Autoracing  KL-varaosat

Hylätty katsastus turbon takia

  • 10 Vastauksia
  • 2560 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Meikälainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Hylätty katsastus turbon takia
« : 26.04.2021, 16:38:05 »
Kyseessä siis ihan tehtaan turbo 740 jonka papereissa lukee että on turbo. Laittoovat hylätyn ja sanoi että ei tiedä saako turboa olla vaikka itsekkin huomasi että volvo 740 turbo nimellä on papereissa. Onko kellään kokemusta tälläsestä ja mitä tässä kannattas tehdä. Kyseessä siis b200et

Kankikari

  • Vieras
Vs: Hylätty katsastus turbon takia
« Vastaus #1 : 26.04.2021, 17:06:21 »
Konttorilla ollu varsinainen hupiukko töissä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Hylätty katsastus turbon takia
« Vastaus #2 : 26.04.2021, 17:08:42 »
Kyseessä siis ihan tehtaan turbo 740 jonka papereissa lukee että on turbo. Laittoovat hylätyn ja sanoi että ei tiedä saako turboa olla vaikka itsekkin huomasi että volvo 740 turbo nimellä on papereissa. Onko kellään kokemusta tälläsestä ja mitä tässä kannattas tehdä. Kyseessä siis b200et
Oikaisuvaatimus traficomin sivuilla:
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tieliikenne/oikaisuvaatimus-katsastuspaatokseen
(muistaakseni maksaa jotain)

JA/TAI
Konttorin vaihto

Poissa Jasu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
Vs: Hylätty katsastus turbon takia
« Vastaus #3 : 26.04.2021, 17:35:24 »
Olis kiva kuulla koko tarina. Epäilen kovasti että asia on juuri noin ollut.  ;D
Volvo S80 V8

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Hylätty katsastus turbon takia
« Vastaus #4 : 26.04.2021, 17:48:19 »
No nyt on kyllä hyvän kuuloset setit

Poissa Meikälainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Hylätty katsastus turbon takia
« Vastaus #5 : 26.04.2021, 18:16:47 »
Olis kiva kuulla koko tarina. Epäilen kovasti että asia on juuri noin ollut.  ;D

Pari päivää sitten käytin ensimmäisen kerran leimalla ja sieltä tuli hylky silloin välijäähdyttimestä(ei ole vakiona) , jarrun laahauksesta ja pieni ruostereikä. No ohitin sittem välijäähyn leiman ajaksi ja korjailin muut viat. Tänään sitten vaihdoin toiseen konttoriin ja siellä jarru vielä hieman laahasi ja sitten alkoivat kahen katsurin voimin ihmettelemään sitä turboa.. 20minuuttia ihmetteli ees taas ja sitten antoi lapun ja sano etteivät he tiedä saako siinä autossa turboa olla ja näytti vielä paperista että siinä volvo 740 turbo lukee.. kovasti ne tietokoneelta ja lohkon kyljestä yritti jotain merkintöjä löytää että sieltä sais tiedon.. sanoi vaan että laita jarrut pelaamaan ja katsellaan ensi kerralla jos saatas tieto hommasta. Outo vain tosiaan kun ekalla konttorilla ei se ollut mikään ongelma ja nyt oli (molemmat kuitenkin plus katsastuksia) haluisin vaan itse nyt jotenkin heille sen todistella että se on ihan tehtaan turbo (vin numerolla ja selittää mitä se t tarkoittaa siinä b200et:ssä?) Vapuks olis kiva päästä ajamaan ja helveti hölmöltä tuntus muutoskatsastaa vakio vehjettä ;D

Poissa HTVR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • Voiko autoja olla liikaa
Vs: Hylätty katsastus turbon takia
« Vastaus #6 : 26.04.2021, 20:32:36 »
Välijäähy siellä on vakiona kyllä myös. Oliskohan ne kattonu siellä konttorilla et siellä on joku 200K:n lohko ja sen takia ihmetelly että kuuluuko olla turbo? Noista 200ET:stä kun on taidettu aika monista lohkot vaihdella joskus koneremontin yhteydessä. Ei kyllä silti kuulosta hirveen päteviltä katsureilta nämä tyypit, varsinkin jos papereissa lukee 740 Turbo. Alustanumerosta sen tosiaan näkee B200ET jos on niin sen pitäis olla jotakuinkin YV174x26... mut se on sitte että miten sen todistat konttorilla.
Joskus ehkä vielä käytössä: 945 Turbo B230FK+M90 1996

