Kulkukoira  Proturbo

Äänestys

Paljonko penkkilapulle siunaantuu?

200hp
3 (3.8%)
250hp
4 (5%)
300hp
17 (21.3%)
350hp
23 (28.8%)
1500hp?
9 (11.3%)
Ei mitään, kone hajoaa..
24 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 78

TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio

  • 1593 Vastauksia
  • 523794 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #300 : 06.05.2012, 14:23:57 »
Hmm.. Auttaskohan keuliviin ahtoihin jos vaihtas #10 pesän tuohon kasin tilalle?

Edit. SRE asetelmalla dieselin levy alkoi luistamaan.. Kuka tietää käyttäjäystävällisen sintterilevyn? siis semmonen hakusessa, mikä ei ois ihan on/off.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2012, 19:48:59 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #301 : 07.05.2012, 18:08:38 »
Katsellu tässä nyt jousitettuja sintterilevyjä ja tänään tuli käytyä Fin-turbolla. Eihän sieltä taaskaan ilman tuliaisia lähdetty.. Pakopesäksi valikoitui Garrettin jaettu A/R muistaakseni 1.06 jos en nyt ihan omiani lado. Nykyinen on siis holsun #8 ja vastaa tietääkseni noin 0.63-0.65A/R. Sorvaavat suoraan käypäseks, eikä mulle jää muuta tehtävää kuin vaihtaa pesä. Toisena vaihtoehtona oli Garrett 0.82 A/R sinkkupesällä.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2012, 18:15:40 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #303 : 07.05.2012, 22:30:01 »
Minkä kokoiset siivet sulla on tässä ahtimessa?
Nyt en kyllä muista. Pitää melkein varmistaa tuo tuolta lappusista :) Kompressoripesässä A/R 0.50 merkintä ja tällä hetkellä se kasin pesä holsusta.

Ainakin ko. turbon rakentaneen kanssa asiaa pohdittiin ja sanoi, että pitäs olla tuohon aika hyvä. Herääminen tietty siirtyy neljän tonnin puolelle, mutta ei ahdista. Kysyn kun käyn finturbolla tällä viikolla että mitkä ne siipikoot taas olivatkaan.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2012, 22:33:43 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #304 : 07.05.2012, 22:34:05 »
Tuolla voi olla aika dramaattinen vaikutus ahtimen käytökseen kun pesän vaihtaa #8 -> A/R 1.06

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #305 : 07.05.2012, 22:35:19 »
Tuolla voi olla aika dramaattinen vaikutus ahtimen käytökseen kun pesän vaihtaa #8 -> A/R 1.06
Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat?

edit. siis jos tarkoitat viivettä/heräävyyttä niin tottakai, se on huomattavasti kasipesää hitaampaa. Jotain on kuitenkin tehtävä kun ahdot karkaa reiluun kahteen kiloon. Tuo oli kuitenkin kohtuu edullinen ratkaisu. Tämä 1.06 pesä kuitenkin jaettu kuten pakosarjan laippakin. Se 0.82 A/R pesä olis ollu 100e kalliimpi ja oli sinkkupesällä. Tälle ei sorvaustöineenkään jää kuin 150e. Kasipesästä hyvittävät 50-80e.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2012, 22:48:16 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #306 : 07.05.2012, 22:44:55 »
Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat?

Arvauksena voisi olla, että kierrokset, jolla ahdin rupeaa tuottamaan kunnolla ilmaa voi siirtyä hieman ylemmäksi. Ahdin ei varmaankaan mene ihan helpolla tukkoon tuolla pesällä.

Siipien mitat olisi hyvä tietää, että saisi hieman käsitystä mitä se ahdin nyt sitten on tuon muutoksen jälkeen.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #307 : 07.05.2012, 22:51:15 »
Arvauksena voisi olla, että kierrokset, jolla ahdin rupeaa tuottamaan kunnolla ilmaa voi siirtyä hieman ylemmäksi. Ahdin ei varmaankaan mene ihan helpolla tukkoon tuolla pesällä.

