Ateho  Elekma

Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.

  • 156 Vastauksia
  • 98725 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #15 : 07.10.2013, 21:12:52 »
Juu ja pitääkin olla meteliä  :D
Ongelmaksi muodostuu vain se katti, pois jäisi jollei olis pakollinen...
Selaillut muutamia vaihtoehtoja, nyt tuli vastaan tähän mennessä halvin: http://www.ebay.co.uk/itm/Universal-High-Flow-AWG-100-CPSI-Sports-Catalytic-Converter-EURO3-BRAND-NEW-/181225549282?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a31e26de2

Lupailee ainakin paljon, mutta tekeeköhän tuollaisilla mitään? Epäilyttävän halpa... :idiot2:
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 991
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #16 : 07.10.2013, 21:14:59 »
Ei tullu mulla sanomista 3" putkistolla yhdellä vaimentajalla taka-akselin jälkeen.
Leimalle sitten vielä org DP:n missä katti kiinni.
Mitään "E" hyväksyntöjä ollut ja putkistokin kasvoi katin jälkeen... Joten vähän ihmettelin että ei puuttunut siihen mitenkään.  ::)

-97 940 B230ft
« Viimeksi muokattu: 07.10.2013, 21:16:51 kirjoittanut SirBBa »

Poissa Teuwo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #17 : 10.10.2013, 10:23:28 »
Ei ole leimari huomauttanut 9-Volvossa V-bandeillä 3" kaksipönttöisessä putkessa kiinni olevasta orggis katistakaan, se kun toimii.
Ja mihin se menisikään kun ei ole enää vuosiin montaa tuntia vuotta kohden viettänyt auton alla - jonka kaikki alle 100-vuotiaat leimarit varmaan osaavat ihan itsekkin päätellä.
Tosin tarkastajan työhän onkin katselmoida ajoneuvon sen hetkinen kunto määräyksiä vastaan, eikä spekuloida mitä muutoksia omistaja siihen mahdollisesti saattaisi tehdä.

'83 2-Volvossa ei mitään kattia tietenkään ollutkaan ja yksi pytty hiljensi myöskin 3" JT putkea sitten ilmeisesti tarpeeksi koska siitäkään ei tullut kertaakaan mitään valituksia.
« Viimeksi muokattu: 10.10.2013, 10:26:01 kirjoittanut Teuwo »

Poissa jarspa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #18 : 11.10.2013, 09:21:08 »
Onko kukaan touhunnu itte dp:tä awd ärrään? Mitkä olis mitat kyseiselle osalle? Toi ferritan dp on turhan kallis eikä kuitenkaan oo 3" koko putki.
V70R awd

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #19 : 11.10.2013, 12:45:17 »
Itsellä ois tarkotus värkätä merikonttiin 3" putkistoo nyt talven aikaan ja kun on foorumia selaillu niin monilla tuntuu 3" dp:llä ja vakio mitsulla ahdot karkailevan. Onko tähän ilmiöön löytynyt syytä tai onko jollain pysuneet ahdot kurissa myös 3"dp:llä?
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 315
  • 940 230FT -98
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #20 : 14.10.2013, 00:31:28 »
Itsellä ois tarkotus värkätä merikonttiin 3" putkistoo nyt talven aikaan ja kun on foorumia selaillu niin monilla tuntuu 3" dp:llä ja vakio mitsulla ahdot karkailevan. Onko tähän ilmiöön löytynyt syytä tai onko jollain pysuneet ahdot kurissa myös 3"dp:llä?

Ei täällä ainakaan ahdot karkaile mihinkään.:) Vakio 13c n.0,9bar, 3"dp ja katti, loput 2,5" ja läpivirtaavat pöntöt.

Poissa samperi50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #21 : 14.10.2013, 01:01:28 »
Suosiiko porukka noita isompia dp:tä kuin itse putkisto?
Pohdin tässä, että rakennanko koko putkiston 3":sta vai dp 3,5":sta ja loppu putkisto 3":sta.
Tehot max 400hp joskus tulevaisuudessa.
Volvo 244 vm. -81 turboprojekti

Poissa Tyggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #22 : 14.10.2013, 01:03:26 »
suapkos motonetistä tai biltemasta 2,5-3" rosteri putkee? ja onkohan mitenkä arvokasta tavaraa? itsellä ei ole ollut aikaa ikinä niin tarkasti perehtyä liikkeissä asiaan ja nettikaupassakaan ei lue mitä kuraa sisältää.
Real Cars Dont Have Spark Plugs!

945 d24tic

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5878
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #23 : 14.10.2013, 21:14:13 »
suapkos motonetistä tai biltemasta 2,5-3" rosteri putkee? ja onkohan mitenkä arvokasta tavaraa? itsellä ei ole ollut aikaa ikinä niin tarkasti perehtyä liikkeissä asiaan ja nettikaupassakaan ei lue mitä kuraa sisältää.

Ei ole kyllä omiin silmiin osunut.
Ainoastaan moponetissä ollut simonssin rosteri äänenvaimentimia.

Itse olen nuo HST putket käyny metalli romikselta ostamassa.
Myyvät kilohinnalla yleensä.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Lulla740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #24 : 24.10.2013, 14:09:54 »
Arvelinpa heittää nyt tähän samaan kun oma aihe koskettaa samaa asiaa. Elikkä siis löytyiskö keltään valmista piirosta pakosarjan laipalle kun nyt olisi tarvis? Ei tarvitsisi itte rueta piirtelee ei tarviis ku polttaa...  ::) :)
(Eli 530 8-tappiselle kannelle, 2.3l vapari.)

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 315
  • 940 230FT -98
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #25 : 24.10.2013, 23:20:41 »
Arvelinpa heittää nyt tähän samaan kun oma aihe koskettaa samaa asiaa. Elikkä siis löytyiskö keltään valmista piirosta pakosarjan laipalle kun nyt olisi tarvis? Ei tarvitsisi itte rueta piirtelee ei tarviis ku polttaa...  ::) :)
(Eli 530 8-tappiselle kannelle, 2.3l vapari.)
Löyty hätäsesti ettimällä muutamat cad kuvat: http://www.elvaracing.se/temp/flansar/flansar.htm

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #26 : 05.11.2013, 22:38:51 »
Deekuun tarttis putkisto rakennella. Ahdot nostettu n.0,8bar, ahtokaraa muokattu jne.. Onko mitään hyötyä tehdä 3" downpipe? Mites loppuputkisto, joku 2,5" varmaan on sopivaa?
Entäs noi valmiit akselinylityspalikat, miten hyvin ne käy jäykkäperäseen 740 farkkuun?

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #27 : 05.11.2013, 22:47:08 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ainakaan tuollaisesta toteutuksesta ei tullu leimalla mitään sanomista. -91 240 koneena B230F

Katti on siis vakiopaikalla

Hönkikö tuolla siis takaoven kohilta vaakatasoon kaasut ulos oikealle?
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #28 : 05.11.2013, 22:49:36 »
Hönkikö tuolla siis takaoven kohilta vaakatasoon kaasut ulos oikealle?
Juu. Ei taida olla kuvaa sen tarkemmin, mutta repsikan puolelta aika läheltä helman päätä.
No kun halvalla sai.

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #29 : 24.11.2013, 13:12:42 »
Eilen tuli äherrettyä tota putkistoa:
Kuvassa ei liitokset ole toistensa sisällä, näyttää vähän kenolta.


Eli downpipen jälkeen 3", magnalown katti heti mutkan jälkeen, akselin ylitys ja takapönttö. Tänään laskeen auto alas ja katsomaan, toivottavasti tuli tarpeeksi ylös, jota pahoin pelkään. Tarvitsis uuden downpipen, mutta toivottavasti nyt talven pärjäis... Putkenpää vielä pitää myös kehitellä. Laitetaan pari kuvaa vielä:
Kattimutka:

Edellisen sepän huippusaumaa(siistin näitä pois!)

Samaa sarjaa putkenpää(sekin leikattu pois!)

Hyvin valo näkyy mutkankin jälkeen:


EDIT: Liian alas.... Otetaas uusiks kun hermot on levänneet....   :D
« Viimeksi muokattu: 24.11.2013, 21:47:08 kirjoittanut Zam1z »
EX: 440x2,340,360,760+muut

 

KL-varaosat  Race.fi