Futurez  Kulkukoira

Äänestys

Paljonko penkkilapulle siunaantuu?

200hp
3 (3.8%)
250hp
4 (5%)
300hp
17 (21.3%)
350hp
23 (28.8%)
1500hp?
9 (11.3%)
Ei mitään, kone hajoaa..
24 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 78

TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio

  • 1593 Vastauksia
  • 523822 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #75 : 26.07.2011, 21:30:08 »
Jos boksilla ei riitä tyhjäkäynnille korjausvarat, on seososien mitoitus jo todella metsässä. 30% vakiota isommat sumut toimii päästöjen puolesta täysin moitteitta vakiokoneessa ja vähän viilatussakin, molemmat kokeiltuna. Eli ne palikat on mitotettu pitkin seiniä, ja yhtä lailla joku jäähdytysjärjestelmän osa jos termaria "tarttee" poistaa. Se vaan ei auta yhtään mihinkään.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #76 : 26.07.2011, 21:43:32 »
ei tarvi olla vältti kultainen boksi, muitakin voi lastuttaa kuhan tinaa jalan piirilevyyn... mulla on musta boksi lastulla, ei vaan muista numeroa vaan sama oli 91 vuosimallin 940 turbossa--

muoks:jos en nyt tähän hätään väärin muista niin sytytys ei ole säädettävissä.
Joo ei sitä voi säätää, eikös lh-jetti hoida sen puolen.. Mutta sitten ku normi sytkä ei pysykään perässä, niin eikös tuolla sytkälastulla saa helpotusta? Jokatapauksessa tuntuu myöhäisellä olevan.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #77 : 26.07.2011, 22:05:36 »
Jos boksilla ei riitä tyhjäkäynnille korjausvarat, on seososien mitoitus jo todella metsässä. 30% vakiota isommat sumut toimii päästöjen puolesta täysin moitteitta vakiokoneessa ja vähän viilatussakin, molemmat kokeiltuna. Eli ne palikat on mitotettu pitkin seiniä, ja yhtä lailla joku jäähdytysjärjestelmän osa jos termaria "tarttee" poistaa. Se vaan ei auta yhtään mihinkään.
Lue edelliset viestit..Bensapuolelle tehdyt muutokset: 1.4FMI ahtopaineen mukaan säätyvä malpassin pensanpaineensäädin, 550ccm siemens deka matalaohmiset sumut ja viikingin bensalastu. Tässä vaiheessa kaikki ok, eikö vain? Nokka oli se 268asteinen enem, jossa nostoa 12,2. Kansi virtaukset 213,5hp muistaakseni, venttiilit vakiokokoiset r-seetein.

Jäähdytys kunnossa. Pumppu uusi ja ei vuoda nesteitä eikä jälkiä ns"rollireijässä". Syyläri uusi. Ainoastaan alavesiletku, joka tulee aika läheltä ahdinta.

Auto toimi hyvin muuten samalla setupilla, mutta mitsun ahdin ja vakio pakosarja lukuunottamatta tietenkin kovia pakopaineita, jotka johtuivat ahtimen koosta yms. Silloin tällöin tietysti teki sitä mitä aiemmin sanoin eli kiihdyttämään lähtiessä saattoi välillä kuulua poksahdus putkesta ennenkuin lähti vetämään.

