Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: pannupää - 08.07.2019, 19:19:34
-
Joskus -80 luvulla oli vielä myynnissä tuollaisia lisävarustetihkukytkimiä minkä pysty asentamaan sellasiin autoihin missä ei tihkua ollut, löytyyköhän sellasia enää mistään ?
Kaitsu Padasjoki
0500939555
-
Joskus -80 luvulla oli vielä myynnissä tuollaisia lisävarustetihkukytkimiä minkä pysty asentamaan sellasiin autoihin missä ei tihkua ollut, löytyyköhän sellasia enää mistään ?
Kaitsu Padasjoki
0500939555
Yritin 10v sitten etsiä kanssa eikä enään löytynyt. Jotenka voi olla harvassa. :(
-
Joskus Jettaan tämmöisen laitoin.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/481887/Tuulilasinpyyhkimen-jaksorele
Vai minkälaista kytkintä tarkoitat?
-
Mä meinasin aikonaan värkätä tihkukytkimen ja hommasin säädettävän viivereleenkin, Kemo M113N (se on niinkun M113A paitsi liittimien sijasta piuhanpätkät) vaan auto katos tontilta.
Ton saa postikulujen hinnalla jos joku tarvii...
-
Hella 7010 on ainakin yksi Google tärppi
Ja
windshield wiper delay add-on units
-
Täältä löytyy yksi vapaa 244 -74stä. Voi kysellä yv, jos tarve.
-
Ja säädettävä tihkun saa 200-sarjaan sekä tuoreempiin Volvoihin Volkkarin releellä.
VW 357-955-531 on numero.
Tihkun väli säädetään kaksoisklikkaamalla tihkuasentoa.
200 täytyy relesokkeli purkaa, 7/9 tarvitsee adapteripiuhan. 850 taitaa riittää releen vaihto.
-
Tuo VW 357-955-531 rele menee ainakin 960mk1 suoraan originaalin tilalle ja toimii hienosti.
-
Ja mk2 960 käy suoraan.
Mutta onkos 140 sarjan moottori samanlainen kuin 240? Eli kävisikö 240 osat että sais tihkun?
-
Ja mk2 960 käy suoraan.
Mutta onkos 140 sarjan moottori samanlainen kuin 240? Eli kävisikö 240 osat että sais tihkun?
Yleensä kaikki tuulilasinpyyhkijät toimii samalla periaatteella. 1 ja 2 nopeudet eri hiilellä. Nopeampi hiili ei ole vastapäätä.
Pysäytysautomatiikka tietysti katkaisee virransyötön mutta lepoasennossa moottorin navat yhdistetään. Roottorin inertia hukataan äärettömän suureen kuormaan. Vähän niinkuin Tsernobylissä.
Vanhanmallinen 140 tp-katkaisija maadoittuu kojetaulun runkoon. Omassa menneisyydessä laitoin 164 (72) 240 viiksen Hellan tihkureleellä ja Golfin pesuautomatiikkareleellä. Se pysäytysautomatiikka tökki kun en tajunnut sitä oikosulkujuttua. Virheekantisessa se on kyllä selitetty. Kuka nyt manuaaleja lukisi?
-
Tuo yllämainittu VW 357-955-531 rele, ja tuo motonetin linkin pyyhkijöiden jaksorele näyttää kannaltaan ihan samalta releeltä ??? Voisiko joku tietäväinen laittaa kytkentäohjeet yksinkertaistettuna tänne, voisin itsekin ostaa tuollaisen, mutta en löydä mistään mikä nasta menee minnekin :-[
-
Releen pohjassa tai kyljessä on napojen numerot, eti jostain se taulukko.
-
http://s54.photobucket.com/user/OttoB/media/VW-relay0001.jpg.html?sort=3&o=64
-
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=92353.msg1061270395#msg1061270395
Tuossa on mun selvitys kaaviosta