Woimia vaan taisteluun. Nämä kierrosten päälle jäämiset ja vastaavat ongelmat ovat kyllä raivostuttavia välillä, erityisesti jos käy niinkuin kuvailit "nyt se toimii, eiku ei toimikkaan".
Mites näissä kaasareissa, kuinka herkkiä ne oli ilmanputsarimuutoksille? Mulla on sellainen tunne että "vääränlainen", erityisesti liian hyvin virtaava suodatin voi sotkea näiden muuttuvakurkkuisten toimintaa?
Takavuosina mulla oli eräässä vehkeessä tupla Weberit ja niiden saaminen oikeisiin, tai ainakin toimiviin, säätöihin vei aikaa. Rahaakin olisi mennyt mutta rahattomalla nuorella miehellä ei ollut varaa ostella neuloja ja suuttimia määrättömästi. Kaverin faijan jenkki Edelbrock on kans semmoinen kummitus, ollut ihan paketista asti sellainen että joku päivä tyhjäkäynti vaan pysyy korkealla vaikka mitä tekis, sit seuraavana päivänä käy esim. koko cruising-illan kuin kello.
Hulluinta näissä on se että voi olla joku ihan mitätön säätö tai vuoto joka pilaa kaiken.
Tossa tuli jo tekstiä 123 ignitionin jakajasta, en osaa luennoida siitä sen kummemmin mutta yhden siihen näkemykseen että melkein bolt-on tyylisesti moisella saa vanhan auton kuin uudeksi sytkän osalta. Mulla oli ko. jakaja B30A:n kyljessä, heitin vanhan kärkijakajan varastoon ja iskin ton 123:n tilalle niin auto muuttui kuin yöstä päiväksi. Tommonen yhdistelmä, 2 x Strömbergit + 3.0 kutonen + painava kantikas isorenkainen maasturi oli varsin perso bensalle, pelkkä jakajapäivitys pudotti kulutusta litroilla ja auton käytöskin muuttui valovuosia paremmaksi.