Eihän tässä nyt oikeesti tarvi ruveta piruja maalailemaan seinille. Minun villi veikkaus on, että sytkä viduillaan myöhäiselle ja siksi pakokaasut päin honkia ja siksi pakosarja hohkaa punaisena jo pienellä kuormituksella. Tämä taas lämmittää ahdinta rajusti ja ahdin taas vettä, joka kulkee sen läpi --> nesteet kiehuu yms.
« Viimeksi muokattu: 26.07.2011, 22:08:03 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #78 : 26.07.2011, 22:10:25 »
Lue edelliset viestit..Bensapuolelle tehdyt muutokset: 1.4FMI ahtopaineen mukaan säätyvä malpassin pensanpaineensäädin, 550ccm siemens deka matalaohmiset sumut ja viikingin bensalastu. Tässä vaiheessa kaikki ok, eikö vain?
No ei.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #79 : 26.07.2011, 22:15:37 »
No ei.
Noh kerro ihmeessä minullekin?
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #80 : 26.07.2011, 22:19:22 »
Noh kerro ihmeessä minullekin?
550 sumut vrt orggikset 337, ei oo kun äkkiarviolta 60% alkuperäsiä isommat, ja siihen päälle bensanpaineen muutos -> aivan hillittömästi liikaa soppaa. Tämä tuskin selittää pakosarjan hehkumista, mutta osasyynä tuota voi silti pitää koska seos on taatusti ihan mitä sattuu kun ei lambdakorjaus riitä, ja varmasti aiheuttaa kaikenlaista kummallista efektiä koneen toimintaan, esim kiihdytysrikastus lienee järjettömän suuri ja aiheuttaa lähinnä mustia pölläyksiä/pauketta/muuta typerää.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #81 : 26.07.2011, 22:24:25 »
550 sumut vrt orggikset 337, ei oo kun äkkiarviolta 60% alkuperäsiä isommat, ja siihen päälle bensanpaineen muutos -> aivan hillittömästi liikaa soppaa. Tämä tuskin selittää pakosarjan hehkumista, mutta osasyynä tuota voi silti pitää koska seos on taatusti ihan mitä sattuu kun ei lambdakorjaus riitä, ja varmasti aiheuttaa kaikenlaista kummallista efektiä koneen toimintaan, esim kiihdytysrikastus lienee järjettömän suuri ja aiheuttaa lähinnä mustia pölläyksiä/pauketta/muuta typerää.
Itseasiassa edellisellä ahtimella kyllä, nykyisellä ei. Kyllä se rikkaalla vetää vaan, eikö se jo soppaa tarvitsekin jos sen 400heppaa meinaa rikki saada? jos otat vittuilun pois niin voisin olla neuvoista kiitollinen.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #82 : 26.07.2011, 22:49:07 »
LH kyllä työntää soppaa aika railakkaasti täyskaasulla vaikkei suuttimia ylimitoittaisi mitenkään isosti. Ja vakion immun ja vakiojen karttojen kanssa nuo suuttimet nyt vaan on aika overkill, se on ns varmaksi tiedetty ongelma. Mikä muu on pielessä, sitä ei näkemättä ja kuulematta ole niin helppo sanoa, mutta oletko ahtimenvaihdon yhteydessä muuttanut IMM viereisiä putkia/mutkia radikaalisti, ja mitä muuta muuttui siinä päivityksessä, kun homma alko meneen poskelleen? Ei tuossa mielestäni pitänyt olla vittuilua, 550 sumut nyt on sen päässälaskien 60% isommat kun vakiot, tähän lisäksi vielä kertova säädin niin täyskaasulla on dieseliefekti aika lähellä. 400hp tavoitteisiin en suosittele viking lastua, niissä on käytännössä vakiokoneen kartat ainakin näissä vanhemmissa, vain fuelcutti poistettu/siirretty niin ylös ettei siihen ole mahdollista osua.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #83 : 26.07.2011, 22:57:57 »
LH kyllä työntää soppaa aika railakkaasti täyskaasulla vaikkei suuttimia ylimitoittaisi mitenkään isosti. Ja vakion immun ja vakiojen karttojen kanssa nuo suuttimet nyt vaan on aika overkill, se on ns varmaksi tiedetty ongelma. Mikä muu on pielessä, sitä ei näkemättä ja kuulematta ole niin helppo sanoa, mutta oletko ahtimenvaihdon yhteydessä muuttanut IMM viereisiä putkia/mutkia radikaalisti, ja mitä muuta muuttui siinä päivityksessä, kun homma alko meneen poskelleen? Ei tuossa mielestäni pitänyt olla vittuilua, 550 sumut nyt on sen päässälaskien 60% isommat kun vakiot, tähän lisäksi vielä kertova säädin niin täyskaasulla on dieseliefekti aika lähellä. 400hp tavoitteisiin en suosittele viking lastua, niissä on käytännössä vakiokoneen kartat ainakin näissä vanhemmissa, vain fuelcutti poistettu/siirretty niin ylös ettei siihen ole mahdollista osua.
Niin no ns. rikastuslastuhan tuon kaiken kukkuraksi pitäsi ollakin tuon viikingin.. Ainoa muutos joka tuli imuputkeen niin 45asteen silikoonimutka muuttui tilanpuutteenvuoksi 90asteiseksi. Pakosarja vaihtui.. Eipä muuta. Pitäisikö kokeilla vakio säätimellä?

Pitää hommata laajakaista tuon kapeakaistalamdan tilalle ja kahtoa sitten miten paljon seos heittää häränpyllyä. Jokatapauksessa parempi näin kuin että menis laihalla  ;D

edit. Huomenna mittaan kaikenvaralta vielä lamdan, että onko se elossakaan  :idiot2:
edit2.Immu pitää tehdä isompaan elementtiin tai sitten tehtävä se lh:n hämäys, josta jo aiemmin joku mainitsi.

Ja vielä:Sytkälastu nyt ainakin tilata. Mitä mieltä on ihmiset(muutkin kuin tvs), onko viking racingin lastuihin tässä tapauksessa luottaminen? Mitään kalliita uudelleenohjelmoimisia turha tuohon yksikköön ajatellakaan kun se saattaa vaihtua talven/kevään aikana megasquirttiin. Tekeekös Dera vielä lastuja?
« Viimeksi muokattu: 26.07.2011, 23:16:22 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #84 : 26.07.2011, 23:49:30 »
Etusivulla ei ollut mainintaa, joten kysytään ekana.. Onko sulla vakio IMM paikoillaan?
Jos vakio, niin vaihda 012 loppuiseen, tai suurenna nykyistä.
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4404
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #85 : 27.07.2011, 17:17:21 »
Ja vielä:Sytkälastu nyt ainakin tilata. Mitä mieltä on ihmiset(muutkin kuin tvs), onko viking racingin lastuihin tässä tapauksessa luottaminen? Mitään kalliita uudelleenohjelmoimisia turha tuohon yksikköön ajatellakaan kun se saattaa vaihtua talven/kevään aikana megasquirttiin. Tekeekös Dera vielä lastuja?
Deralta sai ainakin vielä keväällä bensalastuja, sytkälastuja ei taida olla. Tonilla oli markkinapaikalla jossain vaiheessa lastutettuja sytkäbokseja, löytyis ehkä pelkkä lastukin?

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #86 : 27.07.2011, 18:15:03 »
Etusivulla ei ollut mainintaa, joten kysytään ekana.. Onko sulla vakio IMM paikoillaan?
Jos vakio, niin vaihda 012 loppuiseen, tai suurenna nykyistä.
Joo kyllä vakio siellä on. Pitää tehdä näin.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #87 : 27.07.2011, 18:15:48 »
Deralta sai ainakin vielä keväällä bensalastuja, sytkälastuja ei taida olla. Tonilla oli markkinapaikalla jossain vaiheessa lastutettuja sytkäbokseja, löytyis ehkä pelkkä lastukin?
Ok. kiitos.  :)

edit. Ainiin mikä oli tonin nimimerkki täällä?
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #88 : 27.07.2011, 22:05:42 »
http://www.stonis-world.net/docs/AMM_mod.pdf
Siinä on ohjeet millä saa ecun moista kuvittelemaan.
Hei vielä tästä semmonen, että onkos tuo kuvan "inch 5k" alla oleva potikka se immu? ja mikä oli tämä "poti"? Kiitos.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #89 : 28.07.2011, 00:31:42 »
edit. Ainiin mikä oli tonin nimimerkki täällä?
Toni ::)
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

 

Samppasport  Futurez