Tuosta tasakaasulla mutkissa ongelmasta.. Kun puhuitte että voi hienosäätää sitä niin tarkoitatte sillä mitä?
Tarkoittaa käytännössä sitä, että miten suuri rako on lukon "puolikkaiden" välissä. Mitä suurempi rako, sitä enemmän puoliskojen (eli vetareiden) täytyy kiertyä eri suuntiin, jotta ristitappi pakottaa lukon puolikkaat kiinni toisiinsa. Aika hankala pukea sanoiksi, mutta kuva kertoisi taas enemmän.
Aussie Lockerin asennusohjeessa olevat toleranssit tuumina oli aika suuret, ja siitä johtuivat ongelmani ko. lukkotyypin kanssa. Kun sitten (3:n) kerran asensin lukkoa kaverin autoon, shimmasin raon tarkoituksella "luille". Tutumpana mitta-arvoja välykseksi tuli 2 x hammaskorkeus, eli olikohan jotain 5-6mm, ei jaksa muistaa ihan tarkkaan. Kuitenkin tällä välyksellä toimii parhaiten eikä ole niin kulmikas käytökseltään.
Shimmaukseen tarvitaan liukulevyjä, joita käytetään yleisesti vaihteistoissa ja perissä. Varmaan löytyy koneistamoista yms. alan liikkeistä. Itse käytin Mersun automaattilaatikon pääakselin shimmejä.