Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 298814 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #465 : 11.12.2012, 18:47:21 »
Olen myös laittamassa Autodown-toimintoa 765:een. Mihin kohtaan se rele oven sisällä about tulee, siis alkuperäisen johtosarjan kanssa. Muutenhan sen periaatteessa voisi laittaa mihin vaan, mutta insinöörin suunnittelema paikka on kuitenkin se "ainoa" oikea. ;)
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #466 : 11.12.2012, 19:13:51 »
Olen myös laittamassa Autodown-toimintoa 765:een. Mihin kohtaan se rele oven sisällä about tulee, siis alkuperäisen johtosarjan kanssa. Muutenhan sen periaatteessa voisi laittaa mihin vaan, mutta insinöörin suunnittelema paikka on kuitenkin se "ainoa" oikea. ;)

Se tulee tuon kuvassa näkyvän mustan muoviosan takamaisen kiinnitysruuvin alle, siten, että releen liittimet osoittavat kohti oven takapäätä.



Kuva Tonin volvosivuilta.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #467 : 11.12.2012, 19:40:09 »
Tämä selvä, kiitos.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #468 : 13.12.2012, 17:47:03 »
Tilanneraporttia taas.

Aloin ihmettelemään hienoista tehottomuuden tuntua ja viisaassa seurassa tehtyjen pohdintojen jälkeen muutin hieman moottorin alipaineletkujen asemointia. Olin siis alunperin haarottanut turbonkellolle ja moottorin kumityynyille menevästä letkusta lämmityslaitteen tarvitseman alipaineen. Aikani lämmityslaitteen outoa toimintaa pohdittuani tajusin, että alipaine ei varmaan riitä joka paikkaan. Näissä kun on kaiken lisäksi sisätilan lämpötunnistusta varten alipaine myös sisävalossa :idiot2:, joten se jos mikä sekoittaa ahtimen toiminnan, kun sieltä se vuotaa koko ajan.

Muutin siis lämmityslaitteen tarvitseman alipaneen suoraan jarrutehostimen letkuun ja turbon ja kumityynyjen alipaineletkut laitoin alkuperäisellä tavalla. Korjauksen seurauksena autossa kuuluu tyhjäkäynnillä sisävalosta suhiseva ääni ja moottorista tuli sen verran pirteämpi, että nelosella kiihdytettäessä kardaani alkoi taas tärisemään :-\

Mukavaa sinäänsä, että hommalla oli joku vaikutus, mutta tuo tärinä olisi saanut olla tulematta takaisin :)

Poissa Reeds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #469 : 13.12.2012, 18:17:24 »
Moro!

Mulla on toinen topicci jossa ihmettelen sisälämpöanturia.... Mutta jos se anturi on likainen eli lähes tukossa,siitä kuuluu ärsyttävä sihinä.Kun puhdistin sen,siitä tuli kuin taikaiskusta täysin äänetön.
V70 2.5T aut. 1999 , ex 945 Classic aut., ex 745 B230F aut. 1990, ex 245 B19A aut. 1979

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #470 : 13.12.2012, 19:34:52 »
Moro!

Mulla on toinen topicci jossa ihmettelen sisälämpöanturia.... Mutta jos se anturi on likainen eli lähes tukossa,siitä kuuluu ärsyttävä sihinä.Kun puhdistin sen,siitä tuli kuin taikaiskusta täysin äänetön.

Hyvä tietää! Täytyypä puhdistella, kun viikonloppuna meinasin muutenkin puuhailla projektin kimpussa vaihtamalla uuden tuulilasin.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #471 : 13.12.2012, 20:23:50 »
Sisälämpötila-anturin saa putsattua näppärästi imurillakin, kunhan ei riko sitä anturia. :D

Ainakin S70 '99, S80 '07 ja V70 '05 toimii kun laittaa esim. hammastikun jostain reunasta, esim. vasemmasta yläreunasta sisään (pitämään sitä ropellia paikallaan) ja sen jälkeen vaan imurilla imasee. Se ei riko sitä keskellä olevaa anturia, eikä myöskään vaurioita propellia. :) Jos tässä siis samanmoinen systeemi.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #472 : 14.12.2012, 00:07:11 »
Sisälämpötila-anturin saa putsattua näppärästi imurillakin, kunhan ei riko sitä anturia. :D

Ainakin S70 '99, S80 '07 ja V70 '05 toimii kun laittaa esim. hammastikun jostain reunasta, esim. vasemmasta yläreunasta sisään (pitämään sitä ropellia paikallaan) ja sen jälkeen vaan imurilla imasee. Se ei riko sitä keskellä olevaa anturia, eikä myöskään vaurioita propellia. :) Jos tässä siis samanmoinen systeemi.

