Kulkukoira  Proturbo

Äänestys

Paljonko penkkilapulle siunaantuu?

200hp
3 (3.8%)
250hp
4 (5%)
300hp
17 (21.3%)
350hp
23 (28.8%)
1500hp?
9 (11.3%)
Ei mitään, kone hajoaa..
24 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 78

TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio

  • 1593 Vastauksia
  • 523783 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #135 : 13.08.2011, 13:54:48 »
oliko tuolle viking lastulle joku peruste? ite en ainakaan pidä minään, on täällä foorumillaki pätevämpiä lastuttajia.
LH&ostrich

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #136 : 13.08.2011, 14:59:00 »
Kannattaa selvittää noi seokset ensiksi kuntoon, ennen kuin polttaa sen uuden katin pilalle.
Niin siis seokset on hyvät 5000rpm asti.. sen jälkeen ahdot alkaa keulimaan ja bensanpaineet pomppaa pilviin. Eli varmaan ku saa ahdot rajattua siihen 1,0-1,2bar niin no problemo.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #137 : 13.08.2011, 15:00:49 »
oliko tuolle viking lastulle joku peruste? ite en ainakaan pidä minään, on täällä foorumillaki pätevämpiä lastuttajia.
Lähinnä se peruste, että sain järkevään pakettihintaan ja ompahan samaa sarjaa sytkälastunkin kanssa.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #138 : 13.08.2011, 15:09:19 »
saa ostaa pois 38mm Tial kopioportti, Ecomax vikingin lastu, Injenin vapari, AutoGaugen smoke kapeakaista yms. Ja jos saan muutoskatsastettua nuo muutokset niin ois vielä iso liuta muitakin osia esim. Mitsun TD04HL- 18T#7.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #139 : 15.08.2011, 19:15:53 »
Uusia osia odotellessa hommasin 20% tummennuskalvoa. Kaveri käy tummentamassa takalasit tällä viikolla toivonmukaan.

Mistähän sais turvakaaret tuohon volvoon? Ois kiva saada kori jäykäks ja oishan se leson näköinenkin sitten. Ois tarkoitus hommata myös kuppijakkarat ja nelipistevyöt + joku racehenkinen mokkaratti laittaa. Ton ratin joutuu sit tietysti muutoskatsastamaan, mutta onnistuu tiettävästi ku samaa mallisarjaa tehty myös ilman srs:ää. Katsoo nyt, että päästääkö kiltti katsastusmies edes läpi tuota tuommoisenaan :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #140 : 16.08.2011, 10:33:48 »
Kaaria vois kysellä Luuppalalta (jos nyt muistin nimen oikein :idiot2: ) Itse tilasin häneltä vuosi sitten kaaret 740. Ne oli jokkissäännön kaaret ja hintaa tuli rahteineen reipas 300€. Eikä kestänyt kauan kun oli kaaret matkahuollossa.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #141 : 16.08.2011, 12:08:25 »
Kaaria vois kysellä Luuppalalta (jos nyt muistin nimen oikein :idiot2: )

Muistit ihan oikein.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #142 : 16.08.2011, 18:07:25 »
Kaaria vois kysellä Luuppalalta (jos nyt muistin nimen oikein :idiot2: ) Itse tilasin häneltä vuosi sitten kaaret 740. Ne oli jokkissäännön kaaret ja hintaa tuli rahteineen reipas 300€. Eikä kestänyt kauan kun oli kaaret matkahuollossa.
Minkälaiset kaaret tuli, siis oisko kuvia? näkis kato vähä mitä joutuu suunilleen purkamaan/muuttamaan tieltä.

edit. Tuli se hukkis ja yllätyin positiivisesti "laadusta". 2vaihtojousta sisällä olevan lisäksi.. Pitää nyt vielä purkaa atomeihin ja tarkastaa ettei ole virheitä. Ainoa virhe/puutos on se, ettei missään ole merkitty jousten jäykkyyttä ! On vaan väreinä jouseen merkitty toiseen punaiset merkit ja toiseen siniset  :-\ Mitenkähän noista sais selvyyden..ei meinaan viittis kokeilla, jos ei ole varmuutta.
« Viimeksi muokattu: 16.08.2011, 18:10:32 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #143 : 16.08.2011, 18:55:39 »
Eipä ole muuta kuvaa kuin se että ne ovat paketissa ;D Auto ei ole vielä päässyt siihen vaiheeseen että saisi kaaria alkaa sovitteleen. Pääkaarta ja etukaarta tuli kokeiltua autossa ja voin sanoa että hyvin hyvin vähän jää tilaa sivuille. Eli jos miettii että mitä tarvitsee purkaa niin ainakin kattoverhous ja kattovalo, b-pilarin muovit, kojelautaan tehdä rei'ät mistä putki pääsee kulkeen. Tietenkin takapenkki vekeen ja takaa muutenkin saa muoveja irroitella. Ovipahvejakin voi joutua hieman sahaileen.
Kyllä siinä joutuu töitä tekeen ;)

