Samppasport  Futurez

Ilmajousitus

  • 3 Vastauksia
  • 2916 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Ilmajousitus
« : 20.03.2015, 08:49:41 »
Elikkäs olis tarkotus Pv volvoon laittaa ilmajouset niin tällähetkellä mietinnässä 2-piiri järjestelmä, edestä omat ja takaa omat. Mietin vain että miten erittelen esim. etupussit toisistaan niin, että kun ajaa mutkaan niin ei karkaa ilma toiselta puolelta toiseen pussiin ja auto kallistuu. Takaiskuventtiiliä ajattelin, mutta sitten mietin jos joku pieni vuoto jossain niin yksi nurkka laskee. Eli kun yksinurkka laskisi ja lisäisi ilmaa niin molempiin etupusseihin niin toiseenhan tulisi liikaa ilmaa..  :P


Yksivaihto ehto olisi että rajaisi  paineensäätimellä linjapaineen ajopaineeseen eli esim 3bar. Sitten kun toinen on tyhjentynyt ja toisessa olisi edelleen 3bar ja antaisi lisää ilmaa niin toiseen ei menisi enempää kuin se 3bar, mutta toinen täyttyisi myös samaan paineeseen.

sekavaa tekstiä mutta koittakaahan saada selvää.
volvoja - onhan noita.

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Ilmajousitus
« Vastaus #1 : 20.03.2015, 10:50:19 »
Helpoiten se onnistuisi tekemällä 4-piirisen järjestelmän.

Itse ehkä kokeilisin laittaa täyttöventtiilin jälkeen takaiskut ja niistä linjat pusseille, mutta paineita ei sitten saada helposti tasattua?
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Ilmajousitus
« Vastaus #2 : 20.03.2015, 10:59:55 »
Takaiskuista rinnan kytkettynä ilma menee toki sinne, minkä "takana" on vähemmän painetta eli tyhjempään tai kevyemmällä olevaan nurkkaan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Ilmajousitus
« Vastaus #3 : 20.03.2015, 11:16:50 »
Helpoiten se onnistuisi tekemällä 4-piirisen järjestelmän.

Itse ehkä kokeilisin laittaa täyttöventtiilin jälkeen takaiskut ja niistä linjat pusseille, mutta paineita ei sitten saada helposti tasattua?

niin siis tämän hetkinen suunnitelma olisikin näin lyhyesti Kompura-säiliö-mankkuvena-takaisku- T-haara josta pussille ja toiseen mankkuvena tyhjennykselle

tähän tapaan menisi siis 6 magneetti venttiiliä.. 4-piiriin menee 8 joten kaksi venttiiliä toisaalta sinne tänne..

Jotkut ovat tehneet myös ilman takaiskuja jolloin selviää neljällä mankkuvenalla, mutta huomaako sen ajossa jos  ilma pääsee liikkumaan   vasemmalta oikealle puolelle vapaasti ?

Takaiskuista rinnan kytkettynä ilma menee toki sinne, minkä "takana" on vähemmän painetta eli tyhjempään tai kevyemmällä olevaan nurkkaan.
Näinhän se on.
volvoja - onhan noita.

 

Elekma  Autoracing