Race.fi  Puotilan autokorjaamo

E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.

  • 2274 Vastauksia
  • 689190 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #360 : 14.03.2012, 21:00:39 »
Samma här. Lämpösenä toimii ihan normaalisti tosin tehot on häviksissä mutta kulkee kulkee hyvin. Kylmänä saa vähän hankuuttaa.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #361 : 14.03.2012, 22:12:44 »
"ei suoraan sovi käytettäväksi tavallisessa bensiiniautossa"

Tässä lienee taustalla se, ettei kukaan valmistaja uskalla luvata 100%, että kaikki toimii täysin. Varovaisuusperiaatteella mennään.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #362 : 16.03.2012, 14:01:30 »
Paljonkohan pelkkä p-paineensäätinen alipaineletku irroitus nostaa bensanpainetta (ja lisää suutinten tuottoa) ja rikastaa seosta nimenomaan maantieajo kierroksilla? Äkkiähän tuon tietysti kokeilee.

Olikos nuo vakiot (keltaiset) (b200f) nyt 180cc @ 3bar? Eikös vakiopaine ole jotain vähä alle 3 bar luokkaa?
« Viimeksi muokattu: 16.03.2012, 14:49:52 kirjoittanut voimavolvo »
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #363 : 16.03.2012, 15:10:50 »
Paljonkohan pelkkä p-paineensäätinen alipaineletku irroitus nostaa bensanpainetta (ja lisää suutinten tuottoa) ja rikastaa seosta nimenomaan maantieajo kierroksilla? Äkkiähän tuon tietysti kokeilee.

Olikos nuo vakiot (keltaiset) (b200f) nyt 180cc @ 3bar? Eikös vakiopaine ole jotain vähä alle 3 bar luokkaa?

Vakiosäädin ainakin Volvo 740 B200F 2,5bar.
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #364 : 16.03.2012, 17:02:22 »
Eikö se ole 3bar säädin?

En usko etuva tuolla hirveää vaikutusta on mutta kokeile :) vedätettäessä se ei ainakaan vaikuta seoksiin
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #365 : 16.03.2012, 17:18:43 »
Eikö se ole 3bar säädin?

En usko etuva tuolla hirveää vaikutusta on mutta kokeile :) vedätettäessä se ei ainakaan vaikuta seoksiin

Ainakin omassa ja kahdessa kaverin B200F:ssä on 2,5 bar säädin.
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

EVO8

  • Vieras
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #366 : 16.03.2012, 17:23:58 »
Tyhjäkäynnillä (alipaine imusarjassa) 2.5bar ?

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #367 : 16.03.2012, 18:09:36 »
mäkin uskon ennemmin tuohon 2.5bar.  Joo täysvedossa se ei vaikuta kun alipainetta ei juurikaan ole ja muutenkin täys rikastus päällä. täytynee koittaa paljonko raaskii laittaa reetua letku irrallaan ilman boksin herjausta laihasta seoksesta osakuormalla.
eikös vakiosäätimestä saanut muuten puristamalla kasaan enemmän painetta?
« Viimeksi muokattu: 16.03.2012, 18:11:28 kirjoittanut voimavolvo »
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #368 : 16.03.2012, 22:17:19 »
mäkin uskon ennemmin tuohon 2.5bar.  Joo täysvedossa se ei vaikuta kun alipainetta ei juurikaan ole ja muutenkin täys rikastus päällä. täytynee koittaa paljonko raaskii laittaa reetua letku irrallaan ilman boksin herjausta laihasta seoksesta osakuormalla.
eikös vakiosäätimestä saanut muuten puristamalla kasaan enemmän painetta?
juuri näin. Imusarjaan menevän letkulähdön kohdalta kun puristaa kasaan niin saa painetta lisää.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #369 : 16.03.2012, 22:35:01 »
Ison Volvon B200F koneessa kuuluis olla 3bar säädin,eihän poijat oo mitannut tosiaan letku kiinni paineita joutokäynnillä?

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #370 : 18.03.2012, 16:54:29 »
Onko kukaan käyttäny vielä katsastuksessa viinat tankissa? Minkälaisia lukemia pakokaasurakkine antanee?
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #371 : 18.03.2012, 19:01:16 »
Onko kukaan käyttäny vielä katsastuksessa viinat tankissa? Minkälaisia lukemia pakokaasurakkine antanee?
Viinalla menee helpommin läpi testeistä. esim. oma 740 jossa b200e olisi mennyt myös vähäpäästöisen auton testeistä läpi kun tankissa oli n.70% viinaa vaikka ei tuossa ole edes kattia  :P
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Madbull

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • VolvoKapteeni
    • Ristikivi Street Outlaws
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #372 : 19.03.2012, 19:49:31 »
Iskin tuollaisen bioadapterin kiinni b200f koneeseen. Tankkaisin lähes tyhjän tankin täyteen re85. En huomannut lämpöisenä oikein mitään eroa. Ei sytytellyt vikavaloja tjs. Kylmäkäynnistys on vähän heikompaa, mutta lähtee ekalla käyntiin ja hetken käy epätasaisemmin. En tiedä pitäisikö ostaa varuiksi hiukan suuremmat suuttimet.
-Ristikivi Street Outlaws-
940 -90
244 -78 V8
Tuusula

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #373 : 19.03.2012, 19:51:50 »
Iskin tuollaisen bioadapterin kiinni b200f koneeseen. Tankkaisin lähes tyhjän tankin täyteen re85. En huomannut lämpöisenä oikein mitään eroa. Ei sytytellyt vikavaloja tjs. Kylmäkäynnistys on vähän heikompaa, mutta lähtee ekalla käyntiin ja hetken käy epätasaisemmin. En tiedä pitäisikö ostaa varuiksi hiukan suuremmat suuttimet.
onko tuossa säädettävä kylmärikastus potikka  ???
pistä toki mallia esille  ;)
ilmeisesti tämä
http://bioadapter.com/index.php?cPath=28

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #374 : 19.03.2012, 19:53:25 »
Onkos kellään kokemusta miten toimii E85:nen k-jettiläisessä? Aattelin että uskaltaako sitä tankata tohon omaan B200e:hen? Joutuis varmaan säätää seosta mutta pelittääkö se ylipäätään tuossa mitenkään?
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

 

Futurez  Kulkukoira