Siipien mitat olisi hyvä tietää, että saisi hieman käsitystä mitä se ahdin nyt sitten on tuon muutoksen jälkeen.
Joo kerkesin just muokata tuohon ylemmäs. Joo huomenissa selviää kun en nyt muista noita siipikokoja. Kyllä minäkin pähkäilin pitkään..noh vartin verran, että otanko tuon pesän. Ajattelin heti, että se voi olla erehdys. Ompahan sitä ennenkin takapuoli edellä puuhun menty :D

Alunperin tuon pesän(8#) valitsin siksi, että heräisi mahdollisimman aikaiseen. Siksi myös kevyemmät Garrettin siivet. Nyt ajattelin kerralla isomman, jos vaikka tulee vielä hurjistuttua ns. "bamseilemaan" :D
« Viimeksi muokattu: 07.05.2012, 22:55:26 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #308 : 07.05.2012, 23:09:35 »
Kyllähän tuo #8 pesä on aika pieni 8v vinokoneessa. Hyvä jos oli tiedossa tuo mahdollinen muutos.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #309 : 08.05.2012, 17:37:55 »
Kyllähän tuo #8 pesä on aika pieni 8v vinokoneessa. Hyvä jos oli tiedossa tuo mahdollinen muutos.
Joo ne siivet oli 54/57 ja Niko vakuutti Fin-turbolla, ettei se ko. moottoriin ole ns. "liian iso". Heti perään "jos et tietysti uskalla, niin voidaan vielä tehdä pienempikin" :D Ei voi enää perääntyä :D Ja siis virheellisesti sanoin, että ois Garrettin pesällä tulossa, mutta kyseessä on amerikkalainen valu ja merkistä ei tietoa. Joka tapauksessa hyvin "jytevä" pesä kyseessä.




Tuossa kuvat. Tuo pienempi oli se Garrett A/R 0.82.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2012, 17:52:39 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #310 : 10.05.2012, 16:47:10 »
Nyt on taas nöyrää miestä.. Vissiinki venttiilivika. Yhden venttiilin ääni on jo tovin ollut aika sikamainen ja käyntiin ei välillä meinaa lähtee sitte millään. Eilen kiihdytyksessä kuulu kaks kovaa paukahdusta imusarjassa (tätä tehnyt aiemminkin), mutta sen jälkeen ääni vaan paheni. Nyt hallille jumppaamaan kansi irti ja jos sitä huomenna veis venttiilipajalle ja laittas sinne rst-venat ja ottas tasolastun + kannen koeponnistus.

Huomenna myös pakopesä haettavissa Fin-Turbolta. Vissii tuon cometicin terästiivisteen voi käyttää uudelleenkin(?).
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa JJS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • Näin meillä
    • 945 kuvat
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #311 : 10.05.2012, 19:59:09 »
Vissii tuon cometicin terästiivisteen voi käyttää uudelleenkin(?).
Virimiehet puhuu, että 2-3 kertaa voi ottaa pois ja pistää takas.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #312 : 10.05.2012, 20:57:28 »
Virimiehet puhuu, että 2-3 kertaa voi ottaa pois ja pistää takas.
Kiitti sitä minäkin oon kuullu :) Nyt ois kans jumpattu irti. Sehän meni melkein rutiinilla jo  :2funny:

Tuosta kuvaa..











« Viimeksi muokattu: 10.05.2012, 21:23:49 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #314 : 10.05.2012, 21:26:42 »
Mikä siellä oli vikana?
Menee huomenna ammattilaiselle tarkastettavaksi. Joku imuventtiili fuskaa. Oisin voinu itekkin tarkistaa ja testata, mutta oon volvoja saanu rassata jo 12h tänään. Menee joka tapauksessa venttiilipäivitykseen nyt. Siis mitään ulkoista vikaa ei näkynyt.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Kulkukoira  Proturbo