Alipaineella imee näissä, ei ole propellia :)

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #473 : 14.12.2012, 10:13:52 »
Alipaineella imee näissä, ei ole propellia :)

Olis pitänyt ehkä sisäistää noi tekstit ylempää paremmin... :-\
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #474 : 14.12.2012, 14:49:58 »
Ja tässä se kattokruunun anturi on joskus niin tukossa, että siitä tarttee ampua väärään suuntaan paineilmaa läpite, nim: 2vko sitten tuon irrotin, yritin imurilla ja puhaltamalla putsata, totesin ettei vieläkään mene ilma läpi ja vähän myöhemmin sitten sain paineilmaa, jolla paukahti semmonen vinkeä musta pallo liikkeelle anturin sisältä ja nyt menee ilma läpi. Eikä kyllä suhise...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #475 : 15.12.2012, 15:56:14 »
Vielä en ehtinyt puhdistaa lämptila-anturia, mutta tuulilasin sain vaihdettua. Ohessa kuvakooste operaatiosta.


















Tein myös pissapoikaan pieniä muutoksia ja laitoin eräästä nimeltä mainitsemattomasta automallista kotoisin olevat suuttimet suoraan pyyhkimensulkiin kiinni ja tietysti niitä varten piti letkutkin tehdä eri tavalla.






Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #476 : 16.12.2012, 04:12:04 »
Toi pyyhkijöiden kusipoika modaus on aika siisti  :P
Jos lasia haluat säästää, niin tee joku viive vivustolle, eli ekaks tulis pikkusen nestettä lasille ennen ku sulat liikahtaa. Ei hiero sitä paskaa lasille sitä ekaa vetoa ylös asti ;)

Miten toteutit ton suuttimien kiinnityksen tohon varteen?

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1472
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #477 : 16.12.2012, 08:09:32 »
miten toi lasin kanssa tarviiko jättää yönyli jotain painamaan sitä ? onko tossa suutimessa joku valmis reikä että tulee sopivasti tököttiä vai sörkitkö mielen mukaan? oon vaan kuullu että ois olemassa semmonen "hahlo" siihen tuubiin että tulee kivasti tommonen railo ....toimiiko volvon litkut muuten hyvin

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #478 : 16.12.2012, 09:32:28 »
Toi pyyhkijöiden kusipoika modaus on aika siisti  :P
Jos lasia haluat säästää, niin tee joku viive vivustolle, eli ekaks tulis pikkusen nestettä lasille ennen ku sulat liikahtaa. Ei hiero sitä paskaa lasille sitä ekaa vetoa ylös asti ;)

Miten toteutit ton suuttimien kiinnityksen tohon varteen?

Porasin sulan reunaan sopivat reiät. Toiseen päähän noin 3x4mm ja toiseen 3x6mm soikeat reiät. Jos nyt pakko on paljastaa, niin ne suuttimet on Renault Master pakettiautosta.


miten toi lasin kanssa tarviiko jättää yönyli jotain painamaan sitä ? onko tossa suutimessa joku valmis reikä että tulee sopivasti tököttiä vai sörkitkö mielen mukaan? oon vaan kuullu että ois olemassa semmonen "hahlo" siihen tuubiin että tulee kivasti tommonen railo ....toimiiko volvon litkut muuten hyvin

Ei tarvii jättää painumaan, vaan riittää, että asennusvaiheessa painaa lasin karmin reunassa olevia toppareita vasten. Lasin kumpaankin alakulmaan tuli sellainen 5-6mm paksu kaksipuolinen teippi, joka pitää lasin oikeassa paikassa siihen asti, kunnes liima kuivuu.

Liimasarjan mukana tuli sellainen valmis suutin, mutta se on mielestäni hieman turhan iso, joten leikkasin umpinaisesta suuttimesta Volvon ohjeiden mukaisesti 12x6mm kokoisen hahlon. Hauskaa sinäänsä, että kaikkiin Volvon laseihin kuuluu 6x12mm liimapalko, mutta alkuperäisen liimasarjan mukana tulee kuitenkin liian iso suutin :idiot2:

Mustakorkkinen pikkupurkki on pohjusteaine, joka laitetaan lasiin ja oranssikorkkinen aine laitetaan karmiin pehmittämään vanha liima, jotta tarttuvuus on taattua.

Itse liima on ihan hyvää. Se tuubi lämmitetään +80 asteiseksi siihen tarkoitetussa "uunissa" ja tuubin päähän laitetaan kuvissakin näkyvä "kovetinsäiliö", jolloin liimasta tulee kaksikomponenttista ja ohjeiden mukaan auto on ajokunnossa 3 tunnin kuluttua lasin liimaamisesta. Ilman lämmittämistä ja sitä kovetinta liima toimii ihan kuten mikä muukin liima, eli vaatii vähintään vuorokauden verran kuivumisaikaa.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1472
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #479 : 16.12.2012, 10:35:37 »
Lainaus
Se tuubi lämmitetään +80 asteiseksi siihen tarkoitetussa "uunissa"

eli ei saaman aikaan uuniin kun sunnuntai lohi

Lainaus
tuubin päähän laitetaan kuvissakin näkyvä "kovetinsäiliö", jolloin liimasta tulee kaksikomponenttista ja ohjeiden mukaan auto on ajokunnossa 3 tunnin kuluttua

ööö pitääkö tälle olla volvon oma ruisku vai ? miten se säiliö siihen tuubiin en oikein tajua  :o lähteekö ne  aineet  sekoituu keskenään siinä tuubissa vai ?

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo