Futurez  Kulkukoira

Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"

  • 432 Vastauksia
  • 288577 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Aukki

  • Master (evp)
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1773
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #105 : 06.08.2015, 16:38:03 »
Tätä mä itsekin pelkään ja mietin. Alkaa olla takki aika tyhjä ideoista ja haasteista :idiot2: Mielenterveys ei kuitenkaan anna periksi olla tekemättä mitään, mutta kuitenkin kaiken tekemisen tulisi sisältää riittävästi haasteita, niin tässä ollaa vähän niin sanotusti puun ja kuoren välissä.

Mulla olisi sulle haaste, mutta sen jälkeen Laitila kaivettaisiin irti Suomesta ja molemmat saataisiin banaania.  :D

Kuten Rami sanoi, kaikissa meissä asuu pienen pieni kulmamies, mutta tekeminen jää synapsien sähinäksi pääkoppaan.  :))
Puhumattakaan että on nämä viisi peukaloa molemmissa käsissä ja kaikki keskellä kämmentä.
 
Tämä uunituore uniikki taidonnäyte on taas kyllä sellainen merkkipaalu auton rakentelemista, mitä kelpaa tutkailla pitkään.  P>

Aikuisten mopoautoilua jo vuodesta 2022

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #106 : 06.08.2015, 18:38:06 »
Ensimmäinen Bemari, minkä ulkonäöstä pidän  :o

Ensimmäinen Bemari, mikä herättää omistamisen halua :tykkää:
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #107 : 06.08.2015, 20:24:06 »
On se kova jätkä!  :hg: :hg: :hg: Linjat ovat kuin suoraan legendaaristen korisuunnittelijoiden kynästä, itselleni tulee mieleen Daimler ensimmäisenä tuosta. Aivan uskomattoman upea ja tässä kun on itse vasta oikeastaan nyt päässyt peltihommien makuun, kun sika on vihdoin otettu työn alle, niin tuo työmäärä ja taito on aivan järjetön mitä tuollaiseen on mennyt. Itse kun arpoo jotain helman kanttausta jo sen verran kauan, saati jos pitäisi pintapelleistä tehdä jotain noin kaunista! Mahtavaa että meillä Suomessakin osataan!  8)

Monet ovat tuntuneet sanovan että perää pitäisi saada alas, mutta mä olen varmaan niin sekasin että tuo näyttää tuollasena helvetin hyvältä.  ;D Tuo vähän 70-luvun tyyliä sopivasti..
« Viimeksi muokattu: 06.08.2015, 20:28:14 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6330
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #108 : 06.08.2015, 20:33:34 »
Monet ovat tuntuneet sanovan että perää pitäisi saada alas, mutta mä olen varmaan niin sekasin että tuo näyttää tuollasena helvetin hyvältä.  ;D Tuo vähän 70-luvun tyyliä sopivasti..

Harmiksesi on todettava, että perä painui tänään alas :-\



Samalla vaihtui pari puslaa tukivarsiin ja takaiskarit.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #109 : 06.08.2015, 21:22:24 »
Hieno on ja pieni madallus tuo varmaan auton muodot entistä paremmin esiin. Pitikö etuvaloihin laittaa muuten korkeudensäätö, vai onko vanhempi kori/jotkut dot-umpiot, jotka ei sitä tarvi?

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6330
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #110 : 06.08.2015, 22:30:06 »
Hieno on ja pieni madallus tuo varmaan auton muodot entistä paremmin esiin. Pitikö etuvaloihin laittaa muuten korkeudensäätö, vai onko vanhempi kori/jotkut dot-umpiot, jotka ei sitä tarvi?

Auto on -93, eli korkeudensäätöä ei tarvii olla.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #111 : 06.08.2015, 22:35:44 »
Onko ilmajouset poissuljettu hifistely vaihtoehto?
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #112 : 06.08.2015, 23:15:13 »
Melkein meni ilta pilalle. Meni nimittäin niimpaljo aikaa kuvia hoomoilasena kahtellessa että meinas vähä kotityöt jäädä tekemäti ja tulla pieni palaute  :-[. Aivan käsittämättömän mahtavaa jälkeä, joskin tuo pesuriasia näyttäisi hieman epätoimivalta, sopisko siihen se semmonen sulan varteen tuleva suutin? Missähän hiton henkilöautoissa semmosia oli, raskaankaluston puolellahan tuo on ihan normi toteutustapa. No, C3 corvetessa ainakin on moinen nippeli ja tuskin maksaa montaa kolikkoa. Toinen pientä hämmennystä herätti tuo takasivulasin ikkunalistan alle jäävä "onkalo", onko siellä siis bemmin oma lasitiiviste sen alla ja onkalosta vaan vedenpoistot johonkin vai miten tuo rakenne päätyi olemaan, ihan siis ettei vesi jää seisomaan?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #113 : 07.08.2015, 00:03:18 »
"Köhköh" ainakin citroen bx mallissa on suutinputki pyyhkijänvarressa "köhköh"

Hieno on kummajainen O0

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 230
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #114 : 07.08.2015, 00:13:59 »
Piti oikein vähän miettiä mitä sanoisi ja monta sivua ylistyksiä jää kirjoittamatta mitä alunperin ajattelin...

