Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"

  • 432 Vastauksia
  • 288576 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #285 : 18.06.2017, 19:47:44 »
Tää siis se 4.4 vai 5 litranen kasi? Alkaa oleen venttiileit kiitettävästi  O0
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #286 : 22.06.2017, 23:53:10 »
Tää siis se 4.4 vai 5 litranen kasi? Alkaa oleen venttiileit kiitettävästi  O0

S62B50 on se 5.0 V8, joka oli E39 M5:ssa.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6330
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #287 : 23.12.2017, 18:36:41 »
Hyvää Joulua!!

Vähäsen ollut hiljaiseloa ja viimeisiin kirjoituksiinkin on jäänyt kommentoimatta :-[

Oheisesta linkistä ennennäkemätöntä kuvamateriaalia ;) https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20162%20M3/6.%20Moottori/

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #288 : 23.12.2017, 18:45:59 »
Tässä kohtaa on vaan parempi olla hiljaa ja kumartaa pitkään yrittää kelata kieli takas suuhun :o kuolat on kyllä jo pitkin rinnuksia kai ne pesemällä lähtee
kiitoos ja anteeks.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #289 : 23.12.2017, 19:31:46 »
Hyvää Joulua!!

Oheisesta linkistä ennennäkemätöntä kuvamateriaalia ;) https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20162%20M3/6.%20Moottori/

Kiitos samoin.

Kaikki kuvat läpi selanneena, aamen  S*

Tollaiseen ei ainakaan tässä kohtaa itsestä ole kuin nostamaan hattua  -H-
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa evilracer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #290 : 23.12.2017, 19:32:34 »
Hiukan aloin jo aavistelemaan, kun tuolla toisella foorumilla ruveltiin kyselemään S62B50:n sielunelämästä, mutta että tämmöistä  S* Ei voi kuin arvostaa.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6330
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #291 : 23.12.2017, 20:50:21 »
kuolat on kyllä jo pitkin rinnuksia kai ne pesemällä lähtee

Jos ei lähde, niin suosittelen kääntymään lääkärin puoleen :D


Tollaiseen ei ainakaan tässä kohtaa itsestä ole kuin nostamaan hattua  -H-

Sama fiilis täälläkin. Olisipa joskus mukavaa taas saada joku ihan järjetön inspiraatio.


Hiukan aloin jo aavistelemaan, kun tuolla toisella foorumilla ruveltiin kyselemään S62B50:n sielunelämästä, mutta että tämmöistä  S* Ei voi kuin arvostaa.

Joo pakko oli jostain aloittaa, kun oli aika hepreaa aluksi koko systeemi. Myyjä kehui moottorin olevan lähes käyntivalmis, mutta ensimmäistä kertaa tekniikan nähdessäni olo oli lievästi ilmaistuna epätoivoinen.


Suomesta ei tähän projektiin jurikaan apuja löytynyt, mutta ulkomailla tuntuu olevan aika yleinenkin tekniikkaswappi. Hollannista löytyi kaveri, joka ohjelmoi ecusta ajoneston ym. muuta turhaa pois ja sieltä tuli myös pieni puolivalmis johtosarjan pätkä ecun ja auton välille. Tuotteet olivat ihan toimivia, mutta asiakaspalvelu jotain surkean ja ala-arvoisen välimaastosta. No, loppu hyvin kaikki hyvin. Tai no, kyllähän tämä kerran jo edelliskesänä jätti tien päälle, kun ecu hajosi :(

Tämä koneprojekti siis valmistui jo alkukesästä 2016, mutta en ole asiasta halunnut/jaksanut/kiinostunut ennen mitään juuri selittämään.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #292 : 23.12.2017, 20:55:21 »
Ensimmäinen kommentti minulta, koska en jaksaisi "seurata", mutta pakko.

Nuo peltitöiden kuvat läpi kahlanneena on kyllä hieno ja mittava projekti. Tämä menee kategoriaan "tunteella ja taidolla tehty", joten arvostan kyllä kovasti.

Auton ulkonäössä tietyissä kuvakulmissa sivusta katsoen on jotain ikäänkuin "pielessä", mutten osaa sanoa mitä. Ei auto missään nimessä ruma/ristiriitainen ole, mutta koska en osaa sanoa (vaikka todella usein olen kuvia katsonut ja pohtinut), niin epäilen tämän olevan taas niitä kameran kikkailuja (livenä kun en ole päässyt näkemään).

Mutta hienoa tekemistä, vaikka onkin vain "uudelleen pellitetty bmw". Tekemisen taso tekee tästä(kin) autosta hienon. :)

Poissa Oski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #293 : 23.12.2017, 21:00:47 »
Hienoa ja ennakkoluulotonta tekemistä. Muutosten määrä pelkästään tuossa koneen ympärillä on jo uskomaton.  -H-
Amazon -66, Pyhimys -64, 2 x S60, Ford 8 NAN, MB CLA

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6330
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #294 : 23.12.2017, 21:29:45 »
Ensimmäinen kommentti minulta, koska en jaksaisi "seurata", mutta pakko.

Auton ulkonäössä tietyissä kuvakulmissa sivusta katsoen on jotain ikäänkuin "pielessä", mutten osaa sanoa mitä. Ei auto missään nimessä ruma/ristiriitainen ole, mutta koska en osaa sanoa (vaikka todella usein olen kuvia katsonut ja pohtinut), niin epäilen tämän olevan taas niitä kameran kikkailuja (livenä kun en ole päässyt näkemään).

Oi mä niin tunnen sun tuskasi. Kunpa foorumilla olisikin sellainen "älä seuraa" toiminto :)

Jos saan veikata, niin näkemääsi häiritsee taka-akselin sijainti ja takapyöränkaaren korkeus. Ne ovat tietysti ihan sitä mitä Volvon insinöörit ovat suunnitelleet, mutta akseli saisi olla hitusen taaempana ja kaari ylempänä. Alunperin pelkäsin autosta tulevan joistain kohdin vielä "kummajaisempi", mutta ihan kohtuullinen siitä kuitenkin lopulta tuli.

Mitä tulee ulkonäköön yleisesti, niin haluaisin tähän pienemmät vanteet ja paksummat renkaat. En tiedä kuinka paljon jarrujen puolesta on varaa vannetta pienentää, mutta jos edes tuuman saisi pois.


Hienoa ja ennakkoluulotonta tekemistä. Muutosten määrä pelkästään tuossa koneen ympärillä on jo uskomaton.  -H-

Olihan sitä puuhaa siinä aikalailla :D Näin jälkiviisaana olisi pitänyt rempata kone vähän perusteellisemmin, mutta jossain vaiheessa tuli henkinen rahantuhlausraja vastaan. Ihan sama mitä tuohon moottoriin osti, niin aina meni tonni. Jakopää ja venttiilinvarren kumit olisi vielä pitänyt laittaa. Nyt se on vähäsen haasteellista ilman moottorin irroitusta.

Poissa make s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 178
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #295 : 23.12.2017, 21:30:18 »
Juu....u. Kyllä hiljaseks vetää kun katselee Gurun tekemisiä. On kyllä hienoa että laittelet näitä kuvia ja juttuja projekteistas tänne foorumiin, on sen tasoista tekemistä että ei varmaan muut voi ku ottaa sen hatun kauniiseen käteen ja kumartaa. Tässä kohtaa ei voi kuin kiittää kuvista , hieno joululahja kaikille foorumilaisille ja elä hävitä tuota tekemisen kipinää , ilo olisi seurata sun tekemisiä jatkossakin. Hyviä jouluja täältäkin ja  :hg: P>

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #296 : 23.12.2017, 21:35:54 »
Jos saan veikata, niin näkemääsi häiritsee taka-akselin sijainti ja takapyöränkaaren korkeus. Ne ovat tietysti ihan sitä mitä Volvon insinöörit ovat suunnitelleet, mutta akseli saisi olla hitusen taaempana ja kaari ylempänä. Alunperin pelkäsin autosta tulevan joistain kohdin vielä "kummajaisempi", mutta ihan kohtuullinen siitä kuitenkin lopulta tuli.
No sitä kohtaa olen eniten päässäni pyöritellyt, mutten kuitenkaan osaa sanoa olisiko parempi ns. "matalammalla kylkilinjalla".

