KL-varaosat  Race.fi

Jaksottainen virransyöttö autonlämmityksessä

  • 54 Vastauksia
  • 31034 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaksottainen virransyöttö autonlämmityksessä
« Vastaus #30 : 20.11.2010, 18:37:45 »
Jatketaan OT :)
Nykyautoissa on lämpötila-anturi akulle, jonka tiedon mukaan laturilta lähtevää jännitettä nostetaan sitämukaa kun akku on kylmempi, ero lämpöisen ja kylmän akun välillä latausjännitteessä on 2,5V luokkaa, eli aika suuresta jännitteenmuutoksesta puhutaan ja tämä säätely siis ainostaan akunlämpötilan mukaan.

Ettei täysin offtopic mene, niin mielestäni jaksottainen jännitteensyöttö autonlämmitystolpassa on huono asia :)
Kerro mulle mistä nykyautoista löytyy akun lämpötilatunnistin(7-sarja tai9-sarja volvo ei käy  ;))siis tunnistin joka suoraan tutkii akun lämpötilaa?

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Jaksottainen virransyöttö autonlämmityksessä
« Vastaus #31 : 20.11.2010, 19:08:02 »
Kerro mulle mistä nykyautoista löytyy akun lämpötilatunnistin(7-sarja tai9-sarja volvo ei käy  ;))siis tunnistin joka suoraan tutkii akun lämpötilaa?

Tossa vaikka ensimmäinen nykyauto, mikä nyt tuli mieleen.


Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaksottainen virransyöttö autonlämmityksessä
« Vastaus #32 : 20.11.2010, 19:21:23 »
Tossa vaikka ensimmäinen nykyauto, mikä nyt tuli mieleen.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
OK, uskotaan, mutta mikä auto? Koska omallem kohdalle on sattunut erittäin harvoin autoja joissa olisi  suora akun lämpötilan tunnistus . Laskennallisia systeemejän taitaa löytyä useammastakin..

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Jaksottainen virransyöttö autonlämmityksessä
« Vastaus #33 : 20.11.2010, 19:23:16 »
OK, uskotaan, mutta mikä auto? Koska omallem kohdalle on sattunut erittäin harvoin autoja joissa olisi  suora akun lämpötilan tunnistus . Laskennallisia systeemejän taitaa löytyä useammastakin..

Tuo mallimerkintä näkyikin tuossa varaosanumeroiden yläpuolella aika pienellä, mutta kun kuvan avaa, niin siitä selviää, että tuo esimerkki on V50

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Jaksottainen virransyöttö autonlämmityksessä
« Vastaus #34 : 20.11.2010, 20:14:21 »
Haloo!

Mikä oli mun alkuperäinen kysymys?
Vastasitko siihen? Vastasiko kukaan siihen?

Vielä kerran myös. OT: Miksi kunnossa olevia autoja hinataan korjaamolle valohoitoon? Koska lyhyestä ajomatkasta johtuen, akun varaustila on kylmällä säällä hiljalleen hiipunut ja viimein on lavetti kutsunut.
Mielestäni hyvät perustelutkin on tuolle teorialle esitetty ja olemassa. (selviää lukemalla linkkien asiat)
Sinä saat elää uskossasi. (ja maksaa halutessasi valohoidostakin) :)

Minä en markkinoi mitään laitteita enkä suosittele kellekkään mitään, kunhan kysyin onko kokemuksia.

Joko laitetaan amen tälle ja sun mielipiteille?
Juu, mä nostan kädet pystyyn, kun mistään en tiedä mitään, ja ei autokaan ole lavetilla koskaan ollut, mutta ei ole mitään akkulämmitintäkään.  :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 20.11.2010, 20:15:52 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa juhani46

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaksottainen virransyöttö autonlämmityksessä
« Vastaus #35 : 20.11.2010, 20:49:59 »
Suunnilleen kerran vuodessa kärähti lämppärin vastus kun oli jaksottaisessa lämmityksessä. Onneks meni takuuseen  ;)

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Jaksottainen virransyöttö autonlämmityksessä
« Vastaus #36 : 26.11.2010, 09:49:34 »
Ei äkkiseltään mielestäni mitään järkeä ( en tosin suuremmin perehtynyt ) ja jatkuva pulssitus pienemmillä pakkasilla ei hyvää vastuksille tee, no tiedä sitten.

Missäpä sitä järkeä olisi. Joskus vaan tuppaa olemaan tilanne semmonen, että auton pitää olla lähtövalmis ilman ennakkovaroitusta (päivystysluontoinen lähtö, jossa mentävä 5min kuluessa siitä kun viesti tulee puhelimeen).

Henkilökohtaisesti en ole säästöjä laskenut kun kyse on siitä, että lähtöaikaa ei voi ennakkoon tietää. Kysymys on käyttömukavuudesta, josta olen oppinut tuota pakkasvahtia käyttämällä nauttimaan.

