Ateho  Elekma

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Yleinen keskustelu / Vs: Volvon katsastus
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 10.05.2024, 21:29:49 »
Kyllä näitä persereikiä vielä nykyaikanakin löytyy, onneks saa itse valita aseman ja vaikka äijän kuka katsoo.

Mullakin viimeks oli turvallisuuteen vaikuttava vika kun kuulemma toinen sumari näytti liian alas.
Tuliko korjauskehotus, no ei tullut kunhan piruuttaan mainitsi. :D
Auto kun muuten toimii kuin uusi tai ehkä jopa paremmin. ;)
22
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: 850 nokan hammashihnapyörän reijät
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku 10.05.2024, 21:27:07 »
Tehtaalta hammaspyörät on kiristetty aika tarkkaan keskelle pultinreikää. Jollei siinä kestä, niin silloin on jätetty pultit löysälle. Mutta jos ajoituksen haluaa varmistaa, laittaa työkalun nokkien takapäähän, löysää nokkapyörien pultit, jakohihna paikalleen ja kiristää pultit.
23
Turbo- ja remmiahtaminen / Vs: Katalysaattori jälkiahdettuun 740 volvoon?
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku 10.05.2024, 21:16:17 »
Perus 200cel kisakatin pitäisi toimia riittävän hyvin.
24
Nyt on putsattu EGR. Olipahan todella törkyinen sisältä. Sai ihan puukolla vuolla sitä töhnää pois. Purkillinen EGR-puhdistussprayta ja hinkkaamista niin kyllä siitä puhdas tuli. Eipä se hyödyttänyt mitään. Vika edelleen päällä. Huomattiin tuossa serkkupojan kanssa ihmetellessä että kun testerillä ajaa venttiiliä niin välillä pitää melkoista mekkalaa ja ääni on sellainen kuin hammasrattaat löisi tyhjää tms. Tuntee myös kun ääni alkaa kuulumaan ja pitää kättä EGR:n säätömoottorin päällä. Vikakoodin voi kuitata mutta palaa aina takaisin jos vika tulee startatessa päälle.

Kerran tehot palasivat mystisesti kun paikallaan kaasutteli jonkin aikaa. Voiko tuon EGR:n säätömoottorin vaihtaa erikseen? Löytyisi yksi sellainen tuosta hyllystä joutilaana.
25
Turbo- ja remmiahtaminen / Katalysaattori jälkiahdettuun 740 volvoon?
« Uusin viesti kirjoittanut Kahvikuppi61 10.05.2024, 21:00:43 »
Elikkä nyt ois menossa kiinan ahdin seiskaan joka on aikasemmin turbotettu vakioturbolla. Nyt pitäisi päivittää putkisto. Alkukäyrä tulee 2.5" ja katin jälkeen 3". Vakio katalysaattori on 2" eli saattaa ahdistaa melkoisesti. Minkälainen katalysaattori tuohon kannattaa laittaa, että se ei hirveästi ahdistaisi ja pääsisi päästöistä läpi?
26
Saisikohan tuon start / stop toiminnan pysyvästi pois päältä, esim jonkun johdon irrottamisella ?  Täysin turha toiminto ja se estää radion käytön kun moottori ei ole käynnissä.
Kyllä se on ohjelmoitavissa pois käytöstä. Varsinais-suomen alueella onnistuu itseltä.
27
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: 850 nokan hammashihnapyörän reijät
« Uusin viesti kirjoittanut belem 10.05.2024, 20:53:43 »
youtubesta löysin jutun. akselien perään se rauta, joka mulla jo ennestään on, niihin hahloihin ja hammaspyörät vähän pultit löysällä käännetään myötäpäivään niin että toppaavat pultteihin ne soikeat reijät ja sitten pultit kiristetään ja sitten hihnan laittoon, onko oikein..
28
Ihmettelinkin, kun yritin resetoida salasanaa useampaankin kertaan tuossa joku aika sitten, mutta ei tullut mailia. Nyt onnistui, quotemyllytys voi jatkua.
29
Muut menopelit / Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Uusin viesti kirjoittanut Kulmamies 10.05.2024, 20:47:56 »
Peräprojekti etenee.


Ekana porasin kotelon alimmaisen ruuvin valupahkuraan reiät, jotta alinta kopan pulttia voi käyttää tyhjennysproppuna.


Uudet laakerit


Uusi välitys.


Uudessa välityksessä on hienosti merkattu pinjonin asennuskorkeus, niin voi toimia Volvon ohjeiden mukaan ja käyttää Volvon työkaluja.


Korkeuden mittaamiseksi piti sorvata työkalu.




Pinjonin alla on laakerin tilalla säätöholkki, jolla oikea korkeus säädetään ja rattaan päässä olevan tapin avulla mitataan


Mitoitin työkalun niin, että mittatapin pää ja akselin pinta tulee olla samassa tasossa.


Seuraavaksi sitten säätöholkki kiinni sellaiseen mittatyökaluun, jonka avulla voi määritellä tarvittavan shimmimäärän pinjonin laakerin alle. Kaiken pitäisi teoriassa osua kerralla kohdalleen, eikä laakereita tarvitse repiä edestakas. Tämä osio jatkuu varmaan huomenna.
30
Yleiset autojutut / Vs: Kesärenkaat alle!
« Uusin viesti kirjoittanut JJJ 10.05.2024, 20:45:23 »
Tuli sit 1001 renkailta 4 Continentalin sijaan 3 Contia ja 1 väärän kokoinen Tracmax.

Täähän meni sit kaikin puolin aivan päin h-vettiä. 1001 ei suostunut korjaamaan virhettään ja lähettämään oikeaa rengasta, vaan tilasivat vain noudon tolle väärälle kumille ja palauttivat rahat sen osalta. Asiakaspalvelu ohjeisti, että tee uusi tilaus yhdestä renkaasta, problem solved.
No ei, jos tuolta tilaa yhden renkaan, siihen tulee aika runsaat postimaksut päälle, 2 tai useampi tulee ilman posteja. Noh, kysyin asiakaspalvelusta mikä homma, kehottivat ottamaan yhteyttä myyntipalveluun. Myyntipalvelu vastasi, että ota yhteyttä asiakaspalveluun. Pari kierrosta jaksoin pingistä, sitten luovutin ja ostin renkaan toisaalta vähän kalliimmalla, mutta kuitenkin halvemmalla kuin 1001 olisi tullut maksamaan posteineen. Pankki ja Visa käsittelee vielä reklamaatiota, katotaan josko sieltä sais ton erotuksen vielä ongittua.
Vituttaa.

PS. syy miksi tilasin renkaat netistä on se, että paikallinen rengaspaja sanoo ihan suoraan ettei he pysty kilpailemaan merkkirenkaiden hinnoilla, vaan suosittelevat tilaamaan netistä. Linglongit ja tommoset sieltä löytyy hyllystä halvalla yleisimmissä kokoluokissa.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Elekma  Autoracing