Elekma  Autoracing

Äänestys

Paljonko penkkilapulle siunaantuu?

200hp
3 (3.8%)
250hp
4 (5%)
300hp
17 (21.3%)
350hp
23 (28.8%)
1500hp?
9 (11.3%)
Ei mitään, kone hajoaa..
24 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 78

TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio

  • 1593 Vastauksia
  • 523809 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #120 : 11.08.2011, 16:44:15 »
Nyt on innovate hyppysissä  8) Joo tuosta ohjeiden kolmoskohdasta jäi vähän epäselvyyttä eli kun puhutaan, että jos haluaa ns. himmennyksen mittarin valoihin, niin valkoinen piuha pitäis kytkeä ajovalojen himmennykseen??? :D Tässä vaiheessa tipahdin kärryiltä :D
Toisaalta sen voi kytkeä myös maahan mustan kanssa. Taidan tehdä niin.

Joo, tullu pienoinen kirjotusvirhe sitten tohon ohjeeseen, eli mittarivalojen himmentimeen.
Muistaakseni vaan noissa himmentimissä ois sellanen juttu et jos niihin kytkee ylimääräsiä,
ainakaan montaa, niin himmennin kärähtää.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #121 : 11.08.2011, 17:28:40 »
Joo, tullu pienoinen kirjotusvirhe sitten tohon ohjeeseen, eli mittarivalojen himmentimeen.
Muistaakseni vaan noissa himmentimissä ois sellanen juttu et jos niihin kytkee ylimääräsiä,
ainakaan montaa, niin himmennin kärähtää.
Ainakin 940 himmennin kestää yllättävän hyvin, edellisessä 945 ihmettelin kovasti, kun sähköpenkit tuppasi toimia tuskasen hitaasti, ja monessa liikkeessä sitä piti avittaa että jaksoi liikkua. Sähköpatenttikasan purettuani tajusin, että ne otti virtansa keskikonsolin taustavaloilta, eli himmentimen perästä :o >:(
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #122 : 11.08.2011, 17:49:19 »
Ite heitin sen maihin vaan, ei se niin kirkas ole et häikäsee :)
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #123 : 12.08.2011, 18:44:24 »
Ite heitin sen maihin vaan, ei se niin kirkas ole et häikäsee :)
Joo itekin laitoin siihen samaan maahan ku mustankin ja ei tuntus olevan liian kirkas :) Sitten surullisempiin uutisiin.. Se mitään päästöihin vieläkään menny  >:( yli tuhatta näytti vieläkin palamattomat, vaikka innovate väittää, että optimaalilla tyhjäkäyntikin. Liekkö sitten se filtteri menny siitä testeristä taas tukkoon. Ei menny myöskään kaverin vakio volvo samalla tekniikalla  :o Se oli kuitenkin just leimattu yms. Pitää ens viikoks vaihtaa vielä vakiosuuttimet ja bp-säädin niin jos se sitten.. Miten paljo tekee ysissä tuo katti? Että pitäskö tuonne nyt tökätä joku racekatti paikalleen?

Innovate myös kertoi, että siinä vaiheessa ku ahtopaineet karkaa eli 5000rpm jälkeen niin myös vetää TODELLA rikkaalle seoksen. Eli siis itse pelkäsin, että vetää siinä vaiheessa laihalle. Kiihtyminen kuitenkin loppuu heti kun vetää sinne noin 9AFR.

Tähän varmaan auttaa se, että ostaa toimivan ja isomman portin.

Kuinka paljon seokseen vaikuttaa pieni vuoto esim. pakosarjassa? Tuntuu jostain fuskaavan. Putkiston tarkastin. Vuoto kohta vaan niin vaikea paikantaa ku on tuo pakosarja semmonen käärmeenpesä ja sitä eristettä päällä..
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #124 : 12.08.2011, 18:50:41 »
Paha sitä on sanoa paljon se vaikuttaa. Ainut miten vois sanoa edes suuntaa antavaa, ottaa testi
ehjästä autosta, jonka jälkeen porata reikä ja kattoa uudet arvot.
Ja sekin koskee vaan justiinsa sitä järjestelmää, jokainen korjaa vähän erilailla.