Itselläni on 2000w sisätilalämmitin, joka tuossa jaksottaisessa lämmityksessä pitää ikkunat sulana. Auto ei ole kuuma sisältä, mutta siinä tarkenee. Toisaalta, keskellä yötä kun lähtee niin herää paremmin.

Siihen en ota mitään kantaa, mitä tuo mahdollisesti tekee lohkolämmittimen vastukselle. Yhtään vastusta ei ole minulta vielä mennyt.

Tästäkin asiasta voi inttää ja vääntää ihan niin paljon kuin kukanenkin haluaa :-*
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13385
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Jaksottainen virransyöttö autonlämmityksessä
« Vastaus #37 : 26.11.2010, 10:00:15 »
Laitetaas tähän muuten että letkulämppäri tuntuu kestävän paremmin tota pulssisähköä kuin paljas vastus lohkossa....
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

hevonen

  • Vieras
Vs: Jaksottainen virransyöttö autonlämmityksessä
« Vastaus #38 : 26.11.2010, 17:58:34 »
Laitetaas tähän muuten että letkulämppäri tuntuu kestävän paremmin tota pulssisähköä kuin paljas vastus lohkossa....
Sulla on ihan tutkimustuloksia tuosta?

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13385
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Jaksottainen virransyöttö autonlämmityksessä
« Vastaus #39 : 26.11.2010, 18:19:30 »
Sulla on ihan tutkimustuloksia tuosta?
jep samassa tolpassa S40 ja 460. 460 on vaihettu vastus kahden vuoden aikana kerran mutta S40 on edelleen samalla letkulämppärillä viiden vuoden käytön jälkeen... molemmat on calixia. Edelliseen 460:n samassa tolpassaa vaihdettiin kanssa vastus tosin kahdesti... taisin sen tuolla aiemmin mainitakkin...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Jaksottainen virransyöttö autonlämmityksessä
« Vastaus #40 : 27.11.2010, 02:31:34 »
mutta S40 on edelleen samalla letkulämppärillä viiden vuoden käytön jälkeen... molemmat on calixia.mainitakkin...
[/quote]Lämmittääkö se letkulämmitin,,,vai onko vaan sama lämmitin  :2funny:
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13385
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Jaksottainen virransyöttö autonlämmityksessä
« Vastaus #41 : 27.11.2010, 11:59:49 »
mutta S40 on edelleen samalla letkulämppärillä viiden vuoden käytön jälkeen... molemmat on calixia.mainitakkin...
Lämmittääkö se letkulämmitin,,,vai onko vaan sama lämmitin  :2funny:
Itteasiassa se lämmittää tosi hyvin, sillä kahden tunnin lämmityksellä(nykyisessä asunnossa siis kellokytkin) saa sisällekkin lämmintä eli siis se toimii hyvin edelleen... koska lie asennettu autoon... johtosarjan jouduin uusimaan kerran kun oli hankaantunut puhki ja otti maihin johtimet...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: Jaksottainen virransyöttö autonlämmityksessä
« Vastaus #42 : 28.11.2010, 01:01:19 »
Jaksottainen tai kellokytkimellä annosteltu lämmitys ehkä käy joillain työpaikoilla.  Meikäläisen bussikuskin työmaalla siinä ei olisi mitään järkeä.  Joka häiskän työaika alkaa ja päättyy johonkin aikaan vuorokaudesta, yleensä jollain 5:llä jaollisella minuutilla, joita vrk:n mittaan on 288 kpl.  Toiset työkaverit pistävät auton lämmitykseen, kun tulevat töihin.  Toiset, joila on tauko tallilla, pistävät lämmityksen päälle tauolla.  Jotkut sopivat kaverin kanssa, että tämä lykkää töpselin kiinni sopivaan aikaan.  Osa käyttää omia kellokytkimiä.  Jaksotettu lämmitys on /C:stä, koska Pätkitty sähkö vie kellokytkimen väärään aikaan.  Ongelmana on löytää kellokytkin, joita mahtuu kaksi samaan tolpan koteloon. 

Talossa on kielto pysäköidä lämpöpaikalle, jos ei käytä lämmitystä.  Joutaisi olla myös pakko käyttää kellokytkintä.
Päivystysluonteiset ajokit (ja Wiimat) ovat sisällä tallissa.

( "/C" luetaan "per see" )
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaksottainen virransyöttö autonlämmityksessä
« Vastaus #43 : 12.12.2010, 11:06:56 »
Ei varsinaisia kokemuksia, mutta joskus kauan sitten Kajaanissa jouduin toteamaan, että siään illalla viety akku kovilla pakkasilla saattoi jopa käynnistää auton - kylmään jäänyt akku taas ei. Akkulämmittimillä voi kyllä olla vaikeuksia päästä "huoneenlämpöön", koska akku on muuten kylmässä.  Epäilisin että etu on marginaalinen,

hevonen

  • Vieras
Vs: Jaksottainen virransyöttö autonlämmityksessä
« Vastaus #44 : 12.12.2010, 16:46:52 »
No onhan se "pikiskin" täällä! :ristus
Saahaan vähä kokemustakin mukaan. ;)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron