RallyBaron  Samppasport

Äänestys

Paljonko penkkilapulle siunaantuu?

200hp
3 (3.8%)
250hp
4 (5%)
300hp
17 (21.3%)
350hp
23 (28.8%)
1500hp?
9 (11.3%)
Ei mitään, kone hajoaa..
24 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 78

TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio

  • 1593 Vastauksia
  • 523774 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #225 : 19.12.2011, 18:49:59 »







Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #226 : 30.12.2011, 11:27:18 »
Ei helvetti tätä suolauspolitiikkaa! Syksyllä hinkkasin kaikki ruosteet pois ja maalasin ja paikkasin ja nyt kukkii ovien alaosat ja helman takaosa! Kyllä kismittää ihan urakalla. Samaan syssyyn alkoi mahdollisesti öljynpaluu fuskata ihan kunnolla, tukivarsi öljyssä ja käry käy sieraimiin kun öljyt valuu viemäriin  ;D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #227 : 10.01.2012, 20:56:38 »
Nyt tuli kerrankin otettua ihteesä niskasta kiinni ja ruvettua jakopäätä tarkastelemaan kun pitkään rykiny (yleensä lämpimällä kelillä) ennen ku lähtee kiihtymään ja seos käyttäytyny jokseenkin oudosti. Noh sen tiesin, että ykkössylinterin ykk:ssa imuvenan pitäs olla 1,5mm auki ja se on nyt noin 0,5mm, koska vakionokkapyörä paikallaan. Noh rupesin vaihtamaan remmiä tarkoituksenani vaihtaa myös tuo nurkissa lojunut sääd. nokkapyörä. Jakomerkit kohdalleen ja..WTF?! Jako heittää hampaalla --> jakoremmi venynyt.. Ajattelin antaa olla tältä illalta ja huomenna kasata ja säätää arvot kohdilleen ja miettiä, että vaihdanko remmiä esim. 20tkm välein vaiko ostanko kalliin kevlar remmin  ???

Ruosteet korjasin jo reilu viikko sitten ja nyt paikansin sen öljyvuodon. Ei tullu ö-paluusta vaan ohjaustehostimen pumppu vuotaa.. 305e avainvaunulta ja yli 200e jää vielä hintaa alennuksineen.

Huomenna lisää!
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #228 : 11.01.2012, 20:51:56 »
Joo tänään varmistin ja oli tosiaan venynyt melkein hampaan verran. Volvolta ostin vielä alkuperäisen remmin vaikka samalta tehtaalta taitaa tulla remmit mitä oon käyttänyt. Vaihdoin myös kiristinrullan volvon alkuperäiseen uuteen. Ei ollut kiinan rullakaan miksikään mennyt, mutta ompahan sekin huoli vähemmän :) Nokan ajoitusta myöhästin karvan verran ja moottorin luonne muuttui selkeästi yläpirteämmäksi ja turbo herää noin 300rpm myöhemmin mutta toimii loistavasti rajoittimelle asti :) pitää vielä heittokellolla varmistaa tuo oikea arvo kun jaksaa.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #229 : 12.01.2012, 21:10:31 »
Nyt säikyttellee urakalla minua tuo auto :D Kovan testauksen jälkeen parkkiin ja kun starttasin niin lähestulkoon kaikki merkkivalot sytty ja eiku äkkiä sammuksiin ja kahtomaan konepeiton alle. Kampuran kiilahihnapyörän kiinnityspultti päässy löystymään vaikka sen eilen kahteen kertaan pyssyllä ammuin kiinni ja meni pohjaan asti(liekkö venyny pultti?). tosi lähellä kävi ettei päässy jakoremmi hyppäämään pois. Nyt pittää lähtee hallille ja laittaa ihan kierrelukitteen kanssa ja vääntövarrella. Ihan ihmityttää miten voi käydä noin hyvä mäihä ettei irronnu 7000rpm kierroksilla vaan sitten ku starttasin :O Noh parempi näin :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #230 : 12.01.2012, 21:12:13 »
No tää auto kyllä tahtoo vastustaa joka välissä sitä ajamista.
Tsemppiä vaan, kyllä vielä tulee kuukausi kun se toimii moitteetta  ;)
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #231 : 12.01.2012, 21:21:30 »
Eipä se pultti tahdo ilman lukitetta pysyä >:( Itse olen huomannut riittäväksi momentiksi kun metrisellä jatkovarrella kiskoo niin paljon kun jaksaa.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #232 : 12.01.2012, 23:00:32 »
Eipä se pultti tahdo ilman lukitetta pysyä >:( Itse olen huomannut riittäväksi momentiksi kun metrisellä jatkovarrella kiskoo niin paljon kun jaksaa.
Minäkin käsijarrun vedin ylös ja nelosvaihde silmään toisella jalalla seinästä tukea ja joku kuuskyt senttiselle vääntövarrelle töitä :D aikamoista jonglöörausta :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #233 : 12.01.2012, 23:04:47 »
No tää auto kyllä tahtoo vastustaa joka välissä sitä ajamista.
Tsemppiä vaan, kyllä vielä tulee kuukausi kun se toimii moitteetta  ;)
Joo hieman on taas motivaatio hiponut pohjalukemia ja silti yritetty tehdä :) Joka arkipäivä töissä vielä suunilleen samoja hommia saa vääntää kaikenlisäks :D Ei oo jaksanu bensamittariakaan korjata, siihen vitutukseen tottuu. Onneks on seosmittari niin näkee ku pensa on loppumassa :D

Mitähän tään auton kanssa ens kesän ratapäivillä käy? :O en uskalla edes ajatella. Puhumattakaan edellistä 940turboa, joka halusi tehdä itselleen polttoitsemurhan aikoinaan xD
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #234 : 12.01.2012, 23:16:40 »
Minäkin käsijarrun vedin ylös ja nelosvaihde silmään toisella jalalla seinästä tukea ja joku kuuskyt senttiselle vääntövarrelle töitä :D aikamoista jonglöörausta :D
samalla tavalla joskus kiritty, momentti on oikea, kun selästä kuuluu napsahdus  ;D ;D

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #235 : 12.01.2012, 23:34:04 »
:D ja vatsataudissa ei suositella tehtäväksi  :o
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #236 : 19.01.2012, 20:04:57 »
Noniin volvo huutaa taas osia..

-tarvike-lamda kesti 4kk, nyt pimeä. Maanantaina tulee alkuperänen.
-ohjaustehostimen pumppu vetelee viimeisiään tai no toimii täysin, mutta vuotaa kuin seula alatukivarren päälle ja apulaitehihnoille.
-xenonirtisanoi itsensä, mahdollisesti ballasti viallinen kuten edellisessä hid kitissä. On muute paskalaatusia ku puol vuotta kestää setti. ja kaks settiä ollu.
-penkinlämmittimen vastus tai jokin menny, polttaa melkein reijän pakaraan.
-sit löyty vika miks ei bensamittari toimi. Laitoin säädettävän vastuksen mittarille menevän pistokkeen päähän(takakontissa, ruskea ja valko/harmaa) ja sillä mittari alkoi elämään normaalisti. Noh tietenkään alkuperästä kohoa ei saa erikseen ilman alkuperäistä pumppua eli varaosina etsiä jostain.
-Sytkäpiuhat vaihdoin 4,3 ja 2 sylinterien piuhat oli ~1,9-2ohm ja ykkösellä 11ohm. Uusin myös puolan johdon ja alkuperäisillä osilla tietysti :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #237 : 17.02.2012, 18:52:58 »
Maanantaina aloitin uuden projektin. Elikkä entisen palaneen koneen entisöinti. Alakerran laakeroinnin kerkesin jo uusia ennenkuin auto paloi.

Nyt uusin kaikki tiivisteet ja männänrenkaat ja käyn läpi kannen jne.
Moottori on jo atomeina ja alakerrasta löytyi positiivisena yllätyksenä 13mm veivit. Moottori on siis vuoden 91 b230ft. Kilometrejä noin 400tkm. Moottori ei väljä ja hoonaan vain sylinterilinjan. Kaikki osat hiekkapuhallan ja moottorista tulee väritykseltään musta.

Osat on haalittu männänrenkaita ja kampuran takastefaa lukuunottamatta. Osat tulevat Volvolta.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #238 : 17.02.2012, 21:34:53 »












Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #239 : 26.03.2012, 00:55:38 »
Kellään ois kohtuuhintasia Siemens deka 788ml suuttimia. Oikeestaan ei tarviis kun kolme kun yks ois hakupalkalla tiedossa :) Saa tarjota 750-825ml suuttimia, kunhan on matalaohmiset ja kohtuuhintaset + että passaa suoraan boschin suutintukkiin.

EDIT1. 750ml ruutat hommattu ja paikallaan med 3"immu. Huomattava ero kun voi vetää aina rajoittimelle asti ilman laihalle hyökkäämistä :) Ainoo vaan, että kiihdytyksessä seos on 10,8-11,5AFR, jotenka aika tummaa pötköä tulee putkesta. Pitää lisätä ahtoa 1,5bar ja katsoa sitten. Nyt on 1,3bar ahdot. 0,8bar jousi liian löysä + pakosarja vuotaa parista kohtaa, joten bleedin säätökään ei hirmuisia eroja tee :( jäykempi jousi ja parempi pakosarja!
« Viimeksi muokattu: 05.04.2012, 13:09:40 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Samppasport  Futurez