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #144 : 16.08.2011, 20:05:25 »
oliko tuolle viking lastulle joku peruste? ite en ainakaan pidä minään, on täällä foorumillaki pätevämpiä lastuttajia.
Se on hyvä jos on perusteluita mielipiteelleen.
Ite oon lastuttanut monta autoa Vikingillä, eikä ole ollut ongelmia. Viimeksi yhden tänään.
Mutta jos kerran selvästi parempia vilisee nurkissa, toki niitä kannattaa kerjätä. :pomo:

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #145 : 16.08.2011, 21:08:02 »
Se on hyvä jos on perusteluita mielipiteelleen.
Ite oon lastuttanut monta autoa Vikingillä, eikä ole ollut ongelmia. Viimeksi yhden tänään.
Mutta jos kerran selvästi parempia vilisee nurkissa, toki niitä kannattaa kerjätä. :pomo:
Itselläkään ei moittimista. Ongelmat on olleet omaa hölmöilyä, esim. se vakiokokoinen imm  :idiot2: Tällä viikolla pitäs tulla se setti JP-stylingiltä. Uhkas laittaa vielä ylimääräisen sytkälastun kylkiäisiksi. Sano, että kokeilla kumpi parempi tässä rojektissa.

Hukkaporttia tuossa tutkin. Avasin ja purin osiin. Ei löytynyt mitään höysteitä tahi vääriä asennuksia ja kalvokin ehjä. Pieni välys venttiilissä/ohjurissa, mutta eikös niin pidäkin ottaen huomioon materiaalin lämpölaajenemisen? Laitoin samalla jäykimmän jousen sisään. Ei kylläkään mitään hajua paljon tuo jäykkyys on. Jonkinlainen kutina on, että löysin (punainen) olisi 0,5bar, vihreä 0,8bar ja jäykin (sininen) olisi 1bar. Korjatkoon joku joka tietää. En voi testatakaan kun rengaspainemittarin mittari meni rikki. Kaikinpuolin ihan järkevän oloinen kampe, saa sitten nähdä olenko samaa mieltä kunhan saan testattua ajossa. Jokatapauksessa ahtimen/pakosarjan saa taas purkaa pois hitsausta varten. Muutan samalla hukkikselle menevän putken kokoa isommaksi ja myös pakosarjalta lähtevää päätä parempaan kulmaan. Huonona puolena tuossa 50mm portissa on edelliseen nähden tietysti isompi koko. Alkaa mennä nimittäin aika ahtaaksi!
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #146 : 17.08.2011, 22:46:37 »
Ens kesänä alkaa sitten vissiin megasquirtin vaihtourakka tohon volvoon .. Löyty sellanen kaveri, joka osaa kasata tuon ohjainlaitteen järkihintaan. Itse en ala tinaamaan, ei ole niin hyvät taidot että tulis toimiva kampe :D Ensi kesälle jää myöskin H-profiilien vaihto(jos kestää toi kosla sinne asti  :2funny: )

Kahtoo nyt millä aikataululla tuota megaa nyt sitten loppujen lopuksi kannattaa alkaa suunnittelemaan paikoilleen. Kaikki riippuu ihan siitä, että kuinka hyvin saan wörkkimään huomenna tulevilla lastuilla ja sytkäyksiköllä :)

Tänään tuli postiin katalysaattori. Pitää huomenna käydä hakemassa osat kotiin.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2011, 22:49:40 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa juhnu-79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #147 : 17.08.2011, 23:36:01 »
eilen rupesin tätä selaamaan! jurvassa kattelin et ihan kohtuullisen mukavasti tää toimi siellä :)
kyl mää ny jotain siinä sitten koitin oikeinkin tehdä..:)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #148 : 18.08.2011, 19:50:08 »
eilen rupesin tätä selaamaan! jurvassa kattelin et ihan kohtuullisen mukavasti tää toimi siellä :)
Lukuunottamatta sitä tosiseikkaa, että kaikki oli päin perusreikää :D Ois mielenkiintonen päästä nyt sinne radalle ku kaikki suunilleen toimii.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti
« Vastaus #149 : 18.08.2011, 19:58:20 »
Katalysaattori tuli! On muuten paljon pienempi ulkomitoiltaan kuin mitä arvelin. Tuohan saattaa jopa säilyä hengissä talven yli  ;D Huomenna tulee sit vissiin loput rojut, kun ei tänään kerta.

Ajattelin hitsata tuon katin putkistoon kiinteästi, koska minulla on jo ns. asbestiliitos, josta putkiston saa tarvittaessa nopeasti pois + että joka kerta kun on ollut noita sakkeliliitoksia niin on vuotaneet satavarmasti vähän ajan kuluttua.. V-band varmaan vois tietysti toimiakin.

Nyt ärsyttää suunnattomasti kun ei tullut tehtyä putkistoa rosterista!  :pupu:

Maanantaille jos sais jopa valmiiks ton niin näkis vielä, että meneekö vieläkään päästöilleen.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron