Samppasport  Futurez

E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.

  • 2274 Vastauksia
  • 689163 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #210 : 28.01.2012, 12:25:20 »
Mitähän tuohon omaan pitäisi oikeasti muuttaa että voisi raakana ajella RE85:llä? Ainakin suuttimet loppuu kesken. Jos suuttimet vaihtaisi niin softa pitäisi uusia. Mitähän muuta pitäisi vaihtaa. Tiedetään että tehtaan tekemät flexifuel mallit eroaa monestakin kohtaa, mutta että voisi ajella ilman vikavaloja.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #211 : 28.01.2012, 12:34:04 »
Mitähän tuohon omaan pitäisi oikeasti muuttaa että voisi raakana ajella RE85:llä? Ainakin suuttimet loppuu kesken. Jos suuttimet vaihtaisi niin softa pitäisi uusia. Mitähän muuta pitäisi vaihtaa. Tiedetään että tehtaan tekemät flexifuel mallit eroaa monestakin kohtaa, mutta että voisi ajella ilman vikavaloja.
Ohjelmamuunnos varmaan ja polttoainepumpun riittävyys on kans tarkistettava. Ongelmat varmaakin juuri käynnistyksissä, kun käynnistetään ihan normi kartan mukaan eikä lambda kerkiä heti muuttamaan seosta ??? Korjatkaa jos olen väärässä. Tämä oli sitä kuuluisaa MUTUA :D

Edit: pari yhdyssanaa korjattu :-[
« Viimeksi muokattu: 28.01.2012, 12:41:11 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #212 : 28.01.2012, 12:39:16 »
Ohjelma muunnos varmaan ja polttoaine pumpun riittävyys on kans tarkistettava. Ongelmat varmaakin juuri käynnistyksissä, kun käynnistetään ihan normi kartan mukaan eikä lambda kerkiä heti muuttamaan seosta ??? Korjatkaa jos olen väärässä. Tämä oli sitä kuuluisaa MUTUA :D
Pikaisella googletuksella löytyi conversion kit Volvoonkin, mutta mitenkähän se oikeasti toimii varsinkin kun lyötään lämpömittariin -30 astetta. Lisäksi muutokset pitäisi olla semmoiset että voisi tarvittaessa ajaa normibensallakin. Öljynvaihtoväliä voisi tihentää kun omalla ajolla säästö olisi aika hyvä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #213 : 28.01.2012, 12:40:59 »
Ribbe, kulutuslukemia odottelen mielenkiinnolla. :)

Ok, sulla on uudempi kone mutta jotain osviittaa saa kuitenkin.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #214 : 28.01.2012, 12:43:09 »
Ribbe, kulutuslukemia odottelen mielenkiinnolla. :)

Ok, sulla on uudempi kone mutta jotain osviittaa saa kuitenkin.
taitaa olla semmoinen one time only -tapaus vielä itselle kun Oulusta tuota ei vielä saa, joten kulutuslukemista on vaikea mennä sanomaan. Pitäisi saada pidemmältä ajalta mitattua. Nyt pakkaset varmasti sotkee lukuja muutenkin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #215 : 28.01.2012, 12:47:51 »
Itellä ny olla about 40-45% seos ja kulutus noin 15l sadalla. Mutta ajo on ollu pääsääntösesti sitä 5km suuntaansa, ni hyvä että auto kerkiää ees lämmetä. Huomenna käyn pisemmällä lenkillä ni näkee vähän suuntaa mitä mahtais kuluttaa.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #216 : 28.01.2012, 12:50:09 »
Itellä ny olla about 40-45% seos ja kulutus noin 15l sadalla. Mutta ajo on ollu pääsääntösesti sitä 5km suuntaansa, ni hyvä että auto kerkiää ees lämmetä. Huomenna käyn pisemmällä lenkillä ni näkee vähän suuntaa mitä mahtais kuluttaa.
Itellä on kanssa omassa ajossa ongelma ettei ehdi lämmitä kokonaan. Tälläkin viikolla pari kertaa ilman lohkista käytiin ja suoraan maantielle. 9km matkalla ei ehtiny vielä nousta mittari normaaliin asentoon.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa nvg

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #217 : 28.01.2012, 16:18:45 »
Mitähän tuohon omaan pitäisi oikeasti muuttaa että voisi raakana ajella RE85:llä?

http://bioadapter.com/product_info.php?cPath=28&products_id=45

Ja kytkee sitten kaksi sytytysjärjestyksessä peräkkäin olevaa suutinta rinnakkain, ja ottaa boxiin tulevan ohjauksen noista kahdesta ekaan tulevasta alkuperäisestä johdosta, ja toinen jää sitten käyttämättä. Jos ECU tykkää huonoa, laitat vastuksen puuttuvan suuttimen johtoihin.

abc -ketjuohjaus ei osannut vielä kertoa, mille asemalle ja milloin Oulussa saadaan sininen pistooli, kysyin tuossa tammikuun alkupuolella.

nvg

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #218 : 28.01.2012, 16:57:40 »
http://bioadapter.com/product_info.php?cPath=28&products_id=45

Ja kytkee sitten kaksi sytytysjärjestyksessä peräkkäin olevaa suutinta rinnakkain, ja ottaa boxiin tulevan ohjauksen noista kahdesta ekaan tulevasta alkuperäisestä johdosta, ja toinen jää sitten käyttämättä. Jos ECU tykkää huonoa, laitat vastuksen puuttuvan suuttimen johtoihin.

abc -ketjuohjaus ei osannut vielä kertoa, mille asemalle ja milloin Oulussa saadaan sininen pistooli, kysyin tuossa tammikuun alkupuolella.

nvg
Missä hinnoissa ABC:llä tuo RE85 pyörii? Jos tuo viinan litku pysyisi tuolla euron tietämillä tai siis ero bensaan pysyisi nykyisenlaisena niin joku tuommoinen boksi voisi kiinnostaa. Harmi ettei tuommoista boksia ole vielä saatavilla suoraan 5 sylinterisiin. Itsellä ei ole oikein paikkaa missä alkaa värkkäämään  vastusten kanssa  :-\.

Mutta hyvin lähti auto käyntiin lohkiksen avittamana 50-50 seoksella vaikka on vajaa 15 pakkasta. Eikä ole mitään häiriövalojakaan näkyny. :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa nvg

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #219 : 28.01.2012, 17:37:11 »
Voihan noita boxeja laittaa kaksikin, jos ei halua värkätä. Mutta nuo ehdottamani muutokset voi tehdä sokeripalariman avulla boxin ulkopuolelle, joten ei sekään liene ylipääsemätöntä.

Itse olisin kiinnostunut, jos bensapumpun painetta voisi nostaa jollain opilla, tai optimi olisi, jos siitä voisi tehdä sähköisesti säädettävän. Tällöin voisi käännellä paineen aina seoksen mukaan. Osaisiko joku kertoa, miten 2.4 vaparin paineensäätö tapahtuu?

Kylmästartti ei sinänsä ole ongelma, jos käyttää lohkolämppäriä. Lisävastusta sitten niihin tilanteisiin, jos joutuu starttaamaan kylmänä ilman lämppäriä. Tai asuu Naruskalla :) http://fi.wikipedia.org/wiki/Naruska

nvg

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #220 : 28.01.2012, 18:34:11 »
Voihan noita boxeja laittaa kaksikin, jos ei halua värkätä. Mutta nuo ehdottamani muutokset voi tehdä sokeripalariman avulla boxin ulkopuolelle, joten ei sekään liene ylipääsemätöntä.

Itse olisin kiinnostunut, jos bensapumpun painetta voisi nostaa jollain opilla, tai optimi olisi, jos siitä voisi tehdä sähköisesti säädettävän. Tällöin voisi käännellä paineen aina seoksen mukaan. Osaisiko joku kertoa, miten 2.4 vaparin paineensäätö tapahtuu?

Kylmästartti ei sinänsä ole ongelma, jos käyttää lohkolämppäriä. Lisävastusta sitten niihin tilanteisiin, jos joutuu starttaamaan kylmänä ilman lämppäriä. Tai asuu Naruskalla :) http://fi.wikipedia.org/wiki/Naruska

nvg
pitää näitä miettiä kun oulusta rupeaa viinaa saamaan. Huomenna ajattelin käydä täyttämässä tankin lähtiessä 50-50 seoksella :). Pikaisella googletuksella löytyi jenkki sivu missä myytiin volvoon boksia. Tuota kylmäkäynnistystä pitää miettiä. Pari kertaa on pitäny alle -30 lämpötiloista laittaa auto käyntiin ilman lämmitystä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #221 : 28.01.2012, 20:35:28 »
-21 astetta ilman lämmitystä eikä mitään eroa startissa :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #222 : 28.01.2012, 21:17:40 »
-21 astetta ilman lämmitystä eikä mitään eroa startissa :)

Hitto, pitäisköhän keksiä joku tekosyy käydä Vaasassa.... :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #223 : 28.01.2012, 21:31:26 »
Viimesimmät 20litraa E85 ja mittarissa 140km  :D Haetaan huomenna 30litraa taas  :P

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #224 : 28.01.2012, 21:43:09 »
Hitto, pitäisköhän keksiä joku tekosyy käydä Vaasassa.... :D
Itse tässä jo mietin että pitää varmaan jossain vaiheessa tilata tuo edellisellä sivulla oleva boksi suuttimien piuhojen väliin. Viimeistään silloin kun Oulusta alkaa saamaan viinaa :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy