RallyBaron  Samppasport

Äänestys

Paljonko penkkilapulle siunaantuu?

200hp
3 (3.8%)
250hp
4 (5%)
300hp
17 (21.3%)
350hp
23 (28.8%)
1500hp?
9 (11.3%)
Ei mitään, kone hajoaa..
24 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 78

TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio

  • 1593 Vastauksia
  • 523783 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1545 : 11.03.2015, 20:11:03 »
Joo, jotain pientä tapahtunut. Kasa osia tuli hommattua. Taakse tuli Lesjöforsin farkun kuormajouset. Kytkinsylinteri tuli ennakoivana huoltotoimenpiteenä nyt uus kun räjähtäis kuitenkin just hekuman huipulla tuo vanha. Iskarin yläpään laakerit tuli uutta. Purin vanhat tolpat ja otin talteen ne jousilautaset, jotka pitäs naittaa uuteen pakettiin. Jarrusatulat oli jo toissa kesänä rempattu, mutta palat oli loppu niin nekin tuli otettua nyt uutta. Uudet ulommat raidetangonpäät otin kanssa kun vanhoissa tuntu välystä jo.

Renkaat tuli jo maanantaina, kiitokset Miracle Teamille! :hello: 215/40/17 & 245/35/17 kuten aiemmin mainitsin. Vanteita odotellaan Saksasta. Speicerit tulivat maanantaina monen mutkan kautta. Piti siis tulla "ovelle pakettina", mutta ihan itse ne piti lopulta hakea postin toimipisteestä useita päiviä myöhemmin.

Pakosarja käy nyt paikalleen, mutta saumat pitää käydä läpi uudelleen, koska vuotoja löytyi. Samalla pitää laipan kieroutta yrittää vielä vähentää ennen oikaisua. Pääasia, että järjetön muutostyö sarjan suhteen on nyt loppusuoralla ja pieniä muutoksia vaille. Meinasin, jo heittää koko sarjan roskiin kun olis lopulta ollu helpompi tehdä vaikka uus..

Tarkoitus nyt viikonloppuna vihdoin saada konehuone maaliin, jotta pääsis sitten jatkamaan.

Jo aiemmin hankittu M90-laatikko pitäis purkaa ja vaihtaa vaihteensiirrinkehto purkulaatikosta. Viikonloppuna tutusta ysistä(röntästä) tulee myös paljon purkuosaa, jotka vauhdittavat kasausta.

Ainii ja Biltsussa tuli käytyä ja hairahdin perus "isoon" kuuleriin. Eli perus 600x300x75.. Keulan ilmekin tulee hieman normaalimpi aiemmista märistä päiväunistani huolimatta. Tämä siitä syystä, että autoon tulee add on-korisarja, niin ei raski oikein leikellä.

Kuvia en saa lisättyä tänne, koska kännykän usb paskana :/
« Viimeksi muokattu: 11.03.2015, 20:15:50 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1546 : 12.03.2015, 12:21:11 »
eikö dropboxi pelaa?
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1547 : 12.03.2015, 14:33:15 »
eikö dropboxi pelaa?
Ei oo tullu ikinä ees kokeiltua :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1548 : 12.03.2015, 18:05:51 »
Jos nyt näillä eteenpäin.  VAROITUS. Jossei kiinnosta katsella kuvissa ilmenevää ryyppäystä niin ei tätä pakko ole lukea.  :idiot2:



















« Viimeksi muokattu: 12.03.2015, 18:07:27 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Paikalla Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1549 : 12.03.2015, 18:12:04 »
Mitä tolle seittemännelle kuvalle on käyny? Vai muokattu tollaseks :o
Erilaisen värinen lohko ainankin

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1550 : 12.03.2015, 18:16:26 »
Mitä tolle seittemännelle kuvalle on käyny? Vai muokattu tollaseks :o
Erilaisen värinen lohko ainankin
Taitaa minun kamera tehdä kuolemaa :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1551 : 12.03.2015, 18:20:48 »
Alkuperäistä kennoa ei kuulemma enää saa edes setelirahalla. Vein sitten vanhan kennon korjattavaksi. Oli sen verran nätisti porsinu, että vanhaa jää vain päädyt ja nekin pinnoitetaan.

Alapallonivel tuntui hieman väljältä niin tilasin vielä uudet ennenkuin asennan uudet tolpat paikoilleen.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa NBM

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1552 : 12.03.2015, 21:10:33 »
Jossei kiinnosta katsella kuvissa ilmenevää ryppäystä niin ei tätä pakko ole lukea.  :idiot2:

Kuvissa ilmenevä venttilikopan ryppäys on ihan hieno.  ;)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1553 : 12.03.2015, 23:30:46 »
Kuvissa ilmenevä venttilikopan ryppäys on ihan hieno.  ;)
Samaa ankaraa ryppäystä harrastettu myös imusarjan kohdalla :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13574
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1554 : 13.03.2015, 08:17:30 »
Samaa ankaraa ryppäystä harrastettu myös imusarjan kohdalla :D
Milläpä vetäsitte? bilteman ryppymaalilla?
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1555 : 13.03.2015, 09:54:19 »
Milläpä vetäsitte? bilteman ryppymaalilla?
Tää oli VHT:n ryyppymaali  :2funny:
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1556 : 13.03.2015, 10:25:13 »
ompas sulla kaunis moottori :)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1557 : 16.03.2015, 18:27:42 »
Hommat nytkähti nätisti eteenpäin kiitos Dumpin, Ässäarvan ja Janekin tarjoaman jelpin! Oli mukavaa kerrankin kun kaikki tiesivät oman hommansa, eikä homma menny pelkäks maidon juonniksi.

Akkukotelo ja pari muuta pikku paikkaa konehuoneessa nyt hitsattu ja eilen yötä vasten konehuone sai epoksin pintaansa. Väriksi tulee Volvon Titanium Grey. Tänään vedetään sitten viimenen väri pintaan.

Tolpat nyt asennusvalmiit ja uusia takavanteitakin kokeiltu. Toinen takavanne jo heti kättelyssä väärän värinen, vaikka laatikossa lukee oikea värikoodi. Katsotaan tilaus loppuun ja mietitään sitten. Taakse asensin ne Lesjön farkun kuormajouset pari kierrosta lyhennettyinä. Vielä saa aika rajusti puottaa.

Pyöräkotelot massailtu ja samoin loksujen aluset. Sisustan vaimennusmattoja poisteltiin vielä.



To be continued...
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1558 : 17.03.2015, 21:53:46 »
No sillä lailla. Lopputuloksena vannesarjasta uupuu uudet mutterit, sovitteet, yksi vanne eri värinen ja moista väriä ei löydy edes valikoimasta. Eniten sapettaa se, että kun tänään hain etuvanteet postista, niin toinen vanne mutkalla.. Kaiken lisäksi kotiovelle toimitus ei toiminut edes jälkimmäisissä lähetyksissä.

Noh konehuoneesta tuli priima. Tietyssä valossa väri taittaa harmaasta hieman lilaan päin :)

Pari päivää saa nyt kuivaa rauhassa.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1559 : 05.04.2015, 23:26:21 »
Noniin,

viime viikonloppuna tuli sitten tehtyä ne turvakaaret. Tai no itse olin apu/oppipoikana ja ammattilainen teki kaaret hyödyntäen Luuppalalta aiemmin tilaamiani kaaria. Eli nyt on saumattomat kansallisiin ralleihinkin sopivat kaaret.

Luuppalan kaarista jäi vähän huono maku. Ainakin 20mm liian leveäksi tehty pää ja etukaari ja kattoristien putket liian lyhyet. Pääkaarien leveyden takia piti peltiä saada vähän muokattua. Hintaansa nähden kaaret köykäiset. Lopulta lisäsimme yli 7metriä lisää putkea. Nyt on siis kuskilla ja vänkärillä ristit ovissa, WRC-lisäputket etukaarilla, katossa ja takakaarilla ristit ja takana vielä ylimääräiset putket ovien lomassa. Kunhan kuvat saan, niin selviää lukijalle varmasti paremmin. Tuulilasia ei irroitettu, vaan se suojattiin. Selvis myös kaarien tiputtamisella helmojen sisään, eikä siis tarvinnu rikkoa pohjaa.

Tilasin Björkmotorsportilta nyt vastaavanlaisen halvan RRS:n mokkaratin mitä oli aiemminkin, mutta keskiömuutoksen takia mallia matala tällä kertaa. Keskiön jatkeeksi tulee tällä kertaa irroitettava pultattava keskiö helpottamaan kabiiniin laskeutumista.

US-partsilta tuli 31"x19" Griffinin alusyyläri. Loput vanteet ovat nyt renkaineen asennusvalmiit. Säädettävää panhardia pääsis siis kokeilemaan paikalleen. Heräteostoksena kävin hakemassa BC-racingin takajouset ja säätökäkkylät niille samalla kun heitin dampperipyörän tasapainotettavaksi. Soitin siinä matkalla vielä Tatechin Tatulle ja varmistin, että ennen painotusta triggeripyörää pitää modata 36/1 --> 36/2.

Tänä viikonloppuna en oo saanu siis mitään tälle autolle aikaiseksi American car showsta johtuen, mutta aamulla taas jatkuu. Tämmösiäpä tänne. :P
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

RallyBaron  Samppasport