Eli takakylki on hiukan massiivinen ja kori takaosastaan vaikuttaa korkealta. Takapyörät tosiaan on ikäänkuin "liian edessä", mutta jos ne olisi taaempana, epäilisin auton sopusuhtaisuuden olevan pielessä (takamoottorisen näköinen olisi tällöin). Tosin, epäilen että kuvat korostavat kyseistä efektiä tietystä kulmasta, koska esimerkiksi takaviistosta otetuissa kuvissa perä näyttää enemmänkin sopusuhtaiselta.

Sivulta katsoessa katon pyöreys korostuu ja voi täten korostaa edm. efektiä.

Mutta ilmeisesti olet itsekkin asiaa pyöritellyt päässäsi?

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6330
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #297 : 23.12.2017, 21:36:25 »
Juu....u. Kyllä hiljaseks vetää kun katselee Gurun tekemisiä. On kyllä hienoa että laittelet näitä kuvia ja juttuja projekteistas tänne foorumiin, on sen tasoista tekemistä että ei varmaan muut voi ku ottaa sen hatun kauniiseen käteen ja kumartaa. Tässä kohtaa ei voi kuin kiittää kuvista , hieno joululahja kaikille foorumilaisille ja elä hävitä tuota tekemisen kipinää , ilo olisi seurata sun tekemisiä jatkossakin. Hyviä jouluja täältäkin ja  :hg: P>

Voi kiitos. Ja kiitos edellisillekin kommentoijille :) Kyllähän tällainen värkkäily on just sitä mistä tykkää, mutta riittävän mielenkiintoinen ja haastava idea vaan puuttuu.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6330
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #298 : 23.12.2017, 21:39:31 »
No sitä kohtaa olen eniten päässäni pyöritellyt, mutten kuitenkaan osaa sanoa olisiko parempi ns. "matalammalla kylkilinjalla".

Eli takakylki on hiukan massiivinen ja kori takaosastaan vaikuttaa korkealta. Takapyörät tosiaan on ikäänkuin "liian edessä", mutta jos ne olisi taaempana, epäilisin auton sopusuhtaisuuden olevan pielessä (takamoottorisen näköinen olisi tällöin). Tosin, epäilen että kuvat korostavat kyseistä efektiä tietystä kulmasta, koska esimerkiksi takaviistosta otetuissa kuvissa perä näyttää enemmänkin sopusuhtaiselta.

Sivulta katsoessa katon pyöreys korostuu ja voi täten korostaa edm. efektiä.

Mutta ilmeisesti olet itsekkin asiaa pyöritellyt päässäsi?

Juuri samoja ajatuksia itselläkin. Syy voi olla liian kaarevassa takalasissa. Siksi auto näyttää etu- ja takaviistosta paremmalta, mitä suoraan sivulta, kun lasin pyöreys ei näytä lyhentävän perää. Saitko kiinni?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #299 : 23.12.2017, 21:43:37 »
Juuri samoja ajatuksia itselläkin. Syy voi olla liian kaarevassa takalasissa. Siksi auto näyttää etu- ja takaviistosta paremmalta, mitä suoraan sivulta, kun lasin pyöreys ei näytä lyhentävän perää. Saitko kiinni?
Juu, aikalailla. ;D

Mutta ei siis missään nimessä ole "hyiyök!", pieni yksityiskohta joka on ikäänkuin häirinnyt hieman alusta alkaen. Pitkään meni tajuta, mikä sen aiheuttaa.

Mutta hieno se silti on. Olikos korin ulkomitat kuinka kaukana "alkuperäisestä" 164:sta?

 

Carcom Oy  Ateho