Poissa Meikälainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Hylätty katsastus turbon takia
« Vastaus #7 : 26.04.2021, 21:41:18 »
Välijäähy siellä on vakiona kyllä myös. Oliskohan ne kattonu siellä konttorilla et siellä on joku 200K:n lohko ja sen takia ihmetelly että kuuluuko olla turbo? Noista 200ET:stä kun on taidettu aika monista lohkot vaihdella joskus koneremontin yhteydessä. Ei kyllä silti kuulosta hirveen päteviltä katsureilta nämä tyypit, varsinkin jos papereissa lukee 740 Turbo. Alustanumerosta sen tosiaan näkee B200ET jos on niin sen pitäis olla jotakuinkin YV174x26... mut se on sitte että miten sen todistat konttorilla.
Joo trafin sivuilla tuo vin onkin ja tuollanen se on.. . Ja kun kattelin mitä sillä vinnillä tulee niin b200et siellä on. Ja tottakai se välijäähykin ny sitte oli vakiona ei hirveesti vakuuta tää pluskatsastuksen meininki..

Poissa Riikka

  • Rva. Valvoja
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1660
  • www.vrcf.fi
Vs: Hylätty katsastus turbon takia
« Vastaus #8 : 26.04.2021, 21:52:40 »
Kummemmin asiaan kantaa ottamatta, sen verran kommentoin että olisiko tässä kyse siitä että onko välijäähdytin ja/tai turbo vaihdettu isompaan kuin mitä siinä on alunperin ollut. Eiköhän asia selviä kun sitä hetken aikaa selvitellään :)
240 B200F -89 240 B230E -86 V70I TDI -98 "Rousku" V50 2.0D -05 "P*rkele" 240 B230F -90 "Jaakko"  V70 D3 -11 "Grace"

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Hylätty katsastus turbon takia
« Vastaus #9 : 27.04.2021, 21:11:11 »
Välijäähy siellä on vakiona kyllä myös. Oliskohan ne kattonu siellä konttorilla et siellä on joku 200K:n lohko ja sen takia ihmetelly että kuuluuko olla turbo? Noista 200ET:stä kun on taidettu aika monista lohkot vaihdella joskus koneremontin yhteydessä. Ei kyllä silti kuulosta hirveen päteviltä katsureilta nämä tyypit, varsinkin jos papereissa lukee 740 Turbo. Alustanumerosta sen tosiaan näkee B200ET jos on niin sen pitäis olla jotakuinkin YV174x26... mut se on sitte että miten sen todistat konttorilla.

Joo trafin sivuilla tuo vin onkin ja tuollanen se on.. . Ja kun kattelin mitä sillä vinnillä tulee niin b200et siellä on. Ja tottakai se välijäähykin ny sitte oli vakiona ei hirveesti vakuuta tää pluskatsastuksen meininki..

Joo ja ei. Moottorikoodi 26 on vaan 2litranen turbo ilman kattia. Mikäli se on ihan alkupään 740, niin voi siis olla myös B19ET, jolloin siellä tuskin on välijäähdytintä.

Poissa HTVR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • Voiko autoja olla liikaa
Vs: Hylätty katsastus turbon takia
« Vastaus #10 : 27.04.2021, 21:55:05 »
Joo ja ei. Moottorikoodi 26 on vaan 2litranen turbo ilman kattia. Mikäli se on ihan alkupään 740, niin voi siis olla myös B19ET, jolloin siellä tuskin on välijäähdytintä.

Jaa näköjään ainakin 200-sarjassa se on B19ET ja varmaan 700-sarjassa myös kun samasta aikakaudesta puhutaan, en ollu aikasemmin huomannutkaan että se on sama.
Silti periaattessa jos tämä on -86 uudempi niin pitäis olla B200ET, olettaen että tää ei ole joku kumma versio missä on syystä X vanha B19ET
« Viimeksi muokattu: 27.04.2021, 21:58:56 kirjoittanut HTVR »
Joskus ehkä vielä käytössä: 945 Turbo B230FK+M90 1996

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo