KL-varaosat  Race.fi

Äänestys

Paljonko penkkilapulle siunaantuu?

200hp
3 (3.8%)
250hp
4 (5%)
300hp
17 (21.3%)
350hp
23 (28.8%)
1500hp?
9 (11.3%)
Ei mitään, kone hajoaa..
24 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 78

TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio

  • 1593 Vastauksia
  • 523811 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #105 : 03.08.2011, 23:38:16 »
Imm antaa kuormitustiedon koneelle. Kun imm on iso, niin sen läpi menee vähän ilmaa eli kone luulee kuorman olevan pieni.
Tämän seurauksena ecu antaa lisää ennakkoa ja pienentää suuttimien aukioloaikaa. Lambdakorjaus tietenkin koittaa seurata mukana ja
korjata seosta sen mukaan mitä kykenee.

Pahimmassa tapauksessa kone nakuttaa tuossa 3 500 rpm paikeilla (riippuen kuinka hyvin ahdin heräää ja tuottaa ilmaa), kunnes imm toiminta loppuu ja mennään kartoilla.

Tuolla imm suurentamisella siis saadaan kompensoitua isoja suuttimia, että autolla voidaan ajaa edes välttävästi.

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #106 : 04.08.2011, 11:19:15 »
minkäs kokoset suuttimet sulla on tulossa? mulla oli 788mml ja immun  halkaisija oli sisältä 87mm.
näillä oli seokset aika hyvin kohdillaan,kuumana tyhjäkäynti oli vähän huonoa mutta bensankulutus oli kohdallaan eikä
nykimistä ollu.

säädettävä bp-säädin kannattaa hommata sillä pystyy pelata jos nykii tai tyhjäkäynti on huono.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #107 : 04.08.2011, 17:32:55 »
Imm antaa kuormitustiedon koneelle. Kun imm on iso, niin sen läpi menee vähän ilmaa eli kone luulee kuorman olevan pieni.
Tämän seurauksena ecu antaa lisää ennakkoa ja pienentää suuttimien aukioloaikaa. Lambdakorjaus tietenkin koittaa seurata mukana ja
korjata seosta sen mukaan mitä kykenee.

Pahimmassa tapauksessa kone nakuttaa tuossa 3 500 rpm paikeilla (riippuen kuinka hyvin ahdin heräää ja tuottaa ilmaa), kunnes imm toiminta loppuu ja mennään kartoilla.

Tuolla imm suurentamisella siis saadaan kompensoitua isoja suuttimia, että autolla voidaan ajaa edes välttävästi.
Niin no mulla ei jostain syystä ole ollu toiminnan kanssa mitään ongelmia.. tietysti pientä oiretta, että niin kauan kuin imm mukana niin menee tosi rikkaalla, silti kyllä ajettavuudessa ei ollu
ongelmia. Ainoana ehkä tyhjäkäynti, jota ei ollut/ole. Pakosarjan punotus myös yksi oire, liekkö korjaantuu immun vaihdolla, mutta pakosarja ei helota sen punaisempana kuormittaessakaan
kun verrataan nättiin ajoon..

Tuota oon kans miettiny, että minne asti tuo immu on pelissä? aika ristiriitaista tietoa olen saanut 3-4tonniin.. Itse veikkaan jotakin siltä väliltä.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #108 : 04.08.2011, 17:35:55 »
minkäs kokoset suuttimet sulla on tulossa? mulla oli 788mml ja immun  halkaisija oli sisältä 87mm.
näillä oli seokset aika hyvin kohdillaan,kuumana tyhjäkäynti oli vähän huonoa mutta bensankulutus oli kohdallaan eikä
nykimistä ollu.

säädettävä bp-säädin kannattaa hommata sillä pystyy pelata jos nykii tai tyhjäkäynti on huono.
Joo suuttimet on 550ccm siemens dekat ja ne on siis olleet paikallaan aika pitkään tuon vakio immun kanssa. Bp-säädin on ahtopaineen mukaan säätyvä eli tarkoitatko nyt ihan säädettävää säädettävää eikä tuollaista ahdonalaista? Lieköhän menee ihan vituiks tuolla 3,5" imm? No lähen kokeilemaan..
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

EVO8

  • Vieras
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #109 : 04.08.2011, 18:55:22 »
3,5" Imm on sulle reilusti iso, ei hyvä. Mitä isompi putki sitä enemmän ennakkoa ja vähemmän soppaa sitten kun lambda lähtee nokosille eli kun mennään pelkkien karttojen varassa.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #110 : 04.08.2011, 20:02:26 »
3,5" Imm on sulle reilusti iso, ei hyvä. Mitä isompi putki sitä enemmän ennakkoa ja vähemmän soppaa sitten kun lambda lähtee nokosille eli kun mennään pelkkien karttojen varassa.
Kiitos nopeasta vastauksesta! Itsekin järkeilin tuossa hallilla ja olin kahden vaiheilla, mutta päätin sitten tehdä vaan sen 3" eli sisähalkaisija 73mm(puolisen senttiä isompi kuin vakio). Immu nyt valmis kun vaan ehtii kuivua.
Öljynpaluu pitäs maalata ja pistää paikoilleen(toivottavasti tämä pitäisi jo). Sit nyt ku vaihdoin tuon suodattimensiirtojalan vanhan malliseen, niin pitää laittaa yks vesiletku (siis yhdistää ne
linjat, jotka ennen kiersivät siirtojalan ympärillä), sit lauhdutin keulille + nesteet sisään.