...mutta ehkä tässä nyt tiivistyy itselle se olennaisin koska olen apuja saanut tältä tyypiltä.

Kulmamies kirjoitti...:
Lainaus
Mä ajattelisin paremminkin niin, että "Menenpäs talliin tekemään sen kauan suunnittelemani jutun valmiiksi, kun tuokin tyyppi saa omassa tallissa tavallisilla työkaluilla tuollaista aikaiseksi"  :)

...menin sitten tuohon ulos, purkasin mk1:n sähköpeilin atomeiksi ja... jopa korjasin sen...

Kiitos!

ps. ihmettelinkin kun "kulmiksella" ei ollut hetkeen mitään projektia... Tämä(kin) on niin ... sanomaton...
"If I die... I die..." <- joku

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 230
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #115 : 07.08.2015, 00:16:58 »
"Köhköh" ainakin citroen bx mallissa on suutinputki pyyhkijänvarressa "köhköh"

...eikös tää ratkaisu ollut jo jossain aikaisemmassakin "tekijän" projektissa samoin toteutettu? Eli wanha...
"If I die... I die..." <- joku

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6330
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #116 : 07.08.2015, 09:19:30 »
Onko ilmajouset poissuljettu hifistely vaihtoehto?

Ei toki. Tässä vaiheessa se ei kyllä ole edes vielä tullut mieleen, mutta ehkäpä joskus tulevaisuudessa. Ehkäpä seuraavana on ensi talvena vuorossa moottoritila. Sille ei ole nyt vielä tehty yhtään mitään ja se on aika rujon näköinen kaikkine edellisen omistajan tekemine hienoine hitsauksineen :-[


Melkein meni ilta pilalle. Meni nimittäin niimpaljo aikaa kuvia hoomoilasena kahtellessa että meinas vähä kotityöt jäädä tekemäti ja tulla pieni palaute  :-[. Aivan käsittämättömän mahtavaa jälkeä, joskin tuo pesuriasia näyttäisi hieman epätoimivalta, sopisko siihen se semmonen sulan varteen tuleva suutin? Missähän hiton henkilöautoissa semmosia oli, raskaankaluston puolellahan tuo on ihan normi toteutustapa. No, C3 corvetessa ainakin on moinen nippeli ja tuskin maksaa montaa kolikkoa. Toinen pientä hämmennystä herätti tuo takasivulasin ikkunalistan alle jäävä "onkalo", onko siellä siis bemmin oma lasitiiviste sen alla ja onkalosta vaan vedenpoistot johonkin vai miten tuo rakenne päätyi olemaan, ihan siis ettei vesi jää seisomaan?

Pieniin asioihin säkin kiinnität huomiota :) Se pissapoika on tosiaan vähän oudossa asennossa, mutta hoitaa tehtävänsä, eli ruiskii vettä tuulilasille.

Sivulasin kourusta valuu vesi oviaukkoon. Se kouru on sieltä päästä auki ja ohessa paras (lue, ainut) kuva aiheesta.



...eikös tää ratkaisu ollut jo jossain aikaisemmassakin "tekijän" projektissa samoin toteutettu? Eli wanha...

Juu siinä 960:ssa oli Renault Masterin suuttimet pyyhkijän sulissa.

Poissa oa5599

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 215
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #117 : 07.08.2015, 09:55:48 »
hienosti on pelti muotoa saanut, harvoin onnistuu tälläiset muutos työt jossa yhdistetään eri autojen kokonaisuuksia, mutta tämä on kyllä hieno,, itse ehkä olisin upottanut pakoputkien ulostulot ainakin osittain takahelmaan, tuo takapellin rekkarin upotus on asiallinen,,parempi kuin volvon tehtaan jäljiltä , ehkä se VOLVO teksti  jää vähän ahtaaksi siihen väliin,,  seuraavaa projektia odotellessa.

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #118 : 07.08.2015, 10:01:46 »
Herättää hyvinkin ristiriitaisia tuntemuksia.
Työn jälki on kyllä maailman tasoa.
citikka

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6330
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #119 : 07.08.2015, 10:13:54 »
Itse ehkä olisin upottanut pakoputkien ulostulot ainakin osittain takahelmaan, tuo takapellin rekkarin upotus on asiallinen,,parempi kuin volvon tehtaan jäljiltä , ehkä se VOLVO teksti  jää vähän ahtaaksi siihen väliin.

No hittohemmetti. Mä mietin sitä, kun tein tuota hiekkapeltiä, mutta tuli siihen lopputulokseen, että en mä ikinä saa pakoputkia niin ylös, että se mitään upotuksia tarvitsisi, mutta toisin kävi :( Olisi tarvinnut tehdä tuo pakoputki ennen maalauksia, niin olisi voinut tuon hiekkapellin vielä muotoilla, mutta enää ei tohdi.

Noita V O L V O kirjaimia olisi kyllä pienempiäkin, niin sitten voisi saada ne 164 kuuluvat listatkin mahtumaan peräpellin ylä- ja alareunaan.

 

Autoracing  KL-varaosat