Autoracing  KL-varaosat

Äänestys

Paljonko penkkilapulle siunaantuu?

200hp
3 (3.8%)
250hp
4 (5%)
300hp
17 (21.3%)
350hp
23 (28.8%)
1500hp?
9 (11.3%)
Ei mitään, kone hajoaa..
24 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 78

TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio

  • 1593 Vastauksia
  • 523847 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #285 : 01.05.2012, 17:34:51 »
Ei muutakuin lisää voimaa vaan ja pitää itsellä! ;)
Niin ei siinä voitolle jää ainakaan, jos myy ja ostaa samanlaisen ja taas virittää..

No eilen tilasin sitten porttiin 1,5bar jousen :) Nyt siis 0,8bar jousi ja bleedillä 1,2baariin nostettu. 1,2bar ahdolla pahimmillaan kiihdytyksessä seokset 9,7AFR :D vähän jos rikkaalla..
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #286 : 02.05.2012, 21:23:07 »
Nyt on taas vähän hifistelty tallin uumenissa. Aiemmin laitoin jo 5,25" ground zeron erillissarjat eteen ja 6,5" alpinet taakse hattuhyllyyn. Kontissa on edelleen ne kaks kymppituumaista ground zeroa ja niille virtaa syöttää 1000w autostudion digipääte. Erkkoja ohjaa 450w pioneerin pääte. diskantit joka nurkassa ja nyt niceviewin dvd-soitin vaihtu clarionin vz409 malliseen.

Hukkaportin jousi postissa. Löysin myös semmoista lämpösuojaa (thermoteciä), jossa tarrapinta takana niin saa nuo piuhat ja letkut suojattua. ABS:n piuha olikin ottanut jo vähän itseensä. Pitää pistää tilaukseen tuota eristettä.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #287 : 02.05.2012, 22:17:07 »
Hei kuka fiksu tietäs, että voiko tuon ysisatkun muutoskatsastaa bägittömälle ratille? Tuota 9satkuahan kun on tehty siis ilman bägiä..
« Viimeksi muokattu: 02.05.2012, 22:29:04 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #288 : 02.05.2012, 22:35:10 »
Tarviikos siihen jotkut valmistajan tarkat ohjeet? Muistaakseni näin luin joskus kun abs jarruissa mietin samaa asiaa...
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #289 : 02.05.2012, 22:39:14 »
Tarviikos siihen jotkut valmistajan tarkat ohjeet? Muistaakseni näin luin joskus kun abs jarruissa mietin samaa asiaa...
Aijjai.. En haluais tuolla isolla ruorilla enää puskea :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2285
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #290 : 03.05.2012, 13:07:36 »
Pitäisi saada jostain todiste siitä että mallia on ollut EU-alueella saatavana ilman bägiä. Eli volvolta kai sitä voisi kysellä?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #291 : 03.05.2012, 15:53:04 »
Pitäisi saada jostain todiste siitä että mallia on ollut EU-alueella saatavana ilman bägiä. Eli volvolta kai sitä voisi kysellä?
Hehe yks todiste ois pellon laidassa lahoava vm91 ysisatku.. :D Mahtavat kuitenkin haluta kirjallisena tuon todistuksen. Joo pitänee kysästä ku oon tässä avainvaunulla töissä.

edit1. Kävin katsastusasemalla kysymässä asiasta. Pyysivät dokumenttia volvolta ja että muutostyö suoritettaisiin Volvolla :D meinasin tirskahtaa nauramaan. Sanoin, että no joo olen ko. paikassa töissä, että voinhan minä tämän muutostyön tehdä :D Eli dokumentit volvolta ja missään ei saa olla merkkejä, että paikallaan on ollut airbägillinen ratti.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2012, 19:21:00 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #292 : 03.05.2012, 19:33:54 »




Tuommonen soitin ja oli muuten mallia vz401e, ei siis 409.. Hukkiksen jousen kävin hakemassa ja jos sitä huomenna kokeilis, että miten vinokas poksahtaa ;)
« Viimeksi muokattu: 03.05.2012, 19:36:35 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #293 : 03.05.2012, 22:23:03 »
Nyt viitaten alkupään päivityksiin... mutta olit vissiin sähköflektin Volvoon laittanut?
Eli oliko vaikeakin homma? Kulutushan ainakin pienenee (0,1 - 0,3 l/100 km, mutta kuitenkin...)  :)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #294 : 03.05.2012, 22:57:42 »
Nyt viitaten alkupään päivityksiin... mutta olit vissiin sähköflektin Volvoon laittanut?
Eli oliko vaikeakin homma? Kulutushan ainakin pienenee (0,1 - 0,3 l/100 km, mutta kuitenkin...)  :)
Ei se niin vaikea, vaikka en sähköistä niin hirveästi tajuakaan. Releen kautta ja sulake väliin. Anturilla pelaa ja kytkimellä tietenkin. Puhaltava on tuo ja asennettu kuulerin eteen. Semmosen tukiraudan tein flektille ja tähän samaiseen tukeen hitsasin myös kiinnikkeen öljyn lauhduttimelle.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #295 : 05.05.2012, 19:11:25 »
Joo sitä tuli liityttyä ns. "isojen poikien kerhoon" puol vahingossa kun vaihdoin sen 1,5bar jousen porttiin. No bleedi täysin kiinni ja koe ajolle. Sehän ahtaa yli kahden kilon! :O Ei siinä kyllähän se kulkee, mutta kuinka kauan kestää veivit :D Eli ensin ottaa sen 1,5bar ja 6000rpm jälkeen nousee 2bar. Seokset pysyivät kohtuullisina täydessä rääkissäkin tais pahimmillaan 13,8afr mennä. Vähän ku sais pienemmäks paineita. Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin isompi portti..
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #296 : 06.05.2012, 02:02:17 »
Jätkähän ahtaa vanhaa vinokonetta ku mitäki diiseliä  ;D
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #297 : 06.05.2012, 03:57:20 »
Joo sitä tuli liityttyä ns. "isojen poikien kerhoon" puol vahingossa kun vaihdoin sen 1,5bar jousen porttiin. No bleedi täysin kiinni ja koe ajolle. Sehän ahtaa yli kahden kilon! :O Ei siinä kyllähän se kulkee, mutta kuinka kauan kestää veivit :D Eli ensin ottaa sen 1,5bar ja 6000rpm jälkeen nousee 2bar. Seokset pysyivät kohtuullisina täydessä rääkissäkin tais pahimmillaan 13,8afr mennä. Vähän ku sais pienemmäks paineita. Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin isompi portti..

Mitään hukkista vaan h-profiilit ja isompaa suutinta :D
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #298 : 06.05.2012, 14:05:19 »
ja just ku mie ne suuttimet vaihdoin :D Kyllä ne h-profiilit alkas olemaan paikallaan.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #299 : 06.05.2012, 14:12:04 »
Alko olemaan aika tuskien taival sahata tuo lämpimiltään käyntiin. Jakajan kansi tuli vaihdettua ja pyörijä. Jakajan kansi oli hapettunu ja urat oli siellä kupari/messinkijutuissa.



Kumi palaa. Alkuillasta näin..

ja loppuillasta näin.


« Viimeksi muokattu: 06.05.2012, 14:16:14 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Elekma  Autoracing