Toivottavasti sais tänään läjään. Epäilen, että huomiselle menee kun pohjilla jo 10h työpäivä.. Alkaa jo jalat ja kädet täristä. Mut nyt murkinaa ja hallille takasin  ;)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #111 : 04.08.2011, 23:38:14 »
Öljyn lauhdutin höplällään etsii vielä paikkaansa. Lauhduttimen öljylinjoja vielä muokattava vähän, ettei ota apurunkoon kiinni moottorin heiluessa. Huomenna uudet öljyt ja nesteet sisään ja vois testata :) 3" immukin löysi tiensä konehuoneeseen ja iso kartiofiltteri. Alkaa olla aika ahdasta
ahtimen puolella... Lämpöpelti pitäs väsätä tuohon, että pysys imuilma vähä viileempänä. Kävi mielessä, että vois ostaa jonku bypass valven tuon dumpin tilalle. Vois toimia LH:ssa paremmin.
Ainakin mitä Tonin sivuja lueskelin. Ehkä se vielä elämä voittaa tuonkin projektin kanssa(?).
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #112 : 05.08.2011, 21:36:38 »
Nyt toimii. Seosmittari(vaikka kapeakaista onkin) näytti heti optimaalimpaa alakierroksilla lyhyen lenkin perusteella. Öljynpaluukin tuntui pitävän ja lauhdutin tuli nyt kuulerin ja flektin etupuolelle.
Ei mahtunut oikein konetilaan ja tuossa se nyt ainakin vois toimia. Tuulitunnelin laitoin takaisin myös. Kaikki muu näyttää toimivan, mutta ne kaksi vesilinjaa, jotka yhdistin niin vuotavat hiukan.
Ei siis mitenkään kriittisesti, mutta mehivät. Irtoamisen riskiä ei ole, koska niitä yhdistää vahva teräsputki. Klemmarit vissiin ei ole parhaimmasta päästä, mutta putki on työnnetty niin syvälle letkuihin, että luulisi kestävän  ??? Jokatapauksessa ne linjat vielä tarkastan ja uusin klemmarit.

Maanantaina tahi tiistaina pitäisi sitten tulla laajakaistalamda yms. Kuvia aikaansaannoksista vois huomenna räpsiä. Pitää tuossa lähteä vähän testimään ja ajella nyt aluksi rauhallisesti, niin näkee miten alkaa pelittää ja miten seokset asettuu..
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #113 : 05.08.2011, 22:14:09 »
Pitää tuossa lähteä vähän testimään ja ajella nyt aluksi rauhallisesti, niin näkee miten alkaa pelittää ja miten seokset asettuu..

Ne voi asettua kapeakaistalla ihan päin höpönassua turbovehkeessä. Odota nyt sen laajakaistan saapumista.

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #114 : 05.08.2011, 23:29:30 »
mullahan on bilteman seosmittari kiinteästi autossa kiinni. tieto otetaan auton omalta lambdalta.tasakaasulla ajettaessa sehän näyttää mitä sattuu...laitettiin yhtäaikaa innovativen laajakaista lamdba rinnalle,niin isoa kovaa ajettaessa molemmat näyttivät hyvinkin samanlaisia lukemia.

ei se kapeakaistamittari välttämättä väärin näytä.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #115 : 06.08.2011, 12:25:30 »
Mulla oli aikoinaan ecun lamdalta ryöstetty seokselle piuhat, eikä toiminu kovin hyvin. Jokatapauksessa ei tuosta seosmittarista ole hirveää hyötyä kun ei numeroasteikkoa ole.

Ei se 3"imm toimikaan nyt testauksen jälkeen niin hyvin. Seokset kyllä paranivat ainakin, mutta siinä 2tonnin kierroksilla tuppaa alipaineella nykiä aika voimakkaasti  :( Liekkö pitää laittaa
joku special lastu sinne..
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #116 : 06.08.2011, 12:27:22 »
Ne voi asettua kapeakaistalla ihan päin höpönassua turbovehkeessä. Odota nyt sen laajakaistan saapumista.
Näinhän se on :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #117 : 07.08.2011, 23:17:55 »
Joo nyt kismittää taas ihan urakalla.. Paineteholla kusivat öljyntulolinjan eli viallisen punosletkun myivät kalliilla! Kokoajan vuotanut ja minä epäilin öljynpaluuta ja tein kaikki uusiks, kun sitte
tänään poksahti tulolinja!  :o Tosi ahtaassa paikassa oli se banjo(suodatinsiirtojalan takana) ja vaihtelin siihen kupariprikat, ettei nyt ainakaan siitä ole ja eiku röplyytti öljyä.. Sit otin kokonaan sen
linjan irti ja laitoin vähä painetta siihen ja tukin toisen pään niin eikö suhissu prässäyksen edestä! JUMALAUDA ja kuittia ei löydy mistään!

Tällasta tänään..  :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #118 : 08.08.2011, 16:52:35 »
Portin porttasin noin 4mm isommaks, mutta ei auta ahdot karkaa. Varmaan joutuu käyttämään pakosarjan pöydällä ja tekemään isomman lähdön hukkikselle..
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #119 : 11.08.2011, 12:02:29 »
Nyt on innovate hyppysissä  8) Joo tuosta ohjeiden kolmoskohdasta jäi vähän epäselvyyttä eli kun puhutaan, että jos haluaa ns. himmennyksen mittarin valoihin, niin valkoinen piuha pitäis kytkeä ajovalojen himmennykseen??? :D Tässä vaiheessa tipahdin kärryiltä :D
Toisaalta sen voi kytkeä myös maahan mustan kanssa. Taidan tehdä niin.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2011, 12:04:51 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

RallyBaron  Samppasport