Kulkukoira  Proturbo

Äänestys

Paljonko penkkilapulle siunaantuu?

200hp
3 (3.8%)
250hp
4 (5%)
300hp
17 (21.3%)
350hp
23 (28.8%)
1500hp?
9 (11.3%)
Ei mitään, kone hajoaa..
24 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 78

TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio

  • 1593 Vastauksia
  • 523783 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #91 : 29.07.2011, 17:51:02 »
Eihän siellä mitään lastutettavaa sytkäpurkkia ollut  :tickedoff: On se kiva kun ei tässäkään selvitty halvalla! Pitäsköhän ruveta megaa jo kokoamaan.. semmonenkin olis tuolla hyllyssä. Rupeiskohan tuo pelittämään tuolla isommalla immulla jo niin, että menis pakokaasut edes läpi? Kaikki muu tuntuu taas menevän päin viddua paitsi... :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #92 : 29.07.2011, 18:38:42 »
Rupeiskohan tuo pelittämään tuolla isommalla immulla jo niin, että menis pakokaasut edes läpi? Kaikki muu tuntuu taas menevän päin viddua paitsi... :D

Laita leimalle vakiosuuttimet ja vakiobensanpaine takaisin, niin menee päästöistä läpi. Ajat tietenkin esin pari päivää sillä setillä. Ennen osien vaihtoa resetoit boksin.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #93 : 29.07.2011, 20:43:23 »
Laita leimalle vakiosuuttimet ja vakiobensanpaine takaisin, niin menee päästöistä läpi. Ajat tietenkin esin pari päivää sillä setillä. Ennen osien vaihtoa resetoit boksin.
Kyllä, tämä oli ajatuksena. aika hemmetin nätisti vaan saa ajaa ettei pääse laihalle.. eli käytännössä alle puolen kilon ahdoilla :(
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #94 : 31.07.2011, 00:16:44 »
Hukkaportin tanko löysälle ??? Ja bleedi pois välistä.. Ettei ahda edes sitä puolta kiloa.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #95 : 31.07.2011, 10:32:32 »
öö sillä ei taida olla merkitystä, pakokaasut ku otetaan tyhjäkäynnillä. Ja ulkoinen hukkis niin se ottaa tuolla jousella sen puol kiloa kyllä vaikka bleedinkin ottaa pois tai kääntää "nollille".

edit. niin sinä tarkotit sitä ettei pääse laihalle. Hukkis liian pieni, ahdot nousee  :nohnoh aina jotain :D
« Viimeksi muokattu: 31.07.2011, 10:34:29 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #96 : 31.07.2011, 11:19:38 »
Juurikin sitä tarkoitin ettei pääsis laihalle vetämään.. Tulee ikäviä seuraamuksia siitä.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #97 : 31.07.2011, 17:17:21 »
Juurikin sitä tarkoitin ettei pääsis laihalle vetämään.. Tulee ikäviä seuraamuksia siitä.
Pitää laittaa tiiliskivi kaasulle..eiku kaasupolkimen alle :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #98 : 31.07.2011, 17:57:44 »
Tai sit hukkiksesta jousi pois  :2funny:
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #99 : 31.07.2011, 18:36:31 »
ja moottorista öljyt ja nesteet pois.. eiköhä se ollu sit siinä :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #100 : 31.07.2011, 21:57:06 »
Ei kyllä kaukana ole ollukkaan, että ois nesteet tullu pihalle  :o Siellä oli tietysti öljynpaluu vuotanu ihan kunnolla vesiputkien päälle ja löysistäny ne ihan entisiks.. Noh onneks sinne sain vaihdettua vanhasta ysistä sen öljysuodattimen siirtojalan, josta lähtee lauhduttimelle linjat. Eli yks ongelma karsittu pois. Huomenna Öljynpaluu suunnitella uusiks. Miten olette toteuttaneet ö-paluun, kun pakosarjana tällainen ylös eteen malli. Tilanahtaus on vihollinen.

Innovaten laajakaistan tosiaan pistin tilaukseen tuossa eilen. Sytkäboksi ja sytkälastu pitäs laittaa tilaukseen myös heti ku rahaa tulee tilille lisää  :(

Huomenna jos tuon öljynpaluun sais valmiiks ja jopa toimimaan, niin vois sitte ne vakio suuttimet pyöräyttää paikalleen ja käydä pakokaasuja kokeilemassa taas :D Jos jopa malttas ajaa sen pari päivää, että poksi varmasti ois älyissään tuon kauheen bensanimppauksen jälkeen  :2funny: Immun kanssa pitäs jaksaa toteuttaa tuo ns. "huijausoperaatio" :) Kuka tietää, toimiiko yhtä hyvin tuon huijauksen kanssa verraten isompaan ilmamäärämittariin? Ja minne asti ylipäätään 3" immu riittää?
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #101 : 03.08.2011, 22:58:48 »
Huhhu sainpa viimeinkin sen öljynpaluun värkättyä.. Helppoa se ei ollut, mutta tulipahan tehtyä  8) Nyt arveluttaa, että riittääkö 16mm sisähalkaisija, ettei ala tulvia  :-\ Uutta järeämpää immua
alan väsätä huomenna. Tulee 86mm sisähalkaisijaltaan eli siis 3,5" ja on rosteria. Toivotaan, että tulee kerrasta oikean kokoinen kun ostin samalla isomman kartiofiltterinkin, joka menee just tuon 3,5" putken päälle.

Jotenkin mulla on semmonen kutina, että ku saan tuon taas ajoon niin hajoaa veivit..  :o Kun ois varaa niin en miettis kahta kertaa, että vaihdanko.. Mutta nyt niin PA että...
« Viimeksi muokattu: 03.08.2011, 23:01:38 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #102 : 03.08.2011, 23:17:05 »








Siinäpä muutamat kuvat viimeviikolta.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #103 : 03.08.2011, 23:17:24 »
Huhhu sainpa viimeinkin sen öljynpaluun värkättyä.. Helppoa se ei ollut, mutta tulipahan tehtyä  8) Nyt arveluttaa, että riittääkö 16mm sisähalkaisija, ettei ala tulvia  :-\ Uutta järeämpää immua
alan väsätä huomenna. Tulee 86mm sisähalkaisijaltaan eli siis 3,5" ja on rosteria. Toivotaan, että tulee kerrasta oikean kokoinen kun ostin samalla isomman kartiofiltterinkin, joka menee just tuon 3,5" putken päälle.

Jotenkin mulla on semmonen kutina, että ku saan tuon taas ajoon niin hajoaa veivit..  :o Kun ois varaa niin en miettis kahta kertaa, että vaihdanko.. Mutta nyt niin PA että...

Aika tuuria on tuon immun kanssa, jos ekasta kerrasta tekkeentyy.

Omaani tein alumiiniputkesta, jonka sahasin puhjasta auki pituussuunnassa. Siitä oli helppo ottaa siivu pois ja pienentää. Rosterin kanssa on jonkin verran työläämpää tuo muuttaminen.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #104 : 03.08.2011, 23:20:38 »
niin saattaa olla.. Millasia oireita aiheuttaa jos liian suuri taikka pieni? Varmaan ainakin nykiminen?
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

RallyBaron  Samppasport