Autoracing  KL-varaosat

E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.

  • 2274 Vastauksia
  • 689160 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa skatt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1095 : 17.11.2012, 16:55:17 »
Nyt on tankattu E85sta B200e koneeseen. Aloitin kokeilut heti mallilla sokka irti, ja laitoin lähes tyhjän tankin täyteen. Meno oli vähän nykivää. Puoli kierrosta ruuvvasin rikkaammalle, ja nyt tuntuu kulkevan paremmin, jopa lähes normaalisti, auto ei kiihdy ehkä niin hyvin.

Kone ei toimi kylmänäö ollenkaan, lähtee huonosti käyntiin, ja sammuu heti jos painaa kaasua yhtään enempää. Minkähän tuohon keksis että pääsis talven yli viinalla ajamalla.

Kulutus nousi aika paljon, en tiiä johtuuko lyhyestä nurkka ajosta, vai mistä, tarkempia lukuja ilmottelen myöhemmin.

Paljonko olette ruuvvanneet seosta rikkaammalle, viinalla ajettaessa?
Volvot: 740 B200E ja 740 D24Tic

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1096 : 17.11.2012, 17:34:19 »
Nyt on tankattu E85sta B200e koneeseen. Aloitin kokeilut heti mallilla sokka irti, ja laitoin lähes tyhjän tankin täyteen. Meno oli vähän nykivää. Puoli kierrosta ruuvvasin rikkaammalle, ja nyt tuntuu kulkevan paremmin, jopa lähes normaalisti, auto ei kiihdy ehkä niin hyvin.

Kone ei toimi kylmänäö ollenkaan, lähtee huonosti käyntiin, ja sammuu heti jos painaa kaasua yhtään enempää. Minkähän tuohon keksis että pääsis talven yli viinalla ajamalla.

Kulutus nousi aika paljon, en tiiä johtuuko lyhyestä nurkka ajosta, vai mistä, tarkempia lukuja ilmottelen myöhemmin.

Paljonko olette ruuvvanneet seosta rikkaammalle, viinalla ajettaessa?
Se ruuvi mitä nyt olet ruuvannut ei vaikuta kun tyhjäkäyntiseoksiin. Kierroksilla autosi käy LAIHALLA ja pahasti.

Nappase op säätimeltä töpseli irti niin tilanne paranee.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa skatt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1097 : 17.11.2012, 18:08:05 »
Se ruuvi mitä nyt olet ruuvannut ei vaikuta kun tyhjäkäyntiseoksiin. Kierroksilla autosi käy LAIHALLA ja pahasti.

Nappase op säätimeltä töpseli irti niin tilanne paranee.

Missä tuo anturi sijaitsee ja mihin se vaikuttaa? Otampa johdon irti ja testaan lisää.

Kiitoksia
Volvot: 740 B200E ja 740 D24Tic

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1098 : 17.11.2012, 21:46:44 »
Missä tuo anturi sijaitsee ja mihin se vaikuttaa? Otampa johdon irti ja testaan lisää.

Kiitoksia
Ohjauspaineen säädin. Kylmärikastus on silloin periaatteessa kokoajan päällä kun töpseli irti mutta pitkässä ajossa kone lämmittää murkulan lämpöön jossa mielestäni seosket on aika ok.

Murkula imusarjan alla, näkyy edestä päin, 2 napainen boschin töpseli tulee ylhäältä päin..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1099 : 18.11.2012, 03:44:11 »
Kuulin tossa kaverilta mutuilua, että re85 ei saata aina olla saatavilla jolloinka st1 voi laittaa sinne RE85 tankkiin pensaa jatkoksi.. Onko tässä mutuilussa mitään perää? Jos on, niin flexifuelithan nyt ei virka tuosta mitään, mutta mites sitten nää muut viinalla kulkevaksi muutetut pirssit sitten...?

Mutuilua mutuilua..
« Viimeksi muokattu: 18.11.2012, 04:21:39 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1100 : 18.11.2012, 03:51:17 »
Kattelin tänään Lahden keskustassa kun toria kiers käkkylä escalade. Perseessä luki flexifuel, onks seki semmosia vehkeitä mihin voi panna viinaa tankkii? Voi kyllä kuvitella mikä kulutus tommosella on viinalla kun ei bensallakaa mee ihan vähällä. :idiot2:
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa marvi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • Se. Varma. Kotimainen.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1101 : 18.11.2012, 10:39:08 »
Kuulin tossa kaverilta mutuilua, että re85 ei saata aina olla saatavilla jolloinka st1 voi laittaa sinne RE85 tankkiin pensaa jatkoksi.. Onko tässä mutuilussa mitään perää? Jos on, niin flexifuelithan nyt ei virka tuosta mitään, mutta mites sitten nää muut viinalla kulkevaksi muutetut pirssit sitten...?
Joo ja talvella voi dieselipumpusta tulla bensaa jos etelä-euroopassa kulutus kasvaa niin korkeaksi että tänne asti ei dieseliä riitä.
http://www.abcasemat.fi/tankkaa/e-85/e-85/files/kayttoturvallisuustiedote-e85.pdf
Tuossakin mainitaan että bensiinin määrä voi vaihdella 15 - 30% välillä, mutta ei siellä sen enempää voi olla. Jos tuota E85:sta ei olisi jostain syystä saatavilla niin eiköhän sinne tule lappu mittarille ja pumppu kiinni.

Kun kerran mutuillakkin saa niin, auttaisikohan tuon K-Jetin etanolisointiin jos kylmäkäynnistyssuuttimen muuttaisi käsinohjattavaksi ja sitten kylmäkäynnistyksessä ruikkisi extramäärän ainetta?
« Viimeksi muokattu: 18.11.2012, 10:42:10 kirjoittanut marvi »
V70 D5 -02, S60 T5 -01
In Memoriam: 240 GLi -87, V70 -97, V70 D5 -05

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1102 : 18.11.2012, 11:02:57 »
Kun kerran mutuillakkin saa niin, auttaisikohan tuon K-Jetin etanolisointiin jos kylmäkäynnistyssuuttimen muuttaisi käsinohjattavaksi ja sitten kylmäkäynnistyksessä ruikkisi extramäärän ainetta?
Auttaa kai se vähän mutta -30 voi olla jo hankala vaikka kuinka syöttää sitä kasivitosta.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1103 : 18.11.2012, 11:19:44 »
Auttaa kai se vähän mutta -30 voi olla jo hankala vaikka kuinka syöttää sitä kasivitosta.
Se on sen ajan ongelma.
Noi bioadpterit ei maksa ku satasen, loppuu lekkiminen kertaheitolla. Suosittelen.

Jenkeissä on jo -90 luvulta asti touhuttu etanolin kanssa ja paljon eri malleja joissa käy suoraan etanoli.
Käkkylässä tulee suurempi € säästö etanolilla kurvaillessa vs. bensa-ajoon. Mulla tulee 5€ satasella Voyagerissa säästöä, kuukaudessa 120, vuodessa 1500 :o  Jos ei joudu -30*:ssa laittamaan bensaa tankkiin. Koskahan etelä-Suomessa on sellaisia pakkasia ::)
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa marvi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • Se. Varma. Kotimainen.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1104 : 18.11.2012, 13:18:20 »
Noi bioadpterit ei maksa ku satasen, loppuu lekkiminen kertaheitolla. Suosittelen.
K-jettiin ei taida bioadapteria olla saatavilla. Mutta google kyllä antaa vahvistuksia onnistuneista E85-konversioista K-Jetillä, ainakin toisen merkkisissä autoissa ja ilmeisesti Volvoissakin.

Ja tosiaan -30 starttaukset taitaa napapiirin alapuolella olla niin vähissä että voi sitten vaikka tilailla mittariauton jos ei lähde vehkeet tulille. Esilämmityksellä ja pienellä ajojen suunnitelulla vältänee tuollaiset starttaukset kokonaan.
V70 D5 -02, S60 T5 -01
In Memoriam: 240 GLi -87, V70 -97, V70 D5 -05

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1105 : 18.11.2012, 13:31:07 »
Niin, K-jetti :facepalm: Enpä muistanut että niitäkin on vielä olemassa.

Jos ei ole Lambda-anturilla varustettu, niin sitten ohjauspaineen säätimen rukkausta.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2012, 13:38:46 kirjoittanut Kupru »
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8963
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1106 : 18.11.2012, 14:48:11 »
Öö, onhan K-Jetissä seoksen säätöruuvi?

Ainakin mulla on tuossa pihassa yks K-Jet joka ei ole lambdasta kuullutkaan mutta seosruuvi on...

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1107 : 18.11.2012, 17:18:32 »
seos ruuvi vaikutaa lähinnä tyhjäkäynti alueeseen pienillä ilmamäärillä. Itse seossäätö hoituu melkein tuota ohjauspainesäädintä rukkaamalla

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1108 : 18.11.2012, 18:35:25 »
Öö, onhan K-Jetissä seoksen säätöruuvi?

Ainakin mulla on tuossa pihassa yks K-Jet joka ei ole lambdasta kuullutkaan mutta seosruuvi on...
Lambdallinen k-jetti taitaa olla KE-jetti ???

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1109 : 18.11.2012, 20:38:52 »
Lambdallinen k-jetti taitaa olla KE-jetti ???
Khyl.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

KL-varaosat  Race.fi