitetyn laatikon kanssa. Noita välityksiä saa rallikaupoista. Laatu vaihtelee, voi olla että perää ei saa hiljaiseksi.

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 622
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 perä
« Vastaus #7 : 20.02.2015, 20:55:27 »
Eipä ole missään vakiona ollut  4.88 , R-sport katalogista löytyy ,ja niikuin  "sopanja" kertoo kokemuksesta ,sivili matka-ajosta tulee vähemmän miellyttävää .

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 perä
« Vastaus #8 : 20.02.2015, 23:14:02 »
juu kilpuriinhan sitä olen suunittelemassa eli volinat ei haittaa kuhan tietää et ne passaa sisään heittämällä niin riittää mulle :D
kiitoksia näistä tiedoista.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 142 perä
« Vastaus #9 : 03.03.2015, 10:06:26 »
Tuosta 4.88 välityksestä; en suosittele jos on 4v aski ja tarkoitus ajaa maantiellä. Mulla on omassa tuo välitys niin ylivaihteen kanssa pärjää mutta satasta kovempaa ei tee mieli ajaa ja sekin on yläkanttiin. Muuten on ihan makea yhdistelmä välitetyn laatikon kanssa. Noita välityksiä saa rallikaupoista. Laatu vaihtelee, voi olla että perää ei saa hiljaiseksi.

En voi suostitella kyllä tuota 4.56 välitystäkään nelivaihteisena käyttöautoon.  Nyt sisässä on 3.73 ja lyhyt on sekin.  :-\

V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 142 perä
« Vastaus #10 : 03.03.2015, 13:18:02 »
Pieni vinkki, halpis välityksiä ei kannata ostaa koska niissä on se riski että ne murenee ja rikkoo samalla kalliit laakerit. Mieluummin ostaa kalliimman välityksen joka kestää pitkään.

 

Samppasport  Futurez