Eli kaikki vaikuttaa. Ensiks vuodot pois, kattele sitten lisää :) Ilman kattia kyllä
päästöt on ylisuuret vinokoneessa. Kokeiltu itse.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #125 : 12.08.2011, 19:02:27 »
Paha sitä on sanoa paljon se vaikuttaa. Ainut miten vois sanoa edes suuntaa antavaa, ottaa testi
ehjästä autosta, jonka jälkeen porata reikä ja kattoa uudet arvot.
Ja sekin koskee vaan justiinsa sitä järjestelmää, jokainen korjaa vähän erilailla.

Eli kaikki vaikuttaa. Ensiks vuodot pois, kattele sitten lisää :) Ilman kattia kyllä
päästöt on ylisuuret vinokoneessa. Kokeiltu itse.
Joo mulla ei tosiaan minkäänlaista kiinni.. Entä tiedätkö noista racekattien suodattavuudesta? eli onko edes järkeä harkita semmosta.. on nimittäin ihan tarpeeks kalliita
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #126 : 12.08.2011, 19:04:54 »
Mulle on ihan uutta että edes yritetään vähäpäästöistä autoa saada läpi päästöistä ilman kattia.. ???     
Voithan sinä lainata sitä kattia joltain tutulta leiman ajaksi??

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #127 : 12.08.2011, 19:06:37 »
Mulle on ihan uutta että edes yritetään vähäpäästöistä autoa saada läpi päästöistä ilman kattia.. ???   
Hah niin se kyllä varmaan on aika monelle.. Vanhan vm 91 ysineliskantin sain ilman kattia päästöilleen. Ei tosin ollut noin paljo vaihdettuja osia.

CATCO 3" Jalometallinen katalysaattori - 239e

- Mitat: kokonaispituus 330mm(pit), 130mm halkaisija - profiili pyöreä (kummassakin päässä 40mm 3" putkea)
- Suositeltu maksimiteho 450hp
- Ei EU-hyväksyntää.
- Kennotiheys 200cell, virtaa erittäin hyvin
- Materiaalitakuu 1v
- Materiaali rosteri.

^Mitenkähän tommonen pelittäs. Vakiota en haluaisi sovittaa, koska nyt alkas olemaan hyvä putkisto ja turhauttaa ruveta muuttamaan putkistoa joka kerta kun käyttää vakiokattia paikoillaan.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2011, 19:13:50 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #128 : 12.08.2011, 19:15:33 »
Hah niin se kyllä varmaan on aika monelle.. Vanhan vm 91 ysineliskantin sain ilman kattia päästöilleen. Ei tosin ollut noin paljo vaihdettuja osia.

CATCO 3" Jalometallinen katalysaattori - 239e

- Mitat: kokonaispituus 330mm(pit), 130mm halkaisija - profiili pyöreä (kummassakin päässä 40mm 3" putkea)
- Suositeltu maksimiteho 450hp
- Ei EU-hyväksyntää.
- Kennotiheys 200cell, virtaa erittäin hyvin
- Materiaalitakuu 1v
- Materiaali rosteri.

^Mitenkähän tommonen pelittäs. Vakiota en haluaisi sovittaa, koska nyt alkas olemaan hyvä putkisto ja turhauttaa ruveta muuttamaan joka kerta kun käyttää vakiokattia paikoillaan.

Eihän tuo ole kalliskaan, osta vaan tuollainen ja asenna. Yritä väittää katsurille että E-hyväksyntä on yläpuolella,
jos vaikka ymmärtäis "yskän".

Ai sulla meni läpi :o Mun eräs 740 ei menny kun kokeilen ilman kattia sitä.
Ja yks 940 ei menny vaikka oli katti, siin oli vähän muuta. Mut eräs 106 peugeotti meni sen puolesta läpi..  ;)
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #129 : 12.08.2011, 19:17:34 »
Eihän tuo ole kalliskaan, osta vaan tuollainen ja asenna. Yritä väittää katsurille että E-hyväksyntä on yläpuolella,
jos vaikka ymmärtäis "yskän".

Ai sulla meni läpi :o Mun eräs 740 ei menny kun kokeilen ilman kattia sitä.
Ja yks 940 ei menny vaikka oli katti, siin oli vähän muuta. Mut eräs 106 peugeotti meni sen puolesta läpi..  ;)
Joo kai se on tilattava.. Tili tuli tili meni, mutta tällasta tää on! Joo luulen, että osaltaan hyvin laiha seos vaikutti että meni lapuille.

edit. Catcon jalometallikatti lähti tilaukseen.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2011, 19:24:44 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #130 : 12.08.2011, 20:42:30 »
Olin aikeissa tilata biltemasta tuon 50mm kopio hukkiksen. Onko jollakulla pahaa sanottavaa? Olen kuullut, että noista osa on ihan päteviäkin. Finturbon Japen kanssa keskustelin ja sano, että kun tarkistaa, ettei mitään höysteitä yms ylimääräistä löydy venttiilistä, niin on ihan toimivia. Hinta ois 109e ja sepä juuri onkin ratkaisevassa asemassa nyt..

edit. Kuka tietäs, että millainen on noiden bilteman porttien jousijäykkyys? epäilisin, että tuossa 40mm ois 0,5bar ja 50mm 0,8bar.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #131 : 12.08.2011, 20:58:22 »
Olin aikeissa tilata biltemasta tuon 50mm kopio hukkiksen. Onko jollakulla pahaa sanottavaa? Olen kuullut, että noista osa on ihan päteviäkin. Finturbon Japen kanssa keskustelin ja sano, että kun tarkistaa, ettei mitään höysteitä yms ylimääräistä löydy venttiilistä, niin on ihan toimivia. Hinta ois 109e ja sepä juuri onkin ratkaisevassa asemassa nyt..

edit. Kuka tietäs, että millainen on noiden bilteman porttien jousijäykkyys? epäilisin, että tuossa 40mm ois 0,5bar ja 50mm 0,8bar.
eihän ne oo niitä samoja kiinalaisia missä 2 bar jousi

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #132 : 12.08.2011, 21:01:37 »
eihän ne oo niitä samoja kiinalaisia missä 2 bar jousi
Öh nyt en tiedä mitä tarkoitat, mutta tämmöinen käsittääkseni HKS-kopio --->
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #133 : 12.08.2011, 22:41:44 »
Joo jospa nyt ois kaikki tarpeellinen tilattu vihdoin ja viimein. Eli tiivistetään mitä tulossa ensiviikon aikana(?).

Catcon 3" jalometallikatti
Lastutettava sytkäpoksi + lastu(viking racing)
Special lastu bensapuolelle (viking racing)
50mm HKS(?)kopiohukkis

Lisäksi huomenna vissiin kytken Autogaugen smoke ö-painemittarin. Siihen joutuu tietysti hakemaan sen Y-haaroittimen lohkon kylkeen jos haluaa, että ö-paineen merkkivalo pelaa. Bensanpainemittarikin olisi, mutta sitä en halua kabiiniin tuoda turvalisuussyistä. Saa muuten ostaa pois ken tahtoo(uusi on).
Pitää tuo bensanpainemittaripolitiikka pelata siten, että asentaa jonku teollisuusmittarin kiinteäksi tuonne suutintukkiin.
NGK:n kuparitulppia päätin kokeilla kun kaveri suositteli. Eihän ne niin kauan kestä, mutta yleensä jokatapauksessa 5tkm välein vaihdan öljyt ja tulpat, joten jospa nuo sen aikaa kestäs aina. Lämpöarvona käytän edelleen +1, koska ainakin tähän mennessä vanhat tulpat on poisotettaessa olleet aina kermakahvin väriset.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2011, 22:44:16 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #134 : 12.08.2011, 22:43:51 »
Joo jospa nyt ois kaikki tarpeellinen tilattu vihdoin ja viimein. Eli tiivistetään mitä tulossa ensiviikon aikana(?).

Catcon 3" jalometallikatti


Kannattaa selvittää noi seokset ensiksi kuntoon, ennen kuin polttaa sen uuden katin pilalle.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron